Eurokinissi |
Οι δύο πρώτοι, χάρη στην απλόχερη οικονομική στήριξη είχαν πάντα τη μερίδα του λέοντος στις επιδοτήσεις, ενώ ο τρίτος χάρη στις εισαγωγές αλιευμάτων ισχυροποίησε τις θέσεις του απέναντι στους ψαράδες, εκβιάζοντας τη διαμόρφωση των τιμών των ψαριών τους, ώστε να τα αγοράζουν φθηνότερα. Απεναντίας, για τους ίδιους τους ψαράδες η μόνη επιδότηση ήταν για τη διάλυση των σκαφών τους και για την πρόωρη συνταξιοδότησή τους. Πρόκειται για κίνητρα εθελούσιας εξόδου από το επάγγελμα και καθόλου για κίνητρα ανάπτυξης του τομέα αλιείας. Μαζί με αυτά τα κίνητρα, υπάρχουν και τα αντικίνητρα της παραμονής τους στο επάγγελμα όπως:
***
Ισως και αυτή τη βδομάδα να παρουσιαστεί το σχέδιο ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού
Η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και τα τελικά σχέδια της κυβέρνησης, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που έχει έτοιμο το υπουργείο Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων, θα είναι ένα από τα πρώτα θέματα της ημερήσιας διάταξης του υπουργικού συμβουλίου που θα συνεδριάσει τις επόμενες μέρες.
Τα κυβερνητικά σχέδια περιλαμβάνουν μείωση του προσωπικού που απασχολείται στον ΟΣΕ, από τους περίπου 6.500 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα, να παραμένουν λιγότεροι από 4.000, με τους υπόλοιπους να χαρακτηρίζονται ως «πλεονάζον προσωπικό». Από αυτούς που «περισσεύουν» η κυβέρνηση επιλέγει για τους 1.500 να τους «σπρώξει» προς τη συνταξιοδότηση, μέχρι το 2011 - 2012 το αργότερο, ενώ για τους υπόλοιπους 1.000 γίνεται συζήτηση το αν θα απολυθούν ή θα μεταφερθούν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, με τα μισθολόγια φυσικά εκείνων των υπηρεσιών. Το σχέδιο των μετατάξεων υπαλλήλων του ΟΣΕ εμπλέκεται και με το σχέδιο αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας που επίσης ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών. Οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και η περαιτέρω περικοπή δρομολογίων περιλαμβάνονται επίσης στα κυβερνητικά σχέδια.
Στο μεταξύ, η ΓΑΙΑΟΣΕ, θυγατρική εταιρεία του ΟΑΣΑ, διαχείρισης της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού, έδωσε παράταση ενός μήνα, μέχρι τις 20 Οκτώβρη, για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τον εμπορευματικό σταθμό του Θριασίου. Ανάμεσα στις εταιρείες που εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον βρίσκεται η κινεζική COSCO, οι γαλλικές εταιρείες Vinci (κατασκευαστική) και Alstom (ειδικεύεται στο σιδηρόδρομο και την ενέργεια), αλλά και ντόπιοι κατασκευαστικοί όμιλοι, όπως οι Ελλάκτωρ, J&P Αβαξ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Αμεσα επίσης αναμένονται και οι κυβερνητικές προτάσεις για την είσοδο ιδιωτών στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Ορίστηκε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ). Το νέο ΔΣ του ΚΑΠΕ που θα έχει τριετή θητεία, είναι το εξής: Πρόεδρος ο Μάνθος Σανταμούρης, Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Φυσικός, Αντιπρόεδρος ο Αθανάσιος Στούμπος, Χημικός Μηχανικός και μέλη οι: Ελενα Δασκαλάκη, Φυσικός Κτιριακού Περιβάλλοντος, Γαρυφαλλιά Γιδάκου, Χημικός Μηχανικός, Ιωάννης Τσιπουρίδης, Χημικός Μηχανικός, Φωκίων Δεληγιάννης, Μηχανολόγος Μηχανικός, Αγαπητός Μπιζάς, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.