ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 10 Οχτώβρη 2003
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
1ο ΤΕΕ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ
Μάθημα σε κοντέινερ δίπλα στα απορριμματοφόρα

Το πραγματικό πρόσωπο της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα της Παιδείας αποκαλύπτουν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες κάνουν μάθημα οι μαθητές του 1ου ΤΕΕ Κορυδαλλού.

Αν και πέρασαν τέσσερα χρόνια από το σεισμό του 1999, στο σχολείο τους ακόμα δεν έχουν γίνει οι αναγκαίες επισκευές και δεν έχει ξεκαθαριστεί, αν και πού, θα κτιστεί καινούριο. Αποτέλεσμα αυτής της κυβερνητικής αδιαφορίας, αλλά και της αδιαφορίας της δημοτικής αρχής της πόλης είναι οι μαθητές να εξακολουθούν να κάνουν τα θεωρητικά τους μαθήματα μέσα σε κοντέινερ δίπλα ακριβώς από το σταθμό των απορριμματοφόρων του δήμου στο Σχιστό.

Μάλιστα, για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα των εργαστηρίων, αναγκάζονται να διανύουν καθημερινά εκατοντάδες μέτρα, προκειμένου να φτάσουν στις 4-5 διάσπαρτες ενοικιαζόμενες αίθουσες που βρίσκονται σε ισόγεια, αλλά και υπόγεια πολυκατοικιών. Στα εργαστήρια αυτά φιλοξενούνται και οι μαθητές του 2ου ΤΕΕ Κορυδαλλού και υφίστανται καθημερινά την ίδια ταλαιπωρία.

Το 1ο ΤΕΕ επισκέφτηκε πρόσφατα αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Γιάννη Μανουσογιαννάκη, μέλος του Γραφείου Πόλης της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά.

Στη συνάντηση που είχαν με καθηγητές του σχολείου, επισημάνθηκε η ανάγκη να δοθεί αμέσως λύση σε αυτή την κατάσταση και να σταματήσει πια η ταλαιπωρία των μαθητών. Ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης επισήμανε τις ευθύνες του Δήμου Κορυδαλλού, αφού στην περιοχή δεν υπάρχει έλλειψη ελεύθερων χώρων και άρα θα μπορούσε να ανευρεθεί χώρος για την ανέγερση νέου σχολείου. Ομως τόνισε και τις σοβαρότατες ευθύνες της κυβέρνησης, η οποία αντιμετωπίζει με αυτό τον απαράδεκτο τρόπο το μαθητή. Παράλληλα, όπως είπε, με την πολιτική που ασκεί η κυβέρνηση, μόνο δημόσια και δωρεάν παιδεία δεν παρέχει. Αντίθετα εμπορευματοποιεί το αγαθό της μόρφωσης, με αποτέλεσμα να αποκλείονται από αυτό όσοι δεν έχουν οικονομική δύναμη.

Εικόνα σχολείου στην«εκσυγχρονισμένη» Ελλάδα του 2003. Κοντέινερς που από προσωρινή λύση για την αντιμετώπιση των σεισμών, μετατράπηκαν σε μόνιμα κλουβιά... διδασκαλίας
Εικόνα σχολείου στην«εκσυγχρονισμένη» Ελλάδα του 2003. Κοντέινερς που από προσωρινή λύση για την αντιμετώπιση των σεισμών, μετατράπηκαν σε μόνιμα κλουβιά... διδασκαλίας
«Πρέπει άμεσα να χτιστεί νέο σχολείο σε οποιοδήποτε μέρος», τόνισε ο Απ. Κιτσάκης, μέλος της Ενωσης Γονέων Κορυδαλλού και μέλος της Ομοσπονδίας Γονέων Νομαρχίας Πειραιά, που μετείχε στην αντιπροσωπεία του ΚΚΕ.

Υπολειτουργούν ΑΕΙ και ΤΕΙ

Συνεχίζουν την αποχή από τα διδακτικά τους καθήκοντα οι πανεπιστημιακοί και περιμένουν κάποια κίνηση από την πλευρά της κυβέρνησης για να επανακαθορίσουν τη στάση τους, ενώ σε κάποιες σχολές και ιδρύματα η διάρκεια της αποχής αρχίζει να «πιέζει» το ακαδημαϊκό εξάμηνο.

Στο πλαίσιο αυτής της κινητοποίησης, συμβολικές πρωτοβουλίες παίρνουν και κάποιες Σύγκλητοι. Συγκεκριμένα, η Σύγκλητος του Παντείου αποφάσισε συμβολικό κλείσιμο του ιδρύματος την Τρίτη 14/10. Επίσης, η Σύγκλητος του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κήρυξε αναστολή της λειτουργίας του ιδρύματος για την Τετάρτη 15/10 και παράλληλα, την ίδια μέρα, στις 10 το πρωί διοργανώνει ανοιχτή συζήτηση στην αίθουσα τελετών του ΑΠΘ.

Και τα ΤΕΙ όμως παραμένουν εκτός λειτουργίας, είτε λόγω κινητοποιήσεων των μόνιμων εκπαιδευτικών είτε λόγω της αδυναμίας πρόσληψης έκτακτων εκπαιδευτικών (που αποτελούν την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών και καλύπτουν πάγιες ανάγκες) αφού η κυβέρνηση δε δίνει τα σχετικά κονδύλια.

Χτες, στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν κοινή σύσκεψη η διοίκηση και εκπρόσωποι των προεδρείων των Συλλόγων Μονίμων Εκπαιδευτικών, Εκτάκτων Εκπαιδευτικών, Διοικητικών Υπαλλήλων, Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού. Αποφάσισαν να ζητήσουν από το υπουργείο Παιδείας συμπληρωματική χρηματοδότηση του ιδρύματος για την κάλυψη των οφειλών και των αναγκών του τρέχοντος έτους, καθώς και οριστική επίλυση του προβλήματος μισθοδοσίας των εκτάκτων με νομοθετική ρύθμιση, δυστυχώς όμως περιορίστηκαν σε λογική διαχείρισης των προβλημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εξάλλου, οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, πραγματοποιούν αύριο στις 11 το πρωί καθιστική διαμαρτυρία στο πολιτικό γραφείο του υφυπουργού Παιδείας Ν. Γκεσούλη στη Θεσσαλονίκη, αντιδρώντας στην απόφαση του ΤΕΙ να μην ανανεωθούν οι συμβάσεις τους για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά και απαιτώντας τη μετατροπή των συμβάσεών τους από ορισμένου χρόνου σε αορίστου, με πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, αφού καλύπτουν πάγιες ανάγκες του ιδρύματος.

Σε αντίστοιχη σύσκεψη με αυτή του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης καλεί σήμερα και ο σύλλογος εκπαιδευτικού προσωπικού του ΤΕΙ Λάρισας.

ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Οχι στην κατηγοριοποίηση και την περιπλάνηση

Η διαδικασία της Μπολόνια προωθείται εδώ και καιρό στη χώρα μας, ακόμα και μέσα από «πρωτοβουλίες» ιδρυμάτων, δηλαδή χωρίς ξεχωριστές νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης. Ενα από τα βασικά σημεία αυτής της διαδικασίας, είναι η «κινητικότητα» των φοιτητών, η «ανάγκη» της οποίας τονίστηκε εκ νέου στη Σύνοδο Ευρωπαίων Υπουργών Παιδείας που έγινε στο Βερολίνο τον προηγούμενο μήνα.

Την «κινητικότητα» φοιτητών προωθεί και το πρόγραμμα ΤΙΜΕ, στο οποίο συμμετέχει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) και διάφορα άλλα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, εκπρόσωποι των οποίων συνεδρίαζαν χτες στην Πολυτεχνειούπολη, στην Αθήνα. Φοιτητές της Πανσπουδαστικής ΚΣ, διέκοψαν τη χτεσινή συνεδρίαση, αντιδρώντας στην έννοια της κινητικότητας έτσι όπως αυτή περιγράφεται στις ευρωπαϊκές αποφάσεις, που αποτελεί μια περιπλάνηση στην ημιμάθεια. Σύμφωνα με την ΠΚΣ, ένα από τα θέματα προς συζήτηση ήταν και η δυνατότητα να αποκτούν κάποιοι (λίγοι) φοιτητές του ΕΜΠ πέρα από το πτυχίο του ιδρύματος και το πτυχίο «ΤΙΜΕ master», φοιτώντας στο 4ο και 5ο έτος σε ένα από τα συνεργαζόμενα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Τη στιγμή όμως που το πτυχίο του ΕΜΠ δεν είναι κατοχυρωμένο στην Ελλάδα ως master, μια τέτοια προοπτική δημιουργεί πτυχία δυο ταχυτήτων, κατηγοριοποιεί δηλαδή, τους φοιτητές.

Η ΠΚΣ τονίζει την αντίθεσή της συνολικά στη διαδικασία της Μπολόνια, στους δυο κύκλους σπουδών, στην υποβάθμιση και στην κατηγοριοποίηση των πτυχίων και επισημαίνει ότι η «κινητικότητα» που επιβάλλεται από αυτή τη διαδικασία έχει στόχο την καλλιέργεια «ευρωπαϊκής συνείδησης» και τη διαμόρφωση ενός εργατικού δυναμικού διά βίου απασχολήσιμου και περιπλανώμενου από χώρα σε χώρα, σύμφωνα με τις ανάγκες του κεφαλαίου.

«Ναι» στα δημόσια, ιδιωτικοποιημένα, πανεπιστήμια!

Πάνε να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα στο υπουργείο Παιδείας, μετά από την προχτεσινή δημόσια τοποθέτηση του Ειδικού Γραμματέα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, Δ. Κλάδη, στην εκδήλωση της ΠΟΣΔΕΠ για «το δημόσιο πανεπιστήμιο». Συγκεκριμένα, ο Δ. Κλάδης, προσπαθώντας να οριοθετήσει την έννοια του «δημόσιου» ιδρύματος, είπε ότι ένα πανεπιστήμιο δεν μπορεί να χρηματοδοτείται απευθείας από το κράτος, γιατί τότε θα είναι πλήρως εξαρτημένο από το κράτος και δε θα μπορεί να είναι αυτόνομο! Δηλαδή, η ιδιωτική χρηματοδότηση, η ιδιωτικοποίηση διαφυλάσσει την αυτονομία του πανεπιστημίου!

Σε χτεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, όχι μόνο δεν αναιρείται αυτός ο ισχυρισμός αλλά αποδίδεται στα ίδια τα ιδρύματα, αφού αναφέρεται ότι αυτά τα θέματα (σ.σ. ενίσχυση της αυτονομίας των ιδρυμάτων) αποτελούν «πάγιο αίτημα της ίδιας της πανεπιστημιακής κοινότητας»!

Κατά τα άλλα, η θέση της κυβέρνησης υπέρ του δημόσιου πανεπιστημίου οριοθετείται από τη διαφωνία της με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων (κι όχι από τη συμφωνία της με την ιδιωτικοποίηση των δημόσιων) και από τις φραστικές κορόνες περί «κοινωνικού» και «δημόσιου» αγαθού της εκπαίδευσης στα ευρωπαϊκά κείμενα που συνυπογράφει...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ