ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 12 Σεπτέμβρη 2007
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Από το Νηπιαγωγείο ξεκινά η «αποκέντρωση»

Χάος στη λειτουργία των Νηπιαγωγείων, αντιπαιδαγωγικές επιπτώσεις στα νήπια, νέες ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις, προώθηση της «αποκέντρωσης» είναι μερικές από τις επιπτώσεις από τη λειτουργία τμημάτων Νηπιαγωγείων σε παιδικούς σταθμούς, στο όνομα της καθιέρωσης ενός έτους προσχολικής αγωγής. Οι πρόσφατες ρυθμίσεις της κυβέρνησης, μέσα από υπουργικές αποφάσεις για το ωρολόγιο πρόγραμμα και την οργάνωση και λειτουργία των νηπιακών τμημάτων εντός του δικτύου των Παιδικών Σταθμών, που φαίνονται ότι επιχειρούν να λύσουν προβλήματα που ανέκυψαν από τη θέσπιση της μονοετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, στην ουσία προωθούν σταθερά και μεθοδικά βήματα για την αποκέντρωση. Οπως σημειώνει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, οι ρυθμίσεις αυτές δείχνουν:

  • Την επιδίωξη της επέκτασης του σχολικού ωραρίου με πρώτο θύμα το Νηπιαγωγείο μέσα από την αύξηση του κατακτημένου ωραρίου των νηπιαγωγών και την ταυτόχρονη διεύρυνση των ωρών λειτουργίας του κλασικού και ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Επιδιώκεται η μεταφορά των όρων λειτουργίας των Παιδικών Δημοτικών και Ιδιωτικών Σταθμών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία, με ιδιωτικά οικονομικά κριτήρια, όπως ακριβώς γίνεται στους δήμους που λειτουργούν σαν ιδιώτες - εργοδότες.
  • Με άλλοθι τη δημιουργική απασχόληση των νηπίων, επεκτείνεται η διάρκεια της φοίτησης ώστε να αποκτήσει όλα τα αντιπαιδαγωγικά χαρακτηριστικά της φύλαξης, όπως στα ολοήμερα σχολεία, δικαιολογείται η αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών και τα Νηπιαγωγεία αρχίζουν να μπαίνουν στη δίνη του ανταγωνισμού και της διαφοροποίησης, με τον κίνδυνο μάλιστα όλα αυτά τα αντιπαιδαγωγικά και αντιδραστικά μέτρα να φανούν στην κοινή γνώμη σαν φιλολαϊκά και προοδευτικά.
  • Επιδιώκεται γενικά να προχωρήσει η αποκέντρωση μέσα από μια δέσμη μέτρων και μελλοντικών, πιστών στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, όπως για παράδειγμα μέσα από ένα «σφιχτό» ωρολόγιο πρόγραμμα σε συνάρτηση με το ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου να δημιουργεί ένα μαθησιακό περιβάλλον και κλίμα δεξιοτήτων στην προσχολική αγωγή, με κεντρικό στόχο την προετοιμασία και τον εθισμό των νηπίων για την ένταξή τους σε ένα αντίστοιχο διαφοροποιημένο και ταξικά κατηγοριοποιημένο, ευέλικτο σχολείο ρηχών μαθήσεων και χρηστικών δεξιοτήτων, με φανερή την κατεύθυνση για συντόμευση του χρόνου σπουδών με 5χρονο Δημοτικό, για την πιο πρόωρη ταξική επιλογή και μαζική στροφή των παιδιών της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων στην ψευτοκατάρτιση, με στόχο να γεμίσουν αύριο τις δεξαμενές των ελαστικών απασχολήσιμων - ανέργων, όπως προωθούν και εφαρμόζουν σταδιακά τα κόμματα της πλουτοκρατίας, η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καλεί σε ανυποχώρητη πάλη για την ακύρωση της αποκέντρωσης και την ανατροπή του εργασιακού μεσαίωνα, σε μετωπική σύγκρουση και ρήξη με το σύνολο των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων σε όλους τους τομείς. Για την καθιέρωση δίχρονης υποχρεωτικής δημόσιας και δωρεάν προσχολικής αγωγής και του ενιαίου 12χρονου βασικού υποχρεωτικού σχολείου, για την κατάργηση των νόμων που στρώνουν το δρόμο για την προώθηση της αποκέντρωσης, τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών, προσλήψεις νηπιαγωγών και βοηθητικού προσωπικού για όλη την Εκπαίδευση.

Λίστες αναμονής, κενά και ελλείψεις

Τη στιγμή που ΠΑΣΟΚ και ΝΔ κάνουν λόγο στα εκλογικά τους προγράμματα για ένα Laptop σε κάθε σχολείο, μια νέα σχολική χρονιά ξεκινάει και χιλιάδες διδακτικές ώρες - όπως κάθε χρόνο - θα χαθούν στην πιο γόνιμη περίοδο για τη λειτουργία του σχολείου. Τετράχρονα πιτσιρίκια βρίσκονται σε λίστες αναμονής (!) για τα δημόσια Νηπιαγωγεία. Πολλά σχολεία αντιμετωπίζουν προβλήματα στέγης και υποδομής, ενώ σε αρκετά δεν έχουν σταλεί ακόμη βιβλία. Παρ' όλα αυτά, χτες η υπουργός Παιδείας υποστήριξε «με αισιοδοξία» ότι όλα πάνε καλά, ενώ για τα κενά «ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί που φεύγουν από τη θέση τους»...

Από τη μεριά της, η ηγεσία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας αναφέρεται σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου στο αποτέλεσμα - υπολογίζονται περίπου 4.000 λειτουργικά κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 7.000 ωρομίσθιοι για τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων - αποσιωπώντας σκόπιμα την αιτία, που δεν είναι άλλη από την αντιεκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Οσο για την απαράδεκτη κατάσταση που διαμορφώνεται στην προσχολική αγωγή για νηπιαγωγούς, νήπια και γονείς - σύμφωνα με τη ΔΟΕ θα κηρυχτούν συνεχείς στάσεις εργασίας στην περίπτωση επιβολής αύξησης του ωραρίου των νηπιαγωγών - η Ομοσπονδία για άλλη μια φορά, αποφεύγει να καταδικάσει την ουσία του προβλήματος, την αποκέντρωση, το θεσμικό πλαίσιό της και όποια άλλα μέτρα την επιταχύνουν, όπως και τις πολιτικές δυνάμεις που την υλοποιούν.

Λίστες αναμονής για τα προνήπια...

Στη Λάρισα, πολλά παιδιά από τα 4.500, περίπου, προσχολικής ηλικίας, κυρίως προνήπια, στερούνται το δικαίωμα στη δημόσια δωρεάν Παιδεία, καθώς αποκλείονται από τα δημόσια Νηπιαγωγεία. Οι λίστες αναμονής που δημιουργήθηκαν στην ευαίσθητη ηλικία των 4 και 5 ετών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε βάρος των ιδιαίτερων αναγκών προσχολικής αγωγής, είναι το αποτέλεσμα των ρυθμίσεων που πέρασε η κυβέρνηση της ΝΔ. Οι γονείς των προνηπίων που ακόμα δεν έχουν δεχτεί τα παιδιά τους στα δημόσια Νηπιαγωγεία αγωνιούν, καθώς η επιλογή των παιδιών θα γίνει, το πιθανότερο, με κλήρωση (!) και περιμένουν ακόμα τις απαντήσεις των αρμοδίων.

Χωρίς καθηγητές τα μουσικά σχολεία

Περίπου σε 900 καθηγητές υπολογίζεται το έλλειμμα για τα 35 δημόσια Μουσικά Γυμνάσια - Λύκεια της χώρας, που έχουν ως αποτέλεσμα 12.500 χαμένες ώρες μαθημάτων ανά εβδομάδα, σύμφωνα με καταγγελία της Πανελλήνιας Ενωσης Γονέων Μουσικών Σχολείων. Ενδεικτικά αναφέρονται, στο Μουσικό Σχολείο Αγρινίου κενά 1.100 ωρών μαθημάτων εβδομαδιαίως, Σερρών κενά 1.000 ωρών εβδομαδιαίως, ενώ το Μουσικό Σχολείο Σιάτιστας ξεκίνησε διαθέτοντας μόνο πέντε καθηγητές, με απώλειες 556 διδακτικών ωρών ανά εβδομάδα.

Οξυμένα κτιριακά προβλήματα

Διαμαρτυρία έκαναν χτες οι γονείς στο 24ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου, καθώς το σχολείο στεγάζεται σε ένα αθλητικό κέντρο. Επίσης, στο 51ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της στέγης του κτιρίου, με αποτέλεσμα να μεταφερθούν οι μαθητές στο 53ο Δημοτικό Σχολείο. Ενώ χωρίς προαύλιο έχει μείνει το 44ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης καθώς βρέθηκαν αρχαιολογικά ευρήματα κατά τη διάρκεια εργασιών για την τοποθέτηση ενός στεγάστρου.

Τα χρειάζονταν όλα κι άλλα τόσα

«Ο κόσμος έπεφτε πάνω μας για ένα πακέτο μακαρόνια κι ένα μπουκάλι νερό. Ο,τι πήγαμε το χρειάζονταν κι άλλα τόσα. Η εικόνα που συναντήσαμε ήταν παντού ίδια. Τίποτα δεν έχει σωθεί». Είναι οι εικόνες που ξεμπροστιάζουν την υποκρισία των «μέτρων και των παροχών» και τις οποίες αντίκρισε αντιπροσωπεία των φοιτητικών συλλόγων σε πέντε χωριά του Δήμου Ωλένης, στο νομό Ηλείας, όταν πήγαν την πρώτη φουρνιά του υλικού που είχε συγκεντρωθεί. Ετσι 57 σάκοι ρούχα, 152 ζευγάρια παπούτσια, 10 κούτες γάλα, 3 κούτες φάρμακα, 150 μπουκάλια εμφιαλωμένο νερό, 40 κούτες τρόφιμα, 1,5 τόνο ζωοτροφές, έφτασαν στα χωριά Κουτσοχέρα (με 24 καμένα σπίτια, 12 από αυτά κάηκαν ολοκληρωτικά), Αγια Αννα (6 καμένα σπίτια), Γούμερο (2 καμένα σπίτια), Πεύκη (2 καμένα σπίτια) και Περσαίνα. Η συλλογή υλικού συνεχίζεται και για τις επόμενες μέρες.

«... ρίχνουν τα βάρη στων γονιών την πλάτη»

«Η αποκέντρωση είναι μια απάτη, ρίχνει τα βάρη στων γονιών την πλάτη» ήταν το σύνθημα που κυριάρχησε χτες κατά τη διάρκεια κινητοποίησης που πραγματοποίησαν νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, καθώς και το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, οι οποίοι πορεύτηκαν μέχρι τη Βουλή, όπου και επέδωσαν το ψήφισμά τους. Ηδη έχουν ξεκινήσει οι πρώτες αντιδράσεις στο χώρο της εκπαίδευσης ενάντια στα μέτρα της κυβέρνησης, όπως είναι η εφαρμογή της διάταξης που ψηφίστηκε μέσα στο καλοκαίρι και προβλέπει τη λειτουργία τμημάτων νηπιαγωγείων σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς. Ενα μέτρο που αποσκοπεί στην επιτάχυνση της αποκέντρωσης της εκπαίδευσης και της ιδιωτικοποίησής της ως μέρος των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ