ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 17 Ιούλη 2018
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΡΟΔΟΣ
Η άναρχη καπιταλιστική ανάπτυξη αφήνει χωρίς νερό το λαό

Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ για την ακαταλληλότητα και τις ελλείψεις σε νερό στο νησί

Αναξιοποίητο παραμένει το Φράγμα Γαδουρά
Αναξιοποίητο παραμένει το Φράγμα Γαδουρά
Την ακαταλληλότητα και την έλλειψη νερού σε πολλές περιοχές της Ρόδου αναδεικνύουν με Ερώτησή τους οι βουλευτές του ΚΚΕ Σταύρος Τάσσος, Χρήστος Κατσώτης και Μανώλης Συντυχάκης. Οι βουλευτές του Κόμματος, ρωτώντας τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για την άμεση λύση του προβλήματος και για τη χρηματοδότηση της κατασκευής της δεύτερης φάσης του Φράγματος Γαδουρά, ώστε να καλύπτονται όλοι οι οικισμοί του νησιού, αναφέρουν:

«Η ακαταλληλότητα και η έλλειψη νερού σε πολλές περιοχές της Ρόδου, όπως σε Αρχάγγελο, Λαχανιά, Γεννάδι, Φάνες, Μανδρικό, Παραδείσι κ.λπ., αποκαλύπτει πλήρως την ουσία της "δίκαιης" ανάπτυξης, που χαράσσεται στη βάση των αναγκών των επιχειρηματικών ομίλων, μακριά από τις ανάγκες του λαού. Αυτή η ανάπτυξη έχει αφήσει, για άλλη μια χρονιά, ολόκληρες περιοχές του νησιού χωρίς το βασικό κοινωνικό αγαθό, το νερό, ενώ την ίδια στιγμή η Ρόδος πλημμυρίζει από τουρισμό.

Για την κατάσταση που διαμορφώνεται έχουν τεράστιες ευθύνες κυβέρνηση και Τοπική Διοίκηση, γιατί πρωτοστατούν στην υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής με κριτήριο την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων, που οδηγεί στην υποβάθμιση των έργων και των υποδομών για τις λαϊκές ανάγκες που δεν είναι κερδοφόρα. Ετσι:

1. Το Φράγμα Γαδουρά, ενώ διαθέτει πάνω από 67 εκατομμύρια κυβικά νερού, μένει ουσιαστικά αναξιοποίητο, γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί, αφού δεν έχει χρηματοδοτηθεί η Β' φάση του. Το φράγμα αυτό θα εξασφάλιζε νερό στην πόλη της Ρόδου και στα υπόλοιπα διαμερίσματα ανατολικής και δυτικής πλευράς του νησιού. Παρ' όλα αυτά, οι δημότες της Ρόδου πληρώνουν την ιδιωτική εταιρεία διαχείρισης του Φράγματος για όλη την ποσότητα νερού που μπορεί να διαθέσει το Φράγμα ημερησίως (60.000 κ.μ.), ενώ παρέχεται η ποσότητα μόνο των 15.000 κ.μ. και μόνο τους θερινούς μήνες παρέχεται έως και η διπλάσια ποσότητα.

2. Η επιταχυνόμενη καπιταλιστική τουριστική ανάπτυξη εκφράζεται στο νησί της Ρόδου με δημιουργία χιλιάδων νέων κλινών κάθε χρόνο, χωρίς να εξασφαλίζεται επαρκής ποσότητα και ποιότητα νερού, για όλες τις υπόλοιπες ανάγκες του νησιού. Οι τουριστικές επενδύσεις επιδοτούνται και τους παρέχονται κίνητρα από την κυβέρνηση, ενώ η χρηματοδότηση για υποδομές που θα ικανοποιούσαν τις ανάγκες των κατοίκων για επαρκές, υγιεινό και φτηνό νερό για ύδρευση και επαρκές νερό για άρδευση είναι από ελάχιστη έως και ανύπαρκτη. Γι' αυτό δεν έχει κατασκευαστεί η Β' φάση του Φράγματος, γι' αυτό δεν δημιουργούνται λιμνοδεξαμενές για άρδευση, το Φράγμα Κρητηνίας έχει γίνει το "Γεφύρι της Αρτας", η πλήρης αποκατάσταση του δικτύου του Φράγματος της Απολακκιάς δεν έχει προχωρήσει. Παράλληλα, υπάρχει άμεση ανάγκη χρηματοδότησης της αντικατάστασης των προβληματικών δικτύων για να μη χάνεται το 40% της ποσότητας του νερού.

3. Οι πάνω από 350 γεωτρήσεις στο νησί έχουν παρουσιάσει φαινόμενα φθίνουσας απόδοσης, ορισμένες έως και υφαλμύρωσης από την υπεράντληση, γιατί στις ανάγκες που πρέπει να καλύψουν είναι και ο αριθμός των επισκεπτών του νησιού, που ανέρχεται κάθε χρόνο σε 17 φορές πολλαπλάσιο του πληθυσμού του νησιού (πάνω από 2.000.000 επισκέπτες το χρόνο). Παρ' όλα αυτά δίνονται βεβαιώσεις για επάρκεια νερού, προκειμένου να ανεγείρονται συνεχώς νέες ξενοδοχειακές μονάδες. Η αντιφατικότητα της άναρχης καπιταλιστικής ανάπτυξης και ο ανταγωνισμός ανάμεσα σε αντικρουόμενα επιχειρηματικά συμφέροντα αποκαλύπτεται και στο πεδίο της ανάγκης σε επάρκεια νερού. Ετσι, από τη μια πλευρά υποστηρίζεται από κυβέρνηση και Τοπική Διοίκηση η αξιοποίηση του Γκολφ Αφάντου, που απαιτεί ποσότητα νερού όσο 10 μεγάλοι οικισμοί του νησιού, και, από την άλλη, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Συνοχής ζητά κλείσιμο των γεωτρήσεων για να αποδίδει περισσότερο η επένδυση στο Φράγμα Γαδουρά. Σε τέτοιες καταστάσεις οδηγεί η ευρωπαϊκή πολιτική για το νερό, που θέτει σε προτεραιότητα τον έλεγχο της ζήτησης νερού και όχι τον εμπλουτισμό των ανανεώσιμων υδάτινων πόρων σε κάθε υδατικό διαμέρισμα.

Στο πλαίσιο αυτό, δεν εστιάζει ούτε στα τεχνικά έργα και στις πολιτικές εμπλουτισμού των υπόγειων και επιφανειακών υδροφορέων, ούτε στην αναγκαιότητα προστασίας των δασών που συμβάλλουν καθοριστικά στον εμπλουτισμό τους. Αντιπαραθέτει τεχνητά την προτεραιότητα της χρήσης του νερού για ύδρευση με τις χρήσεις του νερού σε άλλους κλάδους της παραγωγής, όπως της αγροτικής παραγωγής, περιορίζοντας την άρδευση.

Ο δήμος Ρόδου, ακολουθώντας τις καταστροφικές για το νησί ευρωπαϊκές Οδηγίες για το Νερό, που υιοθέτησαν όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, προκρίνει μεσοβέζικες λύσεις για την εξυπηρέτηση των κατοίκων, μεταφέροντας βυτία νερού σε περιοχές με πρόβλημα ύδρευσης, ενώ την ίδια στιγμή κατασκευάζει αγωγούς που συνδέονται με το Φράγμα Γαδουρά για την εξυπηρέτηση των τουριστικών περιοχών. Οι κάτοικοι παρ' όλα αυτά είναι υποχρεωμένοι να υποφέρουν από την έλλειψη νερού, αλλά και να πληρώνουν τους σχετικούς φόρους και τέλη».

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΑΝΑΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ
Απαιτεί την κατάργηση όλων των διοδίων

Την κατάργηση όλων των διοδίων απαιτεί η «Λαϊκή Συσπείρωση» Περιφέρειας και δήμων Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης και καταγγέλλει την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, η οποία συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, πιστή στις ευρωενωσιακές Οδηγίες, όχι μόνο διατηρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων σε όλη τη χώρα, τους οποίους υποκρινόταν ότι θα καταργήσει, αλλά τους επεκτείνει.

Ο συνδυασμός του ΚΚΕ, με ανακοίνωση που εξέδωσε με αφορμή την κατασκευή σταθμού διοδίων στην περιμετρική οδό της Καβάλας και τους σχεδιασμούς για νέους σταθμούς μετά τον Αύγουστο σε Αρδάνιο Εβρου και Ασπροβάλτα Θεσσαλονίκης, σημειώνει: «Ηδη στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης λειτουργούν έξι σταθμοί διοδίων. Ετσι για να διασχίσει ένα αυτοκίνητο Ι.Χ. με επιστροφή την Εγνατία στα όρια της Περιφέρειας δαπανά 12 ευρώ και για να φτάσει από τα σύνορα στη Θεσσαλονίκη 16,8 ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται οι νέοι σταθμοί διοδίων (Ασπροβάλτας, Καβάλας, Αρδάνιο Εβρου) και οι αυξήσεις "φωτιά" από την αρχή του 2019».

Χαρακτηρίζει υποκριτικές και μακριά από τις λαϊκές ανάγκες τις αντιδράσεις τοπικών παραγόντων, δημάρχων, βουλευτών κ.ά., ενάντια στα διόδια, και εξηγεί: «Πρώτα απ' όλα, τα δικά τους κόμματα (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) "γέμισαν" τη χώρα με διόδια και αύξαναν συνεχώς τις τιμές τους όλα τα προηγούμενα χρόνια. Επιπλέον, όσοι από αυτούς "διαμαρτύρονται" σήμερα για τα μετωπικά διόδια, αποδέχονται και τη λογική της ΕΕ "ο χρήστης πληρώνει". Εμπαίζουν το λαό της περιοχής όσοι απ' αυτούς διεκδικούν αναλογικά διόδια, κρύβοντας τη συμφωνία τους με την ευρωπαϊκή πολιτική να πληρώνει ο λαός για να μετακινείται στους δρόμους που έχει χρυσοπληρώσει ήδη.

(...) Την ίδια ώρα που κατασκευάζονται τα κεντρικά οδικά δίκτυα, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη, ασφαλής και ταχεία μεταφορά εμπορευμάτων, η χρήση αυτών των δικτύων γίνεται απαγορευτική για τους εργαζόμενους, ενώ το υπόλοιπο οδικό δίκτυο (π.χ. το επαρχιακό, αγροτικό) αφήνεται κυριολεκτικά στην "τύχη" του και γίνεται με τον καιρό από ακατάλληλο έως επικίνδυνο, από Εβρο έως Δράμα».

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» Περιφέρειας και δήμων Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης σημειώνει ότι «πραγματικά φιλολαϊκή λύση είναι να καταργηθούν όλα τα διόδια, να μην ξαναπληρώσει ο λαός για δημόσια έργα για τα οποία έχει φορολογηθεί. Το εθνικό και επαρχιακό δίκτυο να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης του λαού, να είναι συντηρημένο, με σημάνσεις και επαρκή φωτισμό όπου απαιτείται. Αντίστοιχα μέτρα να παρθούν και για το αγροτικό δίκτυο. Το οδικό δίκτυο συνολικά να γίνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό και να αποτελεί λαϊκή περιουσία».

Πέθανε ο Σωκράτης Σ. Κόκκαλης

«Εφυγε» από τη ζωή ο Σωκράτης Κόκκαλης, γιος του Σωκράτη και της Ελένης Κόκκαλη, ενώ βρισκόταν για επαγγελματικό ταξίδι στις ΗΠΑ. Είχε κανονίσει επαγγελματικό γεύμα το μεσημέρι του Σαββάτου, στο οποίο όμως δεν προσήλθε. Τον αναζήτησαν και τον εντόπισαν νεκρό. Σε ανακοίνωσή του το Ιδρυμα Κόκκαλη αναφέρει: «Η οικογένεια Κόκκαλη με βαθύτατη θλίψη ανακοινώνει τον αιφνίδιο θάνατο του Σωκράτη Σ. Κόκκαλη, ετών 34, κατά τη διάρκεια επαγγελματικού ταξιδιού στο Κλίβελαντ των ΗΠΑ, Σάββατο 14 Ιουλίου 2018».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ