ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 10 Δεκέμβρη 2006
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η ΝΔ συνεχίζει το καταστροφικό έργο του ΠΑΣΟΚ

Από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας είχαν δρομολογηθεί οι σημερινές εξελίξεις παραχώρησης του έργου του ΟΣΕ στο μεγάλο κεφάλαιο

Στις «ράγες» της ιδιωτικοποίησης, που «έστρωσαν» επί χρόνια οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, οδηγεί τον ΟΣΕ η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ. Σύμφωνα με τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς, στις αρχές του 2007 αναμένεται να εφαρμοστεί ο διαχωρισμός του έργου του ΟΣΕ σε υποδομή και εκμετάλλευση, με τη λειτουργία των δύο ξεχωριστών θυγατρικών εταιρειών, την «ΕΔΙΣΥ» (Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής) και την «Τρένα ΟΣΕ».

Οι ριζικές αλλαγές στον ελληνικό σιδηρόδρομο αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως τις αρχές του 2010, χρονιά που οι υπουργοί Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης αποφάσισαν, σε πρόσφατο συμβούλιο, να ισχύσει η πλήρης απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ευρώπη.

Βέβαια, το μέλλον του σημερινού ΟΣΕ έχει προδιαγραφεί από κοινοτική οδηγία η οποία τέθηκε σε εφαρμογή από την 1η Γενάρη 1993. Πρόκειται για την Οδηγία 91/440, η οποία μάλιστα φέρει τον τίτλο «Για την ανάπτυξη των κοινοτικών σιδηροδρόμων».

Σύμφωνα με όσα ορίζει ρητά αυτή η Οδηγία, ο ΟΣΕ πρώτον «σπάει» στα δύο (υποδομή και εκμετάλλευση) και δεύτερον ιδιωτικοποιείται «μερικώς». Μάλιστα στο τέλος του 1993, η ΕΕ, για να διευκολύνει τη διείσδυση των ιδιωτικών εταιρειών, εξέδωσε και τη συμπληρωματική Οδηγία 488/15.12.93. Το ουσιαστικό περιεχόμενο των δύο αυτών κοινοτικών οδηγιών είναι ότι διαχωρίζεται η υποδομή από την εκμετάλλευση και παρέχεται στους ιδιώτες δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης στο δίκτυο του ΟΣΕ. Με απλά λόγια, αυτός ο διαχωρισμός σημαίνει ότι «ελευθερώνεται» η χρήση των σιδηροδρομικών γραμμών, ώστε να μπορεί ο κάθε ιδιώτης να δρομολογεί δικά του τρένα στις γραμμές - φιλέτο, ενώ η πολυδάπανη συντήρηση και επισκευή του δικτύου παραμένει στην αρμοδιότητα του κράτους!

Ο ΟΣΕ ουσιαστικά έχει τεθεί σε τροχιά ιδιωτικοποίησης κομμάτι - κομμάτι, με τη σύσταση θυγατρικών εταιρειών, από τις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και προεδρίας Γ. Πέτσου στον ΟΣΕ, το 1994 αναγγέλλεται η άμεση τροποποίηση του ιδρυτικού νόμου του Οργανισμού - που τέθηκε σε ισχύ την περίοδο της δικτατορίας - και η ίδρυση θυγατρικών εταιρειών, με την «εισαγωγή ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων» στη λειτουργία της δημόσιας επιχείρησης. Στην ουσία, δηλαδή, από τότε προαναγγέλλεται η «είσοδος» ιδιωτών στον ΟΣΕ. Και, φυσικά, η «είσοδος» αυτή των ιδιωτών δεν αφορά στη συμμετοχή τους σε ελλειμματικές θυγατρικές, αλλά σε θυγατρικές που θα αναλάβουν το «φιλέτο» του Οργανισμού.


Κείμενα - Ρεπορτάζ;
Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ

Τον ... εκτροχιάζουν προς όφελος των ιδιωτών

Ετοιμο το Προεδρικό Διάταγμα για το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση

Eurokinissi

Την πολιτική ...θυγατροποίησης του ΟΣΕ που εφάρμοσε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την ίδρυση τεσσάρων θυγατρικών (ΕΡΓΟΣΕ, Προαστιακός ΑΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και Θριάσιο ΑΕ) συνεχίζει σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ. Το ΔΣ του ΟΣΕ ενέκρινε το «επικαιροποιημένο επιχειρησιακό σχέδιο», ενώ η κυβέρνηση έχει έτοιμο από τις αρχές του 2006 το Προεδρικό Διάταγμα 41/2005, με το οποίο προωθούνται ο πλήρης διαχωρισμός της υποδομής από την εκμετάλλευση, όπως ορίζει η κοινοτική Οδηγία και η περαιτέρω ανατροπή των εργασιακών σχέσεων στον ΟΣΕ, με άρση της μονιμότητας, υπογραφή ατομικών συμβάσεων εργασίας κλπ.

Η «ανασυγκρότηση του ΟΣΕ» σε εφαρμογή του υπό υπογραφή τότε ΠΔ 41/2005, ανατέθηκε έναντι αδράς αμοιβής τον Ιούλη του 2005, με απόφαση του γενικού γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, στην εταιρεία - «σύμβουλο» «Τραντέμκο ΑΕ». Στις 25 Αυγούστου 2005 ο... χρυσοπληρωμένος «σύμβουλος» της κυβέρνησης υπέβαλε στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών και τη διοίκηση του ΟΣΕ την πρότασή του για το ...μέλλον του ΟΣΕ και των εργαζομένων στον Οργανισμό. Προτάσεις πλήρως εναρμονισμένες με τις εντολές των Βρυξελλών για το ξεπούλημα των ελληνικών σιδηροδρόμων και το σάρωμα εργατικών κατακτήσεων και δικαιωμάτων.

Σύμφωνα με τις προτάσεις του «συμβούλου», η «οικονομική εξυγίανση του ομίλου ΟΣΕ θα μπορεί να αρχίσει να επιτυγχάνεται από το 2008 με ορίζοντα τουλάχιστον 5ετίας» και υπό την προϋπόθεση ότι «θα έχει μειωθεί το προσωπικό και εξορθολογιστεί η σύνθεσή του με φυσική αποχώρηση υφιστάμενου και πρόσληψη νέου (από σχεδόν 8.900 άτομα σήμερα σε 5.000 άτομα το πολύ)».

Το «Επιχειρησιακό Σχέδιο» του «συμβούλου» προβλέπει:

  • Τη μεταφορά του χρέους του ΟΣΕ σε ειδική «εταιρεία διαχείρισης παθητικού» εκτός ομίλου ΟΣΕ, που απαλλάσσεται από την υποχρέωση απόσβεσής του.
  • Τη μετατροπή του ΟΣΕ σε εταιρεία Συμμετοχών (holding), με την ίδρυση δύο ακόμα νέων θυγατρικών εταιρειών: Μιας για τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής (ΕΔΙΣΥ), η οποία θα εκμεταλλεύεται κατ' αποκλειστικότητα την υποδομή, η οποία παραμένει στην ιδιοκτησία του ΟΣΕ. Και άλλης μιας για την εκμετάλλευση του σιδηροδρομικού δικτύου («Τρένα ΟΣΕ»).
ΠΑΣΚΕ- ΔΑΚΕ οι στυλοβάτες

Σε ρόλο στυλοβάτη της κυβερνητικής πολιτικής ξεπουλήματος ό,τι κερδοφόρου υπάρχει στο δημόσιο τομέα, αναδείχτηκαν όλα αυτά τα χρόνια οι ελεγχόμενες από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ ηγεσίες των συνδικαλιστικών οργάνων των εργαζομένων. Στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) η συνδικαλιστική πλειοψηφία ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ, στην ουσία έκανε ό,τι περνά από το χέρι της για να «περάσει» η καταστροφική πολιτική για τον ΟΣΕ και τους εργαζόμενους σ' αυτόν. Η πλειοψηφία στη διοίκηση της ΠΟΣ στήριξε από την αρχή την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων.

Καταστρατηγώντας ομόφωνες αποφάσεις Συνεδρίων των σιδηροδρομικών για διατήρηση και περαιτέρω κατοχύρωση του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΣΕ, οι εκπρόσωποι των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, τοποθετούνται θετικά στην τροποποίηση του ιδρυτικού νόμου του Οργανισμού και την ίδρυση θυγατρικών, ζητώντας απλά να συμμετέχουν στο ...διάλογο για τις διαδικαστικές μεθόδους που θα οδηγήσουν στην ιδιωτικοποίηση. Αποκορύφωμα της συναίνεσης και της υποταγής στην υπέρ του κεφαλαίου πολιτική των εκάστοτε κυβερνήσεων, που τήρησαν όλα αυτά τα χρόνια - και εξακολουθούν να τηρούν μέχρι σήμερα - οι παρατάξεις του δικομματισμού ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, είναι το 28ο Συνέδριο της ΠΟΣ.

Τότε (Οκτώβρης 1998) οι παρατάξεις του δικομματισμού απεμπολώντας οριστικά και αμετάκλητα το πάγιο - ομόφωνο αίτημα όλων των σιδηροδρομικών για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΣΕ, ενέκριναν «πρόγραμμα δράσης», στο οποίο πλέον γίνεται λόγος μόνο για «τη διασφάλιση του κοινωνικού χαρακτήρα της επιχείρησης». Οσον αφορά το επίμαχο θέμα της ιδιωτικοποίησης των κερδοφόρων τομέων του ΟΣΕ, μέσω των θυγατρικών, οι δύο αυτές παρατάξεις συμφώνησαν, αρκεί «η δημιουργία θυγατρικών να αφορά μόνο εξωσιδηροδρομικές δραστηριότητες»!

«ΓΑΙΑ - ΟΣΕ»
Στο... παζάρι η αμύθητη ακίνητη περιουσία

Αρχίζει το «μεγάλο φαγοπότι» με την «ΕΡΓΟΣΕ»

Το 1995 ιδρύεται η πρώτη θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ, η «ΕΡΓΟΣΕ», στην οποία ανατίθενται πλέον ουσιαστικά «εν λευκώ» η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ, καθώς και η κατασκευή έργων, άνω των 550 δισ. δραχμών τότε, χωρίς να είναι γνωστό αν τα έργα αυτά θα είναι προς όφελος των ελληνικών σιδηροδρόμων ή των μεγαλοεργολάβων.

Στο καταστατικό προβλέπεται ότι η «ΕΡΓΟΣΕ» θα μπορεί να ανήκει και σε ιδιώτες μέχρι 49%, αλλά και να διοικείται πάλι από ιδιώτες, μόνο με μια απλή απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου! Η «ζωή» της εταιρείας καθορίζεται στα 50 χρόνια, ενώ ανοίγει ο δρόμος - κατά παρέκκλιση από οποιαδήποτε γενική ή ειδική διάταξη - για αποσπάσεις υπαλλήλων του ΟΣΕ στην «ΕΡΓΟΣΕ», για τη στελέχωση των υπηρεσιών της. Και για να μην υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι από τότε δρομολογείται η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, στο καταστατικό της «ΕΡΓΟΣΕ» ορίζεται ρητά ότι ο γενικός διευθυντής προσλαμβάνεται από την «ελεύθερη αγορά», ενώ στο «σύμβουλο διαχείρισης» παραχωρούνται και μεταβιβάζονται, χωρίς ανταλλάγματα, όλα τα πάσης φύσεως δικαιώματα και υποχρεώσεις του ΔΣ του ΟΣΕ, που αφορούν το επενδυτικό πρόγραμμα 1995 - 1999, ύψους άνω των 550 δισ. δραχμών! Το «μεγάλο φαγοπότι» για τα νέα αφεντικά του ΟΣΕ, αρχίζει σε πρώτη φάση με την ανάθεση τεσσάρων έργων στην «ΕΡΓΟΣΕ». Πρόκειται ουσιαστικά για την... προικοδότηση της «ΕΡΓΟΣΕ» με 110 δισ. δρχ., που είναι ο αρχικός προϋπολογισμός των έργων. Συνολικά η «ΕΡΓΟΣΕ» καλείται να «μοιράσει» κονδύλια άνω του 1,5 τρισεκατομμυρίου δραχμών από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους, που υπολογιζόταν αρχικά ότι θα είναι το «φαγοπότι» του Οργανισμού μέχρι το 2005.

Σε εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων, το 2001 ιδρύεται η θυγατρική «ΓΑΙΑΟΣΕ», με σκοπό την ...«αξιοποίηση» της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ. Μιας περιουσίας, που η λογιστική της και μόνο αξία αποτιμάται σε 2 δισ. ευρώ και είναι η δεύτερη στην Ελλάδα, μετά την εκκλησιαστική περιουσία. Στην πραγματικότητα, γίνεται λόγος για μια περιουσία το εύρος και η πραγματική αξία - τιμή της οποίας δεν είναι εύκολο να αποτιμηθεί και σε κάθε περίπτωση είναι πολλαπλάσια της λεγόμενης λογιστικής αξίας.

Το Μάρτη του 2003, επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, προσλαμβάνονται οι πρώτοι «σύμβουλοι» στη «ΓΑΙΑΟΣΕ». Εργο των «συμβούλων» είναι η καταγραφή και εκτίμηση του συνόλου της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, ώστε στη συνέχεια να αρχίσει η «αξιοποίηση» (διάβαζε εκποίηση) της περιουσίας. Αυτή ακριβώς την πολιτική εκποίησης της περιουσίας του ΟΣΕ, που δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ανέλαβε να συνεχίσει η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ. Μόνο που η «νέα διακυβέρνηση» δεν αρκείται στην... απογραφή του ΠΑΣΟΚ και ανακοινώνει (Ιούλης 2005) νέο διαγωνισμό για την ανάδειξη «αναδόχου», ο οποίος θα αναλάβει την αποτίμηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ!

5ετές «Επιχειρησιακό Σχέδιο»

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 1996, με βάση ένα παλιό σχέδιο που προετοίμασε η ΝΔ, αλλά δεν πρόλαβε να εφαρμόσει, οδηγεί τους ελληνικούς σιδηροδρόμους σε συρρίκνωση, με απώτερο σκοπό το ξεπούλημα. Το 5ετές «Επιχειρηματικό Σχέδιο» του ΟΣΕ, που ετοίμασε η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, φέρει τη γαλλική σφραγίδα της «Σεφρερέιλ», ενώ της ΝΔ έφερε την αγγλική της «Τράνσμαρκ». Και τα δύο, όμως, βασίζονται στην ίδια καταστροφική φιλοσοφία: Δραστική συρρίκνωση του δικτύου, με κλείσιμο των «μη κερδοφόρων γραμμών», ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών - φιλέτο και δραστική μείωση του προσωπικού. Ακόμα και μια απλή ανάγνωση του «Επιχειρηματικού Σχεδίου», που είναι πλήρως εναρμονισμένο με τις εντολές της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την πλήρη απελευθέρωση και των σιδηροδρομικών μεταφορών, με το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση (Οδηγία 91/440), δεν αφήνει την παραμικρή αμφιβολία ότι κεντρικός στόχος είναι η συρρίκνωση του ΟΣΕ και η εκχώρηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων του στους ιδιώτες.

Σύμφωνα με το «Επιχειρηματικό Σχέδιο», ο ΟΣΕ αλλάζει νομική μορφή και μετατρέπεται σε «ανεξάρτητη ανώνυμη εταιρεία» με θυγατρικές, εκχωρούνται δραστηριότητές του σε ιδιώτες, συρρικνώνεται το δίκτυο και μειώνεται δραστικά το προσωπικό. Μάλιστα, για να καμφθούν τότε οι αντιδράσεις, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εξωραΐζει το σχέδιο και αντί για μείωση του προσωπικού κατά 5.000, προβλέπει μείωση κατά 2.531 άτομα. Οσον αφορά τη συρρίκνωση του δικτύου, αποφεύγεται η άμεση αναφορά στην κατάργηση των δέκα «ζημιογόνων γραμμών, που προέβλεπε αρχικά το σχέδιο, και γίνεται αναφορά στην επανεξέταση 13 γραμμών «που δεν μπορούν να αποφέρουν κέρδος». Για τα εργασιακά, το «Επιχειρηματικό Σχέδιο», εκτός από τη δραστική μείωση του προσωπικού, προβλέπει και τη δραστική μείωση των δαπανών προσωπικού, με την καθιέρωση της μερικής ή εποχικής απασχόλησης και την καθιέρωση «κινήτρων απόδοσης» για την αύξηση της παραγωγικότητας. Είναι δε αυταπόδεικτο ότι με τη νέα πολιτική προσωπικού, ανοίγει ο δρόμος και για την άρση της μονιμότητας.

ΞΑΝΑ ΓΑΛΛΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 24 ΧΡΟΝΙΑ
«Γερμανικό μοντέλο» για τους εργαζόμενους

Μετά την εξαγγελία για την αλλαγή του ιδρυτικού νόμου του ΟΣΕ και τη σύσταση θυγατρικών, με την πρόσληψη ιδιωτών συμβούλων, γίνεται το δεύτερο βήμα για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού. Το Γενάρη του 2005 υπογράφεται σύμβαση με κοινοπραξία μελετητικών οίκων, στην οποία μετέχουν η γαλλική εταιρεία «Σοφρερέιλ» και οι ελληνικές «Ιντεράξιον», «Τραντέμκο» και «Π. Μπερνίτσας». Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση του «νέου στρατηγικού σχεδιασμού του ΟΣΕ, καθώς και του αντίστοιχου 10ετούς προγράμματος επενδύσεων», αλλά και η «αναδιοργάνωση όλης της διοικητικής δομής του ΟΣΕ».

Σημειώνεται ότι ο γαλλικός οίκος «Σοφρερέιλ» ήταν πάλι σύμβουλος του ΟΣΕ το 1970, έναντι αδράς αμοιβής, αλλά οι περισσότερες υποδείξεις των Γάλλων απορρίφθηκαν, ενώ όσες εγκρίθηκαν, ουδέποτε εφαρμόστηκαν.

Υπενθυμίζεται ότι επί ΝΔ την περίοδο 1990-1993 είχε προσληφθεί ως σύμβουλος στον ΟΣΕ η αγγλική εταιρεία «Τράνσμαρκ», η οποία είχε προτείνει την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ.

Για τους εργαζόμενους, κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΣΕ φαίνεται να προκρίνουν το «γερμανικό μοντέλο», όπου όλο το προσωπικό ανήκει σε ξεχωριστή εταιρεία και δανείζεται στις υπόλοιπες θυγατρικές με τιμές αγοράς και όχι βάσει ύψους μισθοδοσίας! Οσοι προσληφθούν στις θυγατρικές - εκτός των διαδικασιών του ΑΣΕΠ - θα υπογράψουν ατομικές συμβάσεις εργασίας. Ο «σύμβουλος» αναφέρει χαρακτηριστικά: «Οι προσλήψεις και οι εργασιακές σχέσεις των νεοπροσλαμβανομένων από τις νέες θυγατρικές θα πρέπει να γίνονται με νέους όρους και σε συνθήκες της αγοράς». Για τις αποσπάσεις του προσωπικού - όποτε και όπου κρίνουν οι διοικούντες - ο «σύμβουλος» επισημαίνει ότι είναι η πλέον «ανώδυνη και δοκιμασμένη λύση», πιθανότατα με τις μικρότερες «αναταράξεις», που μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Σιδηρόδρομος 100% στο Δημόσιο!

Το ΚΚΕ είχε προειδοποιήσει έγκαιρα τους εργαζόμενους για τις στοχεύσεις του κεφαλαίου και τις μεθοδεύσεις των εναλλασσόμενων στην κυβερνητική εξουσία κομμάτων, γύρω από τον ΟΣΕ. Οχι τώρα ή πριν λίγο καιρό. Από την έναρξη των διαδικασιών αλλαγής των όρων και των στόχων λειτουργίας του Οργανισμού, από την περίοδο των πρώτων μέτρων που στόχευαν στην ιδιωτικοποίηση. Με αγωνιστικές παρεμβάσεις, περιοδείες στους χώρους δουλιάς, ημερίδες, συνέδρια, με ανακοινώσεις και αρθρογραφία στο συνδικαλιστικό και πολιτικό Τύπο, οι κομμουνιστές κατάγγειλαν την εφαρμοζόμενη πολιτική και με σαφήνεια παρουσίασαν τις θέσεις του Κόμματος.

Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ και τον ελληνικό λαό, να παλέψουν για:

  • Σιδηρόδρομο 100% στο Δημόσιο, ενάντια στο διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση.
  • Κατάργηση όλων των θυγατρικών και ένταξή τους στον ΟΣΕ. Απορρόφηση όλων των εργαζομένων των θυγατρικών στον ενιαίο σιδηροδρομικό φορέα.
  • Εκσυγχρονισμό όλου του δικτύου και ανάπτυξη με επέκτασή του στη Δυτική Ελλάδα.
  • Λειτουργία του σιδηρόδρομου, με προτεραιότητα στην ασφάλεια, με φθηνό εισιτήριο για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα.
  • Ασκηση κοινωνικής πολιτικής, με φθηνό εισιτήριο για ειδικές κατηγορίες ατόμων, όπως άνεργοι, φαντάροι, φοιτητές κ.ά.
  • Καμιά ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και ασφαλιστικών δικαιωμάτων.
  • Διατήρηση των θέσεων εργασίας στον ΟΣΕ, όχι στις μετατάξεις και στις απολύσεις, με τη μορφή της «εθελούσιας εξόδου».

Η πραγματοποίηση όλων των παραπάνω απαιτεί άλλη ριζικά αντίθετη, από τη σημερινή, πολιτική. Μια πολιτική σε όφελος των συμφερόντων των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων που δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα σημερινά πλαίσια. Επομένως η πάλη των εργαζομένων στον ΟΣΕ ενάντια στην ιδιωτικοποίηση χρειάζεται να γίνει υπόθεση όλου του λαού. Χρειάζεται να χτίσουν μέτωπο μαζί με όλους τους εργαζόμενους στις μεταφορές, τα λαϊκά στρώματα για τους παραπάνω στόχους, χρειάζεται κοινωνικοπολιτικός αγώνας για αποδυνάμωση των κομμάτων της πλουτοκρατίας, ενίσχυση του ΚΚΕ, συγκρότηση του μετώπου πάλης για τη λαϊκή εξουσία και οικονομία. Τότε μόνο θα μπορεί να υπάρχει «ένας μόνο και αποκλειστικά κρατικός σιδηρόδρομος, στα πλαίσια του αποκλειστικά κρατικού τομέα μεταφορών που θα είναι λαϊκή περιουσία, με εργατικό - λαϊκό έλεγχο». Γιατί μόνον έτσι θα είναι οι σιδηρόδρομοι σε όφελος του λαού.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ