ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 26 Φλεβάρη 2005
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΕΙ
Εκφράζουν ανησυχία για τα ιδρύματα

Τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ΤΕΙ ιεραρχούν ως προτεραιότητα οι πρόεδροι των ΤΕΙ μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της Συνόδου που έγινε στο Καρπενήσι. Η Σύνοδος των προέδρων των ΤΕΙ «εκφράζει τη βαθιά ανησυχία της για το μέλλον της Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και ζητά την ουσιαστική στήριξη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ» και διαπιστώνουν ότι «τέσσερα χρόνια μετά την ένταξη των Ιδρυμάτων για την Ανώτατη Εκπαίδευση, τα προβλήματα παραμένουν».

Οι πρόεδροι των ΤΕΙ ζητούν «ουσιαστικό εθνικό διάλογο», ενώ οι προτεραιότητες στις οποίες κατέληξαν είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα, η ενίσχυση των ακαδημαϊκών χαρακτηριστικών των ΤΕΙ, με δυνατότητα μεταπτυχιακών, ενίσχυση της έρευνας και της αυτοτέλειάς τους, αύξηση του προσωπικού, η «αξιολόγηση των ΤΕΙ αφού προηγηθεί, όπως δεσμεύτηκε κατά καιρούς η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, η ανάλογη οικονομική ενίσχυση των ιδρυμάτων». Η Σύνοδος προέδρων των ΤΕΙ ανάμεσα σε άλλα κάνει λόγο για «ανακόλουθο αριθμό σπουδαστών σε σχέση με τις χρηματοδοτήσεις» και ζητά γενναία οικονομική ενίσχυση για αντιμετώπιση των προβλημάτων λειτουργίας και ανάπτυξης των ιδρυμάτων.

Μαθητικές κινητοποιήσεις και αυταρχισμός

Κάθε φορά στις μαθητικές κινητοποιήσεις κάποιοι διευθυντές ή καθηγητές, με δικαιολογίες και προσχήματα, παίρνουν μέτρα παρεμπόδισης της ενημέρωσης και συμμετοχής των μαθητών σ' αυτές. Απειλές και ποινές, κλείδωμα εξόδων, εκδρομές, κλήση της αστυνομίας είναι μερικά μόνο από τα μέτρα αυτά, που εκφράζουν εχθρική άποψη και στάση απέναντι στο μαθητικό κίνημα και αυταρχισμό απέναντι στους μαθητές που αγωνίζονται και διεκδικούν.

Αποφάσεις και συνθήκες της ΕΕ, που συνυπογράφουν και οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, στηρίζουν τα συμφέροντα του κεφαλαίου και προωθούν μέσα από την εκπαίδευση την αναδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων και την κατάργηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Γι' αυτή την αναδιάρθρωση χρειάζονται Παιδεία που να διδάσκει εφήμερη γνώση χωρίς να καλλιεργεί την κριτική ικανότητα που μπορεί να απειλήσει το σύστημα, Παιδεία που να συντηρεί και να αναπαράγει τις ταξικές ανισότητες, εξασφαλίζοντας φτηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό.

Αυτό το σχολείο αμφισβητούν οι νέοι και πολύ καλά κάνουν. Αυτές τις αντιλαϊκές και αντιεκπαιδευτικές επιλογές θέλει να νομιμοποιήσει η κυβέρνηση με το ΕΣΥΠ. Να φανεί ότι έχει την αποδοχή και συναίνεση στην πολιτική της από τα κόμματα και τους φορείς που συμμετέχουν.

Ο εκπαιδευτικός, ο προοδευτικός εκπαιδευτικός, δεν μπορεί παρά να είναι αντίθετος στις επιλογές αυτές. Μια επιλογή μόνο έχει, την ένταξή του στο κίνημα που διεκδικεί μια άλλη Παιδεία. Σε αντίθετη περίπτωση αυτοαναιρείται και μετατρέπεται σε συνεργάτη και συνδιαχειριστή του συστήματος.

Ο Δ. Γληνός λέει: «Η μόρφωση δεν είναι ζήτημα γνώσης, είναι ζήτημα ζωής». Σ' αυτό ακριβώς καλείται να σταθεί ο εκπαιδευτικός. Είναι ζήτημα ζωής. Αν το παραβλέψει, δεν ολοκληρώνει τη διδασκαλία του ή - το χειρότερο - διδάσκει τους μαθητές του να αδιαφορούν για την ίδια τους τη ζωή και τα προβλήματά της.

Δεν είναι τυχαίες οι απόψεις που εκφράζουν κυβερνητικοί υπεύθυνοι και κάποιοι πανεπιστημιακοί, οι εγκύκλιοι που εκδίδει το ΥΠΕΠΘ, η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του Ε. Γιαννόπουλου, με τις οποίες θέλουν να κλείσουν τις πόρτες του σχολείου στην πληροφόρηση και ενεργοποίηση του μαθητή για την κοινωνία και τα προβλήματά της. Γι' αυτούς ισχύει η άποψη «η γνώση για τη γνώση αποκομμένη απ' τη ζωή».

Σ' αυτά ορθώνεται αντίπαλο το μαθητικό κίνημα. Ισως με δυσκολίες, είναι όμως η παρήγορη ανάσα, η άνοιξη και η ελπίδα για το κίνημα.

Ο εκπαιδευτικός αυτή την προσπάθεια των μαθητών πρέπει να την ενισχύει, να τη στηρίζει για να αναπτυχθεί. Πολύ περισσότερο δεν έχει το - εκπαιδευτικό - δικαίωμα να την καταπολεμήσει όταν εμφανιστεί.

Πέρα από κάθε άλλη εκπαιδευτική και διαπαιδαγωγητική δεοντολογία τίθεται και θέμα σεβασμού των δημοκρατικών διαδικασιών του μαθητικού κινήματος. Αποφάσεις που παίρνουν όργανα άμεσης Δημοκρατίας μόνο σεβαστές μπορούν να είναι. τίποτα άλλο. Ο σεβασμός των αποφάσεων των συλλογικών οργάνων είναι μάθημα που ο προοδευτικός εκπαιδευτικός διδάσκει με τη στάση του.

Ο Δάσκαλος οφείλει να αρνηθεί το ρόλο του χωροφύλακα και υποστηριχτή της «νομιμότητας» και της «πειθαρχίας» στο συμφέρον του κεφαλαίου. Οχι μόνο να αρνηθεί, αλλά να γίνει και σύμμαχος των μαθητών του μέσα κι έξω απ' το σχολείο. Μαζί μ' αυτούς, με τους γονείς τους, με όλους τους εργαζόμενους θα διεκδικήσει μια άλλη Παιδεία, μια άλλη κοινωνία.

Στην ΕΕ, την κυβέρνηση και όσους συναινούν με την πολιτική τους, απάντηση δίνει το ίδιο το λαϊκό κίνημα και οι προοδευτικοί εκπαιδευτικοί που είναι εργαζόμενοι, αλλά και στρατευμένοι στην υπόθεση διαπαιδαγώγησης του λαού, που εργάζονται έχοντας στο μυαλό τους την άποψη του Δ. Γληνού: «Η σοβαρότερη ελπίδα βρίσκεται στη συνείδηση των μεγάλων λαϊκών ομάδων, αν ξυπνήσουνε, αν κατανοήσουνε και αν αποφασίσουνε να ενεργήσουν σκόπιμα».


Αντώνης ΚΑΛΟΒΟΥΛΟΣ
Μέλος της Γραμματείας Εκπαιδευτικών Αθήνας του ΠΑΜΕ

Σύσκεψη εκπαιδευτικών

Μπροστά στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στο χώρο της Παιδείας και την ολομέτωπη επίθεση της κυβέρνησης, η Γραμματεία Εκπαιδευτικών Αθήνας του ΠΑΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς σε σύσκεψη την Τετάρτη 2 Μάρτη στις 6.30 μ.μ. στο Συνδικάτο Οικοδόμων, με σκοπό την οργάνωση τις απεργίας στις 17 Μάρτη.

Διευκρινίσεις για το φοιτητικό επίδομα

Διευκρινίσεις για το φοιτητικό στεγαστικό επίδομα (1.000 ευρώ ετησίως) έδωσε το υπουργείο Οικονομικών. Από τη σχετική εγκύκλιο που στάλθηκε στις Εφορίες, προκύπτουν τα εξής:

  • Δεκτά γίνονται και τα μισθωτήρια συμβόλαια που έχουν λήξει, με την προϋπόθεση ότι ίσχυσαν τουλάχιστον για 2 μήνες μέσα στο ακαδημαϊκό έτος.
  • Η διαμονή σε ξενοδοχεία, για 2 τουλάχιστον μήνες, θα πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί μέσα στο ακαδημαϊκό έτος.
  • Στα πιστοποιητικά σπουδών θα πρέπει να αναφέρονται μαθήματα και όχι διδακτικές μονάδες.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Αρχές Απρίλη ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ

Στις 2-3 και 9 - 10 Απρίλη θα γίνει τελικά ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς όπως ανακοινώθηκε χτες. Συγκεκριμένα, το Σάββατο 2 Απρίλη θα εξεταστούν οι κλάδοι ΠΕ2 Φιλολόγων, ΠΕ3 Μαθηματικών, ΠΕ15 Οικιακής Οικονομίας. Την Κυριακή 3 Απρίλη οι κλάδοι ΠΕ5 Γαλλικής Γλώσσας, ΠΕ6 Αγγλικής Γλώσσας, ΠΕ7 Γερμανικής Γλώσσας, ΠΕ60 Νηπιαγωγών, ΠΕ10 Κοινωνιολόγων. Το Σάββατο 9 Απρίλη οι κλάδοι ΠΕ1 Θεολόγων, ΠΕ4 Φυσικών, ΠΕ13 Νομικών και Πολιτικών Επιστημών, ΠΕ8 Καλλιτεχνικών και τέλος την Κυριακή 10 Απρίλη οι κλάδοι ΠΕ70 Δασκάλων, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής και ΠΕ9 Οικονομολόγων. Το αναλυτικό πρόγραμμα και τα εξεταστικά κέντρα θα ανακοινωθούν αργότερα.

Σύμφωνα με το ΑΣΕΠ υποβλήθηκαν περίπου 77.000 αιτήσεις ενώ, σύμφωνα με την προκήρυξη, οι θέσεις για τις οποίες διαγωνίζονται είναι 5.949 και στις δύο βαθμίδες.

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
Απόφαση για σχολείο στο Πολύγωνο

Τον επαναχαρακτηρισμό του οικοπέδου ώστε να αξιοποιηθεί για την κατασκευή σχολικού κτιρίου του 24ου Λυκείου Αθήνας στο Πολύγωνο, την άμεση απαλλοτρίωση του ΟΤ 51 από τον ΟΣΚ, αποφάσισε ομόφωνα προχτές το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αθήνας.

Υπενθυμίζεται ότι το οικοδομικό τετράγωνο 51 είχε απαλλοτριωθεί με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στο Δήμο της Αθήνας για την ανέγερση του νέου σχολικού κτιρίου. Το Δημοτικό Συμβούλιο, με νέα απόφασή του, ύστερα από πρόταση της πλειοψηφίας, προχώρησε στον αποχαρακτηρισμό του οικοπέδου και πρότεινε το νέο σχολικό κτίριο να ανεγερθεί σε οικόπεδο δίπλα στον περιφερειακό του Πολυγώνου. Το οικοδομικό τετράγωνο παραχωρήθηκε σε ιδιώτη, ο οποίος ήδη έχει ξεκινήσει τις εργασίες για την ανέγερση πολυκατοικίας.

Να σημειωθεί ότι ένταση επικράτησε κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου, καθώς οι φερόμενοι ως ιδιοκτήτες επιτέθηκαν φραστικά σε νομαρχιακούς συμβούλους. Εξίσου σημαντική είναι η δέσμευση του Νομαρχιακού Συμβουλίου να προχωρήσει σε άρση των οικοδομικών αδειών, αν δεν πάρει τέτοια απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας, το οποίο πρόκειται να συνεδριάσει την ερχόμενη Δευτέρα.

Κοπή πίτας

H Πανελλήνια Ενωση Γονέων των Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες θα πραγματοποιήσει την κοπή της πίτας, την Κυριακή 27 Φλεβάρη, στις 9:30 το πρωί, στην αίθουσα του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά.

Εξετάσεις γλωσσομάθειας

Μέχρι και την Τρίτη 8 Μάρτη θα πρέπει να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής στις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας επιπέδου Β2 «καλή γνώση» και επιπέδου Γ1 «πολύ καλή γνώση» για τις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Ιταλική και Γερμανική. Οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά υποβάλλονται στις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, στις αρμόδιες επιτροπές συγκέντρωσης δικαιολογητικών, αυτοπροσώπως ή μέσω του κηδεμόνα τους ή με εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους ή με εκπρόσωπο εκπαιδευτικού φορέα /κέντρου ξένων γλωσσών. Τα δικαιολογητικά είναι φωτογραφία σε μικρό μέγεθος, δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, αίτηση, αλλά και χρηματικό παράβολο δημοσίου 50 ευρώ από οποιαδήποτε εφορία για το επίπεδο Β2 «καλή γνώση» και των 60 ευρώ από οποιαδήποτε εφορία για το επίπεδο Γ1 «πολύ καλή γνώση».

Οι εξετάσεις για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας και για τα δύο επίπεδα θα πραγματοποιηθούν στις 16 και 17 Απρίλη 2005 για τις γλώσσες Αγγλική και Γαλλική και 23 και 24 Απρίλη 2005 για τις γλώσσες Ιταλική και Γερμανική.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ