Στη βάση των παραπάνω προτεραιοτήτων, η κυβέρνηση υλοποιεί μια αδίστακτη πολιτική που απειλεί πολύμορφα τα λαϊκά συμφέροντα: Η δημόσια τουριστική περιουσία βρίσκεται στο στόχαστρο. Το δικαίωμα των εργαζομένων, των οικογενειών τους και των άλλων λαϊκών στρωμάτων στον παραθερισμό, αμφισβητείται στην πράξη όλο και περισσότερο. Το περιβάλλον αντιμετωπίζεται ως οικονομικός συντελεστής! Κάποια πολύτιμα εργαλεία που έχει στα χέρια της η κυβέρνηση για την υλοποίηση των «μεταρρυθμίσεων» στον τουριστικό τομέα, είναι:
Στις 24.9.2007, λίγες μόλις μέρες μετά την επανεκλογή της κυβέρνησης, ο Α. Σπηλιωτόπουλος συναντάται με τον Κ. Καραμανλή και οι πρώτες δηλώσεις αφορούν την τουριστική περιουσία. Αυτή τη στιγμή, βρίσκονται στη δεύτερη φάση οι διαγωνισμοί για τις μακρόχρονες μισθώσεις της Μαρίνας Φαλήρου και των ΞΕΝΙΑ Θάσου και Τσαγκαράδας. Παράλληλα, έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση των διαγωνισμών για τα:
Η διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων είχε λάβει τον Ιούλη του 2007 τις σχετικές αποφάσεις για την προώθηση των τεσσάρων παραπάνω διαγωνισμών, αλλά και για την πώληση του Καζίνο Κέρκυρας που αυτή τη στιγμή λειτουργεί στα πλαίσια της ΕΤΑ ΑΕ. Στα σχέδια ιδιωτικοποιήσεων βρίσκεται και το 51% του Καζίνο Πάρνηθας που διαθέτει το Δημόσιο. Για το Καζίνο Κέρκυρας κατατέθηκαν τρεις προσφορές στο σχετικό διαγωνισμό, από εταιρείες που εκμεταλλεύονται καζίνα, τις Regency (Πάρνηθας και Θεσσαλονίκης), Club Hotel Casino Loutraki (Λουτρακίου) και την κοινοπραξία Vivere - Theros (Ρίου και Ξάνθης). Μέσα στον Γενάρη αναμένονται εξελίξεις σε σχέση με τις εταιρείες που θα αναλάβουν τελικά τα διάφορα τουριστικά «φιλέτα» του δημοσίου που θα εκμεταλλευτούν ιδιώτες. Επίσης, ετοιμάζονται νέοι διαγωνισμοί τους επόμενους έξι μήνες και για άλλα ακίνητα.
Ο στόχος που υιοθετήθηκε, προκειμένου οι κυβερνητικές δράσεις να αποκτήσουν αναφορά στο «κοινό αίσθημα», είναι η προώθηση του «πράσινου» τουρισμού. Κύρια ιδέα του «πράσινου» τουρισμού είναι ότι το φυσικό περιβάλλον μπορεί να αποδώσει οικονομικά, είτε όπως είναι, είτε με κάποια ...βοήθεια, που παραπέμπει σε έργα, εγκαταστάσεις και καλλωπισμούς που θα εξυπηρετούν την επιχειρηματική δραστηριότητα. Ακόμη περισσότερο, ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης υποστηρίζει ότι με αυτόν τον τρόπο προστατεύεται το... περιβάλλον, ενώ διακηρύσσει αυθαίρετες, αλλά και παρωχημένες, απόψεις ότι η οικονομική ανάπτυξη εξασφαλίζει την προστασία του περιβάλλοντος.
Στις 8.12.07, σε μια ακόμη συνάντηση του υπουργού με τον πρωθυπουργό, καταλήχθηκαν οι λεπτομέρειες του σχεδίου «πράσινος τουρισμός» και συμφωνήθηκε η ανάπτυξη πιλοτικών προγραμμάτων. Είκοσι μέρες πριν είχε αναπτυχθεί η βασική ιδέα ενός τέτοιου πιλοτικού προγράμματος στην Αχαΐα και συγκεκριμένα στην περιοχή της λίμνης Καϊάφα, όπου η ΕΤΑ ΑΕ κατέχει εκ μέρους του Δημοσίου μια μεγάλη έκταση. Επισκεπτόμενος την Αχαΐα, ο Α. Σπηλιωτόπουλος ανακοίνωσε ότι καταρτίζονται 4 μελέτες «αξιοποίησης» της περιοχής Καϊάφα, ώστε:
Ανακοινώθηκε ακόμη ότι θα αναβαθμιστεί το λιμάνι στο Κατάκολο και η μαρίνα (ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από αμερικανικές και κορεατικές πολυεθνικές), ώστε να υποδέχεται κρουαζιερόπλοια και ιδιωτικά σκάφη, ενώ 2,5 εκατ. ευρώ θα στοιχίσει η δημιουργία του μονοπατιού της Αρχαίας Ηλιδας - Ολυμπίας. Ο υπουργός δήλωσε ότι «πρωταρχικός μας στόχος είναι να καταρρίψουμε τα κλισέ του παρελθόντος, ότι δήθεν η ανάπτυξη της περιοχής δε συμβαδίζει με το σεβασμό του φυσικού περιβάλλοντος, ότι είναι έννοιες αντίθετες».
Αντιμετωπίζοντας τον τουρισμό ως ...βιομηχανία (και κλείνοντας σφιχτά τα μάτια μπροστά στους σημαντικούς κινδύνους που απειλούν αυτήν την οικονομική δραστηριότητα), η κυβέρνηση ανέθεσε σε κοινοπραξία ιδιωτικών εταιρειών τη διαμόρφωση ενός σημαντικού τμήματος της πολιτικής της. Το αποτέλεσμα είναι η προώθηση 9 εξειδικευμένων προϊόντων: Παραθαλάσσιος τουρισμός. Τουρισμός υγείας και ευεξίας. Περιηγητικός. Υπαίθριος. Θαλάσσιος τουρισμός. Πολιτιστικός τουρισμός. Τουρισμός πολυτελείας. Συνεδριακός. Τουρισμός πόλεων.
Το επόμενο διάστημα, το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης προωθεί: Την κατάρτιση πολυνομοσχεδίου για τις νέες μορφές τουρισμού. Τη λειτουργική τακτοποίηση των κυρίων καταλυμάτων, σε συνεργασία με το ΥΠΕΧΩΔΕ. Νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για τον ιαματικό τουρισμό, τα θεματικά πάρκα και το κέντρο προπονητικού τουρισμού. Μέσα στο 2008 θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την πρότυπη κατάταξη των καταλυμάτων σε αστέρια και κλειδιά, θα καταγραφούν τα καταλύματα και τα χαρακτηριστικά τους, θα αναπτυχθεί ένα πληροφοριακό σύστημα καταγραφής στοιχείων για τον τουρισμό. Την ίδια ώρα, θα δαπανηθούν 47 εκατ. ευρώ για τη διαφήμιση και θα αναβαθμιστεί η διαδυκτιακή προβολή της χώρας.
Καθώς συμβαίνουν ή σχεδιάζονται όλα αυτά, οι επιχειρηματίες του τουρισμού ζητούν επίμονα από την κυβέρνηση να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της, να κάνει πράξη όσα υπόσχεται για χρηματοδοτήσεις, αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, προώθηση των «μεταρρυθίσεων». Τα επιχειρήματά τους εκφράζονται σε γενικές γραμμές από την πρόσφατη τοποθέτηση του προέδρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Γ. Φωκά, ο οποίος επισήμανε ότι πρέπει να προβληματίσει η «σαφής αναντιστοιχία μεταξύ αφίξεων και διανυκτερεύσεων», καθώς και αφίξεων - εσόδων. Τους πρώτους 6 μήνες του 2007, οι αλλοδαποί πελάτες των ξενοδοχείων αυξήθηκαν κατά 14%, ενώ οι διανυκτερεύσεις κατά 9,2% με τη μέση διάρκεια παραμονής να μειώνεται από 4,8 μέρες ανά άφιξη το 2006, σε 4,6 μέρες ανά άφιξη το 2007. Επίσης, τους πρώτους 10 μήνες του 2007 η αύξηση των αφίξεων έφτασε το 5% και των εισπράξεων στο 1%. Οι «παχιές αγελάδες», ιδίως για τους μεγάλους του τουρισμού συνεχίζονται, ωστόσο κρίνουν ότι είναι ώρα για το μεγάλο βήμα διασφάλισης και αύξησης των κερδών τους. Το 2008 ενδέχεται να μην ικανοποιήσει τις προσδοκίες του για τζίρους και κέρδη. Ωστόσο, ο Α. Σπηλιωτόπουλος είναι στο πλευρό τους και τονίζει με κάθε ευκαιρία ότι αυτό που ενδιαφέρει την κυβέρνηση δεν είναι τόσο η ποσότητα τουριστών, όσο η «ποιότητα», που σημαίνει πόσα λεφτά θα ξοδέψουν.