ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 13 Μάη 2020
Σελ. /24
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Ούτε σεντ για τους εργαζόμενους στους ΟΤΑ

Eurokinissi

«Για δημοσιονομικούς λόγους δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή δυνατότητα χορήγησης πρόσθετου έκτακτου επιδόματος» στους εργαζόμενους στους ΟΤΑ, ανέφερε ξεκάθαρα ο υπουργός Εσωτερικών, Τ. Θεοδωρικάκος, απαντώντας χτες στη Βουλή σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης. Η κυβέρνηση της ΝΔ αρνείται ακόμα και αυτό το ελάχιστο στους εργαζόμενους, που κατά τ' άλλα τάχα χειροκροτεί επειδή βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης για την αντιμετώπιση της πανδημίας, όταν από την άλλη προσφέρει απλόχερα γενναίες χρηματοδοτήσεις, επιδοτήσεις και προνόμια στους επιχειρηματικούς ομίλους (π.χ. καναλάρχες, εφοπλιστές της ακτοπλοΐας κ.ο.κ.).

Οπως σημείωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ, η πανδημία ανέδειξε ότι αντικειμενικά προκύπτει η ανάγκη ενίσχυσης των δήμων με αιχμή την καθαριότητα για τη δημόσια υγεία, αλλά και για κοινωνικές υπηρεσίες και υποδομές που αφορούν τους ανέργους, ευάλωτα νοικοκυριά, ηλικιωμένους κ.ά.

Πρόσθεσε επίσης ότι αυτόν τον καιρό αναδείχθηκε ο αναντικατάστατος ρόλος των εργαζομένων στην καθαριότητα, στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» και σε άλλες δομές, που «με κίνδυνο της ζωής τους έβαλαν πλάτη για την προστασία της δημόσιας υγείας».

«Το συμπέρασμα που βγαίνει - τόνισε ο Μ. Συντυχάκης - είναι ότι η καθαριότητα, το "Βοήθεια στο Σπίτι", οι κοινωνικές υπηρεσίες που σχετίζονται με τη δημόσια υγεία πρέπει να είναι καθολικό δικαίωμα για όλους και όχι να εξαρτώνται από τα ανταποδοτικά τέλη και την τσέπη των λαϊκών νοικοκυριών που έχετε στεγνώσει όλες οι κυβερνήσεις». Ακόμη πως οι υπηρεσίες αυτές θα πρέπει να είναι πλήρως στελεχωμένες και ενισχυμένες με μόνιμο προσωπικό και να καταργηθούν όλες οι περιοριστικές, μνημονιακές δεσμεύσεις.

Εξάλλου, όπως επισήμανε, «τους χρωστάτε διαχρονικά όλοι (...) Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, ελάχιστη ανακούφιση είναι να τους δώσετε το έκτακτο επίδομα σε αυτές τις κατηγορίες: Καθαριότητας, "Βοήθεια στο Σπίτι" κ.λπ.».

Στη βάση αυτών ρώτησε τον υπουργό «τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για την άμεση και γενναία ενίσχυση των δήμων από το κράτος για την κάλυψη των αναγκών τους αφού όλα δείχνουν ότι η κατάσταση θα ενταθεί. Να στελεχωθούν όλες οι υπηρεσίες με μόνιμο προσωπικό, να καταργηθούν οι μνημονιακές διατάξεις που προβλέπουν αντεργατικές ρυθμίσεις, αυτές που προβλέπουν ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών - πράσινο, καθαριότητα, φωτισμό - και να είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό». Ακόμα, να εξασφαλιστούν οι αποδοχές των εργαζομένων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου που ακόμα τους χρωστάνε, να χορηγηθεί το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας στους επόπτες Δημόσιας Υγείας των Περιφερειών, ενώ ζήτησε και την άρση κάθε απόφασης για είσπραξη χρεών λαϊκών οικογενειών προς τους δήμους.

Ο υπουργός όχι μόνο ξεκαθάρισε πλήρως ότι δεν πρόκειται να δοθεί φράγκο στους εργαζόμενους αλλά αποσαφήνισε και πως «στη δική μας αντίληψη είναι η αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση», επιχαίροντας για τη νομοθέτηση της δυνατότητας «της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να συνάπτει συμβάσεις με ιδιωτικές εταιρείες για την καθαριότητα, το πράσινο και το φωτισμό». Χαρακτήρισε δε «ελευθερία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης» αυτήν τη διαδικασία, που φορτώνει νέα βάρη στα λαϊκά νοικοκυριά, ενώ γενικεύει την εργασιακή ανασφάλεια στους τομείς αυτούς.

Σχολιάζοντας τις απαντήσεις του υπουργού ο Μ. Συντυχάκης ανέφερε πως «εμείς έχουμε μια άλλη λογική για τους δήμους και τις Περιφέρειες, ότι μπορούν να είναι πραγματικά εργαλεία για να ανακουφίσουν τους εργαζόμενους σε αυτές τις συνθήκες, να βελτιώσουν τη θέση των λαϊκών οικογενειών», ενώ οι προτεραιότητες της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων είναι «οι δήμοι και οι Περιφέρειες να υπηρετούν την αγορά, την πολιτική της ΕΕ, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ΣΕΒ». Εκανε σαφές ότι οι εργαζόμενοι «δεν θα μείνουν σιωπηλοί. Κάτω από τη μάσκα έχουν φωνή (...) Θα αντιπαλέψουν αυτήν την πολιτική».

ΔΑΣ ΟΑΣΘ
Παραλίγο ατύχημα από βλάβη στα φρένα λεωφορείου

Τους κινδύνους που εγκυμονεί για εργαζόμενους και επιβάτες ο γερασμένος και υποσυντήρητος στόλος οχημάτων του ΟΑΣΘ, αναδεικνύει η ΔΑΣ ΟΑΣΘ, με αφορμή παραλίγο ατύχημα εξαιτίας βλάβης στα φρένα λεωφορείου.

Σύμφωνα με την καταγγελία της ΔΑΣ, το μεσημέρι της Κυριακής, στην περιοχή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και στη διασταύρωση των οδών Μοναστηρίου με Αγίων Πάντων, ο οδηγός του λεωφορείου 547 του ΟΑΣΘ της γραμμής 52 ΤΕΙ - Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, στο οποίο επέβαιναν 8 επιβάτες, κατά τη διαδικασία επιβράδυνσης λόγω φωτεινού σηματοδότη διαπίστωσε ότι τα φρένα του λεωφορείου δεν μπορούσαν να ακινητοποιήσουν το όχημα. Υπήρξε κίνδυνος πρόσκρουσης σε σταματημένο Ι.Χ. όχημα που βρισκόταν μπροστά στην πορεία του. Τελικά το λεωφορείο ακινητοποιήθηκε από την απώλεια αέρα στο σύστημα πέδησης. Ο οδηγός κατάφερε να μετακινήσει το λεωφορείο λίγα μέτρα από το σημείο και να αποβιβάσει τους επιβάτες με ασφάλεια.

Στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ είναι γνωστή η πολιτική της υποσυντήρησης των λεωφορείων ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, αφού στο όνομα της συγκράτησης του «κόστους» δεν γίνονταν «βαριές» προληπτικές συντηρήσεις, όπως προβλέπονταν από τον κατασκευαστή.

Η ΔΑΣ καλεί τη διοίκηση να απαντήσει σε μια σειρά τεχνικά ζητήματα, όπως αν και πώς το όχημα είχε περάσει από ΚΤΕΟ. Και αποκαλύπτει ότι αν και έχει ηλικία 23 έτη, το λεωφορείο αντί να έχει αποσυρθεί, όπως έπρεπε, συνεχίζει να κυκλοφορεί, όπως και πολλά άλλα σαν αυτό, αποτελώντας «δημόσιο κίνδυνο».

Καταγγέλλει τις «αποφάσεις όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων για συνεχή αύξηση των ορίων ηλικίας των λεωφορείων από τα 12 χρόνια - στις αρχές της δεκαετίας του 2000 - μέχρι τα 23 χρόνια σήμερα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια επιβατών, εργαζομένων, εποχούμενων και πεζών». Και σημειώνει ότι είναι αναγκαίες η μείωση του χρόνου ηλικίας, η τακτική συντήρηση, η αγορά και αντικατάσταση του συνόλου του στόλου από καινούργια νέας αντιρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία.

Επιπλέον, η ΔΑΣ τοποθετείται σχετικά με την απόφαση της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης να αγοράσει και να δώσει προίκα στον ΟΑΣΘ 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία, αλλά και στην απόφαση του ΟΑΣΘ να προχωρήσει σε μίσθωση μεταχειρισμένων λεωφορείων, τονίζοντας ότι δεν είναι λύση η προμήθεια λεωφορείων με χιλιάδες χιλιόμετρα. «Αντί να μετατρέψουμε τη χώρα μας σε αποθήκη για τα μεταχειρισμένα οχήματα των άλλων, θα έπρεπε να ανατάξουμε την εγχώρια βιομηχανία οχημάτων με τη δημιουργία Ενιαίου Κρατικού Φορέα Μεταφορών - Συγκοινωνιών», αναφέρει και διεκδικεί:

Να υπάρξει άμεση αναστροφή της κακής κατάστασης με ανάταξη της συντήρησης με επάρκεια ανταλλακτικών και σύγχρονα μηχανήματα και μέσα για τη συντήρηση των οχημάτων. Να τηρούνται όλα όσα προβλέπουν οι κατασκευαστές για τον κάθε τύπο λεωφορείου. Να αποσυρθούν άμεσα τα λεωφορεία που βρίσκονται στο όριο ηλικίας και να αντικατασταθούν με καινούργια.

Επισφαλείς οδηγίες για την επαναλειτουργία των χειρουργείων

Περιορισμένες, ανεπαρκείς και επισφαλείς οδηγίες για τη σταδιακή επαναλειτουργία των τακτικών χειρουργείων και των τακτικών εξωτερικών ιατρείων σε δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία περιλαμβάνονται στη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Υγείας, στη λογική του μικρότερου δυνατού «κόστους».

Στην εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι οι ασθενείς στους οποίους θα πρέπει να γίνεται το τεστ για κορονοϊό, είναι μόνο όσοι χρήζουν ολική αναισθησία, όσοι εξέρχονται από νοσηλευτικές μονάδες και παραπέμπονται ή οδηγούνται σε άλλες δομές (γηροκομεία, κέντρα αποκατάστασης, ξενώνες κ.λπ.) και όσοι πρόκειται να υποβληθούν για πρώτη φορά σε ακτινοθεραπεία, χημειοθεραπεία. Για τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ που πρόκειται να χειρουργηθούν σε ιδιωτικές κλινικές με ολική αναισθησία, προβλέπεται η δωρεάν διενέργεια του τεστ μόνο σε δημόσιες δομές, το ανώτερο 48 ώρες πριν από την επέμβαση.

Τα παραπάνω μέτρα προκαλούν βέβαια σοβαρά ερωτήματα, καθώς το ζητούμενο είναι όλοι οι ασθενείς που μπαίνουν σε δημόσια ή ιδιωτική δομή Υγείας να υπόκεινται σε διαγνωστικό έλεγχο για τον κορονοϊό. Με ποια επιστημονικά κριτήρια προβλέπεται η διενέργεια τεστ μόνο για ασθενείς που θα κάνουν ολική νάρκωση και όχι για τους υπόλοιπους; Γιατί ενώ πριν από λίγες μέρες ο υφυπουργός Υγείας, Β. Κοντοζαμάνης, είχε υποστηρίξει ότι η δαπάνη για το τεστ σε ασθενείς του ιδιωτικού τομέα θα περιλαμβάνεται στο κλειστό νοσήλιο, τώρα η κυβέρνηση πετάει το «μπαλάκι» στους ασθενείς; Πώς διασφαλίζεται ότι ασθενείς που δεν καταφέρνουν να κλείσουν διαγνωστικό έλεγχο σε δημόσια δομή 48 ώρες πριν από την επέμβασή τους σε ιδιωτική μονάδα δεν θα αναγκάζονται τελικά να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, πληρώνοντας και για το τεστ στον ιδιώτη;

Τα τελευταία στοιχεία για την πανδημία στη χώρα

Στα 2.744 φτάνουν τα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορονοϊού στη χώρα, μετά και τα 18 που προστέθηκαν, σύμφωνα με την ενημέρωση του υπουργείου Υγείας. Οι διασωληνωμένοι είναι 32 (11 γυναίκες) και 88 έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ. Αλλος ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του, με το σύνολο των θανόντων να ανέρχεται στους 152 (26,3% είναι γυναίκες, με διάμεση ηλικία τα 75 έτη και το 93,4% είχε υποκείμενο νόσημα). Μέχρι στιγμής έχουν ελεγχθεί 106.054 κλινικά δείγματα.

Σε ό,τι αφορά τα επιστημονικά δεδομένα, ειπώθηκε ότι 4 - 5 είναι οι θεραπείες που μοιάζουν «υποσχόμενες» και 8 είναι τα εμβόλια που είναι σε φάση δοκιμών. Ο Σ. Τσιόδρας, επικαλούμενος δηλώσεις του ΠΟΥ, είπε ότι σε χώρες που χαλάρωσαν τα μέτρα υπήρξε αύξηση των κρουσμάτων και με βάση αυτό επέμεινε στην «υπεύθυνη συμπεριφορά», με τήρηση κανόνων υγιεινής και αποστάσεων. Χαρακτήρισε επίσης «σημαντικά εργαλεία» τον «εργαστηριακό έλεγχο» και την «ιχνηλάτηση των επαφών». Με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα Νοσηλευτών, ανέφερε ότι οι μεγαλύτερες ελλείψεις εντοπίζονται στα συστήματα Υγείας στις χώρες με χαμηλά και μέσα εισοδήματα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ