ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 11 Δεκέμβρη 2007
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΑΞΙΚΕΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
Παλλαϊκός αγώνας για την «Ολυμπιακή»

Πλατύ κάλεσμα στους εργαζόμενους και το λαό απευθύνουν με κοινό τους υπόμνημα 9 Ομοσπονδίες και 13 Εργατικά Κέντρα που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ

Eurokinissi

Ανοιχτό κάλεσμα προς όλους τους εργαζόμενους, να κάνουν δική τους υπόθεση τον αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και το κλείσιμο της «Ολυμπιακής» και να παλέψουν μαζί με όλο το λαό για τη δημιουργία ενός Ενιαίου Κρατικού Φορέα Αερομεταφορών, με όλες τις λειτουργίες του κάτω από εργατικό και κοινωνικό έλεγχο, απευθύνουν 9 Ομοσπονδίες και 13 Εργατικά Κέντρα που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ.

Το κοινό υπόμνημα, το οποίο κοινοποιείται στα υπουργεία Απασχόλησης, Μεταφορών και Επικοινωνιών, στα πολιτικά κόμματα και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, υπογράφουν: Η Ομοσπονδία Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατοτεχνιτών και Υπαλλήλων Γάλακτος Τροφίμων και Ποτών, η Ομοσπονδία Εργαζομένων Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού και Δέρματος, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Λογιστών, η Ομοσπονδία Συλλόγων Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων, η Ομοσπονδία Μισθωτών Τύπου και Χάρτου, η Ομοσπονδία Εργαζομένων Φαρμακευτικών και Συναφών Επαγγελμάτων, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος - Ακροάματος και η Ομοσπονδία Συνταξιούχων ΙΚΑ. Επίσης, τα Εργατικά Κέντρα Αγρινίου, Λάρισας, Αρτας, Φωκίδας, Λέσβου, Λευκάδας, Ζακύνθου, Σάμου, Ρόδου, Κω, Θεσπρωτίας, Νάουσας και Κεφαλονιάς.

Να σταματήσει τώρα κάθε μεθόδευση

Οι ταξικές Ομοσπονδίες και τα Εργατικά Κέντρα σημειώνουν στο κοινό τους υπόμνημα:

«Απαιτούμε να σταματήσει τώρα η διαδικασία που έχει σαν στόχο την ιδιωτικοποίηση - το κλείσιμο της "Ολυμπιακής". Συμπαραστεκόμαστε στους εργαζόμενους της επιχείρησης.

Καλούμε το σύνολο των εργατοϋπαλλήλων, των λαϊκών στρωμάτων να απορρίψουν τα κατασκευασμένα επιχειρήματα της κυβέρνησης και να εμποδίσουν τα αντιλαϊκά της σχέδια. Οι ισχυρισμοί για τα ελλείμματα είναι παραπλανητικοί και χρησιμοποιούνται για την απόκρυψη της αλήθειας.

Η Ευρωπαϊκή Ενωση και η κυβέρνηση προκρίνουν το κλείσιμο, την εκκαθάριση και την πλήρη ιδιωτικοποίηση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας».

Από το 1992 με τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, οι δημόσιες αερομεταφορές και ειδικότερα η «Ολυμπιακή Αεροπορία» (ΟΑ) έχουν μπει στη μέγκενη της στρατηγικής του κεφαλαίου, στη στρατηγική της διαβόητης ανταγωνιστικότητας - βαρβαρότητας. Στη βάση αυτής της στρατηγικής και για την εξυπηρέτησή της, είχαμε την «απελευθέρωση» - ιδιωτικοποίηση των κρατικών αερομεταφορών, των υπηρεσιών εδάφους, την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, την κατάργηση του εθνικού εναέριου χώρου στα πλαίσια του «ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου», την απελευθέρωση - ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών αεροναυτιλίας.

Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ προχώρησαν και προχωρούν, μέσα από προγράμματα «εξυγίανσης», στην απαξίωση του δημόσιου αερομεταφορέα, της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» και στη συρρίκνωσή του, ιδιωτικοποιώντας μια σειρά υπηρεσιών και τομέων του.

Αποτέλεσμα της όλης αυτής κατάστασης ήταν να μπουν στις αερομεταφορές ιδιωτικές εταιρείες, με προνομιακούς όρους σε βάρος του δημόσιου αερομεταφορέα της ΟΑ και να συρρικνωθεί το πτητικό έργο του. Η ένταση του ανταγωνισμού στις αερομεταφορές που προέκυψε με την είσοδο αυτών των ιδιωτικών εταιρειών, επέφερε μείωση του προσωπικού και των αποδοχών του και εντατικοποίηση της εργασίας του, με αρνητικές επιπτώσεις για τους επιβάτες και την ασφάλεια των πτήσεων.

Τεράστιες ευθύνες για όλα αυτά έχουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, αλλά και οι εκπρόσωποί τους στο συνδικαλιστικό κίνημα.

Οι πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, απαξιώνουν παραπέρα την ΟΑ, την οδηγούν στην πλήρη ιδιωτικοποίηση και ταυτόχρονα ανοίγουν το δρόμο για να δοθεί και ένας γενναίος μποναμάς 540 εκατ. ευρώ στον ιδιώτη που θα την πάρει.

Μετά από όλα αυτά που συνιστούν δυσοίωνες εξελίξεις, όχι μόνο για τους εργαζόμενους στην ΟΑ, αλλά και για όλο το λαό που θα κληθεί να πληρώνει ακριβές, μη ασφαλείς και σε επιλεγμένους μόνο προορισμούς πτήσεις, καταγγέλλουμε και καταδικάζουμε αυτήν την προδιαγεγραμμένη αντιλαϊκή και αντεργατική πορεία στην ΟΑ και θα πρωτοστατήσουμε, όχι μόνο για να αποτραπούν οι αντιλαϊκοί κυβερνητικοί σχεδιασμοί αλλά και για την κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τομέα των αερομεταφορών.

Στην κατεύθυνση αυτή θα πρωτοστατήσουμε για έναν ενιαίο κρατικό φορέα αερομεταφορών με όλες τις λειτουργίες του κάτω από τον εργατικό και κοινωνικό έλεγχο που θα εγγυάται:

  • Την ασφάλεια, την προστασία και το σεβασμό της ανθρώπινης ζωής.
  • Τη φθηνή, χρήση γρήγορων και ασφαλών αερομεταφορών.
  • Τη σταθερή και ασφαλή δουλιά των εργαζομένων με δικαιώματα και αμοιβές αντίστοιχες με τις σύγχρονες ανάγκες τους».
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Προτιμούν το σενάριο «Sabena»

Ανοιχτό κάθε ενδεχόμενο για την τύχη των εργαζομένων στην ΟΑ, αφήνει ο Θ. Ρουσόπουλος

Τους γενικούς όρους, αλλά και τις λεπτομέρειες που έχουν συμφωνήσει οι κυβερνώντες στις Βρυξέλλες για την «Ολυμπιακή Αεροπορία», φαίνεται να αξιοποιεί τώρα και δημόσια η ΕΕ, προκειμένου να επισπευσθούν οι διαδικασίες κλεισίματος της εταιρείας και η παράδοσή της σε κάποιον από τους κολοσσούς των αερομεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Με συνέντευξή του σε χτεσινή εφημερίδα - φίλα προσκείμενη προς την κυβέρνηση - ο αρμόδιος Κοινοτικός επίτροπος, Ζακ Μπαρό, ισχυρίζεται προκλητικά ότι «μόνο μια λύση τύπου "Sabena" θα επιτρέψει στην "Ολυμπιακή" να συνεχίσει να πετά με τους "κύκλους" στον ελληνικό ουρανό... αρκεί η κυβέρνηση να τρέξει και να εργαστεί με την Κομισιόν, ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των νησιών». Σημειώνεται ότι ο εθνικός αερομεταφορέας του Βελγίου («Sabena») έβαλε «λουκέτο» το 2001 και οι μισοί από τους 12.000 εργαζόμενους απολύθηκαν. Λίγους μήνες μετά, στη θέση της «Sabena» ιδρύθηκε η ιδιωτική εταιρεία «Brussels Airlines», με τη συμμετοχή «ομίλου επενδυτών» και του βελγικού κράτους. Η άποψη Μπαρό για τους εργαζόμενους στον όμιλο είναι ότι πρόκειται για «θύματα της ακινησίας του παρελθόντος», τα οποία θύματα «σε κάθε περίπτωση έχουν δικαίωμα αποζημίωσης, όπως συμβαίνει στις περιπτώσεις προβληματικών επιχειρήσεων: χορήγηση βοήθειας και κοινωνικές ενισχύσεις, στο μέτρο που δε θίγεται ο ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων και επιτρέπεται από τους κοινοτικούς κανόνες».

Τις δηλώσεις Μπαρό έθεσε ο «Ρ» στη χτεσινή ενημέρωση του κυβερνητικού εκπροσώπου, με την επισήμανση να απαντήσει πώς μπορεί να συνδυάζονται οι διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης για τους εργαζόμενους, όταν ρητά και κατηγορηματικά ο επίτροπος μιλά για απολύσεις. Ιδού η απάντηση Ρουσόπουλου: «... και στο ζήτημα των εργαζομένων δεν είναι μια υπόθεση που εξαντλείται σε ένα ζήτημα. Αλλη είναι η τύχη του εργαζόμενου, ο οποίος θα επιθυμήσει να φύγει με την εθελούσια έξοδο, άλλη αυτού ο οποίος θα μεταταγεί και άλλη αυτού που θα πάει στη νέα εταιρεία». Στην επισήμανση ότι μέχρι χτες έλεγε πως κανένας εργαζόμενος δε θα χάσει τη θέση του, ο Θ. Ρουσόπουλος ισχυρίστηκε ότι οι δηλώσεις του είναι ίδιες από το 2005.

Να εξωραΐσει τις δηλώσεις Μπαρό επιχείρησε και ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης. Σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, επανέλαβε την υπόσχεση ότι «όσοι εργαζόμενοι δεν απορροφηθούν από την καινούρια εταιρεία, είτε θα ακολουθήσουν προγράμματα εθελουσίας εξόδου, όπως στον ΟΤΕ και από εκεί και πέρα θα ληφθεί μέριμνα για όσους θέλουν να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου τομέα». Για την αεροπορική σύνδεση των νησιών στη μεταολυμπιακή εποχή, ο Ζ. Μπαρό δήλωσε «ιδιαίτερα ευαίσθητος» και πρόσθεσε ότι «το κοινοτικό δίκαιο επιτρέπει τη χρηματοδότηση και τη συνέχιση των υπηρεσιών γενικού οικονομικού συμφέροντος».

  • Ιδιαίτερο είναι το ενδιαφέρον που παρουσιάζουν τα αποτελέσματα δημοσκόπησης της εταιρείας ΑΛΚΟ για την «Ολυμπιακή». Παρά την πιεστική προπαγάνδα που χρόνια γίνεται σε βάρος της εταιρείας και από τη ΝΔ και από το ΠΑΣΟΚ, το 66,1% τάσσεται υπέρ της ύπαρξης κρατικής αεροπορικής εταιρείας, απαντώντας έτσι σε Κομισιόν και κυβέρνηση, που εμμένουν στην καταστροφική πολιτική του «λουκέτου» και την παραχώρηση του ομίλου σε ξένη πολυεθνική.
«ΜΑΡΦΙΝ»
Διεκδικεί κομμάτια του ΟΤΕ

Την απόφασή του να αποκτήσει το 20% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΤΕ (από 18,5% σήμερα) και να παραμείνει στον Οργανισμό, επιχείρησε να διαμηνύσει σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου ο αντιπρόεδρος της «Marfin Investment Group» (MIG) A. Βγενόπουλος. Ταυτόχρονα, ζήτησε το διαχωρισμό των δικτύων του ΟΤΕ από τις άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες του Οργανισμού προκειμένου να αρθεί στην πράξη, σε ό,τι τους αφορά, η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης περί «ΑΕ εθνικής στρατηγικής σημασίας»...

Ο επικεφαλής της MIG επιχείρησε να εμφανιστεί διαλλακτικός απέναντι στην κυβέρνηση, βάζοντας όμως στο στόχαστρο τη διοίκηση του ΟΤΕ και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Οπως είπε, δεν πρόκειται να εγκαλέσει την κυβέρνηση στο ευρωπαϊκό δικαστήριο, περιοριζόμενος να ζητήσει τη μειοψηφική συμμετοχή στο ΔΣ του ΟΤΕ. Χαρακτήρισε «άνευ λόγου» την πρόσφατη κυβερνητική τροπολογία, ισχυριζόμενος ότι όσα περιλαμβάνονται σε αυτή θα μπορούσαν να ήταν αποτέλεσμα συμφωνίας των δυο μερών και ακόμη ότι τα περί «επιθετικής εξαγοράς» τα δημιούργησε η διοίκηση του ΟΤΕ. Ο Α. Βγενόπουλος ισχυρίστηκε ακόμη ότι με την τροπολογία «είναι πιθανόν να αποκτήσουν δικαίωμα αποζημίωσης όλοι οι μέτοχοι του ΟΤΕ και άλλων κρατικών επιχειρήσεων», αλλά και ότι θα δημιουργηθεί ...«καθεστώς ανασφάλειας για τις ξένες επενδύσεις»...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ