ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 21 Φλεβάρη 2008
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
Σοβαρές καταγγελίες για την ασφάλεια των πλοίων

Το υπόμνημα για τον Κλάδο Ελέγχου που κατέθεσε το ταξικό ναυτεργατικό σωματείο χτυπάει το καμπανάκι για την επικίνδυνη κατάσταση που έχει διαμορφώσει η πολιτική κυβέρνησης - εφοπλιστών

Νέα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι ένα ολόκληρο κύκλωμα από το ΥΕΝ και τις υπηρεσίες του, όπως ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ), Νηογνώμονες και Επιτροπές λειτουργούν για να καλύπτουν τους εφοπλιστές που «κουρελιάζουν» ακόμα και αυτό το ανεπαρκές, θεσμικό πλαίσιο που αφορά την προστασία της ανθρώπινης ζωής στα επιβατηγά - οχηματαγωγά, επιβατηγά - τουριστικά πλοία, ακόμα και στα αλιευτικά, κατέθεσε η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) με καταγγελία της στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τα πολιτικά κόμματα, την αντιεισαγγελέα Ναυτοδικείου Πειραιά, την εισαγγελία Πειραιά και άλλους αρμόδιους.

Την καταγγελία υπογράφει ο ταμίας της ΠΕΜΕΝ Ισίδωρος Μάκρας, ο οποίος το τελευταίο δίμηνο συμμετέχει στην Επιτροπή Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων. Η Επιτροπή συγκροτήθηκε το 2000 μετά το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», με σκοπό να παρακολουθεί αν ο ΚΕΕΠ εκτελεί σωστά τα καθήκοντά του. Πρόεδρός της είναι αξιωματικός του Λιμενικού και μέλη ένας εκπρόσωπος από το Ναυτικό Επιμελητήριο, δύο από το Τεχνικό Επιμελητήριο και ένας από τα ναυτεργατικά σωματεία.

Σύμφωνα με τον ταμία της ΠΕΜΕΝ, στις 30 Ιούνη 2007, η αντεισαγγελέας του Ναυτοδικείου Χριστίνα Μπιμπίλα έδωσε εντολή να ενεργοποιηθεί η Επιτροπή, προκειμένου να ελέγξει καταγγελίες του πρώην Επιθεωρητή του ΚΕΕΠ Λεωνίδα Νικολάτου, με αυτοψίες στα πλοία και παρουσία του καταγγέλλοντα, για να διαπιστώσει αν ο ΚΕΕΠ καλύπτει παραβιάσεις κανόνων ασφαλείας στα πλοία. Οπως αναφέρει ο συνδικαλιστής, μέχρι και σήμερα η Επιτροπή, με διάφορες προφάσεις δεν έχει κάνει ούτε μία αυτοψία. Επιπλέον, μέλη της Επιτροπής «χωρίς να ερευνήσουν, όπως σημειώνει, τις καταγγελίες του Επιθεωρητή, δήλωναν ότι είναι ψευδείς και ανυπόστατες».

Στοιχεία που σοκάρουν

Ολα αυτά συμβαίνουν, όταν, σύμφωνα με στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η Ενωση και τα οποία καταθέτει ο Ι. Μάκρας, υπάρχουν σοβαρότατα προβλήματα στα σωστικά μέσα των πλοίων, για τα οποία η ΠΕΜΕΝ απαιτεί να ληφθούν άμεσα μέτρα. Πιο συγκεκριμένα:

  • Ο χρόνος εγκατάλειψης πλοίων εντός 30 λεπτών που επιβάλλεται από τις Διεθνείς Συμβάσεις (π.χ. SOLAS 74/83, ΚΟ 98/18 κλπ.) και την ελληνική νομοθεσία παραβιάζεται. «Πρόβλημα, τονίζεται, ως προς το χρόνο εγκατάλειψης εντοπίζεται κυρίως όσον αφορά στην εγκατάλειψη των επιβαινόντων ενός επιβατηγού πλοίου με σωσίβιες σχεδίες καθαίρεσης με τη χρήση γερανίσκων, καθώς όσες περισσότερες σχεδίες πρόκειται να καθαιρεθούν από ένα γερανίσκο τόσο μεγαλύτερος συνολικός χρόνος χρειάζεται».
  • «Ο ΚΕΕΠ, τονίζει ο συνδικαλιστής, έχει θεσπίσει δελτία ελέγχου εγκατάλειψης για κάθε πλοίο, τα οποία δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα». Οπως επισημαίνει έχουν γίνει αυθαίρετοι υπολογισμοί, ώστε να μην χρειάζεται να μειωθεί ο αριθμός των σχεδίων και κατ' επέκταση ο αριθμός των επιβατών των πλοίων. Τέτοια σωστικά μέσα έχουν σύμφωνα με το συνδικαλιστή τα πλοία «ΔΙΑΓΟΡΑΣ», «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ», «ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ», «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» - για το οποίο αυτό το πρόβλημα έχει εντοπιστεί από το 2002 και δεν έχει αντιμετωπιστεί - «ΑΝΘΗ ΜΑΡΙΝΑ» κλπ.
  • Τα μέσα διαφυγής των επιβατών προς τα σωστικά μέσα (κλίμακες, πλατύσκαλα, διάδρομοι, θύρες) σε μια σειρά πλοίων όπως το «ΑΧΑΙΟΣ» παραβιάζουν τους κανονισμούς περί ασφαλούς διαφυγής.
  • Κατηγορία πλοίων που χρησιμοποιούν ως σωστικά μέσα πλευστικές συσκευές ρίψης, όπως τα «ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΛΛΑΣ» και «ΑΡΤΕΜΙΣ» παραβιάζουν τη νομοθεσία που προβλέπει ότι η εγκατάλειψη πρέπει να γίνεται από ύψος μικρότερο των 4,5 μέτρων από την ίσαλο γραμμή του πλοίου στην άφορτο κατάσταση καθώς τα σωστικά τους βρίσκονται σε ύψος 10 με 12 μέτρων!
  • Σοβαρά προβλήματα υπάρχουν ακόμα στους χώρους συγκέντρωσης και επιβίβασης επιβατών στα σωστικά μέσα. Ενώ πρόβλημα στα σωστικά εντοπίστηκαν και σε αλιευτικά.
  • Ως ειδική περίπτωση καταγγέλλει ο Ι. Μάκρας το τουριστικό πλοίο «CRYSTAL», όπου ξεπερνώντας τα όρια οι σωστικές λέμβοι εξέχουν από τις πλευρές του πλοίου, ώστε να μην ...πιάνουν χώρο και να αυξάνεται ο αριθμός των επιβατών!

ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΕΣ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Αναμέτρηση με απολύσεις και τρομοκρατία

Εχοντας στο πλευρό τους τις ταξικές δυνάμεις, δίνουν μάχη για να μη χάσουν τη δουλειά τους 15 συναδέλφισσές τους

Από την κατάληψη στο γραφείο του πρύτανη

Παπαγεωργίου Βασίλης

Από την κατάληψη στο γραφείο του πρύτανη
Αμεσα και με αποφασιστικότητα απάντησαν χτες στις απολύσεις, τους εκβιασμούς και την τρομοκρατία των εργολάβων, οι καθαρίστριες που εργάζονται στην Πολυτεχνείο Ζωγράφου, καταλαμβάνοντας το γραφείο του πρύτανη Κ. Μουτζούρη. Απαίτησαν ο νέος εργολάβος να προσλάβει όλους τους εργαζόμενους που δούλευαν μέχρι σήμερα στον τομέα της καθαριότητας και να εφαρμόσει την κλαδική συλλογική σύμβαση. Κάτω από αυτή την πίεση, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Συνδικάτου Καθαριστών - Καθαριστριών Αθήνας με τον αντιπρύτανη και ορίστηκε καινούρια για σήμερα.

Ο τομέας καθαριότητας του Πολυτεχνείου έχει παραδοθεί στους εργολάβους, οι οποίοι «αλωνίζουν» στην κυριολεξία σε βάρος των εργαζομένων. Ο νέος εργολάβος που ανέλαβε το έργο, επιδιώκει να αφήσει στο δρόμο 15 εργαζόμενες που δουλεύουν επί χρόνια στο Πολυτεχνείο με τις προηγούμενες εργολαβίες. Παράλληλα επέβαλε στις καθαρίστριες, σύμφωνα με δικές τους καταγγελίες, να υπογράψουν συμβάσεις των 3,60 ευρώ την ώρα (από 3 που έπαιρναν!), χωρίς αναγνώριση της προϋπηρεσίας, χωρίς επίδομα γάμου και χωρίς ημερομηνία πρόσληψης!

Ο πρύτανης του Πολυτεχνείου, μετά την καθολική συμμετοχή των καθαριστριών σε 3ωρη στάση εργασίας στις 17 Γενάρη, αναγκάστηκε να δεσμευτεί προφορικά ότι δε θα γίνει καμία απόλυση. Η υπόσχεση όχι μόνο δεν τηρήθηκε, αλλά ο εργολάβος με εκβιασμούς προσπάθησε να διασπάσει τον αγώνα των εργαζομένων. Χτες, ο αντιπρύτανης Ι. Πολύζος υποχρεώθηκε να στείλει έγγραφο στους εργολάβους, με το οποίο ζητά τις συμβάσεις που υπογράφουν οι καθαρίστριες. Οι απολυμένοι εργαζόμενοι, σύμφωνα με τον αντιπρύτανη, θα πιάσουν κανονικά δουλειά σήμερα και θα πληρωθούν τη σημερινή και τη χτεσινή μέρα.

Μάχη από το ξημέρωμα

Νωρίς χτες το πρωί οι 15 καθαρίστριες που αρνείται να προσλάβει ο νέος εργολάβος Σ. Ρετζεπέρης, μαζί με τις συναδέλφισσές τους, συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ και φοιτητές της ΠΚΣ κατέλαβαν το γραφείο του πρύτανη. Είχαν προηγηθεί απειλητικά τηλεφωνήματα απ' τους ανθρώπους του εργολάβου, ενώ η αντιπρόεδρος της εταιρείας εκβίαζε λέγοντας ότι θα φέρει άλλες εργαζόμενες αν δε σταματήσει η κινητοποίηση. Παρά την τρομοκρατία, οι εργαζόμενες που συμπαραστάθηκαν στις απολυμένες αυξήθηκαν. Αφησαν τη δουλειά και πήγαν στην πρυτανεία.

Οι συμβάσεις με τους εργολάβους είναι αποκαλυπτικές για την πολιτική που παραδίδει εργαζόμενους και υπηρεσίες δημόσιων οργανισμών στους ιδιώτες. Ο προϋπολογισμός των συμβάσεων φτάνει τα 5,4 εκατ. ευρώ για δύο χρόνια (2,7 εκατ. ευρώ θα εισπράξει ο καθένας από τους δυο εργολάβους), τα οποία όμως φαίνεται πως δε φτάνουν για να μην απολυθεί καμία εργαζόμενη και να τηρηθεί η κλαδική συλλογική σύμβαση!

Η Τρετάνκα Κάντσεβα, καθαρίστρια στο Πολυτεχνείο, περιέγραψε στο «Ρ» τις άθλιες συνθήκες δουλειάς: «Δουλεύω οκτώ ώρες για πέντε κτίρια και τρέχω απ' το ένα στο άλλο. Απ' το πρωί στις 5.45 είμαι στη δουλειά μου και φεύγω στις 2. Σηκώνομαι απ' τις 4.30 και αλλάζω δύο λεωφορεία. Ολα αυτά για 500 ευρώ με πάρα πολλή δουλειά και χωρίς διάλειμμα. Αυτή η κατάσταση πρέπει να σταματήσει γιατί δεν είμαστε ούτε μηχανήματα ούτε ρομπότ. Κάποια στιγμή και μεις αρρωσταίνουμε και θα αρρωστήσουμε. Αυτή η κατάσταση δεν πάει άλλο, πρέπει να ακουστεί και η δική μας φωνή γιατί δεν έχουμε αγώνα, έχουμε πόλεμο».

Στη Θεσσαλονίκη

Στάση εργασίας από τις 6 έως τις 10 το πρωί και παράσταση διαμαρτυρίας στη Σύγκλητο του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν χτες εργαζόμενοι που απασχολούνται στις υπηρεσίες του Πανεπιστημίου μέσω εργολάβων. Απαίτησαν την άμεση πρόσληψη όλων των εργαζομένων απευθείας στο ΑΠΘ και σταμάτημα των εργολαβιών. Η χτεσινή κινητοποίηση έγινε με αφορμή τις 25 νέες απολύσεις συναδέλφων τους που απασχολούνταν στην εργολαβία συντήρησης κήπων. Οι 25 εργαζόμενοι πετιούνται στο δρόμο, με τη λήξη της εργολαβίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ