ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Δεκέμβρη 2008
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Συναίνεση και πυγμή για «μεταρρυθμίσεις»
  • Στην προσπάθειά της να αποδείξει στα διεθνή και εγχώρια κέντρα ότι παραμένει «ισχυρή», επιταχύνει το «πρόγραμμα των μεταρρυθμίσεων» και επιδεικνύει πυγμή απέναντι στους λαϊκούς αγώνες
  • Νέα συκοφαντική επίθεση του κυβερνητικού εκπροσώπου κατά των μαθητικών κινητοποιήσεων

Πολιτική και κοινωνική συναίνεση αλλά και πυγμή θα χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση προκειμένου να προωθήσει νέα αντιλαϊκά μέτρα στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της κρίσης υπέρ του κεφαλαίου.

Πιεζόμενη και από οικονομικά κέντρα, εντός και εκτός της χώρας, η κυβέρνηση πασχίζει να αποδείξει ότι παραμένει «ισχυρή» και μπορεί να φέρει σε πέρας την αποστολή της, δηλαδή την υλοποίηση του προγράμματος των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων μετατρέποντας την καπιταλιστική κρίση σε «ευκαιρία» για την παραπέρα ενίσχυση του κεφαλαίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κληθείς να σχολιάσει προβλέψεις «διεθνών οίκων αξιολόγησης» για ραγδαία επιδείνωση στα δημοσιονομικά και αύξηση του ελλείμματος, φρόντισε να καθησυχάσει τους διεθνείς οργανισμούς - θεματοφύλακες του παγκόσμιου καπιταλισμού. «Οι μεταρρυθμιστικές προσπάθειες και οι προσπάθειες για τη σταθεροποίηση της οικονομίας θα είναι συνεχείς», διαβεβαίωσε ο Ευ. Αντώναρος, ενώ δε δίστασε να απαντήσει στον πρόεδρο του ΣΕΒ που άφησε αιχμές για το αν η κυβέρνηση είναι «ικανή» να προωθήσει «ένα μακρόπνοο πρόγραμμα απαραίτητων αλλαγών» στην οικονομία, στη δημόσια διοίκηση και στην Παιδεία. «Η σημερινή κυβέρνηση είναι ισχυρή και ανταποκρίνεται στην αποστολή της», απάντησε ο εκπρόσωπος, κληθείς να σχολιάσει τις δηλώσεις του Δημ. Δασκαλόπουλου.

Επιδίωξη της κυβέρνησης βέβαια να ανταποκριθεί στην αποστολή της με όσο το δυνατόν μικρότερη «κοινωνική αναταραχή», ποντάροντας και στη συναίνεση του ΠΑΣΟΚ και της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ. Ωστόσο, την ίδια στιγμή εμφανίζεται έτοιμη να προχωρήσει σε επίδειξη πυγμής απέναντι στους λαϊκούς αγώνες. Στην κατεύθυνση αυτή, αξιοποιεί τη δράση των κουκουλοφόρων προκειμένου να «ωριμάσει» στην κοινωνία η «ανάγκη» της δυναμικής αντιμετώπισης των κινητοποιήσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος προχώρησε χτες σε μια συκοφαντική επίθεση κατά των μαθητικών κινητοποιήσεων, επαναλαμβάνοντας τον άθλιο ισχυρισμό περί «δυναμικών μειοψηφιών», ενώ την ίδια στιγμή αναμάσησε τη γνωστή θεωρία των μεμονωμένων συμβάντων προσφέροντας πλήρη κάλυψη στην αστυνομική βία. «Οι λίγοι δεν έχουν το δικαίωμα να εμποδίζουν την πρόσβαση των πολλών στους χώρους μάθησης και παιδείας», αποφάνθηκε ο Ευ. Αντώναρος, αμφισβητώντας μάλιστα και το δημοκρατικό τρόπο λήψης των αποφάσεων στα σχολεία. «Θα ήθελα να μάθω πόσοι προσέρχονται στην ψηφοφορία για να ψηφίσουν και με τι πλειοψηφίες λαμβάνονται οι αποφάσεις», συνέχισε προκλητικά, δίχως ωστόσο να παρουσιάσει κάποιο συγκεκριμένο παράδειγμα ή στοιχεία. Αυτό δεν τον εμπόδισε να επαναλαμβάνει διαρκώς ότι «είναι λίγοι πάντως».

Παράλληλα «έκλεισε το μάτι» στα Σώματα Ασφαλείας, επιμένοντας να χαρακτηρίζει «μεμονωμένα περιστατικά» τα ατέλειωτα «κρούσματα» αστυνομικής βίας. Κληθείς να σχολιάσει την προκλητική δικαστική απόφαση που ουσιαστικά αθωώνει τους αστυνομικούς που πρωταγωνίστησαν στον άγριο ξυλοδαρμό του Κύπριου φοιτητή στη Θεσσαλονίκη, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι δε σχολιάζει αποφάσεις της Δικαιοσύνης αλλά ταυτόχρονα συμπεριέλαβε τον ξυλοδαρμό στα «μεμονωμένα περιστατικά κάποιων οργάνων της αστυνομίας», τα οποία η κυβέρνηση καταδικάζει, εννοείται μόνο στα λόγια... Επίσης, ο Ευ. Αντώναρος επικαλέστηκε άγνοια και απέφυγε να σχολιάσει βίντεο που προβλήθηκε το προηγούμενο βράδυ σε τηλεοπτική εκπομπή που εμφανίζει «κουκουλοφόρους», οπλισμένους με λοστούς, να βγαίνουν μέσα από τις γραμμές των ΜΑΤ. Σημειώνεται ότι την ίδια στάση είχε τηρήσει όταν είχε κληθεί να σχολιάσει τις φωτογραφίες που έδειχναν άνδρα των ειδικών δυνάμεων της ΕΛ.ΑΣ να σημαδεύει με όπλο τους διαδηλωτές...

Ξαφνικά κάποιοι ανακάλυψαν ένα νέο κίνημα...

Ξαφνικά κάποιοι ανακάλυψαν ένα νέο κίνημα. Αλλοι το λένε κίνημα της νεολαίας. Αλλοι των μαθητών. Αλλοι των μαθητών και φοιτητών. Ενα ιδιότυπο κίνημα, είπε ο πρόεδρος του ΣΥΝ. Ενα κίνημα που στρέφεται κατά των πάντων, «ζωντανό», οργισμένο, που το ονόμασαν «εξέγερση των νέων» ενάντια στην κοινωνία, λένε και γράφουν κάποιοι δημοσιολόγοι αναλυτές. «Εξεγέρθηκαν», λένε, οι νέοι γιατί καμιά πολιτική, κανένα κόμμα δεν τους εκφράζει. Ετσι λένε. Δεν τους δίνει όραμα. Τους νέους που καταπιέζονται από την κοινωνία, πρέπει να τους αφουγκραστεί η κοινωνία, είναι το επόμενο σλόγκαν. Και πάνω σ' αυτό το μοτίβο, οι διάφοροι δημοσιολόγοι, συνεπικουρούμενοι από κάποιους καθηγητές πανεπιστημίου του κατεστημένου (αλήθεια, στον αντιδραστικό νόμο - πλαίσιο για την Ανώτατη Παιδεία της κυβέρνησης πού ήταν όλοι αυτοί και γιατί δεν αντιστάθηκαν, μήπως γιατί τον στηρίζουν;) και άλλους διανοούμενους που βγήκαν ξαφνικά από το καβούκι της συμβιβασμένης τους καθημερινότητας και, μέσω των αστικών ηλεκτρονικών ΜΜΕ και εφημερίδων, στήνουν το γαϊτανάκι του υποτιθέμενου «νέου κινήματος». Το οποίο συγκροτείται αποκλειστικά και μόνο από τους νέους. Και που μπορεί αυτό το κίνημα να αναγκάσει την «κοινωνία» τους να «συνέλθει» από τη βάρβαρη καταπίεσή της κατά των νέων. Κάποιοι απ' αυτούς θυμήθηκαν να παραλληλίσουν τα γεγονότα με αφορμή τη δολοφονία του 15χρονου μαθητή με το Μάη του '68 στο Παρίσι. Καθόλου τυχαίος παραλληλισμός. Θέλουν να περάσουν στις λαϊκές και ιδιαίτερα στις νεολαιίστικες συνειδήσεις πως το ταξικό, εργατικό, το λαϊκό κίνημα έχει ξεπεραστεί οριστικά, είναι παρωχημένο αντικειμενικά, το επαναστατικό υποκείμενο, η εργατική τάξη με επικεφαλής το Κομμουνιστικό Κόμμα, δεν μπορεί να εκφράσει «τις νέες ιδέες», των «εξεγερμένων νέων», για «μια άλλη κοινωνία» που «ονειρεύονται οι νέοι», επομένως και την αγωνία και τους πόθους μιας νεολαίας με αβέβαιο μέλλον. Και πάνω δω να στήσουν την κάλπικη αντίθεση, νεολαία από τη μια (τείνουν να της προσδώσουν χαρακτηριστικά κοινωνικής δύναμης και δεν είναι καινούριο ζήτημα αυτό, είναι παλιά μικροαστική οπορτουνιστική θεωρία) και η βάρβαρη κοινωνία στο σύνολό της, δηλαδή και οι αστοί και οι εργάτες, ο λαός, από την άλλη, προκειμένου να συσκοτίσουν τις πραγματικές κοινωνικές αντιθέσεις ανάμεσα στο κεφάλαιο και την εξουσία του από τη μια και την εργατική τάξη, τα άλλα φτωχά λαϊκά στρώματα και τα παιδιά τους από την άλλη. Να συγκαλύψουν το γεγονός ότι η αιτία των δεινών της νεολαίας είναι οι καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής, η εκμετάλλευση, που πρέπει να καταργηθούν για να ανοίξει ο δρόμος για μια κοινωνία που θα ικανοποιεί τις ανάγκες των εργατών, των λαϊκών στρωμάτων, της νεολαίας.

Στρώνουν επομένως το δρόμο, προβάλλοντας ως «εξεγερτικό» το κίνημα της νεολαίας, για να ξεκόψουν τη νεολαία των λαϊκών στρωμάτων από το επαναστατικό εργατικό κίνημα που πραγματικά μπορεί να εκφράσει τις ανάγκες της με στόχους πάλης, αυτούς που θέτει το οργανωμένο τμήμα των αγωνιζόμενων μαθητών, των φοιτητών, σπουδαστών, στόχοι που συνδέονται άμεσα με τη ζωή των οικογενειών τους και τη δεινή θέση των εργατών σ' αυτή την κοινωνία. Να την ξεκόψουν από τον αγώνα ρήξης και ανατροπής της πολιτικής και της εξουσίας του κεφαλαίου, που δημιουργεί και αναπαράγει τα προβλήματα και τα αδιέξοδα στους νέους, που επιβάλλει την κρατική βία και τρομοκρατία, αλλά και τη βία και τρομοκρατία των καπιταλιστών στους τόπους δουλειάς. Προβλήματα που έχουν άμεση σχέση με αυτά των γονιών τους. Να τους ξεκόψουν από τον αγώνα με προοπτική το σοσιαλισμό. Τα προηγούμενα χρόνια ανακάλυψαν τα «κινήματα κατά της παγκοσμιοποίησης» ως νέα, τα διάφορα «Φόρουμ», κάθε τι δηλαδή που να είναι έξω από ταξική βάση, περιεχόμενο και προσανατολισμό. Δεν «έπιασαν» τόπο και δεν μπορούσαν. Αταξικό κίνημα δεν υπάρχει, όπως δεν μπορεί να υπάρξει και κοινωνία των πολιτών.

Τα ίδια όμως επιδιώκουν και τώρα για τη νεολαία. Στρώνουν το δρόμο, κολακεύοντάς την, για να εμφανίσουν ένα υποτιθέμενο αποκλειστικά δικό της κίνημα, ως πρωτοπορία στον αγώνα για το μέλλον της. Κίνημα που σήμερα δεν υπάρχει για να την εκφράσει. Κίνημα διαμαρτυρίας που θα αμφισβητεί ασυνείδητα μια καπιταλιστική πραγματικότητα, χωρίς τη ρήξη με την αιτία που γεννά και αναπαράγει τα αδιέξοδα της νεολαίας, δηλαδή τις καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής. Θα φτάνει ως εκεί που σηκώνουν τα όρια του συστήματος. Που θα εμφανίζεται ότι αντιδρά στην εξουσία του κεφαλαίου, αλλά που δε θα δημιουργεί, αφού δεν μπορεί να το κάνει, όρους ανατροπής της. Αυτό, μόνο το εργατικό κίνημα μπορεί να το κάνει και γι' αυτό η νεολαία έχει συμφέρον να αγωνίζεται μαζί του. Ενα κίνημα, λοιπόν, χειραγωγημένο ουσιαστικά από την αστική πολιτική. Και που θα έχει ξεσπάσματα, τα οποία αφ' ενός δε θα φέρνουν αποτελέσματα, θα αναπαράγουν τα αδιέξοδα των νέων, αφ' ετέρου θα εμποδίζουν την ανάπτυξη και ωρίμανση του εργατικού κινήματος, θα δυσκολεύουν τη συνέχειά του. ΄Η και θα το οδηγούν σε σύγκρουση με το εργατικό κίνημα.

Τι ακόμη αξιοποιούν για αυτή την επιδίωξη του κατεστημένου; Το γεγονός ότι κάτω από ορισμένες συνθήκες και για συγκεκριμένους λόγους, που δεν είναι υπόθεση αυτού εδώ του σημειώματος να τους αναπτύξουμε, μπορεί να εκφραστεί ένα μαζικό διεκδικητικό κίνημα νέων. Το οποίο όμως αν δεν έχει στόχους πάλης σε ευθεία αντίθεση με τα μονοπώλια και αν δε δεθεί με το εργατικό κίνημα, δεν μπορεί να έχει κάποια αποτελέσματα. Ακόμη και στο «Μάη του '68» στο Παρίσι, το κίνημα απόκτησε πραγματικά χαρακτηριστικά μαζικού λαϊκού κινήματος ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου, όταν η εργατική τάξη άρχισε τις καταλήψεις στα εργοστάσια και βγήκε μαζικά στους δρόμους. Ακόμη και στην εξέγερση του Πολυτεχνείου, μπορεί να ξεκίνησαν οι φοιτητές την κατάληψη, αλλά το κίνημα χτυπήθηκε όταν στους δρόμους της Αθήνας κατέβηκαν μαζικά οι οικοδόμοι, άλλοι εργαζόμενοι, μαζί και οι φτωχοί αγρότες από τα Μέγαρα.

Η νεολαία, ως ηλικιακή ομάδα, εμφανίζει μιαν ορισμένη ενότητα, με βάση τα ηλικιακά χαρακτηριστικά, έως ένα βαθμό λόγω της μεταβατικότητας και κινητικότητας όσον αφορά στους προσανατολισμούς της. Αυτά επιμένουν να αναδεικνύουν οι αστικές και μικροαστικές πολιτικές δυνάμεις, όπως και οι δημοσιολόγοι τους, οι διανοούμενοί τους. Ποντάρουν στην απουσία ή στη λειψή κοινωνική πείρα, προκειμένου να αναδείξουν τη δήθεν ανεξαρτησία της νεολαίας από τις κοινωνικές τάξεις που συγκροτούν τις ταξικές κοινωνίες. Προβάλλουν την έννοια της επαναστατικότητας της νεολαίας, αποσπασμένης πλήρως από το πολιτικό και κοινωνικό της περιεχόμενο προκειμένου να εμποδίσουν την κατάκτηση κοινωνικής και πολιτικής πείρας, ταξικής συνείδησης. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις εμφανίζουν τη νεολαία ως ιδιαίτερη τάξη. Δεν είναι καινούριο ζήτημα. Στη δεκαετία του '60 διάφορες οπορτουνιστικές θεωρίες (Αλτουσέρ, Μαρκούζε, κ.ά.) πρόβαλλαν ακριβώς τις ίδιες απόψεις, κατατάσσοντας μάλιστα τη νεολαία και το κίνημά της στην πρωτοπορία της επαναστατικής πάλης. Αυτά λένε και οι οπορτουνιστές του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, αλλά αυτό το ιδιότυπο κίνημα δεν το βαφτίζουν επαναστατικό, γιατί φοβούνται. Ορισμένοι, μάλιστα, τη δεκαετία του '60, με δεδομένο ότι το φοιτητικό κίνημα εμφανιζόταν ως το πιο οργανωμένο τμήμα του νεολαιίστικου κινήματος, εμφάνιζαν τους φοιτητές συνολικά ως πρωτοπορία. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;

Η νεολαία μπορεί να έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά, ωστόσο δεν έχει όλη η ηλικιακή αυτή ομάδα τα ίδια συμφέροντα. Η νεολαία, οι άνθρωποι 15, 20, 30, 34 χρόνων, δε συγκροτούν μία τάξη. Αντίθετα, προέρχονται από τάξη - από την τάξη που ανήκει η οικογένειά τους - και θα καταλήξουν σε τάξη, μεγάλο μέρος τους στην τάξη από την οποία προέρχονται. Δεν έχει τα ίδια συμφέροντα ο μαθητής - γιος του εργάτη, που εργάζεται ο ίδιος και γι' αυτό πηγαίνει σε νυχτερινό σχολείο, με τον μαθητή - γιο του βιομηχάνου. Το ίδιο ισχύει και για τους φοιτητές και για τους σπουδαστές. Δεν έχει τα ίδια συμφέροντα το παιδί του αγρότη με το παιδί του γαιοκτήμονα, ακόμα και αν κάθονται σε διπλανά θρανία.

Αντικειμενικά, το μεγαλύτερο μέρος της νεολαίας, είτε ως καταγωγή είτε ως θέση στην παραγωγική διαδικασία, ανήκει στην εργατική τάξη. Οι εργαζόμενοι νέοι, είτε οι άνεργοι και αυτοί που αναζητούν για πρώτη φορά δουλειά κάτω από πιεστικές ανάγκες, ανεξάρτητα αν σπουδάζουν ή όχι, αποτελούν τα τμήματα εκείνα όπου οφείλουμε να δρούμε ιδεολογικοπολιτικά προκειμένου να συμβάλουμε τόσο στην ανάπτυξη της πάλης και στη συμμετοχή σ' αυτήν της νεολαίας για τα δικαιώματα και τις διεκδικήσεις της, όσο και στην ωρίμανση της πολιτικής της συνείδησης.

«Με βάση την ταξική διάρθρωση της ελληνικής καπιταλιστικής κοινωνίας, τις γενικότερες τάσεις, το μεγαλύτερο μέρος της νεολαίας, είτε ως καταγωγή είτε ως θέση στην παραγωγική διαδικασία, ανήκει στη σύγχρονη εργατική τάξη», υπογραμμίζεται στις Θέσεις της ΚΕ του ΚΚΕ για την Πανελλαδική Συνδιάσκεψη με θέμα: «Η δράση του Κόμματος για τα προβλήματα της Νεολαίας. Η στήριξη της ΚΝΕ».

Ολο και περισσότεροι νέοι άνθρωποι εκφράζουν δράση και μορφές αμφισβήτησης στον έναν ή στον άλλο βαθμό απέναντι στην κυρίαρχη πολιτική. Αυτό μπορεί να εκφράζεται από την αγανάκτηση στα κόμματα της πλουτοκρατίας, από αντίδραση στις επιπτώσεις της πολιτικής της ΕΕ και των κυβερνήσεων σε όλους τους τομείς που αφορούν τη ζωή τους, τη ζωή των οικογενειών τους. Που τους στερεί τα στοιχειώδη στη ζωή τους και στη μόρφωση. Που διαμορφώνει ένα σχολείο και μια εκπαίδευση ανταγωνιστική και γεμάτη άχρηστες υποχρεώσεις, μηδενίζοντας τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών και την ανάγκη για δημιουργική του κάλυψη. Ακόμη και για παιχνίδι. Στόχος της αστικής τάξης είναι αφ' ενός να βγάλει «λάδι» τον ένοχο - δηλαδή την κυριαρχία των μονοπωλίων, τη δική της εξουσία - και αφ' ετέρου να συσκοτίσει και να συκοφαντήσει την πραγματική πολιτική διέξοδο, αλλά και το δρόμο κατάκτησής της. Εδώ τη βολεύει και ένα αυθόρμητο κίνημα με συμμετοχή νέων ανθρώπων, με μορφές ξεσπάσματος, χωρίς βάθος ιδεολογικοπολιτικό, δηλαδή χωρίς στόχους πάλης ενάντια στην κυρίαρχη πολιτική, χωρίς διέξοδο.

Σε τελική ανάλυση, οι μηχανισμοί της αστικής τάξης επιδιώκουν να αποδομήσουν στη συνείδηση της νεολαίας την ύπαρξη κοινωνικών τάξεων, ταξικής πάλης, προβάλλοντας ότι η νεολαία είναι η ίδια κοινωνική τάξη με ενιαία συμφέροντα. Οτι τα συμφέροντα των μαθητών, των φοιτητών από τις εργατικές, τις λαϊκές οικογένειες είναι ίδια με αυτά των νέων των αστικών οικογενειών. Να συσκοτίσουν τη διέξοδο στα αδιέξοδα της νεολαίας των λαϊκών στρωμάτων πασχίζουν.

Ομως, η διέξοδος υπάρχει. Διέξοδος, για τη μεγάλη πλειοψηφία της νεολαίας που προέρχεται από την εργατική τάξη, τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Είναι η πάλη για την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων και του ιμπεριαλισμού. Η πολιτική πάλη, με στόχο την ανατροπή του συστήματος εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, με στόχο το σοσιαλισμό. Και γι' αυτό το κίνημα των νέων πρέπει να οσμωθεί με το εργατικό κίνημα. Αντικειμενικά είναι τμήμα του και αναγκαίος όρος για να ευοδωθούν οι πόθοι και οι ελπίδες της νεολαίας των εργατικών, των λαϊκών οικογενειών.

Υ.Γ.

Ο Λάκης Λαζόπουλος στην πρώτη του εκπομπή το βράδυ της Τρίτης 16/12/2008, αφιερωμένη και απ' αυτόν στη δήθεν «εξέγερση των νέων», έκλεισε με ένα τραγούδι που δείχνει ανάγλυφα το στόχο και τους σκοπούς του λεγόμενου «νέου κινήματος» και σε πόσο επικίνδυνη και αδιέξοδη δράση σπρώχνουν τη νεολαία. Παραθέτουμε τους στίχους χωρίς άλλο σχόλιο γιατί δε χρειάζεται. Μιλούν μόνοι τους για ένα κίνημα στο πουθενά, μέσα από την κρυψώνα (να θεωρεί άραγε τα καλυμμένα πρόσωπα;) που κάνει πανικό (θα θεωρεί άραγε τα τυφλά χτυπήματα και τα σπασίματα;) ως δύναμη που δεν μπορεί να τη βολέψουν τα ΜΑΤ; Για ποιο σκοπό; «Στο κενό», καταλήγει το τραγούδι. Ετσι τη θέλουν τη νεολαία. Να ξεχνιέται στο κενό. Φυγή από την πραγματικότητα, για να συνεχίζει καταπιεσμένη και εκμεταλλευόμενη αυτή και οι οικογένειές της από τον καπιταλισμό. Ας παρακολουθήσουμε τους στίχους, για του λόγου το αληθές.

«Αμα τα πάρω θα πάρω φόρα θα τους πλακώσω στην ανηφόρα.

Αμα τα πάρω δε θα μπορέσει μια διμοιρία ΜΑΤ να με βολέψει.

Ετσι πλανιέμαι, έτσι ξεχνιέμαι, κρύβομαι μέσα και κάνω πανικό.

Ετσι πλανιέμαι, έτσι ξεχνιέμαι, τη φαντασία μου χορεύω στο κενό».


Στέφανος ΚΡΗΤΙΚΟΣ

Οι Θέσεις του Συνεδρίου για ανθρώπους με προβλήματα όρασης

Για να γίνουν πιο εύκολα προσβάσιμες οι Θέσεις της ΚΕ του ΚΚΕ για το 18ο Συνέδριο στους ανθρώπους με προβλήματα όρασης, διατίθενται τώρα σε ηχογραφημένη μορφή (αρχεία MP3) και μέσω της ιστοσελίδας του «Ριζοσπάστη», στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.rizospastis.gr. Η πρόσβαση γίνεται από σύνδεσμο στο τέλος του καταλόγου επιλογών στο αριστερό τμήμα της ιστοσελίδας. Για όσους δεν έχουν σύνδεση στο Διαδίκτυο, η ηχογραφημένη μορφή των Θέσεων συνεχίζει να διατίθεται σε CD ή κασέτα. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Τμήμα Υγείας της ΚΕ του ΚΚΕ, στο τηλέφωνο 210.2592.111.

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ «ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΦΛΩΡΑΚΗΣ»
Ντοκουμέντα του '44 και '45 στη διάθεση μελετητών

Για τις ηρωικές μάχες του Δεκέμβρη του 1944, τον απόηχο και την επίδρασή τους καθ' όλο το 1945, όχι μόνο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, αλλά σε όλα τα σημεία της Ελλάδας, το Επιμορφωτικό Κέντρο «Χαρίλαος Φλωράκης» διαθέτει ένα μεγάλο πλούτο εντύπων της περιόδου αυτής. Στο ψηφιοποιημένο του αρχείο, εκτός από τα αντίστοιχα επίσημα κείμενα του ΚΚΕ, την πλήρη συλλογή «Ριζοσπάστη» και «Κομμουνιστικής Επιθεώρησης», στη διάθεση των επισκεπτών του βρίσκονται και 800 φύλλα εφημερίδων και περιοδικών της εποχής που καλύπτουν όλο το φάσμα της τότε ελληνικής πολιτικής σκηνής, καθώς και την τότε αυτούσια βρετανική προπαγάνδα. Στα παραπάνω προστίθενται και 12 σχετικές μπροσούρες, κυρίως του ΕΑΜικού χώρου. Βεβαίως, στη διάθεση όλων όσοι θέλουν να μελετήσουν τα ζητήματα αυτής της εποχής βρίσκεται και η βιβλιοθήκη - αναγνωστήριο του Κέντρου, με πολυποίκιλη σχετική βιβλιογραφία.

Το Κέντρο βρίσκεται στην οδό Χαρ. Φλωράκη 6 (πρώην Πυθίας), κοντά στην πλατεία Κένεντι στο Χαλάνδρι (τηλ. 210.6851.129). Λειτουργεί Δευτέρα - Παρασκευή, 9 π.μ. - 5 μ.μ.

ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Συγκέντρωση του ΚΚΕ

Συγκέντρωση για τις πολιτικές εξελίξεις, τα νέα αντιλαϊκά μέτρα κυβέρνησης και ΕΕ και τις προτάσεις του ΚΚΕ, πραγματοποιείται, στην Καλαμπάκα, σήμερα Πέμπτη, στις 7 μ.μ., στην ταβέρνα «Δούρειος». Στη συγκέντρωση που διοργανώνει η ΚΟ Καλαμπάκας του ΚΚΕ, θα μιλήσει η Βάσω Μπακάση, μέλος της ΝΕ Τρικάλων του Κόμματος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ