ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 18 Οχτώβρη 2024
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τα επόμενα «Τέμπη» είναι εδώ!

Αλλο ένα σοβαρό περιστατικό με τον Προαστιακό λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας

Eurokinissi

Τα περιστατικά σε μέσα μαζικής μεταφοράς που εκθέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των εργαζομένων και επιβατών δεν έχουν τελειωμό, αποδεικνύοντας ότι μετά το έγκλημα των Τεμπών πριν από 19 μήνες, με 57 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες, τίποτα δεν έχει αλλάξει. Το «πάμε και όπου βγει» και η ασφάλεια που θεωρείται ...περιττό κόστος είναι ο κανόνας.

Το τελευταίο περιστατικό συνέβη στις 9/10/24, όταν συρμός του Προαστιακού υπήρξε κίνδυνος να μπει στο δίκτυο του Μετρό της Αθήνας. Συγκεκριμένα, ο συρμός 4245 αναγκάστηκε να κάνει όπισθεν στη γραμμή του Προαστιακού Αθήνας, καθώς μετά από κάποια ώρα διαπιστώθηκε ότι είχε λάβει εντολή από το κέντρο διοίκησης στις Αχαρνές να μπει σε λάθος γραμμή στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας, που οδηγούσε στο δίκτυο του Μετρό και το τούνελ που υπάρχει λίγο πιο κάτω. Ο μηχανοδηγός ήταν αυτός που αντιλήφθηκε ότι το «κλειδί» στις ράγες δεν ήταν στη σωστή κατεύθυνση, επικοινώνησε με το κέντρο και αποφεύχθηκαν τα χειρότερα, όταν πήρε εντολή να οπισθοχωρήσει. Αυτό αποκαλύπτεται από έγγραφο της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης που στάλθηκε προς τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Είχαν προηγηθεί στο πρόσφατο μόνο διάστημα και άλλα περιστατικά, με δέντρα που έπεσαν πάνω σε συρμούς τρένων, μια παρολίγον μετωπική σύγκρουση δύο τρένων στις αρχές του Σεπτέμβρη, στον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της χώρας, κοντά στον σταθμό των Αγίων Αναργύρων! Ράγες του ΗΣΑΠ που παίρνουν φωτιά, φωτιές σε αστικά λεωφορεία.

Ολα αυτά δεν είναι μεμονωμένα περιστατικά ούτε μπορούν να ξεπεραστούν με τη γνωστή «καραμέλα» όλων των κυβερνήσεων περί «ατομικού λάθους» αλλά είναι απόρροια της πολιτικής κυβερνήσεων και ΕΕ που βάζει τη ζωή των εργαζομένων στην «προκρούστεια κλίνη» του κόστους - οφέλους για τους επιχειρηματικούς ομίλους, που εκμεταλλεύονται τις μεταφορές, και δεν τους συμφέρει να εγκατασταθούν σύγχρονα αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας, τα οποία θα εξουδετερώνουν την όποια ανθρώπινη λαθεμένη παρέμβαση.

ΤΟ Μεταφορών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ: «Αγώνας για συγκοινωνία μακριά από τις ράγες του αδηφάγου κέρδους»

Σε σχετικό σχόλιό της η Τομεακή Οργάνωση Μεταφορών της Κομματικής Οργάνωσης Αττικής του ΚΚΕ σημειώνει:

«Είναι ένα ακόμα περιστατικό, σε έναν μακρύ κατάλογο που επιβεβαιώνει ότι παρά τις φιέστες και τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης, η μετακίνηση στην Αττική με τις αστικές συγκοινωνίες είναι επικίνδυνη. Είναι ένα ακόμα περιστατικό που αποδεικνύει ότι 19 μήνες μετά το έγκλημα των Τεμπών, η πολιτική του "πάμε και όπου βγει" είναι εδώ, πολιτική που θυσιάζει την ασφάλεια των συγκοινωνιών στον βωμό του καπιταλιστικού κέρδους.

Είναι εδώ τα "επόμενα Τέμπη"! Η κυβέρνηση και διάφοροι "συνοδοιπόροι" της θα συνεχίζουν να τα ρίχνουν στους "σταθμάρχες", "μηχανοδηγούς" και στα "ανθρώπινα λάθη", τη στιγμή που δεν παίρνεται κανένα απολύτως μέτρο για να μετριαστούν οι συνέπειες των "ανθρώπινων λαθών", σύμφωνα με όσα επιτρέπουν η επιστήμη και η τεχνολογία το 2024.

Είναι εδώ η αντιλαϊκή πολιτική της "απελευθέρωσης" των μεταφορών της ΕΕ. Με βάση αυτήν τη στρατηγική υλοποίησαν και νομοθέτησαν όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα. Η πολιτική της εμπορευματικής λειτουργίας των συγκοινωνιών δεν θεωρεί αναγκαία έργα συντήρησης της υποδομής των αμαξοστάσιων, μηχανοστασίων, των δικτύων, τα ζητήματα του στόλου, της ασφάλειας στην κυκλοφορία, τις προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού. Ολα τα παραπάνω μπαίνουν στη ζυγαριά του κόστους - οφέλους.

Την ίδια ώρα, τέτοιοι αντιλαϊκοί σχεδιασμοί τροφοδοτούν με πακτωλούς χρημάτων τους πολεμικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ και τους διάφορους μονοπωλιακούς ομίλους.

Σήμερα είναι αναγκαίο να δυναμώσει ο αγώνας των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, συνολικά των εργαζομένων στην Αττική για σύγχρονη, ασφαλή, φθηνή, τακτική αστική συγκοινωνία, μακριά από τις ράγες του αδηφάγου κέρδους».

  • Σε ό,τι αφορά τον σταθμάρχη και τους μηχανοδηγούς, ανακοινώθηκε από τον ΟΣΕ και την «Hellenic Train» ότι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, ωστόσο το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ότι η εκπαίδευση των εργαζομένων σε τέτοια πόστα είναι ελλιπής, βραχύρρυθμη, αφού υποτάσσεται και αυτή στη λογική του μικρότερου κόστους. Επίσης η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών διέταξε κατεπείγουσα εισαγγελική έρευνα για το περιστατικό για το κακουργηματικό αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς.
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Απαιτεί ασφαλή πυροσβεστικό στόλο, μέσα και μόνιμο προσωπικό

Ασφάλεια στις μετακινήσεις πυροσβεστικών οχημάτων ζήτησε το ΚΚΕ, με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Β. Κικίλια.

Αναλυτικά, στο κείμενο που υπογράφουν οι βουλευτές Θανάσης Παφίλης, Νίκος Παπαναστάσης, Νίκος Καραθανασόπουλος, Χρήστος Τσοκάνης, Λεωνίδας Στολτίδης και Μανώλης Συντυχάκης σημειώνεται:

«Ο πρόσφατος θάνατος υπαρχιπυροσβέστη και ο τραυματισμός δύο πυροσβεστών στην περιοχή του Ασπροπύργου έρχονται να προστεθούν στα συχνά δυστυχήματα και ατυχήματα που συμβαίνουν πολύ συχνά πλέον στην Πυροσβεστική. Αρκεί να θυμηθούμε τον Ιούνη 2024 την ανατροπή πυροσβεστικών οχημάτων στην Κέρκυρα με δύο τραυματίες πυροσβέστες, το αντίστοιχο περιστατικό με πυροσβεστικό όχημα στο Ρίο την ίδια περίοδο με τον τραυματισμό πυροσβέστη και πολλά άλλα, όπως στην Αργολίδα, στην περιοχή της Βιάννου, στον δρόμο Τυμπάκι - Μοίρες κ.ά. Χαρακτηριστικά, μόνο τη φετινή αντιπυρική περίοδο καταγράφονται πέντε ανατροπές πυροσβεστικών οχημάτων, γεγονός που δεν έχει συμβεί ποτέ ξανά στο παρελθόν!

Τα περιστατικά αυτά αναδεικνύουν για πολλοστή φορά την επικινδυνότητα του επαγγέλματος του πυροσβέστη, σε συνδυασμό με την προβληματική και διαρκώς επιδεινούμενη κατάσταση που επικρατεί στον μηχανολογικό εξοπλισμό και ειδικότερα στα οχήματα της Πυροσβεστικής.

Στο Πυροσβεστικό Σώμα δεν γίνονται επαρκείς προμήθειες οχημάτων όλων των τύπων, σύμφωνα με τις επιχειρησιακές ανάγκες. Το ίδιο ισχύει και για τα ελαστικά τους, που αποτελούν έναν από τους βασικότερους παράγοντες επικινδυνότητας για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Τα κονδύλια που διατίθενται από τον κρατικό προϋπολογισμό για τις λειτουργικές ανάγκες του ΠΣ παραμένουν στάσιμα εδώ και χρόνια. Σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν για τη συντήρηση των οχημάτων, λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες ανάγκες που γεννά η παλαιότητά τους. Η κατάσταση επιδεινώθηκε παραπέρα, αφού από το 2019 το Πυροσβεστικό Συνεργείο Αθηνών πρακτικά έχει οδηγηθεί στην αδράνεια λόγω της υποστελέχωσης (προσλήψεις τεχνικών πυροσβεστών Ειδικών Καθηκόντων έχουν να γίνουν από το 2014!) και της ακαταλληλότητας του χώρου (πρώην κρατικό ΚΤΕΟ Μεγάρων), στον οποίο το μετακόμισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Ως αποτέλεσμα, οι αυξημένες ανάγκες επισκευών και συντήρησης της συντριπτικής πλειοψηφίας των πυροσβεστικών οχημάτων ανατίθενται σε ιδιωτικά συνεργεία, με δραματικά αυξημένο κόστος και συχνότατες πλημμελώς εκτελεσμένες εργασίες.

Επιπλέον, είναι γνωστό ότι δεν αποσύρονται πυροσβεστικά οχήματα που η ηλικία τους ξεπερνάει τα τριάντα (30) χρόνια. Επίσης, με ευθύνη των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ τα οχήματα της Πυροσβεστικής εξαιρούνται του τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ), σύμφωνα με την Οδηγία της ΕΕ 2014/45/ΕΚ.

Επειδή όλα τα παραπάνω προβλήματα επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα του προσωπικού και αποδεδειγμένα πλέον δημιουργούν επικίνδυνες εργασιακές συνθήκες για τους πυροσβέστες σε μια κατεξοχήν μηχανοκίνητη υπηρεσία όπως είναι η Πυροσβεστική,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός, τι μέτρα θα πάρει άμεσα η κυβέρνηση για:

-- Την προμήθεια νέων οχημάτων με δαπάνη του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με τις επιχειρησιακές ανάγκες.

-- Τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου συντήρησης του στόλου οχημάτων του ΠΣ με πλήρη επαναδραστηριοποίηση του Πυροσβεστικού Συνεργείου Αθηνών, εκσυγχρονισμό του Συνεργείου της Θεσσαλονίκης και ίδρυση αντίστοιχων Συνεργείων στην έδρα κάθε Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης.

-- Την άμεση απόσυρση όλων των ακατάλληλων οχημάτων με λειτουργία μεγαλύτερη των τριάντα (30) ετών.

-- Να θεσμοθετηθεί ο τεχνικός έλεγχος από τα κρατικά ΚΤΕΟ για όλα τα οχήματα του ΠΣ.

-- Να γίνουν όλες οι αναγκαίες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού (τόσο γενικών όσο και ειδικών - τεχνικών καθηκόντων) σύμφωνα με τις υπάρχουσες ανάγκες.

-- Να αυξηθούν τα απαραίτητα κονδύλια για τις λειτουργικές ανάγκες του ΠΣ και ειδικότερα για τις ανάγκες συντήρησης των οχημάτων».

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΝΙΚΑΙΑΣ - ΡΕΝΤΗ
Καταγγέλλει ημερίδα του δήμου με συνεργάτες του ισραηλινού στρατού

«Ο δήμος Νίκαιας - Ρέντη οργανώνει ημερίδα για τον σχολικό εκφοβισμό και καλεί συνεργάτες του ισραηλινού στρατού που σκοτώνει χιλιάδες βρέφη, παιδιά και γυναίκες! Ντροπή! Να ανακληθεί τώρα η συμμετοχή του φορέα αυτού που αποδεδειγμένα συνεργάζεται με το κράτος - δολοφόνο του Ισραήλ»!

Τα παραπάνω καταγγέλλει η «Λαϊκή Συσπείρωση» Νίκαιας - Ρέντη με αφορμή την ημερίδα, που διοργανώνεται το Σάββατο στην πόλη, κατά του σχολικού εκφοβισμού. Η ημερίδα γίνεται με τη στήριξη του δήμου από την «Krav Maga Protection International», μια οργάνωση που επαίρεται και συστήνεται ως «ο μοναδικός πιστοποιημένος Οργανισμός στην Ελλάδα, σύμφωνα με την εκπαιδευτική ύλη κραβ μαγκά του υπουργείου Αμυνας του Ισραήλ».

«Αλήθεια τι θα πει η "Krav Maga Protections International" για τα χιλιάδες νεκρά παιδιά το τελευταίο έτος στη Γάζα από τον ισραηλινό στρατό; Τι θα πει για το 85% των κατεστραμμένων σχολείων στην Παλαιστίνη από τους βομβαρδισμούς του ισραηλινού στρατού; Να ανακληθεί η συμμετοχή της "Krav Maga Protection International" από την ημερίδα του δήμου τώρα», απαιτεί η «Λαϊκή Συσπείρωση» Νίκαιας - Ρέντη.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Ενοχοι για πρόκληση πλημμύρας από αμέλεια ο Κ. Αγοραστός και άλλοι τρεις

Ομόφωνα ένοχοι κρίθηκαν χθες από το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων Λάρισας ο τέως περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, ο τέως αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας Κωστής Νούσιος, ο διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας και ο διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας, για πρόκληση πλημμύρας από αμέλεια.

Κατά τη διάρκεια της δίκης που γίνεται για τη φονική κακοκαιρία «Ιανός», το δικαστήριο επέβαλε ποινή φυλάκισης 15 μηνών με τριετή αναστολή, αναγνωρίζοντας το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου των τεσσάρων κατηγορουμένων.

Παράλληλα, το δικαστήριο αποφάσισε την αθώωση και των δέκα κατηγορούμενων για ανθρωποκτονία από αμέλεια.

Οι άλλοι έξι που κάθισαν στο εδώλιο είναι οι δήμαρχοι Καρδίτσας και Μουζακίου, ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ Ταυρωπού, δύο στελέχη της ΔΕΥΑΚ και ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας.

Σε κάθε περίπτωση, παραμένουν στο απυρόβλητο οι διαχρονικές ευθύνες περιφερειακών αρχών, κυβερνήσεων και δήμων που εφάρμοσαν την πολιτική η οποία άφησε τη Θεσσαλία να πνιγεί από τη φονική κακοκαιρία του «Ιανού».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ