Από τη μεριά της, η ηγεσία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας αναφέρεται σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου στο αποτέλεσμα - υπολογίζονται περίπου 4.000 λειτουργικά κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 7.000 ωρομίσθιοι για τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων - αποσιωπώντας σκόπιμα την αιτία, που δεν είναι άλλη από την αντιεκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Οσο για την απαράδεκτη κατάσταση που διαμορφώνεται στην προσχολική αγωγή για νηπιαγωγούς, νήπια και γονείς - σύμφωνα με τη ΔΟΕ θα κηρυχτούν συνεχείς στάσεις εργασίας στην περίπτωση επιβολής αύξησης του ωραρίου των νηπιαγωγών - η Ομοσπονδία για άλλη μια φορά, αποφεύγει να καταδικάσει την ουσία του προβλήματος, την αποκέντρωση, το θεσμικό πλαίσιό της και όποια άλλα μέτρα την επιταχύνουν, όπως και τις πολιτικές δυνάμεις που την υλοποιούν.
Στη Λάρισα, πολλά παιδιά από τα 4.500, περίπου, προσχολικής ηλικίας, κυρίως προνήπια, στερούνται το δικαίωμα στη δημόσια δωρεάν Παιδεία, καθώς αποκλείονται από τα δημόσια Νηπιαγωγεία. Οι λίστες αναμονής που δημιουργήθηκαν στην ευαίσθητη ηλικία των 4 και 5 ετών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε βάρος των ιδιαίτερων αναγκών προσχολικής αγωγής, είναι το αποτέλεσμα των ρυθμίσεων που πέρασε η κυβέρνηση της ΝΔ. Οι γονείς των προνηπίων που ακόμα δεν έχουν δεχτεί τα παιδιά τους στα δημόσια Νηπιαγωγεία αγωνιούν, καθώς η επιλογή των παιδιών θα γίνει, το πιθανότερο, με κλήρωση (!) και περιμένουν ακόμα τις απαντήσεις των αρμοδίων.
Περίπου σε 900 καθηγητές υπολογίζεται το έλλειμμα για τα 35 δημόσια Μουσικά Γυμνάσια - Λύκεια της χώρας, που έχουν ως αποτέλεσμα 12.500 χαμένες ώρες μαθημάτων ανά εβδομάδα, σύμφωνα με καταγγελία της Πανελλήνιας Ενωσης Γονέων Μουσικών Σχολείων. Ενδεικτικά αναφέρονται, στο Μουσικό Σχολείο Αγρινίου κενά 1.100 ωρών μαθημάτων εβδομαδιαίως, Σερρών κενά 1.000 ωρών εβδομαδιαίως, ενώ το Μουσικό Σχολείο Σιάτιστας ξεκίνησε διαθέτοντας μόνο πέντε καθηγητές, με απώλειες 556 διδακτικών ωρών ανά εβδομάδα.
Διαμαρτυρία έκαναν χτες οι γονείς στο 24ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου, καθώς το σχολείο στεγάζεται σε ένα αθλητικό κέντρο. Επίσης, στο 51ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της στέγης του κτιρίου, με αποτέλεσμα να μεταφερθούν οι μαθητές στο 53ο Δημοτικό Σχολείο. Ενώ χωρίς προαύλιο έχει μείνει το 44ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης καθώς βρέθηκαν αρχαιολογικά ευρήματα κατά τη διάρκεια εργασιών για την τοποθέτηση ενός στεγάστρου.