ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 17 Μάη 2002
Σελ. /48
ΚΤΗΜΑ ΘΩΝ
Αποκαλύπτεται σωρεία παρατυπιών

Η «Συμπαράταξη για την Αθήνα» στηλίτευσε τη στάση της κυβέρνησης και του δήμου, που δίνουν το «πράσινο φως» στο μεγαλοεργολάβο Βωβό

Οι «παρατυπίες» όπου πατά ο μεγαλοεργολάβος Βωβός για να οικοδομήσει το κτήμα Θων, αποκαλύφθηκαν χθες, στο Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας. Η περίπτωση είναι ενδεικτική του πώς μεγαλοεργολάβοι στηρίζονται στις σχέσεις τους με κυβερνήσεις και δημοτικές αρχές, στην έλλειψη ουσιαστικού ελέγχου, για να κερδοσκοπούν και με τη γη.

Ο Βωβός, με την άδεια του ΥΠΕΧΩΔΕ και της Δημοτικής Αρχής της Αθήνας, οικοδομεί στη συμβολή των λεωφόρων Αλεξάνδρας και Κηφισίας άλλο ένα μεγαθήριο, αν και η «Συμπαράταξη για την Αθήνα» ζητά, έστω και τώρα, να ανακληθεί η διάτρητη οικοδομική άδεια.

Ο Στ. Δημητριάδης, πρόεδρος του Πολιτιστικού Περιβαλλοντικού Συλλόγου Κέντρου Αμπελοκήπων και ο Φ. Παπαθεοδώρου, αντιπρόεδρος του Συλλόγου, πολεοδόμος και μέλος της Επιτροπής Σχεδίου Πόλης του Δήμου Αθηναίων, ενημέρωσαν το δημοτικό συμβούλιο ότι ο Βωβός, στο μεγαθήριό του στη λεωφόρο Κηφισίας 7 (πρώην έδρα του ΑΘΗΝΑ 2004) αν και βάσει νόμου έπρεπε να εξασφαλίσει 800 τετραγωνικά μέτρα πράσινο, τα χρησιμοποίησε για γκαράζ. Το χαρακτήρισαν αφερέγγυο και πρόσθεσαν ότι ο Βωβός ενώ υποσχόταν να οικοδομήσει στα 4.200 τ.μ. του κτήματος, 2.200 τ.μ. και τον υπόλοιπο χώρο να τον παραχωρήσει ως κοινόχρηστο πράσινο, στο μεταξύ ειδοποίησε την κυβέρνηση ότι θα το πράξει μόνο αν τον αφήσουν να μεταφέρει αλλού το συντελεστή δόμησης, από όσο δεν κτίσει στο ΘΩΝ, κάτι που δεν επιτρέπεται νομικά. Οι εκπρόσωποι των κατοίκων προειδοποίησαν ότι θα «πατήσει» στη μη μεταφορά και θα οικοδομήσει όλο το χώρο.

Εκ μέρους της Συμπαράταξης, ο δημοτικός σύμβουλος, Μ. Δανδουλάκης, στηλίτευσε τη στάση των επικεφαλής της πολεοδομίας και της νομικής υπηρεσίας του Δήμου. Αναρωτήθηκε αν έλεγξαν πράγματι το ιδιοκτησιακό καθεστώς και πώς εξέδωσαν άδεια οικοδόμησης. Σημείωσε το γεγονός πως εκεί μέσα υπάρχει δημόσια έκταση κατ' αρχάς της ΕΥΔΑΠ πιθανώς και του δήμου.

Τόνισε την ανάγκη να αποκαλυφθεί ο αβανταδόρικος στο Βωβό, ρόλος του ΥΠΕΧΩΔΕ, να εξετάσει η πολεοδομία όλες τις λεπτομέρειες της υπόθεσης και να ανακληθεί η άδεια. Ο επικεφαλής της Συμπαράταξης στο ΔΣ, Στ. Λάμπρου, χαρακτήρισε το ζήτημα το μεγαλύτερο σκάνδαλο στην Αθήνα, τα τελευταία χρόνια. Τόνισε τις ευθύνες της δημοτικής αρχής και της κυβέρνησης, που συμφώνησαν να τσιμεντοποιηθεί ο χώρος. Κατέκρινε δε, και τη Χρ. Κατσαράκη, διευθύντρια της πολεοδομίας, που απαντώντας σε ερωτήσεις του Σώματος, γέννησε ακόμη μεγαλύτερα ερωτηματικά για τη στάση της.

Το ΔΣ ομόφωνα αποφάσισε να συγκληθεί η διαπαραταξιακή επιτροπή που εξετάζει το θέμα, να συνεργαστεί με το ΥΠΕΧΩΔΕ, να παρακολουθήσει στενά τις εργασίες στο Θων και αν χρειαστεί να εισηγηθεί στο ΔΣ την ανάκληση της οικοδομικής άδειας.


ΚΑΤΕΡΙΝΗ
Υποψήφιος ο Σ. Σιδηρόπουλος

Να πλαισιώσουν το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚ και να στηρίξουν το συνδυασμό για να διεκδικήσουν από κοινού μία νέα δημοτική αρχή, που θα είναι από το λαό για το λαό, κάλεσε τους πολίτες της Κατερίνης ο Σάββας Σιδηρόπουλος, στη διάρκεια μεγάλης συγκέντρωσης στο Εργατικό Κέντρο της πόλης, όπου και έγινε η ανακήρυξή του ως υποψηφίου δημάρχου. Οπως τόνισε ο ομιλητής, σήμερα η ΤΑ έχει ξεκοπεί από το λαό και τα προβλήματά του. Εχει γίνει μηχανισμός διαχείρισης κάποιων κονδυλίων, για έργα αμφιβόλου αξίας για τον πολίτη, φορέας επιβολής νέων φόρων σε βάρος των πολιτών. «Εχει μετατραπεί σε "Δούρειο Ιππο" για την κατεδάφιση των κατακτήσεων των εργαζομένων και γενικά των λαϊκών στρωμάτων με τα Τοπικά Σύμφωνα Απασχόλησης, τις προγραμματικές συμβάσεις κλπ., σε ιμάντα μεταφοράς αρμοδιοτήτων στους ιδιώτες επιχειρηματίες». «Δυστυχώς, η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι ο στυλοβάτης και εκτελεστής των αντιλαϊκών επιλογών και αποφάσεων της κυβέρνησης και της ΕΕ», επισήμανε

«Η σημερινή Δημοτική Αρχή του Δήμου Κατερίνης, συνέχισε ο Σ. Σιδηρόπουλος, ουσιαστικά αποτελεί ένα τέτοιο παράδειγμα. Βρίσκεται κυριολεκτικά μακριά από τα πραγματικά προβλήματα των δημοτών. Ποια είναι η θέση της και τι έκανε για την ανεργία που πλήττει κύρια τους νέους και τις γυναίκες, για το ότι ο νομός μας, άρα και ο Δήμος Κατερίνης, είναι από τους τελευταίους της χώρας σε μέσο εισόδημα ανά κάτοικο, για τα προβλήματα των αγροτών, το Νοσοκομείο, τους παιδικούς σταθμούς κλπ. Απάντηση στα παραπάνω δεν μπορεί να αποτελεί η κατασκευή κάποιων έργων (όπως πάρκο, σιντριβάνια, πεζοδρόμια με σιδηροπασσάλους).


Ερώτηση:

Πόσο εμπλέκεται η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση (ΝΑ) με την αγροτική οικονομία; Τι εξυπηρετεί σήμερα ο θεσμός; Τι χρειάζεται να αλλάξει και σε ποια κατεύθυνση;

Απάντηση:

Η ΝΑ σχετίζεται άμεσα με την αγροτική οικονομία και την επιδίωξη ξεκληρίσματος των φτωχομεσαίων νοικοκυριών, σε όφελος των μεγάλων καπιταλιστικών γεωργοκτηνοτροφικών και ιχθυοαλιευτικών επιχειρήσεων. Σήμερα, το περιεχόμενο της δράσης των νομαρχιών είναι προσανατολισμένο στη διαχείριση της πραγματικότητας που διαμορφώνεται από την εφαρμοζόμενη πολιτική στην αγροτική οικονομία, η οποία βασίζεται στις κατευθύνσεις της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και των Κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Οι Διευθύνσεις Γεωργίας και Κτηνιατρικής, που μεταφέρθηκαν από την κεντρική διοίκηση στη ΝΑ, έχουν ένα διαχειριστικό αντικείμενο που λειτουργεί με «οριζόντιες» (γενικού χαρακτήρα) υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους των κεντρικών κρατικών διαχειριστικών οργανισμών. Ετσι, ο ρόλος των εκλεγμένων της ΝΑ είναι προσανατολισμένος κυρίως στον έλεγχο της έγκαιρης υλοποίησης των αποφάσεων του υπ. Γεωργίας και των εγκυκλίων των κεντρικών διαχειριστικών οργανισμών.

Η ΝΑ δεν έχει κανένα λόγο στα κριτήρια και στα παραστατικά καταβολής των κοινοτικών επιδοτήσεων στα αγροτικά προϊόντα, στο ύψος αυτών των επιδοτήσεων, στους τρόπους ελέγχου και πληρωμής τους. Στα προγράμματα νέων αγροτών. Στα επενδυτικά προγράμματα των σχεδίων βελτίωσης των αγροτικών εκμεταλλεύσεων των μεμονωμένων αγροτών. Στα προγράμματα πρόωρης συνταξιοδότησης κ.ά. Αυτό που κάνουν είναι απλά να εφαρμόζουν έγκαιρα τις αποφάσεις της κεντρικής διοίκησης.

Ακόμα παραπέρα, η ΝΑ έχει μόνο γνωμοδοτικό ρόλο για τις επενδύσεις μονάδων μεταποίησης αγροτικών προϊόντων από αγροτικούς συνεταιρισμούς ή ιδιωτικές εταιρίες, ενώ την κεντρική επιλογή αυτών των επενδύσεων την κάνει η κεντρική διοίκηση και την τελική έγκριση η αρμόδια υπηρεσία της ΕΕ.

Βέβαια, αυτό το πλαίσιο λειτουργίας και το περιεχόμενό του, δηλαδή ο περιορισμένος διαχειριστικός ρόλος των Διευθύνσεων Γεωργίας και Κτηνιατρικής και η λειτουργική τους εξάρτηση από την κεντρική διοίκηση δίνει τη δυνατότητα στην κυβέρνηση να μεταφέρει μέρος των ευθυνών της στη ΝΑ. Να την κάνει συμμέτοχη και συνένοχη στην εφαρμογή της πολιτικής της, αποπροσανατολίζοντας, ταυτόχρονα, τους αγρότες για το ποιος έχει την κύρια πολιτική ευθύνη.

Βεβαίως, για το αν και κατά πόσο η ΝΑ είναι συνυπεύθυνη, εξαρτάται από το ποιες δυνάμεις βρίσκονται στη διοίκηση του θεσμού και αν αντιπαλεύουν αυτή την πολιτική για την αγροτική οικονομία, αλλά και τον ίδιο το χαρακτήρα και το ρόλο του θεσμού. Αιρετοί που πρόσκεινται σε ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΝ επικαλούνται το γεγονός ότι οι αντιαγροτικοί κανονισμοί και τα αντίστοιχα προγράμματα είναι δεδομένα και πρέπει να εφαρμοστούν.

Είναι δεδομένο ότι μια αγωνιστική Νομαρχιακή και Πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση δεν μπορεί από μόνη της να αποτρέψει την εφαρμογή αυτής της αντιαγροτικής πολιτικής. Είναι όμως και πολύ καθαρό ότι μια Αυτοδιοίκηση που θα αποκάλυπτε το ρόλο των Κοινοτικών Προγραμμάτων και Κανονισμών σαν μηχανισμών υλοποίησης της αντιαγροτικής ΚΑΠ και ταυτόχρονα θα συνέβαλε στο μέτρο των δυνατοτήτων της, στην οργάνωση της πάλης για να ανατραπεί, στο σύνολό της, η αντιαγροτική πολιτική της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων, θα ήταν ένα σημαντικό στήριγμα για τη μικρομεσαία αγροτιά.

Οι αιρετοί του θεσμού, οι ταγμένοι στα λαϊκά συμφέροντα, αποκαλύπτουν τον αντιαγροτικό χαρακτήρα των εν λόγω κανονισμών και τους υπεύθυνους, στους μικρομεσαίους αγρότες, συμβάλλουν και συμμετέχουν στις αγροτικές κινητοποιήσεις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ