Τετάρτη 13 Μάη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΑΝΔΗΜΙΑ Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ
ΔΑΣ ΟΑΣΘ
Παραλίγο ατύχημα από βλάβη στα φρένα λεωφορείου

Τους κινδύνους που εγκυμονεί για εργαζόμενους και επιβάτες ο γερασμένος και υποσυντήρητος στόλος οχημάτων του ΟΑΣΘ, αναδεικνύει η ΔΑΣ ΟΑΣΘ, με αφορμή παραλίγο ατύχημα εξαιτίας βλάβης στα φρένα λεωφορείου.

Σύμφωνα με την καταγγελία της ΔΑΣ, το μεσημέρι της Κυριακής, στην περιοχή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και στη διασταύρωση των οδών Μοναστηρίου με Αγίων Πάντων, ο οδηγός του λεωφορείου 547 του ΟΑΣΘ της γραμμής 52 ΤΕΙ - Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, στο οποίο επέβαιναν 8 επιβάτες, κατά τη διαδικασία επιβράδυνσης λόγω φωτεινού σηματοδότη διαπίστωσε ότι τα φρένα του λεωφορείου δεν μπορούσαν να ακινητοποιήσουν το όχημα. Υπήρξε κίνδυνος πρόσκρουσης σε σταματημένο Ι.Χ. όχημα που βρισκόταν μπροστά στην πορεία του. Τελικά το λεωφορείο ακινητοποιήθηκε από την απώλεια αέρα στο σύστημα πέδησης. Ο οδηγός κατάφερε να μετακινήσει το λεωφορείο λίγα μέτρα από το σημείο και να αποβιβάσει τους επιβάτες με ασφάλεια.

Στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ είναι γνωστή η πολιτική της υποσυντήρησης των λεωφορείων ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, αφού στο όνομα της συγκράτησης του «κόστους» δεν γίνονταν «βαριές» προληπτικές συντηρήσεις, όπως προβλέπονταν από τον κατασκευαστή.

Η ΔΑΣ καλεί τη διοίκηση να απαντήσει σε μια σειρά τεχνικά ζητήματα, όπως αν και πώς το όχημα είχε περάσει από ΚΤΕΟ. Και αποκαλύπτει ότι αν και έχει ηλικία 23 έτη, το λεωφορείο αντί να έχει αποσυρθεί, όπως έπρεπε, συνεχίζει να κυκλοφορεί, όπως και πολλά άλλα σαν αυτό, αποτελώντας «δημόσιο κίνδυνο».

Καταγγέλλει τις «αποφάσεις όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων για συνεχή αύξηση των ορίων ηλικίας των λεωφορείων από τα 12 χρόνια - στις αρχές της δεκαετίας του 2000 - μέχρι τα 23 χρόνια σήμερα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια επιβατών, εργαζομένων, εποχούμενων και πεζών». Και σημειώνει ότι είναι αναγκαίες η μείωση του χρόνου ηλικίας, η τακτική συντήρηση, η αγορά και αντικατάσταση του συνόλου του στόλου από καινούργια νέας αντιρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία.

Επιπλέον, η ΔΑΣ τοποθετείται σχετικά με την απόφαση της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης να αγοράσει και να δώσει προίκα στον ΟΑΣΘ 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία, αλλά και στην απόφαση του ΟΑΣΘ να προχωρήσει σε μίσθωση μεταχειρισμένων λεωφορείων, τονίζοντας ότι δεν είναι λύση η προμήθεια λεωφορείων με χιλιάδες χιλιόμετρα. «Αντί να μετατρέψουμε τη χώρα μας σε αποθήκη για τα μεταχειρισμένα οχήματα των άλλων, θα έπρεπε να ανατάξουμε την εγχώρια βιομηχανία οχημάτων με τη δημιουργία Ενιαίου Κρατικού Φορέα Μεταφορών - Συγκοινωνιών», αναφέρει και διεκδικεί:

Να υπάρξει άμεση αναστροφή της κακής κατάστασης με ανάταξη της συντήρησης με επάρκεια ανταλλακτικών και σύγχρονα μηχανήματα και μέσα για τη συντήρηση των οχημάτων. Να τηρούνται όλα όσα προβλέπουν οι κατασκευαστές για τον κάθε τύπο λεωφορείου. Να αποσυρθούν άμεσα τα λεωφορεία που βρίσκονται στο όριο ηλικίας και να αντικατασταθούν με καινούργια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ