ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 5 Φλεβάρη 2016
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ
Στον... «κατάλληλο χρόνο» παραπέμπει τις διεκδικήσεις και η σημερινή κυβέρνηση

Την πρόθεση και της σημερινής κυβέρνησης να στείλει... στις ελληνικές καλένδες τη λαϊκή διεκδίκηση για τις γερμανικές αποζημιώσεις προδιέγραψε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Ν. Παρασκευόπουλος, προχτές Τετάρτη, στη συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής, λέγοντας ότι θα πρέπει να προηγηθεί πολιτική διαπραγμάτευση... «τον κατάλληλο χρόνο» και στη συνέχεια η όποια διεκδίκηση.

Κατόπιν αυτού, η βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Μανωλάκου έθεσε «ζήτημα ύπαρξης και στόχου της Διακομματικής Επιτροπής» για τις γερμανικές οφειλές, σημειώνοντας ότι από τον Ν. Παρασκευόπουλο «ειπώθηκε ακόμα μια φορά αυτό που λεγόταν και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, "πολιτική διαπραγμάτευση, αλλά στον κατάλληλο χρόνο". Πότε θα είναι αυτός; Στον αιώνα τον άπαντα! Δηλαδή, αποτελεί άλλοθι για τη μη διεκδίκηση».

Στη συνεδρίαση της Επιτροπής είχε κληθεί να συμμετάσχει το Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης των Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα (ΕΣΔΟΓΕ), από τους εκπροσώπους του οποίου παρουσιάστηκε εκπληκτικό φωτογραφικό υλικό, γεγονός που, όπως ειπώθηκε από τους περισσότερους εκπροσώπους του Συμβουλίου, δείχνει ότι στοιχεία υπάρχουν, το θέμα είναι η βούληση της κυβέρνησης. Χαρακτηριστικά, η Χρ. Σταμούλη, μέλος της διευρυμένης Γραμματείας του Συμβουλίου, ζήτησε συγκεκριμένη απάντηση αν θα εκτελεστεί από την κυβέρνηση η δικαστική απόφαση που δικαιώνει τους κατοίκους του μαρτυρικού Διστόμου.

Ο υπουργός ανέφερε προκαλώντας: «Είναι προφανές ότι αυτό που η κυβέρνηση περιμένει δεν είναι η τεκμηρίωση. Η τεκμηρίωση υπάρχει. Αυτό το οποίο έχει απομείνει είναι η επιλογή του χρόνου της διαπραγμάτευσης. Οντως έχουν περάσει 70 χρόνια, όμως η χώρα μας αυτή τη στιγμή είναι σε μια σχέση με τους εταίρους της και με τους συμμάχους της και με τους παλιούς εχθρούς, χώρες οι οποίες δημιουργούν το διεθνές περιβάλλον, που καθορίζεται από κάποιους σύγχρονους παράγοντες με βάση τους οποίους θα κάνει τη διαπραγμάτευσή της»...

Ο Μ. Γλέζος, πρόεδρος του Συμβουλίου, αφού σχολίασε ότι «αυτήν την κατάλληλη στιγμή την περιμένω προσωπικά 70 χρόνια», στη συνέχεια πρότεινε προς τον υπουργό: «Αύριο να πας να κάνεις κατάσχεση υπέρ του Διστόμου και του Αιγίου για τα θύματα, στο Αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" που έχει η γερμανική κυβέρνηση».

Δίνοντας απάντηση η Δ. Μανωλάκου στα όσα ακούστηκαν, επισήμανε ότι «ο υπουργός μάς είπε ότι δεν μας λείπουν τα στοιχεία. Αρα, μπορεί, αλλά δεν θέλει». Επισήμανε ότι θα πρέπει να προβληματίσει τους φορείς «με τους οποίους διεκδικούμε τον ίδιο στόχο», ποιος «είναι ο ρόλος της Επιτροπής» και αν οι «προσκλήσεις φορέων ή οι όποιες εκδηλώσεις είναι για να ροκανίζεται ο χρόνος».

Οσον αφορά την πρόταση του Μ. Γλέζου, σημείωσε ότι «ως ΚΚΕ, έχουμε θέση την κοινωνικοποίηση όλων των περιουσιακών στοιχείων των μονοπωλίων, γιατί αυτά φτιάχνονται από τον κόπο, τον ιδρώτα και τη σκληρή εκμετάλλευση των εργαζομένων» και πρέπει «να εξυπηρετούν τις ανάγκες του λαού». Αλλωστε, όπως σημείωσε, η «Χόχτιφ» έχει πουλήσει το μερίδιό της σε άλλη πολυεθνική, «το κύριο είναι η σύγκρουση με αυτή την πολιτική των μονοπωλίων. Αλλο είναι αυτό και άλλο είναι πολιτικά να διεκδικήσεις τις γερμανικές οφειλές».

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ «ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ»
Δέσμευση της κυβέρνησης απέναντι στα μονοπώλια

Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι κομβικό κομμάτι στο παζλ του κεφαλαίου για τον περιβόητο «διαμετακομιστικό κόμβο»

Eurokinissi

Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι κομβικό κομμάτι στο παζλ του κεφαλαίου για τον περιβόητο «διαμετακομιστικό κόμβο»
Η προώθηση από την κυβέρνηση των σχεδιασμών της εγχώριας αστικής τάξης για τη μετατροπή της χώρας σε κόμβο της εφοδιαστικής αλυσίδας («logistics»), δηλαδή στη μεταφορά, αποθήκευση και διανομή εμπορευμάτων, διαδικασία που περνάει και μέσα από την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ήταν αυτό που κυριάρχησε σε όσα ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης, στη χτεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής ΔΕΚΟ της Βουλής. Η συνεδρίαση αφορούσε την έκφραση γνώμης για τους προτεινόμενους για τις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Π. Θεοχάρη και Φ. Τσαλίδη, αντίστοιχα.

Από τους δύο προτεινόμενους έγινε ξεκάθαρο ότι αυτό που αναλαμβάνουν είναι να φέρουν σε πέρας την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το διαγωνισμό να αναμένεται τον Απρίλη.

Ο υπουργός καταρχήν επέρριψε ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ για τον άγονο διαγωνισμό, λέγοντας ότι «θα πρέπει να απολογηθούν όσοι σχεδίασαν τον διαγωνισμό γιατί απέτυχε», ενώ ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση θα προωθήσει με αποφασιστικότητα την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, γιατί «αυτό είναι μία δέσμευση όχι μόνο σε σχέση με τους δανειστές αλλά το έχει ζητήσει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Είπε ακόμα ότι η ιδιωτικοποίηση αφορά τη μετατροπή της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο, αλλά και τη σύνδεση του σιδηρόδρομου με τα «εμπορευματικά κέντρα όπως το Θριάσιο» και την ανάπτυξη «μεταποιητικών δραστηριοτήτων». Οπως σημείωσε, τέτοια εμπορευματικά κέντρα, πέρα από το Θριάσιο - το οποίο βρίσκεται επίσης σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης - προωθούνται στην Αλεξανδρούπολη, στη Λάρισα «και ψάχνουμε και άλλα σημεία». Πρόκειται για σχεδιασμούς που δεν αφορούν τις λαϊκές ανάγκες, αλλά αυτές των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών.

Οι εκπρόσωποι των άλλων αστικών κομμάτων ψήφισαν «παρών» ασκώντας διαχειριστικού τύπου κριτική, ενώ η Χρυσή Αυγή απείχε από την ψηφοφορία.

Η τοποθέτηση του ΚΚΕ

Την κάθετη αντίθεση του ΚΚΕ σε αυτούς τους σχεδιασμούς, και κατά συνέπεια στους προτεινόμενους, χωρίς να τίθεται προσωπικό θέμα, όπως και συνολικά στις ιδιωτικοποιήσεις που προωθεί η κυβέρνηση, εξέφρασε ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, τονίζοντας: «Εχουμε πει πολλές φορές ότι εμείς θέλουμε οι φορείς αυτοί να λειτουργούν προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, των λαϊκών αναγκών».

Επισήμανε τις ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων και της σημερινής όσον αφορά «την κατάσταση με τους εργαζόμενους στο σιδηρόδρομο. Με το ότι λείπουν μηχανοδηγοί, λείπει προσωπικό, υπάρχει έλλειψη ανταλλακτικών, δεν αποκαθιστώνται οι βλάβες. Ολα αυτά είναι σε μία εξελικτική πορεία - δεν έγιναν τώρα βεβαίως - και συνεχίζουν». Ενώ προειδοποίησε ότι από τις ελλείψεις αυτές σε συνδυασμό με τη μεγάλη εντατικοποίηση της δουλειάς των εργαζομένων καραδοκεί ο κίνδυνος ατυχήματος.

Τόνισε ακόμα ότι «οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας πάνε πίσω και επιπρόσθετα οι εργαζόμενοι ανησυχούν τι θα γίνει με την ιδιωτικοποίηση. Μέχρι τώρα αυτό που συνήθως γίνεται είναι απολύσεις, αλλαγή των εργασιακών σχέσεων, επιδείνωση της ζωής των εργαζομένων, εργασιακή ζούγκλα». Επισήμανε ότι «στα τρένα δεν μπορεί να υπάρχει έλλειψη προσωπικού, δεν μπορεί να μην έχουμε ασφαλή, σίγουρα τρένα και βέβαια με φτηνό εισιτήριο».

«Παρελθόν» για την κυβέρνηση η εκτροπή του Αχελώου

Παρελθόν αποτελεί για την κυβέρνηση το έργο της εκτροπής του Αχελώου, το οποίο ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Π. Σκουρλέτης, χαρακτήρισε «χίμαιρα», η οποία «λειτούργησε επί χρόνια ανασταλτικά για τον αγροτικό κόσμο της περιοχής, καθώς στέρησε από τη Θεσσαλία πολλά μικρότερα έργα ζωτικής σημασίας, που θα διατηρούσαν και θα αξιοποιούσαν τους υφιστάμενους υδατικούς πόρους της».

Τα παραπάνω επισήμανε μιλώντας σε τοπικοδιοικητικούς φορείς της Θεσσαλίας, με τη συμμετοχή του περιφερειάρχη, Κ. Αγοραστού, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο.

Σχετικά πάντως με το υδροηλεκτρικό φράγμα της Μεσοχώρας, ανέφερε ότι θα δρομολογηθεί η λειτουργία του, αποκλείοντας ωστόσο «οποιονδήποτε συσχετισμό του συγκεκριμένου έργου με τον παλαιότερο σχεδιασμό για την εκτροπή του Αχελώου».

Η ΔΕΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ
Ανακοινώνει «μειώσεις» για τους «συνεπείς»

...απευθύνει προειδοποιήσεις σε όσους χρωστάνε

Μειώσεις στα επαγγελματικά τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος της χαμηλής και μέσης τάσης έως 10%, αποκλειστικά για τους «συνεπείς πελάτες», ανακοίνωσε η ΔΕΗ ΑΕ, την ίδια όμως στιγμή ο πρόεδρος της εταιρείας, Μ. Παναγιωτάκης, κάλεσε για μια ακόμη φορά τους επαγγελματίες να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους προς την εταιρεία και τους κάλεσε να προχωρήσουν σε ρύθμιση και εξόφληση των οφειλών τους.

Τα παραπάνω τέθηκαν στη συνάντηση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Π. Σκουρλέτη, του προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ, Γ. Καββαθά, και του προέδρου της ΔΕΗ, όπου συζητήθηκαν το πρόβλημα των αποκοπών ηλεκτρικού ρεύματος, οι όροι ρύθμισης οφειλών και οι επανασυνδέσεις ηλεκτρικού ρεύματος.

Πέραν της παραπάνω «έκπτωσης», ο υπουργός αρκέστηκε να υποσχεθεί πως, σε συνεργασία με τη διοίκηση της ΔΕΗ, «θα εξεταστούν και θα εξαντληθούν όλες οι δυνατότητες στα ζητήματα αποκοπών και επανασυνδέσεων».

Την ίδια στιγμή, ο Μ. Παναγιωτάκης, κατά την προσφιλή τακτική, αναφέρθηκε σε εκείνους που «μπορούν, αλλά δεν θέλουν να είναι συνεπείς στην κάλυψη των υποχρεώσεών τους» και κάλεσε τους ΕΒΕ «να ανταποκριθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις οφειλές τους, αντιλαμβανόμενοι την προσπάθεια της ΔΕΗ».

Για μια ακόμη φορά, δηλαδή, κυβέρνηση και ΔΕΗ ΑΕ επαναφέρουν το κλασικό προπαγανδιστικό επιχείρημα των «μπαταχτσήδων» για να δικαιολογήσουν τον εκβιασμό που ασκούν απέναντι στους αυτοαπασχολούμενους που αδυνατούν να πληρώσουν τις οφειλές τους, μετά και τις τεράστιες αυξήσεις των τελευταίων χρόνων στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, οι οποίες προστέθηκαν στη συνολικότερη αντιλαϊκή επίθεση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ