Το αδιέξοδο, με το θέμα της μεταφοράς μαθητών τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αναδεικνύει τις ευθύνες κυβέρνησης - περιφερειακής αρχής, αλλά και τις αυταπάτες που καλλιεργεί ο ΣΥΡΙΖΑ στο λαό
Μάλιστα, χτες, στη συνεδρίαση ο Χρήστος Καραμάνος αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών, σημείωσε ότι «αυτήν την κατάσταση παραλάβαμε», μίλησε για πολιτικές ευθύνες στις προηγούμενες διοικήσεις και στη συγκυβέρνηση. Εκανε συχνή επίκληση στην ... αυριανή κυβέρνησης της Αριστεράς που θα λύσει όλα τα προβλήματα...
Βέβαια, απάντηση δεν έδωσε στην ερώτηση των συμβούλων της «Λαϊκής Συσπείρωσης» που έφεραν το θέμα για συζήτηση - μαζί με τους γονείς μαθητών της Αρτέμιδας - στο γιατί, ενώ είναι τόσο εύκολη η λύση, δεν έχει δοθεί τρεις μήνες τώρα... Οι εκλεγμένοι του ΚΚΕ τόνισαν πως θα μπορούσαν να είχαν δοθεί χρήματα από το αποθεματικό ταμείο της Περιφέρειας, ώστε να έχουν ξεκινήσει ήδη οι μεταφορές των μαθητών και πως είναι τεράστιες οι ευθύνες της Περιφέρειας αλλά και της κυβέρνησης για το θέμα. Κάτι που είχαν επισημάνει και παλιότερα...
Από την πλευρά του, ο Πέτρος Φιλίππου, αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής Αττικής, στάθηκε στον εκβιασμό από πλευράς εταιρειών μεταφορών που δεν συμμετείχαν στις πολλές διαπραγματεύσεις, είπε πως το Φλεβάρη θα είναι έτοιμη πράξη νομοθετικού περιεχομένου που θα έχει κατατεθεί μέχρι την άνοιξη ώστε να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα και ζήτησε από γονείς και καθηγητές να βοηθήσουν γιατί χωρίς αυτούς, δε γίνεται να λυθεί το ζήτημα.
Ωστόσο, από την κουβέντα, σχεδόν όλες οι παρατάξεις κινήθηκαν στη λογική της μεταφοράς της αρμοδιότητας αυτής στους δήμους που ξέρουν καλύτερα από όλους τις ανάγκες που υπάρχουν.
Χτες, συζητήθηκε και θέμα που αφορά την έγκριση ή όχι της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (που τελικά καταψηφίστηκε) για νέους σταθμούς διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Αγ. Στέφανο.
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» κατέθεσε ψήφισμα, που τελικά δεν υπερψηφίστηκε, όπου μεταξύ άλλων απαιτείται: «Η κατάργηση όλων των διοδίων και των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών δρόμων, που είναι και πρέπει να παραμείνουν δημόσιο κοινωνικό αγαθό. Να σταματήσουν όλες οι ποινικές και οικονομικές διώξεις που έχουν ασκηθεί εναντίον όσων παλεύουν για την κατάργηση των διοδίων». Και τονίζεται ότι «είμαστε αντίθετοι στην τοποθέτηση νέων πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου και σε κάθε προσπάθεια για νέα διόδια στην Αττική». Ακόμα, πως «στηρίζει τον αγώνα των κατοίκων για κατάργηση των διοδίων στην Αττική και συντάσσεται στο πλευρό των δημοτικών Αρχών, των κατοίκων και του κινήματος για την κατάργησή τους».
Ο Γ. Μανουσογιαννάκης, σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» είπε πως «θέση της "Λαϊκής Συσπείρωσης" ήταν και είναι να μην υπάρχουν πουθενά, μέσα ή έξω από την Αττική, διόδια. Οι εργολάβοι κέρδισαν από την κατασκευή και από την εκμετάλλευσή τους. Μην περιορίσουμε την κατάργησή τους μόνο στα όρια της Αττικής αλλά να εκφράσουμε την αντίθεσή μας για τα διόδια παντού. Είμαστε λοιπόν ενάντια σε όλα τα διόδια, ακόμα και σε αυτά της Αττικής Οδού».
Εισήγηση του μέλους του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και δημοτικού συμβούλου Αθήνας, σε ημερίδα της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή
Εισηγούμενος το θέμα «Χρήσεις γης και οικονομικά συμφέροντα στο χώρο της Αθήνας», ο Ν. Σοφιανός υπογράμμισε: «Το θέμα αφορά συνολικά την Αττική, αφορά το δικαίωμα στα ελάχιστα γύρω από μια ποιότητα ζωής, η οποία συνεχώς συρρικνώνεται. Στο κέντρο του προβληματισμού του δικού μας είναι το αυτονόητο, ότι σ' αυτό το οικονομικό σύστημα που ζούμε, τον καπιταλισμό, η γη είναι εμπόρευμα, έχει ιδιοκτήτη και ατομικό και συλλογικό και φυσικά η χρήση της μεγαλώνει ή μικραίνει την αξία αυτού του εμπορεύματος. Γιατί, για παράδειγμα, σε μια Αθήνα που οι χώροι πλέον είναι ελάχιστοι, που με μια μέση βροχόπτωση πλημμυρίζει αυτή η πόλη, γιατί τα ελάχιστα σημεία που ακόμα είναι ελεύθερα, κινδυνεύουν άμεσα να γίνουν τσιμέντο; Οταν στη συνολική έκταση που περιλαμβάνει ο Δήμος της Αθήνας, το έδαφος, η γη είναι μόλις το 4%. Ο λόγος αυτός, ότι η γη αντιμετωπίζεται σαν εμπόρευμα, οδηγεί και στο ποια είναι τα σχέδια και ποια οικονομικά συμφέροντα, με σκοπό να αξιοποιηθούν αυτά τα ελάχιστα στρέμματα που έχουν απομείνει. Η αλήθεια είναι ότι η οικονομική κρίση πάγωσε μια σειρά σχεδιασμούς που ήταν σε εξέλιξη, που ήταν στη φάση των μελετών. Το γεγονός ότι, με βάση τους οικονομικούς όρους, μπαίνουμε ή θα μπούμε σε μια ανάκαμψη αρνητική, σημαίνει ότι θα "ξεπαγώσουν" αυτά τα συμφέροντα. Σημαίνει ότι βρίσκονται μπροστά μας μπίζνες».
Αναφερόμενος ειδικά στην Αθήνα, ο Ν. Σοφιανός είπε ότι οι χώροι είναι ελάχιστοι και για το λόγο αυτό αποτελούν κρίσιμα φιλέτα. Στηλίτευσε τη λογική της νυν αλλά και των προηγούμενων διοικήσεων του Δήμου, η οποία λέει ότι για να έρθει η ανάπτυξη, θα πρέπει τα τελευταία κομμάτια ελεύθερης γης που υπάρχουν στην Αθήνα να γίνουν θυσία στο βωμό της. Υπογράμμισε, για παράδειγμα, ότι το 2012 είχαν καταγραφεί και είχαν το δικό τους κωδικό στους προϋπολογισμούς του Δήμου 88 δεσμευμένα ακίνητα, τα οποία είχαν τη δική τους χρήση, όπως πλατείες, σχολεία, πάρκα, δρόμοι. Το 2014 έχουν εξαφανιστεί αυτοί οι κωδικοί. Ηδη, έχουν χαθεί 10 ακίνητα με αποφάσεις δημοτικού συμβουλίου, που προχώρησε σε αποχαρακτηρισμούς. «Χρειάζονται -κατέληξε- διεκδίκηση, δημιουργικός αγώνας».
Πέθανε σε ηλικία 73 ετών και κηδεύτηκε χτες, παρουσία συντρόφων, συγγενών και φίλων, στην Αγία Μονή Τρικάλων ο σ. Βαγγέλης Καρανάσιος. Ο πρόσφατος και αιφνίδιος κλονισμός της υγείας του αποδείχθηκε τόσο σοβαρός, δεν κατάφερε να τον ξεπεράσει και κατέληξε στο νοσοκομείο, όπου νοσηλευόταν τις τελευταίες μέρες. Εδωσε, όμως, περήφανα την τελευταία μάχη της ζωή του, όπως αντιμετώπιζε με περηφάνια, χαμόγελο και αισιοδοξία όλες τις δυσκολίες της ζωής.
Σε ανακοίνωσή της η ΚΟ Τρικάλων του ΚΚΕ εκφράζει τη βαθιά θλίψη για το θάνατό του και σημειώνει: «Ο σ. Βαγγέλη Καρανάσιος γεννήθηκε στο χωριό Πρίνος Τρικάλων. Παιδί φτωχής οικογένειας μπήκε στη βιοπάλη, στον αγώνα για την επιβίωση, δουλεύοντας σε διάφορες δουλειές, για ένα διάστημα μετανάστης στη Γερμανία και για πολλά χρόνια υπάλληλος στο ΚΤΕΛ Τρικάλων, απ' όπου και συνταξιοδοτήθηκε.
Ηρθε κοντά στις θέσεις και τη δράση του ΚΚΕ ερχόμενος σε επαφή με τους κομμουνιστές των Τρικάλων και ιδιαίτερα της γειτονιάς που ζούσε, της Αγίας Μονής, από τη δεκαετία του 1970. Το 1980 οργανώθηκε στο ΚΚΕ.
Ολα αυτά τα χρόνια, μέχρι το τέλος της ζωής του, ήταν πάντα παρών στους λαϊκούς αγώνες, στα προσκλητήρια μάχης του Κόμματος, στις κινητοποιήσεις του σωματείου συνταξιούχων ΙΚΑ Τρικάλων, στη Λαϊκή Επιτροπή της Αγία Μονής.
Ηταν σταθερός και ακούραστος διακινητής του "Ριζοσπάστη" στη γειτονιά του, αλλά και στις άλλες συνοικίες των Τρικάλων για πάνω από δυο δεκαετίες. Φρόντιζε να φτάνει στα λαϊκά σπίτια ο καθημερινός σύντροφος των κομμουνιστών και του κάθε αγωνιστή, ο "Ριζοσπάστης". Δε λυπήθηκε ποτέ να δίνει δυνάμεις, ώστε να φτάνει η φωνή του ΚΚΕ παντού. Σε όλες τις συνθήκες κοινωνικοπολιτικές αλλά και καιρικές, με ήλιο αλλά και με μπόρες, αποτελούσε το διακινητή παντός καιρού του "Ριζοσπάστη". Μέχρι και την τελευταία ώρα, πριν 10 μέρες, όταν άρχισαν να τον εγκαταλείπουν οι δυνάμεις του και αναγκάστηκε να νοσηλευτεί. Για αυτή του την προσφορά στη διάδοση του "Ριζοσπάστη", είχε τιμηθεί από το Κόμμα.
"Εφυγε" και αφήνει παρακαταθήκη το παράδειγμα της αγωνιστικής του προσφοράς. Γι' αυτό θα τον σκεφτόμαστε και θα τον θυμόμαστε στους καθημερινούς αγώνες μας. Εκφράζουμε τα πιο θερμά και ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους του».
Συνεργεία της ΔΕΗ, παρουσία των ΜΑΤ, έκοψαν προχτές το πρωί το ρεύμα σε σπίτια στον καταυλισμό ΚΑΠΟΤΑ στο Μενίδι, όπου διαμένουν άνεργοι, εξαθλιωμένες και φτωχές λαϊκές οικογένειες. Προηγήθηκε εισαγγελική εντολή για όσους έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές. Τελικά, η Περιφέρεια ανακοίνωσε ότι θα πληρώσει μέρος των οφειλών κατοίκων που αποδεδειγμένα αδυνατούν να πληρώσουν. Οσα ρολόγια κόπηκαν θα επανασυνδεθούν.
Υπενθυμίζεται ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η ΔΕΗ προχωρά στη διακοπή ρεύματος στον καταυλισμό. Οι εκλεγμένοι σύμβουλοι με το ψηφοδέλτιο της «Λαϊκής Συσπείρωσης» έχουν πολλές φορές θέσει το θέμα στο Δήμο, ζητώντας να ληφθούν μέτρα ώστε να σταματήσει το κόψιμο του ρεύματος.