ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 18 Απρίλη 2001
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΠΕΤΡΟΛΑ
Νέα κλιμάκωση του αγώνα των κατοίκων

Προσφυγή κατά των «παρεκκλίσεων» της Κοινής Υπουργικής Απόφασης κατέθεσαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας φορείς της περιοχής

Ο λαός του Θριάσιου δεν πρόκειται να σταματήσει τις κινητοποιήσεις, αν δεν αποσυρθούν τα σχέδια επέκτασης της ΠΕΤΡΟΛΑ
Ο λαός του Θριάσιου δεν πρόκειται να σταματήσει τις κινητοποιήσεις, αν δεν αποσυρθούν τα σχέδια επέκτασης της ΠΕΤΡΟΛΑ
Η Επιτροπή Αγώνα, οι φορείς και οι κάτοικοι του Θριάσιου είναι αποφασισμένοι να κλιμακώσουν ακόμη περισσότερο τον αγώνα τους για την αποτροπή της γιγάντωσης του διυλιστηρίου της ΠΕΤΡΟΛΑ, σε πείσμα των αποφάσεων της κυβέρνησης, που σπεύδει να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του Ομίλου Λάτση, παίζοντας με την υγεία των κατοίκων της περιοχής. Παράλληλα, δεν αφήνουν κανένα άλλο πρόσφορο μέσο που ενισχύει τον αγώνα τους. Στο πλαίσιο αυτό υπέβαλαν ήδη στο Συμβούλιο της Επικρατείας αίτηση ακύρωσης κατά της πρώτης πράξης των τριών υπουργών ΠΕΧΩΔΕ, Ανάπτυξης και Εθνικής Οικονομίας, με την οποία εγκρίθηκε το πρόγραμμα επεκτάσεων της ΠΕΤΡΟΛΑ «κατά παρέκκλιση» από την κείμενη προστατευτική για το περιβάλλον νομοθεσία.

«Παράλληλα με την κλιμάκωση των κινητοποιήσεών μας - τονίζεται σε χτεσινή ανακοίνωση της Επιτροπής Αγώνα - θα ασκήσουμε όλα τα δικαιώματά μας για τη διαπίστωση της έλλειψης νομιμότητας της σχεδιαζόμενης γιγάντωσης του διυλιστηρίου της ΠΕΤΡΟΛΑ στο πλαίσιο τόσο του Εθνικού Δικαίου, όσο και του Δικαίου της ΕΕ, υποβάλλοντας αιτήσεις ακυρώσεως ή αναστολής, καταγγελίες και αναφορές, όπου χρειάζεται».

Να σημειώσουμε ότι η αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ υποβλήθηκε από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Αττικής, τους Δήμους Ελευσίνας, Μάνδρας και Ασπροπύργου, την Κοινότητα Μαγούλας, τον Αναπτυξιακό Σύνδεσμο Δήμων και Κοινοτήτων Θριάσιου Πεδίου, την ΤΕΔΚΝΑ, την ΚΕΔΚΕ, την Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Δυτικής Αττικής, το Σύλλογο Εργαζομένων στους ΟΤΑ, το Σωματείο Εργαζομένων ΠΥΡΚΑΛ Ελευσίνας, το Σωματείο Εργαζομένων ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ, το Σωματείο Εργαζομένων του Νομαρχιακού Γενικού Νοσοκομείου Ελευσίνας «ΘΡΙΑΣΙΟ», την Α` Ενωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής, την Ενωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών του Δήμου Ελευσίνας, τον Εξωραϊστικό Σύλλογο Εργατικών Κατοικιών Μάνδρας και έντεκα πολίτες.

Υπενθυμίζεται ότι η παρέκκλιση που δόθηκε δε συνιστά άδεια εγκατάστασης. Επίσης ότι ο εδαφικός χώρος της σχεδιαζόμενης επέκτασης - δηλαδή η Ζώνη Ασφαλείας μεταξύ ΠΥΡΚΑΛ και ΠΕΤΡΟΛΑ - τελεί ήδη υπό δικαστική εμπλοκή και η συζήτηση στο ΣτΕ έχει οριστεί να γίνει στις 15 Μάη.

Οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν ότι οι εκτάσεις που καταλαμβάνουν οι υφιστάμενες, αλλά και οι σχεδιαζόμενες εγκαταστάσεις της ΠΕΤΡΟΛΑ κατά ένα μεγάλο τμήμα είναι αμφισβητούμενες, ακόμη και δασικές. Συγκεκριμένα, στην προσφυγή αναφέρουν ότι από τα 1.536 στρέμματα που καλύπτει το διυλιστήριο, τα 900 είναι αγροτικές εκτάσεις και τα υπόλοιπα δασικές, στις οποίες - σύμφωνα με το Σύνταγμα - απαγορεύεται η αλλαγή χρήσης γης.

Παράλληλα, οι φορείς που κατέθεσαν την προσφυγή επικαλούνται την προβληματική κατάσταση που επικρατεί στο Θριάσιο από την ανάπτυξη βιομηχανιών, που επιβαρύνουν ανεπανόρθωτα το περιβάλλον. Επίσης, ισχυρίζονται ότι πριν από την κοινή υπουργική απόφαση για επέκταση της ΠΕΤΡΟΛΑ δεν προηγήθηκε η έγκριση περιβαλλοντικών όρων, «έγκριση που απαιτείται από τη στιγμή που η απόφαση δεν αφορά τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, αλλά την επέκταση του διυλιστηρίου και την ίδρυση και λειτουργία των νέων αυτοτελών μονάδων».

«Δε θα επιτρέψουμε...»

Μέσα στις προσεχείς μέρες οι κινητοποιήσεις τόσο στην Αθήνα, όσο και στο Θριάσιο θα ενταθούν, με αποκορύφωμα νέα μεγάλη εκδήλωση διαμαρτυρίας που προγραμματίζεται να γίνει με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Μέρας Περιβάλλοντος.

«Δε θα επιτρέψουμε ούτε την παραμικρή εκκίνηση των έργων που θα υλοποιούν τις νέες επεκτάσεις - τονίζεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής Αγώνα. Καλούμε την ΠΕΤΡΟΛΑ να αποσύρει αμέσως τα παράνομα και παράλογα σχέδια γιγάντωσης του Διυλιστηρίου της.

Η πρωτοφανής κινητοποίηση των κατοίκων, της Νομαρχιακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Θριάσιου και της Επιτροπής Αγώνα, στέλνει ένα ανυποχώρητο και σαφέστατο μήνυμα Πάνδημης Κατακραυγής, πρωτίστως προς την κυβέρνηση, την οποία καλούμε:

  • Να αναλογιστεί τις βαρύτατες ευθύνες που αναλαμβάνει και να μην προχωρήσει σε καμία αδειοδότηση της ΠΕΤΡΟΛΑ.
  • Να εγκαταλείψει οποιαδήποτε προσπάθεια "φωτογραφικής" νομιμοποίησης της γιγάντωσης της ΠΕΤΡΟΛΑ, είτε μέσω της επιχειρούμενης τροποποίησης του ΠΔ 84/84, είτε με ειδική νομοθετική ρύθμιση.

Το Θριάσιο ολόκληρο έχει ήδη ξεσηκωθεί και απαιτεί ό,τι δικαιούται: Να αναβαθμιστεί και να ζήσει με ασφάλεια σε ένα βιώσιμο περιβάλλον»!

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ
«Ξεσκαρτάρισμα» εταιριών με έντονο παρασκήνιο

Ξεκίνησε το...«ξεσκαρτάρισμα» των κατασκευαστικών εταιριών και κοινοπραξιών που υπέβαλαν προσφορές για την κατασκευή του Ολυμπιακού Χωριού. Την περασμένη Τετάρτη, 1 Απρίλη, αποκλείστηκαν τρεις κοινοπραξίες (συνολικά υπέβαλαν προσφορές 15 κοινοπραξίες) από την αρμόδια επιτροπή αξιολόγησης της εταιρίας «Ολυμπιακό Χωριό 2004 ΑΕ», επειδή δεν πληρούσαν τα τυπικά προσόντα (έλλειψη εμπειρίας, χαμηλή πιστοληπτική ικανότητα).

Οι κοινοπραξίες που αποκλείστηκαν είναι οι εξής: 1. Walter Baua.G. 2. PSJ Holding - Αφοι Μεσοχωρίτη - Ekoklima A.S. και 3.Irti Lavori - Τεχνική Εταιρία Χρ. Κωνσταντινίδης - ΓΕΝΕΡ.

Οπως αναφέρουν πληροφορίες, πριν κατατεθούν οι προσφορές των κοινοπραξιών, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εκπροσώπων των εταιριών, στα γραφεία μιας εκ των 15, προκειμένου να «μοιράσουν» οι επιχειρηματίες το έργο μεταξύ τους! Και αυτό, προκειμένου αφ' ενός μεν να μην κατατεθούν πολλές προσφορές για τις τέσσερις εργολαβίες του Ολυμπιακού Χωριού αφ' ετέρου να αποφευχτούν τυχόν «παρατράγουδα» κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού (ενστάσεις). Ωστόσο, οι ίδιες πληροφορίες μιλούν για «αποτυχία της συνάντησης», που είχε σαν αποτέλεσμα ορισμένοι εκπρόσωποι εταιριών να φύγουν «εκνευρισμένοι». Λίγες μέρες μετά κατατέθηκαν 15 προσφορές για το έργο...

Στις 19 και 20 Απρίλη αναμένεται να ανοιχτούν οι φάκελοι με τις οικονομικές προσφορές των υποψηφίων. Υπενθυμίζεται ότι οι προσφορές (η προθεσμία υποβολής έληξε την προηγούμενη Δευτέρα 9 Απρίλη) θα εξεταστούν από την επιτροπή διενέργειας διαγωνισμού και κατόπιν το Διοικητικό Συμβούλιο της «Ολυμπιακό Χωριό 2004 ΑΕ» θα αποφασίσει για τις αναθέσεις. Οι ανάδοχοι του έργου θα ανακηρυχτούν τέλη Απριλίου.

Οι κοινοπραξίες που κατέθεσαν προσφορές είναι οι εξής: 1. ΑΕΓΕΚ - ΕΚΤΕΡ - ΜΕΤΩΝ 2. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ - ΑΛΤΕ - ΓΕΚΑΤ 3. ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ - ΠΑΡΝΩΝ - Χ. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ & ΣΙΑ LIMITED 4. ΓΝΩΜΩΝ - ΕΛΤΕΡ - ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ 5. ARCHIRODON CONSTRUCTION (OVERSEAS) Co SA 6. Κ.Ι. ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ - Χ.Ι. ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑΣ - ΓΕΤΕΜ 7. ALPINE MAYREDER BAUGES mbh 8. ΑΒΑΞ - ΒΙΟΤΕΡ - ΓΕΚ 9. ΑΤΤΙΚΑΤ - ΣΙΓΑΛΑΣ - ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ 10. ΜΗΧΑΝΙΚΗ - ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ - ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ 11. WALTER BAUA.G 12. PSJ HOLDING - ΑΦΟΙ ΜΕΣΟΧΩΡΙΤΗ - EKOKLIMA AS 13. ΔΙΕΚΑΤ - ΟΔΩΝ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΩΝ - ΓΑΝΤΖΟΥΛΑΣ 14. IRTI LAVORI - ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΧΡ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ - ΓΕΝΕΡ 15. ΕΝΤΕΧΝΟΣ - ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΝΩΣΙΣ - ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΑΤΕ.

Οπως προαναφέραμε οι υπ αριθμ. 11, 12 και 14 κοινοπραξίες αποκλείστηκαν από το διαγωνισμό.

ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
Αναβολή για το υπόγειο γκαράζ

«Παγώνουν» προς το παρόν τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ και του Δήμου Νέας Σμύρνης για την κατασκευή υπόγειου γκαράζ 700 θέσεων στην πλατεία Καρύλλου.

Το σχέδιο προεδρικού διατάγματος που κατατέθηκε για επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) επιστράφηκε στο ΥΠΕΧΩΔΕ για συμπλήρωση, γιατί δε συνοδευόταν από τη μελέτη για τις θέσεις εισόδου και εξόδου των αυτοκινήτων, καθώς και τις επιπτώσεις στην κυκλοφορία των οχημάτων στη γύρω περιοχή από το γκαράζ.

Το υπόγειο γκαράζ προβλέπεται να κατασκευαστεί κάτω από την πλατεία Καρύλλου και το διπλανό υπαίθριο χώρο που χρησιμοποιείται σήμερα για τη στάθμευση των αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τη σχετική προμελέτη του Δήμου, το γκαράζ θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση του προβλήματος της στάθμευσης των οχημάτων γύρω από το εμπορικό κέντρο και γενικότερα στην ευρύτερη περιοχή.

Πάντως, το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο με την υπ' αριθμό 78/2001 απόφασή του έκρινε ότι το προεδρικό διάταγμα πρέπει να συμπληρωθεί. Δηλαδή, έπρεπε να είχε προηγηθεί μελέτη έγκρισης των σημείων εισόδου και εξόδου των οχημάτων από την πλευρά της οδού Αγίας Φωτεινής για να μην παρεμποδίζεται η κυκλοφορία. Παράλληλα, το ΣτΕ κάνει την επισήμανση ότι η έγκριση των σημείων εξόδου και εισόδου προς το υπόγειο γκαράζ πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο που να είναι απρόσκοπτη η χρήση των πλατειών και να μη μειώνεται η έκτασή τους, ενώ οι υπέργειες εγκαταστάσεις του χώρου στάθμευσης των αυτοκινήτων να περιορίζονται στις απολύτως αναγκαίες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ