ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 26 Απρίλη 2025 - Κυριακή 27 Απρίλη 2025
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ
Ευθείες απειλές στους εκπαιδευτικούς που παλεύουν και κρατούν όρθια τα σχολεία

Eurokinissi

Επίσκεψη και συζήτηση με τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έκανε την Παρασκευή το πρωί ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης, αναμασώντας δράσεις που υλοποιούνται στα σχολεία και εξαπολύοντας νέα επίθεση στους εκπαιδευτικούς για το θέμα της «αξιολόγησης».

«Από το 2019 έχουμε προσθέσει 39.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς», είπε ο πρωθυπουργός, παραβλέποντας ότι κάθε χρόνο χρειάζονται επιπλέον 40.000 - 50.000 αναπληρωτές και οι μόνιμοι διορισμοί δεν ισοσκελίζουν σε καμία περίπτωση τις ανάγκες της Εκπαίδευσης, αφού αναπληρωτές προσλαμβάνονται μέχρι και τα μέσα κάθε σχολικής χρονιάς, ενώ υπάρχουν κενά που δεν καλύπτονται ποτέ, με πιο πολύπαθο πεδίο αυτό της Παράλληλης Στήριξης.

Και ενώ αυτή η εικόνα των ελλείψεων σε έμψυχο δυναμικό - δηλαδή στο δυναμικό που κρατάει όρθια τα σχολεία - επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, ο πρωθυπουργός με θράσος απείλησε ευθέως τους εκπαιδευτικούς ότι «αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα Εκπαίδευσης». Την απειλή αυτή διατύπωσε εντείνοντας το κλίμα καταστολής, καθώς φέτος «πέφτουν βροχή» τα πειθαρχικά και οι διώξεις σε εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις των σωματείων τους, υπερασπιζόμενοι τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου και τον παιδαγωγικό τους ρόλο, ενάντια στη λεγόμενη «αξιολόγηση». Ισχυρίστηκε δε ότι η «αξιολόγηση» «είναι μια καινούργια διαδικασία, η οποία ακόμα δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα». Χωρίς να προσδιορίζει ποια είναι άραγε για την κυβέρνηση τα «προσδοκώμενα αποτελέσματα» της «αξιολόγησης» (μήπως οι απολύσεις εκπαιδευτικών, το κλείσιμο και η υποβάθμιση σχολείων, η ένταση της ταξικής κατηγοριοποίησης μεταξύ ίδιου τύπου σχολείων;), το σίγουρο είναι ότι η ρήση του αποτελεί παραδοχή ότι το αντιδραστικό εργαλείο της «αξιολόγησης» δεν βρίσκει την απήχηση που θα ήθελε η κυβέρνηση, ούτε στις σχολικές κοινότητες ούτε ευρύτερα στην κοινή γνώμη.

Κατά τ' άλλα, ο πρωθυπουργός έκανε αναφορές σε μια σειρά γνωστές δράσεις και πολιτικές που «τρέχουν» στα σχολεία, με μόνο καινούργιο στοιχείο το «κατέβασμα» του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην Γ' Γυμνασίου, ενώ μέχρι τώρα τον τοποθετούσε στην Α' Λυκείου, έχοντας «ανοίξει την πόρτα» αυτός να διεξάγεται από ιδιωτικές εταιρείες.

Συνεχίζοντας ο Κυρ. Μητσοτάκης υπερασπίστηκε την πολυτυπία των σχολείων (Πρότυπα, Ωνάσεια, Πειραματικά κ.ά.), στη λογική των «ευκαιριών» (και όχι δικαιωμάτων) εκπαίδευσης για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να τις κυνηγήσουν. Αναφέρθηκε στην πλατφόρμα «stop-bullying», που λειτουργεί πια σχεδόν έναν χρόνο αλλά σε τίποτα δεν έχει αλλάξει την εικόνα της βίας των ανηλίκων εντός και εκτός σχολείων. Εκανε λόγο για «προτάσεις από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για μια λελογισμένη μείωση της ύλης», όσο όμως ισχύουν η διαθεματικότητα και η αποσπασματικότητα στα αναλυτικά προγράμματα, κάτι τέτοιο δεν θα φέρει ουσιαστική ανακούφιση στη διαχείριση της ύλης από τους μαθητές.

Στα θέματα όπου στάθηκε ο πρωθυπουργός ήταν και αυτό των κτιριακών υποδομών, που η κυβέρνηση δεν μπορεί πια να κλείνει τα μάτια μπροστά στην παλαιότητα, στη μη συντήρηση και στην επικινδυνότητά τους. Μίλησε για το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» για επισκευές, το οποίο όμως αφορά μόλις 600 σχολεία σε σύνολο πάνω από 10.000, παραδεχόμενος ότι είναι «πολλά ακόμα αυτά τα οποία πρέπει να γίνουν», με τους γονείς να συνεχίζουν να «προσεύχονται» μη σκάσει κάνας καυστήρας και μη «βρέξει» σοβάδες στα κεφάλια των παιδιών τους.

Τέλος, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε για άλλη μια φορά στους διαδραστικούς πίνακες και στα κουτιά ρομποτικής, που διαφημίζει διαρκώς από την προηγούμενη θητεία του, ενώ πρόσθεσε και την ένταξη εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην Εκπαίδευση, σε πρώτη φάση ως υποστηρικτικά των εκπαιδευτικών, για την απαλλαγή τους από τη γραφειοκρατική δουλειά.

Θέση στη δημόσια Εκπαίδευση έχουν όλοι όσοι κρατούν τα σχολεία όρθια

Στις απειλές του πρωθυπουργού προς τους εκπαιδευτικούς για το θέμα της «αξιολόγησης» απάντησε με σχόλιό της η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ), τονίζοντας ότι «θέση στη δημόσια Εκπαίδευση έχουν όλοι όσοι κρατούν τα σχολεία όρθια στις πιο αντίξοες συνθήκες, με αντίπαλο το κράτος και την κυβερνητική πολιτική».

Η ΑΣΕ επισημαίνει ακόμα ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η «επιβολή ενός αυταρχικού και τιμωρητικού μηχανισμού, μακριά από τις ανάγκες του σχολείου και της κοινωνίας», και ότι η «αξιολόγηση» οδηγεί «στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, στον ανταγωνισμό και στην ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της δημόσιας Εκπαίδευσης. Ο αγώνας του κλάδου έχει "στραπατσάρει" τα βρώμικα και ανήθικα σχέδιά τους, που στρέφονται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών».

«Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι "αρνητές της αξιολόγησης". Αντιστέκονται όμως σε ένα σύστημα που στοχεύει στην κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, τους θέλει σκυφτούς και δεν προσφέρει καμία ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας», προσθέτει η ΑΣΕ, σχολιάζοντας παράλληλα ότι ο πρωθυπουργός δεν έδωσε καμία ουσιαστική απάντηση για τα οξυμένα προβλήματα που ταλανίζουν τη δημόσια Εκπαίδευση.

ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
«Σύγχρονες σπουδές - όχι υποβάθμιση και διαγραφές»

Αγωνιστική υποδοχή στον πρωθυπουργό κατά την επίσκεψη στο υπουργείο Παιδείας

Με προμετωπίδα το πραγματικά σύγχρονο για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες, για την Ανώτατη Εκπαίδευση, για την επιστήμη, φοιτητικοί σύλλογοι της Αθήνας βρίσκονταν το πρωί της Παρασκευής έξω από το υπουργείο Παιδείας για να «υποδεχτούν» τον πρωθυπουργό. «Δεν θα επιτρέψουμε να μας διαγράψουν από τις σχολές, να διαγράψουν τα όνειρά μας» δήλωσαν από εκεί, ξεκαθαρίζοντας για μία ακόμα φορά πως δεν θα αφήσουν να εφαρμοστεί ο κατάπτυστος νόμος για τις διαγραφές, με τον οποίο, οι ίδιοι που βάζουν εμπόδια στις σπουδές των νέων, τους τιμωρούν επειδή καθυστερούν να τις ολοκληρώσουν.

Εκπρόσωποι των φοιτητικών Συλλόγων αναφέρθηκαν σε ζητήματα για τα οποία τίποτα θετικό δεν έχει να απαντήσει η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, όπως: Υποχρηματοδότηση, ελλείψεις σε προσωπικό, συνωστισμός στα αμφιθέατρα, χωρίς εστίες, με σπουδές και πτυχία που υποβαθμίζονται, τα κολέγια «βαφτίζονται» πανεπιστήμια, ένας στους δύο φοιτητές εργάζονται, ενώ ταυτόχρονα η κυβέρνηση δηλώνει πως θα προχωρήσει σε διαγραφές.

Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, αναδεικνύοντας τις ευθύνες της τωρινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων, δήλωναν πως αγωνιστικά θα συνεχίσουν να διεκδικούν δημόσιες δωρεάν σύγχρονες σπουδές - όχι στις διαγραφές. «Δυναμώνουμε τον συλλογικό αγώνα» - «Ακόμα και με κλειστές σχολές θα μας βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους, παντού!», τόνισαν και την ώρα που έφτανε ο πρωθυπουργός έπεφταν βροχή τα συνθήματα: «Σύγχρονες σπουδές ζητούν οι φοιτητές, όχι υποβάθμιση και διαγραφές», «Πτυχία με αξία, δωρεάν σπουδές, αυτό είναι το σύγχρονο για τους φοιτητές», «Δώστε λεφτά για την Παιδεία, όχι για του ΝΑΤΟ τα σφαγεία», που - και με κλειστές λόγω των διακοπών σχολές - μεταφέρουν τις ανάγκες και αγωνίες των νέων που σπουδάζουν για τους όρους, το περιεχόμενο, την προοπτική των σπουδών.

Οι εκπρόσωποι των Συλλόγων κατήγγειλαν ως απαράδεκτο το ότι κυβέρνηση και υπουργείο τους υποδέχτηκαν με παραταγμένες τις δυνάμεις καταστολής και δήλωναν πως αντί η κυβέρνηση να ακούσει τα δίκαια αιτήματά τους για μέτρα στήριξης και για αναβάθμιση των σπουδών, τους αντιμετωπίζει ως εγκληματίες.

Η στήριξη στους Φοιτητικούς Συλλόγους στον αγώνα ενάντια στις διαγραφές, για αύξηση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ, εκφράστηκε εκ μέρους εκπροσώπων του διοικητικού προσωπικού των ΑΕΙ.

«Θα συνεχίσουμε και θα δυναμώσουμε τον συλλογικό αγώνα για τις δίκαιες διεκδικήσεις, για τις σύγχρονες σπουδές που έχουμε ανάγκη σήμερα» δήλωσαν, με επόμενο αγωνιστικό ραντεβού να έχει ήδη οριστεί για την 1η Μάη, στους δρόμους μαζί με τους εργαζόμενους.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ο πρωθυπουργός μπορεί να αξιολογηθεί με «άριστα» στη Μυθοπλασία

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ

Για τις δηλώσεις του πρωθυπουργού στο υπουργείο Παιδείας, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του σημειώνει:

«Με άριστα στο μάθημα της Μυθοπλασίας μπορεί πράγματι να αξιολογηθεί ο πρωθυπουργός, ο οποίος είδε μια βελτιωμένη εικόνα στα σχολεία επειδή μπήκαν "κιτ ρομποτικής" και "διαδραστικοί πίνακες" σε αυτά...

Την ίδια στιγμή:

- Χιλιάδες αναπληρωτές αναπληρώνουν κάθε χρόνο τον εαυτό τους, καλύπτοντας κενά ακόμα και στα μέσα της σχολικής χρονιάς.

- Η τεράστια πλειοψηφία των σχολείων έχουν σοβαρά προβλήματα υποδομής και μόνο ένα 5% θα ενταχθεί σε διάφορα προγράμματα κτιριακής αναβάθμισης.

Αριστα, επίσης, παίρνει η κυβέρνηση στην επιμονή για σχολείο πολλών ταχυτήτων, όπου το δικαίωμα στη μόρφωση βαφτίζεται - σύμφωνα με τον ίδιο τον πρωθυπουργό - ευκαιρία. Γι' αυτό διαφήμισε την παραπέρα ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών με τα Ωνάσεια σχολεία, αλλά και προέβαλε την απαράδεκτη παιδαγωγικά πρόταση να επιλέγουν οι μαθητές επαγγελματική πορεία στα 15 τους χρόνια!

Είναι φανερό ότι αυτό που πραγματικά πονάει την κυβέρνηση της ΝΔ είναι οι αγώνες του κόσμου της Εκπαίδευσης για ποιοτικά αναβαθμισμένη δημόσια δωρεάν Παιδεία. Αυτή είναι η θέση αρχής που υπερασπίζονται εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές. Και γι' αυτό αρνούνται τα αντιπαιδαγωγικά κριτήρια της "αξιολόγησης", που μετρά το παιδαγωγικό έργο με τα αντιδραστικά μέτρα και σταθμά της αναζήτησης χορηγών.

Αλλωστε, είναι γνωστό ότι στην Εκπαίδευση, τόσο στα σχολεία όσο και στα πανεπιστήμια, τα κυβερνητικά αφηγήματα διαψεύδονται συνεχώς».

«ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ»
Αναβάλλεται για τις 11 Μάη η εκδρομή στην Πάρνηθα

Η εκδρομή στην Πάρνηθα των φίλων του «κόκκινου Αερόστατου», που ήταν προγραμματισμένη γι' αυτό το Σάββατο, λόγω καιρού αναβάλλεται για την Κυριακή 11 Μάη. Το σημείο συνάντησης είναι 9 το πρωί στην πλατεία Καραϊσκάκη, στο Μεταξουργείο. Περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής, στο τηλέφωνο 6973310913.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ