Πριν δύο χρόνια ο διακεκριμένος σκηνοθέτης Εϊμούντας Νεκρόσιους συμμετείχε και πάλι στο Φεστιβάλ Αθηνών με την παράσταση του «Μάκβεθ» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Σήμερα επιστρέφει με την όπερα και συνεργαζόμενος με καλλιτέχνες όπως αυτούς του θεάτρου Μπολσόι, συνεχίζει την αναζήτησή του στο μύθο και στους καλλιτεχνικούς δρόμους του «Μάκβεθ». Η μουσική διεύθυνση είναι του Αλεξάντερ Βεντέρνικοφ, τα σκηνικά του Μάριους Νεκρόσιους, τα κοστούμια της Ναντιέζντα Γκουλτισέβα, οι φωτισμοί του Νταμίρι Ισμαγκίλοφ. Η καλλιτεχνική διευθύντρια του θεάτρου είναι η Μακβάλα Καστρασβίλι. Τους ρόλους ερμηνεύουν οι: Κάρλο Γκουέλφι, Ελένα Ζελένσκαγια, Βαντίμ Λινκόφσκι, Μαξίμ Παστέρ.
Για τον «Μάκβεθ» του Σαίξπηρ, ο Βέρντι είχε γράψει: «Αυτό το δράμα είναι ένα από τα σπουδαιότερα επιτεύγματα του ανθρώπινου πολιτισμού. Αν δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι αριστουργηματικό, τουλάχιστον ας προσπαθήσουμε για κάτι πέρα από τα συνηθισμένα».
Τιμές εισιτηρίων: 110 (διακεκριμένη), 85, 65, 45, 35 (άνω διάζωμα) ευρώ. Εισιτήρια πωλούνται στα Κεντρικά Ταμεία (Πανεπιστημίου 39) και Ωδείο Ηρώδου Αττικού. Τηλέφωνο 210-9282900. Δευτέρα έως Παρασκευή 8.30-16.00, Σάββατο 9.00-14.30, Κυριακή κλειστά.
Παραδέχεται τις τραγικές ελλείψεις σε φυλακτικό προσωπικό το υπουργείο Πολιτισμού, αλλά η «απάντησή» του στο πρόβλημα είναι, ουσιαστικά, «αυτό μπορούμε, αυτό κάνουμε»!
Σε νέα ανακοίνωση του ΥΠΠΟ με αφορμή τη λαθρανασκαφή στην Κνωσό - ή μάλλον με αφορμή την έκταση που πήρε το θέμα από τον Τύπο, γεγονός για το οποίο η ηγεσία του υπουργείου μοιάζει, ανεξήγητα, ενοχλημένη - ομολογείται, μεταξύ άλλων, ότι το φυλακτικό προσωπικό δεν επαρκεί για τον ευρύτερο αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού: «Η απόπειρα λαθρανασκαφής έγινε σε απόσταση 1.000 μ. και όχι 200 μ. από τον οργανωμένο αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού, στον ευρύτερο αρχαιολογικό χώρο, ο οποίος εποπτεύεται με φύλακες της Υπηρεσίας μας κυρίως σε ό,τι αφορά την προστασία αρχαίων από τις καλλιέργειες και τις εκσκαφές για την εκτέλεση ιδιωτικών και δημοσίων έργων και δεν είναι δυνατόν να αστυνομευτεί σχολαστικά λόγω των χιλιάδων στρεμμάτων που καλύπτει η περιοχή αυτή, ακόμη και αν διαθέταμε δεκάδες αρχαιοφυλάκων για το σκοπό αυτό».
Να σημειωθεί όμως εδώ πως για όλη αυτή την περιοχή, υπάρχει μόνο ένας αρχαιοφύλακας και όχι δεκάδες. Ισως με αυτή την πρόταση να αφήνεται να εννοηθεί πως το πρόβλημα της φύλαξης δεν πρόκειται να βρει λύση. Συμπέρασμα που εξάγεται και από τη συνέχεια της ανακοίνωσης: «(...) το ΥΠΠΟ έχει ζητήσει, μεταξύ άλλων αναγκαίων ειδικοτήτων, να εγκρίνουν τα αρμόδια Υπουργεία ΥΠΕΣΔΑ και ΥΠΕΘΟ την κάλυψη όλων των κενών θέσεων αρχαιοφυλάκων για να αντιμετωπιστούν συναφείς ανάγκες στα θέματα αυτά».
Το χειρότερο, όμως, είναι πως η κατάσταση που επικρατεί στην Κνωσό δεν είναι εξαίρεση, αλλά κανόνας: «Παρόμοιες περιοχές ευρύτερων αρχαιολογικών χώρων υπάρχουν εκατοντάδες σε όλη την επικράτεια, οι οποίες χρόνια τώρα εποπτεύονται κατά τον ίδιο τρόπο και επομένως δεν υπάρχει θέμα διαφορετικής αντιμετώπισης για τον ευρύτερο αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού», ομολογεί το ΥΠΠΟ!
Τέλος, το υπουργείο προσπαθεί να «προσπεράσει» το πρόβλημα της φύλαξης, εκτιμώντας ότι «σε μία χώρα που είναι διάσπαρτη ορατών και μη αρχαίων δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με την παρουσία αρχαιοφυλάκων παντού, αλλά με τη θέσπιση αυστηρών νόμων, που θα προβλέπουν μεγάλες ποινές για τους δράστες αλλά και με τη δρομολόγηση διαδικασιών ενημέρωσης του κοινού για την υποχρέωση του καθενός μας στην προστασία της μνημειακής μας κληρονομιάς». Προσθέτει, μάλιστα, ότι «σε συνεργασία και με το Υπουργείο Παιδείας αλλά και άλλους φορείς, Νομαρχίες, Δήμους κ.λ.π., προετοιμάζει ένα τέτοιο πρόγραμμα το οποίο θα τεθεί σε υλοποίηση συντόμως». Ελπίζουμε μόνο το υπουργείο να μη μετατρέψει τον καθένα μας σε... «αρχαιοφύλακα», για να καλύψει τα θλιβερά αποτελέσματα της επικίνδυνης πολιτικής του.
Η διάσημη κωμωδία του Μολιέρου «Ο Αρχοντοχωριάτης» παρουσιάζεται, σήμερα, στο προαύλιο του Γυμνασίου - Λυκείου της Ραφήνας, σε μετάφραση - σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου, με τον Γιάννη Μπέζο, στον επώνυμο ρόλο. Με το έργο αυτό ο Μολιέρος προχωρεί σε μια καυστική σάτιρα του νεοπλουτισμού και της αστικής τάξης που προσπαθεί να μιμηθεί την υψηλή κοινωνία, μαϊμουδίζοντας τρόπους, συνήθειες και συμπεριφορές, φτάνοντας στα όρια του γελοίου. Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Μαρί-Νοέλ Σεμέ, τη μουσική ο Δημήτρης Παπαδημητρίου, τις χορογραφίες ο Χάρης Μανταφούνης. Παίζουν: Ναταλία Τσαλίκη, Περικλής Μουστάκης, Ελένη Κοκκίδου, Νίκη Παλληκαράκη κ.ά.
Τη δεύτερη παράσταση του έργου του Αριστοφάνη «Εκκλησιάζουσες» δίνει σήμερα στην Επίδαυρο το «Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν». Η μετάφραση είναι του Γιάννη Βαρβέρη, η σκηνοθεσία του Διαγόρα Χρονόπουλου, τα σκηνικά - κοστούμια του Γιώργου Ζιάκα, οι χορογραφίες Σοφίας Σπυράτου. Παίζουν: Ελένη Ράντου, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Γιάννης Δεγαΐτης, Περικλής Καρακωνσταντόγλου, Γιάννης Καρατζογιάννης, Θόδωρος Γράμψας κ.ά.
Η δυναμική και κατεργάρα Πραξαγόρα είναι εκείνη που θα αναλάβει τα ηνία της γυναικείας επανάστασης, όχι με σκοπό την επαναφορά σε πρότερες καταστάσεις, όπως συμβαίνει με τη Λυσιστράτη, αλλά με μοναδικό στόχο την αλλαγή ολόκληρης της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Η πανούργα, λοιπόν, Πραξαγόρα μεταμφιέζεται σε άνδρα, μαζί με άλλες γυναίκες της Αθήνας, και η γυναικεία πομπή φτάνει έως την Εκκλησία του Δήμου - στην οποία οι γυναίκες δεν είχαν δικαίωμα ψήφου - και ψηφίζουν νόμο, σύμφωνα με τον οποίο η εξουσία περνά στα χέρια των γυναικών.
Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, προσφέρει νέες ροκ μουσικές εμπειρίες, με τη φετινή περιοδεία του με τίτλο «Νύχτες για ένα γάτο και... πέντε σειρήνες». Ο δημοφιλής ρόκερ, θα συναντηθεί σήμερα με τους φίλους του, στη Ρόδο. Με τη συνοδεία φυσικών οργάνων δίνει μια διαφορετική διάσταση στα τραγούδια που μέχρι σήμερα έχει ερμηνεύσει. Με την πάντα σπουδαία ερμηνεία του να συνοδεύεται από πιάνο, κιθάρα, κοντραμπάσο, βιολί και κρουστά, επιχειρεί τη δική του μουσική «ανατροπή», σκορπώντας δυνατές συγκινήσεις.