ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 2 Αυγούστου 2015
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Το πρόγραμμα του Δημοτικού Κινηματογράφου Καισαριανής «Αιολία»

Δωρεάν προβολές Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη

Οι δωρεάν προβολές του θερινού κινηματογράφου «Αιολία», του Δήμου Καισαριανής, που λειτουργεί στην καρδιά του άλσους στο Σκοπευτήριο, διευρύνονται και πλέον περιλαμβάνουν τις προβολές Δευτέρας, Τρίτης, Τετάρτης και Πέμπτης και παρά την αύξηση στο ΦΠΑ, μετά την ψήφιση του 3ου μνημονίου, η τιμή εισόδου για τις μέρες Παρασκευή έως Κυριακή παραμένει στα 5 ευρώ.

Ανάμεσα σε άλλα, σε ανακοίνωσή της η Δημοτική Αρχή Καισαριανής επεσήμανε: «Θέλουμε μ' αυτόν τον τρόπο να προσφέρουμε μια μικρή διέξοδο από τις δυσκολίες που έχει προκαλέσει το capital control στον προϋπολογισμό της λαϊκής οικογένειας, η οποία αδυνατεί να καλύψει τα στοιχειώδη, μετατρέποντας έτσι την ψυχαγωγία σε πολυτέλεια. Πιστεύουμε ότι ο πολιτισμός και η ψυχαγωγία είναι δικαίωμα και μπορεί να λειτουργεί ως έμπνευση στον αγώνα που δίνει ο λαός και η νεολαία μας καθημερινά. Αυτός άλλωστε οφείλει να είναι ο ρόλος ενός Δημοτικού Κινηματογράφου, μια όαση μέσα στη ραγδαία εμπορευματοποίηση όλων των κοινωνικών λειτουργιών, ένα σημείο συνάντησης του λαού και της νεολαίας με τα μεγάλα επιτεύγματα της θεραπαινίδας Τέχνης».

Οι προβολές του Αυγούστου

Σήμερα: «Το μυστικό της Μέιζι» (2012), σε σκηνοθεσία Σκοτ Μακγκί, με τους: Τζούλιαν Μουρ, Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ. Ο επιτυχημένος έμπορος έργων τέχνης Μπιλ και η μεσήλικη ροκ σταρ Σουζάνα θα μπουν σε ένα σκληρό δικαστικό αγώνα, διεκδικώντας την επιμέλεια του παιδιού τους.

3 Αυγούστου: «Τα 400 Χτυπήματα» (1959), σε σκηνοθεσία Φρανσουά Τριφό, με τους: Ζαν-Πιερ Λεό, Αλμπέρ Ρεμί. Η αδιαφορία των γονιών του και η αυταρχική συμπεριφορά του σχολείου σπρώχνουν τον 13χρονο Αντουάν σε ένα ταξίδι φυγής στους δρόμους του Παρισιού.

4 - 6 Αυγούστου: «Δεσμώτης του Ιλίγγου» (1958), σε σκηνοθεσία Αλφρεντ Χίτσκοκ, με τους: Τζέιμς Στιούαρτ, Κιμ Νόβακ, Μπάρμπαρα Ντελ Γκέντες. Ενας αστυνομικός παραιτείται από την υπηρεσία του επειδή πάσχει από ακροφοβία. Κάποια στιγμή συναντάει ένα φίλο του, ο οποίος του προτείνει να παρακολουθήσει τη γυναίκα του γιατί φοβάται ότι πάσχει από διχασμό προσωπικότητας και έχει τάσεις αυτοκτονίας.

7 - 9 Αυγούστου: «Ο κύκλος των αναμνήσεων» (2013), σε σκηνοθεσία Τζόναθαν Τεμπλίτζκι, με τους: Κόλιν Φερθ, Νικόλ Κίντμαν. Στις αρχές της δεκαετίας του '80, ο βετεράνος αξιωματικός Ερικ Λόμαξ γνωρίζει και παντρεύεται τη νοσοκόμα Πάτι. Μόνο που τα τραύματα που έχει κληρονομήσει από την αιχμαλωσία του κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου δημιουργούν συνεχείς εντάσεις στο ζευγάρι.

10 Αυγούστου: «Το όνομα του ρόδου» (1986), σε σκηνοθεσία Ζαν Ζακ Ανό, με τους: Σον Κόνερι, Μάρεϊ Αμπραχαμ. Το 14ο αιώνα, ένας διανοούμενος και αντικομφορμιστής μοναχός ερευνά μια σειρά από μυστηριώδεις φόνους σ' ένα απομονωμένο μοναστήρι.

11 - 13 Αυγούστου: «Σιωπηλός μάρτυρας» (1954), σε σκηνοθεσία Αλφρεντ Χίτσκοκ, με τους: Τζέιμς Στιούαρτ, Γκρέις Κέλι. Καθηλωμένος στο διαμέρισμά του με σπασμένο πόδι, ένας φωτορεπόρτερ παρακολουθεί βαριεστημένα από το παράθυρό του τα γειτονικά διαμερίσματα. Οταν όμως γίνεται αυτόπτης μάρτυρας ενός φόνου ακριβώς απέναντι, προσπαθεί να εξιχνιάσει το έγκλημα...

14 - 16 Αυγούστου: «Σε λάθος χρόνο» (2013), σε σκηνοθεσία Στίβεν Νάιτ, με τους: Τομ Χάρντι, Ρουθ Γουίλσον. Ο μηχανικός Αϊβαν Λοκ φεύγει αργά το βράδυ από το εργοτάξιο προς άγνωστη κατεύθυνση. Μία ημέρα πριν από την κρίσιμη για την πορεία του έργου γιγαντιαία χύτευση σκυροδέματος, για την οποία είναι υπεύθυνος, ο Αϊβαν θα ταξιδέψει από το Μπέρμιγχαμ στο Λονδίνο...

17 Αυγούστου: «Η Διεθνής» (2006), σε σκηνοθεσία Μουχαρέμ Γκιλμέζ, με τους: Τσεζμί Μπασκίν, Οζγκου Ναμάλ. Σε μια κωμόπολη της Τουρκίας οι τοπικοί μουσικοί αναγκάζονται από το χουντικό καθεστώς να σχηματίσουν μια μπάντα που θα παίζει μόνο πατριωτικά εμβατήρια. Ο μαέστρος, όμως, μαθαίνει απ' την κόρη του τον Υμνο της Διεθνούς και αποφασίζει...

18 - 20 Αυγούστου: «Fahrenheit 451» (1966), σε σκηνοθεσία Φρανσουά Τριφό, με τους: Τζούλι Κρίστι, Οσκαρ Βέρνερ. Σε μια μελλοντική καταπιεστική κοινωνία η δουλειά του πυροσβέστη Γκάι Μόνταγκ είναι να εντοπίζει και να καίει βιβλία, τα οποία είναι πλήρως απαγορευμένα. Η γνωριμία του με μια κοπέλα, όμως, θα τον κάνει να αρχίσει να αμφισβητεί τις διαταγές.

21 - 23 Αυγούστου: «Ιστορίες για αγρίους» (2014), σε σκηνοθεσία Ντάμιαν Σιφρόν, με τους: Ρικάρντο Ντάριν, Ρίτα Κορτέζε. Ενα αεροπλάνο γεμάτο επιλεγμένους επιβάτες, μια βιαστική οδική προσπέραση, ένας μηχανικός στα πρόθυρα νευρικής κρίσης...

24 Αυγούστου: «Κάτω από τις Βόμβες» (2007), σε σκηνοθεσία Φιλίπ Αρακτίνγκι, με τους: Ναντά Αμπού Φαράτ, Ζορζ Καμπάζ. Μια γυναίκα, με τη βοήθεια ενός ταξιτζή, αναζητά τον μικρό γιο της στο βομβαρδισμένο από τους Ισραηλινούς Νότιο Λίβανο.

25 - 27 Αυγούστου: «Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές» (1953), σε σκηνοθεσία Χάουαρντ Χόκς, με τους: Μέριλιν Μονρόε, Τζέιν Ράσελ. Δυο showgirls αποφασίζουν να πάνε στο Παρίσι σε αναζήτηση πλούσιων συζύγων...

28 - 30 Αυγούστου: «Δυο Ημέρες, Μια Νύχτα» (2014), σε σκηνοθεσία Ζαν - Πιερ και Λικ Νταρντέν, με τους: Μάριον Κοτιγιάρ, Φαμπρίτσιο Ρονγκιόνε. Η Σαντρά, μια εργαζόμενη μητέρα με προβλήματα κατάθλιψης, έχει στη διάθεσή της ένα σαββατοκύριακο για να πείσει τους 16 συναδέλφους της να αλλάξουν γνώμη και να αποποιηθούν το μπόνους τους, όρο που έχει θέσει η εργοδοσία ώστε να μη χάσει τη δουλειά της εκείνη.

31 Αυγούστου: «Δέκα Μικροί Νέγροι» (1965), σε σκηνοθεσία Τζορτζ Πόλοκ, με τους: Χιου Ο' Μπράιαν, Σίρλεϊ Ιτον. Δέκα άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε μια έπαυλη, μετά την πρόσκληση ενός μυστηριώδους οικοδεσπότη. Ο καθένας κρύβεται με κάποιον τρόπο πίσω από μια σκοτεινή υπόθεση ανθρωποκτονίας...


ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΡΟΔΟ
Το δικαίωμα στον προσωπικό χρόνο

1. Από παιδί, όσο μπορώ να θυμάμαι, γνώρισα ελάχιστους ανθρώπους που μπορούσαν να αφιερώσουν λίγο χρόνο αποκλειστικά στην ύπαρξή τους. Πάντα υπήρχαν οικονομικές κρίσεις, αλλά και ψεύτικα κωλύματα, και όλοι γύριζαν τον τροχό ενός συστήματος του οποίου η βαρβαρότητα φτάνει ως τις μέρες μας. Η μόνιμη φράση που ακούω ακαταπαύστως από τότε μέχρι σήμερα είναι οικεία σε όλους: «Δεν έχω χρόνο για μένα».

2. Ο πολίτης ακούει τα ψέματα του καθεστώτος και προσαρμόζεται για να επιβιώσει. Ανάμεσα στα δικαιώματα που διαρκώς του κλαδεύουν και την ασταθή καθημερινότητα, γλιστράει από τα χέρια του το πιο πολύτιμο: Ο χρόνος, ο προσωπικός χρόνος που αποτελεί πηγή χαράς για τη σκέψη, τη δημιουργία και τους στόχους.

3. Το καθεστώς αξιοποίησε το φόβο στο έπακρο μπροστά σε μια υποθετική καταστροφή και με την πολιτική του απέδειξε ότι μόνο τα φορτία που γέρνουν στην πλευρά του πολίτη μπορούν σε έναν αόριστο χρόνο να τον δέσουν με τη μυστηριώδη δύναμη της Ευρώπης, δίνοντάς του τότε μόνο (πότε άραγε;) το δικαίωμα ως ισότιμο Ευρωπαίο να απολαύσει το χρόνο του και να σκεφτεί όσο θέλει. Και, αν υποθετικά πούμε πως τελικά συμβαίνει αυτό, ποιος θα μας επιστρέψει και με ποιον τρόπο το χρόνο που χάσαμε;

4. Απολαμβάνοντας την ιδιαίτερη εύνοια των εταίρων υπερασπιστών του, ο Τσίπρας πέρασε εύκολα στον νέο του ρόλο, του φιλήσυχου και νομοταγή. Αφού πλέον αποκαταστάθηκε αυτός ο ανόσιος δεσμός, είναι έτοιμος για την προετοιμασία νέων μέτρων που θα στριμώξουν περισσότερο τον πολίτη. Μπροστά σε τέτοια ελεεινή συνθήκη, ποιος μπορεί να μιλήσει για προσωπικό χρόνο και, αν το κάνει, πώς να μην τον αντιμετωπίσουν ως παράφρονα;

5. Η διαίρεση και το άσπονδο μίσος μέσα στο Σύριζα δεν μπορώ να πω ότι έκανε την ψυχή μου να λυπηθεί ιδιαίτερα. Το αντίθετο θα έλεγα: Το πολυσέβαστο άντρον της μεγάλης Αριστεράς, αυτό το «εργαστήριο αρετής και σπουδαστήριο της εξέγερσης», με διασκεδάζει με τον κλονισμό του. Οσοι Συριζαίοι τα έχασαν με το αυταρχικό «είπα και ελάλησα» του αρχηγού τους να μην πικραίνονται, γιατί αν αποδειχτούν έσχατοι κατά την αναμέτρηση, σίγουρα κάποτε θα γίνουν και πρώτοι, όπως αναφέρει ρητά το ευαγγέλιο. Και, κατά το «μηδέν κακόν αμιγές καλού», θα έχουν την ευκαιρία - που είναι απαγορευτική για τον πολίτη - να αξιοποιήσουν το χρόνο τους για προσωπικούς λόγους.

6. Οι σοφές οδηγίες και οι ευχές της Μέρκελ για την ομηρία μας γίνονται πράξη με τη δεσπόζουσα παρουσία του πρωθυπουργού. Από δω και στο εξής εθνικός ήρωας θα είναι ο σιωπηλός πολίτης, στον οποίο θα αντανακλάται ο πατριωτισμός, η ευγένεια και η φιλαδελφία.

7. Παρ' όλες τις πιέσεις, ο πολίτης μπορεί μέσα σε αυτές τις αποτρόπαιες συνθήκες να βρει χρόνο να συναντηθεί με τον εαυτό του, να ξεπεράσει τη φιλοκατήγορη διάθεσή του και να περάσει στην πράξη.


Του
Γιώργου ΚΑΚΟΥΛΙΔΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ