Στόχος η απορρόφηση και η ουσιαστική προστασία των ανέργων, σε σύγκρουση με την πολιτική των εφοπλιστών και των κομμάτων τους
Σε ανακοίνωση - κάλεσμα που εξέδωσε χτες η Επιτροπή, επισημαίνει ότι το δικαίωμα στην εργασία των ναυτεργατών πλήττεται άγρια από την αντιλαϊκή πολιτική των ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που μοναδικό τους κριτήριο είναι η εξυπηρέτηση «με όλα τα μέσα» των συμφερόντων των εφοπλιστών. Οπως επισημαίνει, «ανεπανόρθωτα εκτεθειμένοι απέναντι στους ναυτεργάτες είναι και η πλειοψηφία της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, η οποία στρώνει με κάθε τρόπο το έδαφος για να εφαρμοστεί η φιλοεφοπλιστική πολιτική. Εχουν κάνει μεγάλη ζημιά, είναι με τους εφοπλιστές και την αντιναυτεργατική πολιτική».
Η Επιτροπή παραθέτει ενδεικτικά στοιχεία για τις παραβιάσεις που έχουν εντοπιστεί από τους ελέγχους που διενεργούν ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, στις οργανικές συνθέσεις των πλοίων, όπως στα μεσογειακά τουριστικά ΣΟΥΠΕΡ ΦΑΣΤ V, VI, XI, XII, «BLUE ORIZON», «EROTOKRITOS», «ELLI T», «OLYMPIA PALACE», «IONIAN KING», «SIRENE», «POLARIS», «CRYSTAL», «EASY CRUISSES 1», «OCEAN MONARCH». Στα ακτοπλοϊκά «ΕΞΠΡΕΣ ΛΗΜΝΟΣ», «ΑΡΣΙΝΟΗ», «ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ», στα πλοία των πορθμειακών γραμμών, ενώ στα ποντοπόρα, όπως επισημαίνεται, επικρατεί καθεστώς πλήρους ασυδοσίας.
Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι «το ΥΕΝ δε δίνει τις λίστες πληρώματος (κρου λιστ) για να μην γίνεται έλεγχος στα πλοία, στο όνομα της προστασίας δήθεν προσωπικών δεδομένων» και τονίζει ότι από τα στοιχεία αποδεικνύεται ότι αν «εφαρμόζονταν στοιχειωδώς κάποια μέτρα ελέγχου, θα είχε απορροφηθεί το μεγαλύτερο μέρος των ανέργων».
Στο διεκδικητικό πλαίσιο που παραθέτει η Επιτροπή και το οποίο ανταποκρίνεται στις άμεσες ανάγκες των ανέργων, αναφέρεται μεταξύ άλλων:
Με την απειλή της απόλυσης οι εργοδότες υποχρεώνουν τους οδηγούς φορτηγών σε υπερωριακή εργασία, με την ανοχή των αρμόδιων κρατικών αρχών. Αυτό καταγγέλλουν με επιστολή τους προς τον υπουργό Απασχόλησης οι εκπρόσωποι της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Συνδικάτων Επαγγελματιών Οδηγών Μεταφοράς και του Συνδικάτου Οδηγών Αυτοκινήτων Μακεδονίας Θράκης ο «Ερμής».
Οπως επισημαίνουν οι εκπρόσωποι των οδηγών, αν και για το θέμα αυτό έχουν ενημερώσει εγγράφως και επανειλημμένα από το 2002 όλους τους αρμόδιους υπουργούς, εντούτοις το απαράδεκτο αυτό καθεστώς της καταστρατήγησης της εργατικής νομοθεσίας περί υπερωριών, συνεχίζεται. Οι οδηγοί υποχρεώνονται από τους εργοδότες με την απειλή της απόλυσης, να βρίσκονται πολλές ώρες στο τιμόνι, χωρίς ανάπαυση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες των εκπροσώπων των οδηγών, δεκάδες εταιρείες μεταφοράς έχει αποδειχτεί μετά από έλεγχο ότι παρανομούν, αλλά κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει τιμωρηθεί.
Τα ερωτήματα που θέτουν προς τον υπουργό οι συνδικαλιστές είναι: «Ποια δύναμη παρεμβαίνει και δεν πληρώνουν οι υπεύθυνοι. Γιατί το ΙΚΑ μεροληπτεί και χαρίζει εκατομμύρια ευρώ στις μεταφορικές εταιρείες. Γιατί και ποιος σταματά τις Επιθεωρήσεις Εργασίας, οι οποίες αν και διαπιστώνουν σωρεία παραβάσεων, δε στέλνουν τα στοιχεία στον εισαγγελέα;».
Ενας 52χρονος μηχανοτεχνίτης του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου τραυματίστηκε προχτές στο λιμάνι της πόλης. Ο Μανώλης Βαρδιάμπασης κατά τη διάρκεια εκφόρτωσης πλοίου δέχτηκε χτύπημα από λάστιχο μηχανήματος Στοιβασίας Κοντέινερ που έσκασε. Το «ατύχημα» συνέβη όταν συνάδελφοί του, κάτω από την πίεση της δουλιάς, προσπάθησαν να αλλάξουν οι ίδιοι το λάστιχο.
Επειδή όμως ήταν πολύ φθαρμένο, το λάστιχο εκσφενδονίστηκε, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του 52χρονου, ο οποίος μεταφέρθηκε στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο με μώλωπες και θλάσεις. Η πίεση με την οποία έπεσε το λάστιχο πάνω του ήταν μεγάλη και θα μπορούσε να είχε χάσει ακόμα και τη ζωή του. Η συγκεκριμένη εργασία σε τόσο βαρύ μηχάνημα απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό.
Να κρατήσουν σβηστά τα καμίνια στα εργοστάσια της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης στο Πλατύ Ημαθίας, στις Σέρρες και στην Ορεστιάδα και να μη δουλέψουν μέχρι τις 7 Σεπτέμβρη, αποφάσισαν οι εργαζόμενοι. Την ημέρα αυτή θα βρίσκεται ο πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη και οι εργαζόμενοι της ΕΒΖ θα επιδιώξουν να του επιδώσουν υπόμνημα με τα αιτήματα τους. Ζητούν εγγυήσεις για τη διασφάλιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, ενόψει της προγραμματισμένης μετατροπής των δύο εργοστασίων της (Ξάνθης και Λάρισας) σε μονάδες παραγωγής βιοαιθανόλης. Η ανησυχία εντείνεται καθώς η υποβολή των τελικών προσφορών από τους υποψήφιους «επενδυτές» της ΕΒΖ αναμένεται στο τέλος Σεπτέμβρη.
Ενα νέο αντεργατικό φρούτο επιχειρούν να πλασάρουν στους εργαζόμενους η ΕΕ και οι κυβερνήσεις της στα κράτη - μέλη, καθώς προωθούν την κατάργηση της διεθνούς σύμβασης εργασίας που απαγορεύει να εργάζονται γυναίκες σε υπόγεια μεταλλεία. Οπως και στην περίπτωση της παραπομπής της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο που στόχο έχει την κατάργηση του κοινωνικού χαρακτήρα της ασφάλισης των δημοσίων υπαλλήλων και τη μετατροπή της σε επαγγελματική και σε αυτή την περίπτωση ο νέος αντεργατικός σχεδιασμός γίνεται στο όνομα δήθεν της «ίσης μεταχείρισης ανδρών και γυναικών»!
Αυτό είναι το «ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο», στο οποίο αναφέρονται η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ όταν καλούν τους εργαζόμενους να τους ψηφίσουν. Το μοντέλο της βαρβαρότητας και της εκμετάλλευσης. Ας τους σκεφτούν, λοιπόν, οι εργαζόμενοι. Και στις εκλογές να τους μεταχειριστούν ισότιμα: Με την ψήφο τους να σφραγίσουν την πολιτική και των δυο στην πιο βαθιά στοά!
Την προεκλογική επιχείρηση εξαπάτησης των ανέργων από την κυβέρνηση της ΝΔ, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Λάρισας, με αφορμή τα στοιχεία που έδωσε η κυβέρνηση για δήθεν μείωση της ανεργίας.
Τα στοιχεία της ανεργίας, τονίζει το ΕΚΛ, «μαγειρεύονται» διαδοχικά από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ για να αποκρύψουν ότι η ανεργία είναι σύμφυτη με τον καπιταλισμό και οι όποιες αυξομειώσεις της αξιοποιούνται για να εκβιάζουν τους εργαζόμενους και τους ανέργους, προκειμένου να πετσοκόβουν τα δικαιώματά τους. Η πραγματικότητα, σημειώνει το ΕΚΛ, είναι ότι η ανεργία είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που παρουσιάζουν. Μια πραγματικότητα που πρέπει να ανατραπεί μέσα από την πάλη των εργαζομένων, διεκδικώντας ουσιαστικά μέτρα προστασίας των ανέργων.