ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 10 Γενάρη 2024
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΑΣΟΣ
Η κερδοφορία των πλοιοκτητών εμποδίζει το δικαίωμα σε ασφαλείς και τακτικές συγκοινωνίες

Σωματεία και φορείς της Θάσου και της Καβάλας με επιστολή τους ζητούν συνάντηση - μεταξύ άλλων αρμόδιων - και από τον αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, για το μείζον ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με την Καβάλα.

Στην επιστολή αναφέρουν ότι «το δικαίωμα των κατοίκων της Θάσου για ασφαλείς τακτικές και γρήγορες συγκοινωνίες και στα δύο λιμάνια δεν διασφαλίζεται σύμφωνα με το πρόγραμμα δρομολογίων που έχουν ανακοινώσει οι πλοιοκτήτες».

Παράλληλα καταγγέλλουν «την απαράδεκτη τακτική των πλοιοκτητών στις πορθμειακές γραμμές Θάσου - Καβάλας να βάζουν τακτικά δρομολόγια μόνο στη γραμμή Θάσου - Κεραμωτής, που είναι η χρυσοφόρα γραμμή για τα κέρδη τους, και η γραμμή Πρίνος - Καβάλα να παραμένει με 2-3 δρομολόγια, που επ' ουδενί δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων».

Υπογραμμίζουν δε ότι «η γραμμή Πρίνος - Καβάλα είναι κρίσιμης σημασίας για όλο το νησί της Θάσου, γιατί από εκεί είναι η πιο γρήγορη και πιο φτηνή πρόσβαση στην Καβάλα, και είναι επιτακτική ανάγκη να ενισχυθεί η γραμμή με ικανοποιητικό αριθμό τακτικών δρομολογίων, που να εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων και όχι τα κέρδη των πλοιοκτητών».

Η συνεχιζόμενη υποβάθμιση της γραμμής Πρίνος - Καβάλα βάζει σε απίστευτη ταλαιπωρία τους κατοίκους της Θάσου, την ώρα που οι δημόσιες υπηρεσίες του νησιού είναι θύματα της πολιτικής των «αναδιαρθρώσεων», καθώς οι περισσότερες έχουν κλείσει και οι υπόλοιπες είναι υποβαθμισμένες.

Τονίζεται επίσης ότι η συνεχιζόμενη υποβάθμιση του Κέντρου Υγείας, που παρά τις προσπάθειες του προσωπικού αντιμετωπίζει σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό - νοσηλευτικό προσωπικό και υποδομές, καθιστά επιτακτική την ανάγκη να ενισχυθεί η γραμμή με τακτικά δρομολόγια, για τη γρήγορη μεταφορά ασθενών στο Νοσοκομείο Καβάλας.

Ασθενείς με βαριές ασθένειες, νεφροπαθείς κ.ά. που χρειάζεται τακτικά να ταξιδεύουν στην Καβάλα, κάνουν ένα ταξίδι - «Οδύσσεια», με απίστευτη ταλαιπωρία και οικονομικό κόστος.

Τα προβλήματα αυτά, σε συνδυασμό με τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών, την υποβάθμιση των μισθών, την καταστρατήγηση της ΣΣΕ, τη μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, την εντατικοποίηση της δουλειάς και τις ελλείψεις στις λιμενικές εγκαταστάσεις, αποτελούν ένα εκρηκτικό μείγμα που διαμορφώνει η πολιτική της κυβέρνησης στις θαλάσσιες συγκοινωνίες, με οδυνηρά αποτελέσματα για τους κατοίκους της Θάσου και τους ναυτεργάτες, ενώ οι εφοπλιστές γεμίζουν τα θησαυροφυλάκιά τους με υπερκέρδη.

Επερώτηση της «Λαϊκής Συσπείρωσης»

Σε Επερώτησή του προς την περιφερειακή αρχή Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης ο Διονύσης Κλάδης, περιφερειακός σύμβουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», αναδεικνύει το ζήτημα και τις διεκδικήσεις των σωματείων και φορέων της Θάσου και της Καβάλας: Απρόσκοπτη σύνδεση του νησιού με την Καβάλα με σύγχρονα, ασφαλή πλοία, καθημερινά δρομολόγια, που να εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων και όχι το κέρδος των πλοιοκτητών, και ορθολογική κατανομή τους καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας.

Στα δίκαια αιτήματα των σωματείων και φορέων Θάσου - Καβάλας που καλείται να στηρίξει η Περιφέρεια περιλαμβάνονται και τα εξής: Γενναία μείωση στις τιμές των εισιτήριων. Βάρδια πλοίου επιφυλακής να εκτελούν όλα τα πλοία, κυκλικά, εναλλακτικά με όλα τα πλοία και από τις δύο γραμμές. Εφαρμογή των ΣΣΕ και προστασία των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, με τακτικούς ελέγχους από τις λιμενικές αρχές. Οργανικές συνθέσεις που να καλύπτουν τις ανάγκες των πλοίων. Σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις για να εξασφαλίζεται η ασφαλής πρόσδεση και φορτοεκφόρτωση των πλοίων.

Το ζήτημα ανέδειξε στη Βουλή το ΚΚΕ, με Ερώτηση που κατέθεσαν προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής οι βουλευτές του Κόμματος Γιάννης Δελής, Μαρία Κομνηνάκα και Λεωνίδας Στολτίδης.

Χαρακτηριστική της αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση ΝΔ είναι η έγγραφη απάντηση του υπουργού, καθώς σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων αναφέρει μεταξύ άλλων: «Σε κάθε περίπτωση, η ελεύθερη τιμολογιακή πολιτική των δραστηριοποιούμενων εταιρειών σε μία δρομολογιακή γραμμή αποτελεί δείγμα υγιούς ανταγωνισμού, ο οποίος λειτουργεί προς όφελος του πολίτη».

Σχετικά με το αίτημα πλοίων επιφυλακής, το υπουργείο απαντά ότι από το νομοθετικό πλαίσιο δεν απορρέει υποχρέωση εκτέλεσης βαρδιών πλοίων επιφυλακής από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες και ότι «η ύπαρξη πλοίων επιφυλακής εντάσσεται στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και της πολιτικής των δραστηριοποιούμενων ναυτιλιακών εταιρειών». Δηλαδή, η κερδοφορία των εφοπλιστών και το ...φιλότιμό τους θα συνεχίσουν να είναι αυτά που θα κρίνουν την ύπαρξη ή όχι πλοίου επιφυλακής για τις ανάγκες του λαού του νησιού!

ΟΑΣΘ
Ασφυκτική η κατάσταση στα αστικά λεωφορεία

Εν μέσω έξαρσης των αναπνευστικών νόσων το λεωφορείο της γραμμής Αεροδρόμιο - ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είναι μόνιμα γεμάτο
Εν μέσω έξαρσης των αναπνευστικών νόσων το λεωφορείο της γραμμής Αεροδρόμιο - ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είναι μόνιμα γεμάτο
Ασφυκτικό σκηνικό επικρατούσε στο δρομολόγιο Αεροδρόμιο - ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, τη Δευτέρα 8 Γενάρη, με τους επιβάτες να στοιβάζονται κυριολεκτικά ο ένας πάνω στον άλλον και μια κοπέλα να λιποθυμά κατά τη διάρκεια του δρομολογίου λόγω της αποπνικτικής κατάστασης.

Μπροστά σ' αυτήν την εικόνα καταρρέουν οι πανηγυρισμοί για τα επιπλέον λεωφορεία του ΟΑΣΘ που μπήκαν σε κυκλοφορία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Προκαλούν τον λαό της πόλης που εξακολουθεί να βιώνει απίστευτη ταλαιπωρία για τη μετακίνησή του με την αστική συγκοινωνία. Τα ασφυκτικά γεμάτα οχήματα και η πολύωρη αναμονή στις στάσεις, ιδιαίτερα το Σαββατοκύριακο, είναι οι εικόνες που κυριαρχούν.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ μάταια προσπαθεί να πείσει τον λαό ότι βελτιώνονται οι αστικές συγκοινωνίες. Σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις, ο ΟΑΣΘ θα έπρεπε καθημερινά να έχει σε κυκλοφορία 370 λεωφορεία. Μέχρι και την προηγούμενη βδομάδα κυκλοφορούσαν περίπου 250 και τώρα κυκλοφορούν μετά βίας 295. Αφού οι 75 οδηγοί που προσλήφθηκαν με 8μηνες συμβάσεις, είναι ελάχιστοι σε σχέση με τις ανάγκες και με ημερομηνία λήξης. Με τους νέους οδηγούς ο ΟΑΣΘ κατάφερε να κινήσει περίπου 50 επιπλέον οχήματα, που στην καλύτερη περίπτωση μεταφράζεται σε 1-2 παραπάνω λεωφορεία σε κάθε γραμμή.

Προβλήματα από την κακοκαιρία

Η έντονη βροχόπτωση, οι ισχυροί άνεμοι καθώς και η ισχυρή χαλαζόπτωση που σάρωσαν την περιοχή προκάλεσαν κατολισθήσεις και πτώσεις βράχων στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Σιθωνίας στη Χαλκιδική. Υπερχείλισε το ρέμα που διέρχεται την Τορώνη, με αποτέλεσμα να πλημμυρίσουν δρόμοι και σπίτια στον οικισμό. Μηχανήματα του δήμου ανοίγουν διεξόδους για να φύγει το νερό προς τη θάλασσα, ενώ πολλές εκτάσεις έξω από τον οικισμό παραμένουν πλημμυρισμένες.

Οι θυελλώδεις άνεμοι που ξεκίνησαν από τα ξημερώματα της Κυριακής, έπληξαν επίσης Παλαιοχώρα και Μαραθούσα στον δήμο Πολύγυρου. Προκάλεσαν την πτώση δέντρων, που σε κάποιες περιπτώσεις έπεσαν πάνω σε καλώδια της ΔΕΗ, αλλά και σε μετασχηματιστές, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα ηλεκτροδότησης αλλά και ύδρευσης, καθώς δεν μπορούσαν να δουλέψουν τα αντλιοστάσια των δύο περιοχών.

Επίσης χθες στα λευκά «ντύθηκε» η Πάρνηθα, ενώ αισθητή είχε γίνει σε όλη την Αττική, αλλά και σε πολλές περιοχές της χώρας η πτώση της θερμοκρασίας. Χιονοπτώσεις υπήρξαν στα ορεινά και ημιορεινά τμήματα της Μακεδονίας, της Θεσσαλίας, καθώς επίσης και σε περιοχές της Θράκης και των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου με χαμηλό υψόμετρο. Στην Εύβοια το έστρωσε στα ορεινά της Στενής, με τη θερμοκρασία να έχει υποχωρήσει αισθητά σε ολόκληρο το νησί. Η Τροχαία πραγματοποίησε διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στη λεωφόρο Πάρνηθας, από το ύψος του τελεφερίκ.

Το Σάββατο θα είναι η πιο κρύα ημέρα, καθώς νέες ακόμα πιο ψυχρές αέριες μάζες θα έρθουν στην χώρα μας.

Ερευνα για τα σκουπίδια στη Θεσσαλονίκη

Προκαταρκτική έρευνα, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν στοιχειοθετείται το αδίκημα της ρύπανσης περιβάλλοντος, διά παραλείψεως και κατ' εξακολούθηση, από την οποία μπορεί να προκύψει κίνδυνος για τη δημόσια υγεία, διέταξε η Εισαγγελία Πρωτοδικών, με αφορμή δημοσιεύματα για τους κάδους που ξεχειλίζουν από τα σκουπίδια στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΑΝΑΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ
Επικίνδυνη η κατάσταση του φράγματος στο Θεραπειό του βόρειου Εβρου

Το ζήτημα της επικίνδυνης κατάστασης στην οποία βρίσκεται το φράγμα Θεραπειού στον ποταμό Αρδα στον βόρειο Εβρο ανέδειξε με Επερώτηση η «Λαϊκή Συσπείρωση» Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

Ο Διονύσης Κλάδης, περιφερειακός σύμβουλος της παράταξης, μετέφερε τις καταγγελίες του Αγροτικού Συλλόγου Τριγώνου, που σε σχετική ανακοίνωση τονίζει την εικόνα εγκατάλειψης της κυριότερης δομής άρδευσης της περιοχής, που αξιοποιείται για την κάλυψη των αναγκών ποτίσματος σε έκταση 200.000 στρεμμάτων.

Μάλιστα, από την αρχή του έτους, το φράγμα έμεινε χωρίς προσωπικό φύλαξης, καθώς ο τελευταίος φύλακας συνταξιοδοτήθηκε.

«Οι εγκαταστάσεις σκουριάζουν ασυντήρητες για πολλά χρόνια. Και το κυριότερο, οι "πόρτες" που ρυθμίζουν τη ροή του νερού είναι σε οριακό σημείο, έτοιμες να μπλοκάρουν, με ολέθριες συνέπειες για τους αγρότες και την περιοχή μας.

Το βοηθητικό φράγμα που έγινε στα Κόμαρα και δαπανήθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ παραμένει "ανενεργό", χωρίς κανένας να απολογηθεί γι' αυτό», σημειώνει ο Αγροτικός Σύλλογος Τριγώνου.

Ο Δ. Κλάδης στο κείμενο της Επερώτησης σημειώνει ότι για την κατάσταση αυτή την κύρια ευθύνη φέρουν οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών αλλά και οι περιφερειακές και δημοτικές αρχές, που αν και γνωρίζουν το πρόβλημα αδιαφορούν.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» απαιτεί από την Περιφέρεια τις απαραίτητες παρεμβάσεις ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία του φράγματος του Θεραπειού, την πρόσληψη φύλακα για το φράγμα με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας όπως και ενέργειες για τη λειτουργία του βοηθητικού φράγματος στα Κόμαρα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ