ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 3 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /36
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κόντρα στη νέα (α)ταξία
Πόλεμος φωτός και σκότους...

Ενα κομμάτι εφημερίδας στροβιλίστηκε στα μελτέμια των ημερών και προσγειώθηκε στις παρυφές του κύματος και στη χοντρόκοκκη άμμο του γιαλού. Δημοσιογραφική διαστροφή, να ερευνούμε τας γραφάς. Και άλλη μια, προσωπική, να διαβάζω από το τέλος, από τα «διά ταύτα» ένα κείμενο, τόσο περισσότερο που πολλοί νέοι συνάδελφοι δεν ακολουθούν το σχήμα της «ανεστραμμένης πυραμίδας», να προτάσσουν δηλαδή, τα κύρια στοιχεία ενός δημοσιεύματος, που αναλύονται λεπτομερέστερα, στη συνέχεια.

Εκεί λοιπόν , στο καταληκτικό του κειμένου της εφημερίδας, διάβασα «παρά θιν' αλός», την αγωνιστική προτροπή: (14/8/2000 «Τίποτε στον κόσμο δεν ήρθε έτοιμο. Ολα κατακτώνται με πολλούς και μεγάλους αγώνες. Να έχετε ζωντανό το αγωνιστικό σας φρόνημα. Να μην κύπτετε τον αυχένα μπροστά στις δυνάμεις του κακού, οι οποίες, προς στιγμήν, μόνο, φαίνεται ότι έχουν τη δύναμη να κατισχύσουν».

Καλά μου φάνηκαν όσα διάβασα. Αγωνιστικός ξεσηκωμός, σκέφτηκα. Και πριν διαβάσω ολόκληρο το κείμενο, άρχισα την ανάλυση των όσων αναφέρονταν στο τέλος.

Προφανώς, σκέφτηκα, αυτός που τα λέει, απορρίπτει τη μεταφυσική της μοιρολατρίας. Κηρύσσει την αντίσταση κατά της νέας ιμπεριαλιστικής νέας τάξης κατά του κεφαλαίου, των μεγάλων αφεντικών και της εκμετάλλευσης. Κατά των τρομο-κρατόρων των ΝΑΤΟικών δογμάτων. Και συντάσσεται με τις λαϊκές δυνάμεις, που «δεν κύπτουν τον αυχένα». Συντάσσεται με το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ των εργατικών αγώνων, με το μέτωπο κατά του ιμπεριαλισμού και των ιθαγενών εκφραστών του.

Διάβασα πάλι το κείμενο, αλλά από την αρχή αυτή τη φορά, για να βρω ποιος λέει αυτά τα «επαναστατικά». Μια ματιά κατά τη διαγώνια ανάγνωση του κειμένου και το όνομα του αρχιεπισκόπου εμφανίστηκε επαναλαμβανόμενο, όπως και η προτροπή για αγώνες, ανάμεσα στους «υιούς του φωτός και τους υιούς του σκότους». Να λοιπόν γιατί πρέπει να διαβάζει κανείς από την αρχή τα κείμενα, για να αντιληφθεί ποιους εννοούμε εμείς, δηλαδή ο λαός υιούς του σκότους και σε ποιους, άλλους αναφέρονται οι μακάριοι.


Του
Γιώργου Κ. ΤΣΑΠΟΓΑ


Γραμματείς και Φαρισαίοι

Στο σύστημα που ζούμε, όλα είναι παλαιά. Από τότε που θεμελιώθηκε επιστημονικά η προοπτική μιας κομμουνιστικής κοινωνίας, οργανώθηκε με μέθοδο και σταθερότητα και ο αντικομμουνισμός, παρουσιάζοντας αρχικά ποικιλία μορφών και ιδεολογημάτων που με το χρόνο απλώς επαναλαμβάνονται. Η ξύλινη επαναληπτική γλώσσα του αντικομμουνισμού έχει κρυφτεί κατά καιρούς πίσω από μια φαινομενική ανανέωση, εκσυγχρονισμό, μοντερνισμό, πλουραλισμό, αντιδογματισμό κλπ., κλπ., εκφράζοντας ξύλινα και απαράλλαχτα το μονόχνοτο στόχο της: πώς να εξορκιστεί το φάντασμα που πλανιέται πάνω από τον κόσμο, το φάντασμα της λαϊκής αφύπνισης.

Η εξομοίωση και όχι σπάνια εξίσωση, των δύο «φασισμών» - του κόκκινου και του μαύρου - είναι προϊόν του 20ού αιώνα, ιδιαίτερα προσφιλές ιδεολόγημα του παγκόσμιου «μεσαίου» χώρου, ιδιαίτερα του φαινομενικά αριστερού, δηλαδή εκείνων που ψήφισαν υπέρ των πολεμικών κονδυλίων στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, που έκαναν την εκστρατεία στην Ουκρανία το 1918 κατά της νεαρής σοβιετικής δημοκρατίας: που ευθύνονται για το Ιδιώνυμο, που βοήθησαν τον Χίτλερ να ανεβεί στην εξουσία, που μπήκαν στο Βιετνάμ τη δεκαετία του '60, που απέκλεισαν την Κούβα, που υπέγραψαν ή και έπραξαν τους βομβαρδισμούς στη Γιουγκοσλαβία για να σταχυολογήσουμε μονάχα ορισμένα δείγματα των πράξεων του «δημοκρατικού» μεσαίου χώρου.

Το ιδεολόγημα αυτό στηρίζεται πάνω στη λήθη που ελπίζει το αστικό κατεστημένο να καλλιεργήσει στο λαό, αρχίζοντας από τα σχολεία με την όλο και πιο προκλητική παραχάραξη ή αποσιώπηση της ιστορίας, για να καλύψει τις επόμενες γενιές. Και με τους μηχανισμούς νάρκωσης συνειδήσεων μ' όλα τα άλλα μέσα. Πρέπει να ξεχνάμε πια τα δυσάρεστα και να μην αναμοχλεύουμε πάθη, είναι η λογική εκείνων που γυρεύουν τη λήθη, γιατί έχουν τη φωλιά τους λερωμένη.

Το ιδεολόγημα αυτό (της εξομοίωσης δηλαδή του μαύρου και του κόκκινου, των δύο ολοκληρωτισμών, των δεξιών και αριστερών ακροτήτων κλπ.), αν και αρκετά παλιό κι αυτό, εξακολουθεί να φαίνεται χρήσιμο και ξετρυπώνει τώρα όχι μονάχα στους μεσαίους δημοκράτες του αστικού κατεστημένου, αλλά και στους κλασικούς εκπροσώπους του ακροδεξιού σκοταδισμού. Διότι ποιο φασισμό διάλεξε να υπηρετήσει ο Αρχιεπίσκοπος, όταν ήταν Α' Γραμματέας της Ιεράς Συνόδου τα χρόνια της «Ελλάδος των Ελλήνων Χριστιανών»; Εκείνου του Χριστιανισμού, που έστελνε χωρίς ποινικό αδίκημα γονείς στις φυλακές, στα ξερονήσια και τους σακάτευε ανεπανόρθωτα στα βασανιστήρια αφήνοντας παιδιά ορφανά;

Υπολογίζοντας, ίσως, την απώλεια μνήμης του ποιμνίου του, ξεπέφτει στο παλαιό κόλπο της εξίσωσης του ναζισμού με τον δήθεν ολοκληρωτισμό του πρώην υπαρκτού σοσιαλισμού. Κάτι, το οποίο, μέχρι τώρα, η εκκλησία εδώ δεν το είχε κάνει ακόμα. Απ' αυτή την άποψη η συνεργασία με την κυβερνώσα παράταξη είναι τέλεια, παρ' όλες τις παραπλανητικές φαινομενικές αντιπαραθέσεις γύρω από το θέμα της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες.

Το θέμα δουλεύεται και μάλιστα διεθνώς. Οι ντόπιοι εκπρόσωποι του αντικομμουνισμού αντιγράφουν από τη φάμπρικα των ιδεολογημάτων στις χώρες των αφεντικών του κόσμου. Ετσι η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» (12.3.2000) παρουσιάζει τις ιδέες του συντηρητικού Γερμανού ιστορικού Ερνστ Νόλτε με «κριτική» ματιά, αλλά αυτή η ματιά αφήνει αρκετά περιθώρια για να μείνει όρθια η βασική ιδέα των «μορφολογικών ομοιοτήτων που συνδέουν εθνικοσοσιαλισμό και σταλινισμό».

Σύμφωνα με τον ιστορικό αυτό αναθεωρητισμό, το Αρχιπέλαγος Γκούλαγκ προηγείται του Αουσβιτς. Η Οχτωβριανή Επανάσταση ήταν η αιτία όλων των τραγωδιών του 20ού αιώνα, γιατί έδωσε αφορμή στη γέννηση του εθνικοσοσιαλισμού και του φασισμού. Ποιες ήταν οι αιτίες της εμφάνισης του μπολσεβικισμού; - δεν μπαίνει σε τέτοιου είδους έρευνες. Αυτές σταματάνε όπου βολεύει, για να «αποδειχθεί» για άλλη μια φορά ότι ο «ευρωπαϊκός, εμφύλιος πόλεμος» του 20ού αιώνα, όπως ονομάζεται, έχει ένα βασικό κακούργο, τον «κόκκινο φασισμό», μπροστά στον οποίο ο μαύρος ωχριά, για ορισμένους αναθεωρητές της ιστορίας. Για άλλους, τους αποστόλους του μεσαίου χώρου, του κέντρου κλπ., και οι δυο αυτές ακρότητες είναι τάχα μου το ίδιο ανεπιθύμητες.

Υπενθυμίζουμε, πριν από λίγους μήνες, το σύνθημα της «Ευρώπης ενάντια στους εξτρεμισμούς» μ' αφορμή την άνοδο στην εξουσία του Χάιντερ στην Αυστρία. Με δικαιολογία την απεμπολή του ενός αυτού εξτρεμισμού - γέννημα των ίδιων δυνάμεων, που τον κατακραυγάζουν - διώκεται και ο άλλος «εξτρεμισμός», το κομμουνιστικό κίνημα.

Πηγαίνοντας στη Ρωσία, έχουμε την πρόσφατη ανακήρυξη σε άγιο του τελευταίου τσάρου της Ρωσίας, μαζί με την οικογένειά του και άλλων εκατοντάδων «μαρτύρων» - θυμάτων των άγριων μπολσεβίκων. Σε εκείνη την άλλοτε υπερδύναμη, που τρέφει τώρα τα πορνεία του δυτικού κόσμου, οι πρώην επιφανείς εγκληματίες εις βάρος του ρώσικου λαού ανακηρύσσονται άγιοι. Αν δεν είναι ιστορικός ρεβιζιονισμός και αυτός!

Στην Ελλάδα, ο Αρχιεπίσκοπος δεν ντρέπεται να εκμεταλλεύεται τη γιορτή της Κοίμησης της Θεοτόκου ακόμα, δε σεβάστηκε ούτε τη Μητέρα του Χριστού για να συμβάλει από την πλευρά του, στο χυδαίο αντικομμουνιστικό ιστορικό αναθεωρητισμό, που κάνει θραύση στην εποχή του μεσαίου χώρου και της κεντροαριστεράς.

Οπως είπαμε, είναι διεθνές το θέμα. Ας πάμε στη Γαλλία τώρα, όπου γράφονται και εκεί κατά καιρούς ωραία βιβλία για να βοηθηθεί η «κίνηση των ιδεών στο σύγχρονο κόσμο», αλλά στην ουσία να βοηθηθεί η ακινησία των ιδεών, ώστε να μείνουμε στον κόσμο του χτες.

Ετσι, κυκλοφόρησε πέρυσι το Φθινόπωρο ένα βιβλίο με τίτλο «Φαιό - κόκκινο» του Γάλλου δημοσιογράφου Τιερί Βολτόν. Η ομοιότητα κομμουνισμού - ναζισμού, λέει, υποδηλώνεται από τον εθνικισμό, που είναι κοινός καταγωγικός χώρος τους. Το βιβλίο αυτό παρουσιάστηκε στην «Κυριακάτικη Αυγή» την 10-10-99, στη στήλη «Κίνηση Ιδεών», και μάλιστα υπό τη μορφή μιας συνέντευξης μ' άλλο Γάλλο, πιο μετριοπαθή στον ιστορικό αναθεωρητισμό, που η εφημερίδα πιστεύει ότι αντικρούει σε μεγάλο βαθμό το κεντρικό συμπέρασμα και τη μεθοδολογία του συγγραφέα του «Φαιό - Κόκκινο». Η «σε μεγάλο βαθμό αντίκρουση» αυτή του άλλου συγγραφέα (Ντιντιέ Ντενίξ) έχει ως εξής:

«Δε σοκάρομαι από τη σύγκριση ναζισμού και σταλινισμού. Ο σταλινισμός είναι μια διαστροφή του κομμουνιστικού ιδεώδους. Ωστόσο, διατείνεστε ότι ναζισμός και κομμουνισμός μπορούν να εξισώνονται. Δεν είναι το ίδιο πράγμα. Ο ναζισμός θεμελιώνεται στον κρατικό ρατσισμό, τον αντισημιτισμό, πράγμα που ματαίως θα αναζητήσουμε στη σταλινική θρησκεία».

Αυτό είναι το στιλ της «αντίκρουσης», που άλλωστε θα μπορούσαμε να περιμένουμε διαβάζοντας την τελευταία φράση του εισαγωγικού σημειώματος της «Αυγής»: «... η μεταξύ τους συνομιλία (των δύο ως άνω συγγραφέων) θα μπορούσε να φωτίσει κάποιες από τις σημερινές μορφές με τις οποίες ενδύεται η φασιστική ιδεολογία στη συνάντησή της με το σταλινισμό, τόσο σε χώρες όπως η Ρωσία όσο και στη Δυτική Ευρώπη».

Συνεπώς, ο Συνασπισμός που με αφορμή τη «σύγκρουση» εκκλησίας - κυβέρνησης για τις ταυτότητες, χτυπιέται αντισκοταδιστικά στο πνεύμα του αθεϊστικού ευρωπαϊκού διαφωτισμού, συμμαχεί τελικά, και αυτός, με τον Αρχιεπίσκοπο στο μοναδικό στόχο που τους ενώνει όλους: πώς να αποτρέψουν, πώς να δυσφημίσουν τον πολιτικό και ιδεολογικό φορέα της προοδευτικής κίνησης των λαών, που μόνο αυτή κίνησε την ιστορία. Πώς να κοιμίσουν - ακόμα και κάνοντας κατάχρηση συναισθηματικά στη συνείδηση του λαού εμπεδωμένων γιορτών, όπως η Κοίμηση της Θεοτόκου - το λαό, ώστε να παραμείνει ο παθητικός κομπάρσος της ιστορίας.

Οι αναθεωρητές της ιστορίας ξαναγράφουν την ιστορία. Κρίμα γι' αυτούς, ότι η ιστορία δεν έχει ποτέ γραφτεί στην πράξη από τους αναθεωρητές της, αλλά πάντα απ' αυτούς που τους έχουν κατά διαστήματα κομπάρσους. Γι' αυτό, αυτή τη στιγμή τουλάχιστο, δε μοιάζει να πάει μπροστά και όλων των ειδών οι αναθεωρητές βουτάνε στα ιδεολογικά στάσιμα νερά για να αποδείξουν ότι ο καπιταλισμός είναι το τελευταίο σύστημα, το τέλος της ιστορικής κίνησης.

Οι αναθεωρητές, υποκριτές και φαρισαίοι όλων των χωρών ενώνονται.

Προλετάριοι όλων των χωρών, σας περιμένουμε!


Της
Αννεκε ΙΩΑΝΝΑΤΟΥ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ