ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Σεπτέμβρη 2008
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
Υπερασπίζοντας το δικαίωμα στη μόρφωση

Παρέμβαση για τα προβλήματα των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Πειραιά

Με τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά Γ. Ξανθοπουλίδη, συναντήθηκε χτες η Διαμάντω Μανωλάκου, βουλευτής Β' Πειραιά του ΚΚΕ, μαζί με στελέχη του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και του έθεσαν ζητήματα γύρω από τα προβλήματα των σχολείων όπως κτιριακά, εξώσεις, κοντέινερ και τα κενά των καθηγητών. Αυτή τη στιγμή, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στον Πειραιά είναι κενές 6 θέσεις φιλολόγων, 2 γυμναστών και 15 φυσικών, χημικών και βιολόγων. Ελλείψεις που, μαζί με τα υπόλοιπα προβλήματα, αποδεικνύουν πως οι πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας πως όλα λειτουργούν άψογα, δεν ισχύουν.

Ειδικότερα στη συνάντηση, τέθηκε το θέμα διάλυσης που προωθείται από τη διευθύντρια του Εσπερινού Γενικού Λυκείου Νίκαιας, η οποία, με αυταρχική και απαράδεκτη συμπεριφορά αρνείται εγγραφές εργαζομένων και άνεργων μαθητών, με στόχο τη συρρίκνωση του μαθητικού δυναμικού, με κίνδυνο τη διάλυση του σχολείου και καταπατώντας βασικά δικαιώματα για μόρφωση της εργαζόμενης νεολαίας. Τα ζητήματα αυτά τέθηκαν στον Προϊστάμενο, ο οποίος, αν και παραδέχτηκε ότι είναι προβλήματα που βάζουν σε κίνδυνο τη λειτουργία του σχολείου για το οποίο καμάρωναν μέχρι πέρυσι, ουσιαστικά αρνήθηκε να πάρει την ευθύνη, λέγοντας ότι δεν είναι αρμόδιος.

Τόσο η βουλευτής του ΚΚΕ όσο και οι εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών υπερασπίστηκαν τα δικαιώματα των μαθητών για μόρφωση και τόνισαν πως δε θα ανεχτούν η διευθύντρια, με την ανοχή της διοίκησης, να οδηγήσει σε κλείσιμο το σχολείο και να στερήσει από τα παιδιά τη μόρφωση.

Να σημειώσουμε πως ήδη η ΕΛΜΕ Πειραιά έχει λάβει απόφαση με την οποία ζητάει την απομάκρυνση της διευθύντριας και αύριο Παρασκευή στις 7μ.μ. διοργανώνει κινητοποίηση έξω από το σχολείο μαζί με γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς και μαζικούς φορείς. Στο πλευρό τους βρίσκεται και ο δήμαρχος της Νίκαιας Στέλιος Μπενετάτος.

ΜΑΘΗΤΕΣ 3ου ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
Ξεκίνησαν κατάληψη για ανθρώπινο σχολείο

Σε ένα παλιό, νοικιασμένο κτίριο, που θυμίζει περισσότερο φυλακή παρά σχολείο. Με αίθουσες - κλουβιά, σπασμένα παράθυρα και τοίχους, κοντέινερ και άθλιο προαύλιο χώρο. Σ' αυτό ακριβώς το περιβάλλον «παρέχεται» η μόρφωση στους περίπου 180 μαθητές του 3ου Λυκείου Ανω Λιοσίων, οι οποίοι προχώρησαν από χτες σε κατάληψη του σχολικού κτιρίου. Το συγκεκριμένο σχολείο αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα για την τραγική κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της Παιδείας και ειδικά σε περιοχές όπως αυτή των Ανω Λιοσίων, όπου τα κονδύλια δεν περισσεύουν για κατασκευή ανθρώπινων σχολείων για τα παιδιά των εργατών.

Ετσι, οι μαθητές του 3ου Λυκείου βλέποντας και φέτος ότι καλούνται να βγάλουν τη νέα σχολική χρονιά στο ίδιο άθλιο κτίριο και όλους τους αρμόδιους να αδιαφορούν στο αίτημά τους για ανθρώπινο σχολείο προχώρησαν στην κατάληψη, η οποία αποφασίστηκε με συντριπτική πλειοψηφία σε Γενική τους Συνέλευση. Οπως τονίζουν, σε όσες συναντήσεις είχαν με εκπροσώπους του δήμου η απάντηση που πήραν είναι ότι εδώ και τρία χρόνια ψάχνουν οικόπεδο! Πρόσφατα, τους ανακοίνωσαν ότι θα μεταφερθούν στο επίσης ακατάλληλο κτίριο του 2ου Λυκείου όταν αυτό αποκτήσει σε ένα χρόνο καινούριο σχολείο!

Χτες το πρωί στο σχολείο βρέθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας, τον οποίο οι μαθητές υποδέχτηκαν ιδιαίτερα θερμά στο χώρο της κατάληψης και του κατέθεσαν τα αιτήματά τους. Ο βουλευτής δήλωσε τη συμπαράστασή του στον αγώνα τους και ότι θα καταθέσει Ερώτηση στη Βουλή. Ταυτόχρονα, τους επισήμανε την ανάγκη να περιφρουρήσουν τον αγώνα τους αλλά να πάρουν και πρωτοβουλίες έξω από το σχολείο ζητώντας την υποστήριξη του λαού της πόλης.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αντιμέτωποι με μεγάλα προβλήματα οι πρωτοετείς

Αντιμέτωποι με μεγάλα προβλήματα είναι οι πρωτοετείς φοιτητές που έφτασαν στη Θεσσαλονίκη για να εγγραφούν στα πανεπιστήμια, όπως διαπιστώνουν οι δυνάμεις της Πανσπουδαστικής ΚΣ, που βρίσκονται καθημερινά κοντά στους πρωτοετείς, συζητώντας μαζί τους για τα προβλήματα της Παιδείας, τις αιτίες και τους υπαίτιους των προβλημάτων, αλλά, κυρίως, για τη διέξοδο, για τα δικαιώματά τους στη μόρφωση, στη δουλειά, στη ζωή.

Είναι χαρακτηριστικό, όπως διαπιστώνει η Πανσπουδαστική ΚΣ, ότι οι περισσότεροι από τους πρωτοετείς φοιτητές ψάχνουν, ταυτόχρονα, για δουλειά, για να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές δυσκολίες και να μπορούν να σπουδάσουν. Νοικιάζουν σπίτια που το ενοίκιο ξεκινάει από 300 ευρώ το λιγότερο. Οι φοιτητές εκφράζουν την αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης και στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Αλλά, σα να μην έφταναν αυτά, οι πρωτοετείς φοιτητές στο ΠΑΜΑΚ, προσερχόμενοι για την εγγραφή τους στο Πανεπιστήμιο, βρήκαν μπροστά τους τους ΔΑΠίτες, οι οποίοι, σε μία προσπάθεια να τους ...«μαντρώσουν» «έκαναν διάδρομο» για να οδηγήσουν τους πρωτοετείς στο τραπεζάκι της ΔΑΠ όπου τους ζητούσαν να γραφτούν στη ΔΑΠ!

Η Πανσπουδαστική ΚΣ καλεί τους πρωτοετείς να αξιοποιήσουν τα χρόνια αυτά που έρχονται, τα οποία θα είναι δημιουργικά στο βαθμό που θα συνδέονται με συλλογικούς αγώνες για μόρφωση, δουλειά, ζωή. Τους καλεί, ενόψει της χρονιάς που έρχεται, να ισχυροποιήσουν την ΠΚΣ, ώστε να συμβάλουν στην ανασυγκρότηση του φοιτητικού κινήματος, ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική ΕΕ, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, πάντα στο πλευρό του εργατικού, λαϊκού κινήματος για την απόκρουση των αντιλαϊκών μέτρων. Τέλος, τους καλεί να γυρίσουν την πλάτη στους εκφραστές της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής στα πανεπιστήμια, τις παρατάξεις ΔΑΠ, ΠΑΣΠ και τους συνοδοιπόρους τους.

ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
«Να απαλλαγεί το σχολείο από τον ανορθολογισμό»

Ανακοίνωση, με αφορμή τη διαβούλευση για το μάθημα των θρησκευτικών

Την ανάγκη να απαλλαχτεί το σχολείο από τον ανορθολογισμό και τις κάθε λογής ανιστόρητες - αντιεπιστημονικές απόψεις, που καθορίζουν την ιδεολογική του λειτουργία, τονίζει για μια ακόμα φορά το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, με αφορμή τη συζήτηση για το μάθημα των Θρησκευτικών και ζητά να καταργηθεί το συγκεκριμένο μάθημα.

Οπως επισημαίνουν οι ταξικές δυνάμεις στους εκπαιδευτικούς, «το σχολείο κατηχητικό, το σχολείο πρόναος και αίθουσα της εκκλησίας με τις δογματικές και τις μεταφυσικές δοξασίες και συμπιεστικές θρησκευτικές τελετουργίες, συνυπάρχει με την κύρια ιδεολογική επιλογή της αστικής τάξης στη χώρα μας που είναι ο κοσμοπολιτισμός και η διαμόρφωση της "ευρωπαϊκής ταυτότητας". Παρά τις αντιστάσεις των προοδευτικών εκπαιδευτικών, η κατάσταση δεν άλλαξε, γιατί πάνω από όλα το μάθημα των θρησκευτικών και οι τελετουργίες καλλιεργούν τη μαζική κουλτούρα υποταγής στην παντοδυναμία του Θεού, και κατά συνέπεια στην εξουσία του οικονομικά ισχυρού και στο σύστημα».

Σε ό,τι αφορά την πρόσφατη απόφαση του υπουργείου, με την οποία οι μαθητές επιλέγουν αν θα κάνουν θρησκευτικά, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών επισημαίνει ότι σε αυτή «διαφαίνεται η προοπτική να γίνουν τα θρησκευτικά μάθημα επιλογής» και ότι «ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την εκκλησία να διαμαρτύρεται, να παρεμβαίνει, να διεκδικεί τα πάντα, περιουσίες, θρησκευτικά σχολεία κλπ., αφού διστάζει (σ.σ. η απόφαση) και δε ζητάει κάθετα την κατάργηση του μαθήματος στη βάση του διαχωρισμού εκκλησίας και κράτους.

Η επιστημονική ερμηνεία του κόσμου δεν μπορεί να συνυπάρξει με μυθοπλασίες και δόγματα από τα οποία συσκοτίζεται και αναιρείται. Γι' αυτό η κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών είναι επιτακτική ανάγκη του εδώ και του τώρα, μακριά από τα σκουριασμένα "πρέπει και μη" μαζί με την ταυτόχρονη απόσυρση των νέων βιβλίων, στα οποία κυριαρχεί το αντιεπιστημονικό πνεύμα και η μυθολογία της αγοράς», τονίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, απαιτώντας:

  • «Τον άμεσο χωρισμό της εκκλησίας από το κράτος. Το θέμα της θρησκευτικής συνείδησης και επιλογής είναι ατομική και οικογενειακή υπόθεση και δεν έχει καμία σχέση με το σχολείο και την εκπαίδευση. Η ελληνική κοινωνία και εκπαίδευση πρέπει να πάψουν να θεοκρατούνται.
  • Την κατάργηση της πρωινής προσευχής και του υποχρεωτικού εκκλησιασμού των σχολείων που στηρίζεται σε βασιλικά διατάγματα μετεμφυλιακά και κατάργηση κάθε είδους θρησκευτικής τελετουργίας στους σχολικούς χώρους.
  • Την κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών. Η γνώση των όρων και διαδικασιών που επιδρούν, διαμορφώνουν και καθορίζουν την κοινωνική συνείδηση, όπως η θρησκευτική, μέσα στην ανθρώπινη Ιστορία είναι ένα ζήτημα, το οποίο μπορεί να συντελείται με επιστημονικό μόνο τρόπο μέσα στο σχολείο και συγκεκριμένα με τα μαθήματα της Ιστορίας, της κοινωνιολογίας και της φιλοσοφίας, στα οποία πρέπει να εξετάζεται το φαινόμενο της θρησκείας στις ιστορικές, κοινωνικές και φιλοσοφικές αφετηρίες και παραμέτρους».


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ