Στην ημερήσια διάταξη κατάργηση κατώτατων μισθών, φοροληστεία, καρατόμηση συντάξεων, «κοινωνικών δαπανών» κ.ά.
Μέσα στις επόμενες μέρες δημοσιοποιείται η έκθεση του ΔΝΤ, ενώ αντίστοιχο αντιλαϊκό πόρισμα διαμορφώνεται και από την πλευρά της Κομισιόν. Με δεδομένες και τις τρανταχτές «αποκλίσεις» από τους στόχους της εγκληματικής πολιτικής τους, με κεντρικό άξονα την «ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας» των μονοπωλίων, προετοιμάζονται και για την τυπική κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και του κατώτατου μισθού, για το δυνάμωμα και την εξειδίκευση των μέτρων φοροληστείας απέναντι στο λαό, για την καρατόμηση συντάξεων, δαπανών, «κοινωνικών επιδομάτων» κ.ά.
Στην ημερήσια διάταξη βάζουν και τα παρακάτω:
Για την εφαρμογή των παραπάνω επιλογών τους ετοιμάζουν μπαράζ από νομοθετικές ρυθμίσεις, πολλές από τις οποίες περιλαμβάνονται σε νέο «πολυνομοσχέδιο» που κατατίθεται άμεσα για ψήφιση από τη Βουλή, σε εξειδίκευση των αντιλαϊκών πακέτων του κρατικού προϋπολογισμού για το 2012.
Τα πολύ χειρότερα, για προπομπό της νέας δανειακής σύμβασης και του μνημονίου, σκοπεύουν να τα φέρουν με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που καταθέτουν, πιθανόν στις αρχές του 2012. Προχωρούν με τον αποχαρακτηρισμό των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών (για να τους φορολογούν όπως και τους ελεύθερους επαγγελματίες), καταργούν τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ που ισχύουν σε νησιά του Αιγαίου, φέρνουν νέα χαράτσια στους αυτοαπασχούμενους, για να τους φορολογούν από το πρώτο ευρώ εισοδήματος με ενιαίο συντελεστή στο 20% κ.ά.
Παρουσιάστηκε χτες το σχέδιο νόμου το οποίο προβλέπει την ακόμη ταχύτερη αδειοδότηση των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας για την εγκατάσταση κεραιών
Δόθηκε εκ νέου χτες στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την «απελευθέρωση» της εγχώριας ταχυδρομικής αγοράς, με το οποίο ενσωματώνεται στην ελληνική νομοθεσία η κοινοτική οδηγία 2008/6/ΕΚ, σύμφωνα με την οποία τα κράτη - μέλη οφείλουν να αντιμετωπίζουν «ισότιμα» τον κρατικό ταχυδρομικό φορέα και τις ιδιωτικές ταχυδρομικές επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα, με το ίδιο νομοσχέδιο θεσπίζονται διαδικασίες - «εξπρές» για την αδειοδότηση εγκατάστασης κεραιών κινητής τηλεφωνίας, ρύθμιση που απαιτούσαν επίμονα τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, ενώ παράλληλα τους χορηγείται διετές καθεστώς «ασυλίας» έναντι των δικαστικών αρχών για όσες κεραίες είχαν εγκαταστήσει και βρίσκονταν σε δικαστική διένεξη με επιτροπές κατοίκων ή άλλους φορείς. Παράλληλα, οι αιτήσεις τους για την εγκατάσταση νέων κεραιών θα πρέπει να διεκπεραιώνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες εντός τετραμήνου.
Το σχέδιο νόμου υπό τον τίτλο «ρύθμιση λειτουργίας ταχυδρομικής αγοράς, θεμάτων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και άλλες διατάξεις» βρίσκεται στην διαδικασία έγκρισης από το Γενικό Λογιστήριο του κράτους και σύντομα αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.
Στην πραγματικότητα, ελάχιστες αλλαγές έρχεται να επιφέρει στο ήδη διαμορφωμένο καθεστώς των ταχυδρομικών υπηρεσιών στη χώρα, όπου οι ιδιωτικές εταιρείες «courier» δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια και με τον καιρό κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι από τη συγκεκριμένη «πίτα». Η ουσιαστική του ρύθμιση, αφορά την παραμονή των «Ελληνικών Ταχυδρομείων» (ΕΛΤΑ) σε καθεστώς «Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας» (ΦΠΚΥ) - με την υποχρέωση δηλαδή εκτέλεσης, ταχυδρομικής υπηρεσίας από και προς οποιαδήποτε σημείο της Επικράτειας ανεξαρτήτως κόστους - μέχρι τις 31/12/2028, λαμβάνοντας έτσι την αντίστοιχη επιχορήγηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Μήπως πρόκειται στην πραγματικότητα για «προίκα» που λαμβάνουν τα ΕΛΤΑ ενόψει της επικείμενης ιδιωτικοποίησής τους; Πάντως, όταν κατά τη χτεσινή παρουσίαση του νομοσχεδίου ρωτήθηκε ο Μ. Βορίδης, για την πώληση ποσοστού των μετοχών που κατέχει στην επιχείρηση το δημόσιο, απάντησε ότι γενική κατεύθυνση της κυβέρνησης Παπαδήμου είναι «να επιταχύνει τις αποκρατικοποιήσεις», αλλά για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο θα πρέπει η όποια αποκρατικοποίηση να είναι «ελκυστική» προς τους ιδιώτες και σε αυτό το σημείο, πρόσθεσε, επέρχεται ο ρόλος του υπουργείου.
Εύκολα λοιπόν προκύπτει το συμπέρασμα ότι μία κερδοφόρα επιχείρηση όπως είναι τα ΕΛΤΑ, ακόμη και εν μέσω κρίσης, σε τιμή... ευκαιρίας, όπως συνηθίζουν να ξεπουλάνε την κρατική περιουσία, οι αστικές κυβερνήσεις και με ένα νομοσχέδιο που τους παρέχει για μια 15ετία και πλέον εχέγγυα... δωρεάν χρηματοδότησης, πράγματι μετατρέπονται σε «ελκυστική» επένδυση.
Αποκαλυπτικά για το ρόλο των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, αλλά κι αυτόν που έρχεται σήμερα να υπηρετήσει η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου ήταν τα όσα είπε στη Βουλή, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο υφυπουργός Οικονομικών Φ. Σαχινίδης, σχετικά με την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, εκφράζοντας, για μια ακόμα φορά, την εμμονή της κυβέρνησης να την ξεπουλήσει.
Οπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Γραμματεία Λάρισας της ΠΑΣΥ «έγκαιρα η ΠΑΣΥ είχε καταγγείλει και προειδοποιήσει ότι η ΑΤΕ και η κυβέρνηση προχωράνε στο ξεπούλημα όλων των κρατικών και κρατικοσυνεταιριστικών εργοστασίων και υποδομών (ΕΒΖ, ΕΛΒΙΖ, ΣΕΚΑΠ, ΔΩΔΩΝΗ κ.λπ.) με απώτερο στόχο την ιδιωτικοποίηση της ίδιας της Αγροτικής Τράπεζας». Υπογραμμίζει, δε, ότι «το ξεπούλημα της ΕΒΖ εντάσσεται στα πλαίσια των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων που προωθεί η ΕΕ, η ΚΑΠ, με τις οποίες βεβαίως συμφωνούν, έχουν ψηφίσει, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και υλοποιούν μαζί με τον ΛΑ.Ο.Σ. και στηρίζουν τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου».
Και αφού υπογραμμίζει πως «είναι τεράστιες οι ευθύνες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ για την εξέλιξη στην τευτλοκαλλιέργεια και το ξεπούλημα της ΕΒΖ, σημειώνει: «Καλούμε τους μικρομεσαίους αγρότες σε συντονισμό, κοινή δράση και συμμαχία με τα άλλα λαϊκά στρώματα και αγωνιστικά ταξικά κινήματα να στείλουν στην απαξίωση και να εγκαταλείψουν τις πολιτικές δυνάμεις που είναι υπεύθυνες για αυτή την άγρια αντιλαϊκή πολιτική. Να παλέψουν για την ανατροπή αυτής της βαρβαρότητας, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για πραγματική ανάπτυξη προς όφελος του λαού μέσα από την κοινωνικοποίηση των βασικών μέσων παραγωγής και της γης, τον κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας κάτω από το εργατικό και λαϊκό έλεγχο, ώστε να αναπτυχθούν οι μεγάλες δυνατότητες παραγωγικής ανάπτυξης που έχει η χώρα μας.
Τέρμα πια στα εκβιαστικά διλήμματα, έξοδος από την ΕΕ με μονομερή διαγραφή του χρέους και Λαϊκή Εξουσία. Αυτή είναι η μόνη λύση που συμφέρει το λαό και η μόνη διέξοδος».
Την απουσία επίσημης ενημέρωσης επικαλείται η ελληνική πλευρά για να μην τοποθετηθεί επί της ουσίας στην είδηση που μετέδωσαν διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, σύμφωνα με τα οποία η κυβέρνηση της Βουλγαρίας αποφάσισε την αποχώρησή της από τον πετρελαϊκό αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, κάτι που σηματοδοτεί και την ακύρωση του σχεδίου.
Μετά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ο υπουργός Οικονομικών και αντιπρόεδρος της βουλγαρικής κυβέρνησης, Σ. Ντιάνκοφ, δήλωσε ότι η Βουλγαρία προτείνει τη συναινετική ακύρωση της διακρατικής συμφωνίας του 2007 μεταξύ Ρωσίας - Ελλάδας - Βουλγαρίας. Εάν μάλιστα δεν υπάρξει συναίνεση στην πρότασή της, τότε η Βουλγαρία θα αποχωρήσει μονομερώς μετά από 12 μήνες.
Η βουλγαρική πλευρά επικαλείται αμέλεια των συμβαλλόμενων μερών, καθώς ο αγωγός δεν μπορεί να κατασκευαστεί με τις προϋποθέσεις που είχαν οριστεί με τη συμφωνία του 2007. Οπως μετέδωσε η βουλγαρική εφημερίδα «Sofia News Agency», ο υπουργός Οικονομίας, Ενέργειας και Τουρισμού, Τρ. Τράικοφ, υποστήριξε πως η Βουλγαρία εξαναγκάστηκε να αποχωρήσει από τη συμφωνία εξαιτίας της αποτυχίας της Ελλάδας και της Ρωσίας να εκπληρώσουν τις δεσμεύσεις και τις υποχρεώσεις τους.
Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γ. Μανιάτης, δήλωσε ότι «δεν έχουμε κάποια επίσημη ενημέρωση για απόφαση του βουλγαρικού Υπουργικού Συμβουλίου για απόσυρση της Βουλγαρίας από την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη». Πρόσθεσε ότι η Ελλάδα στηρίζει το σχέδιο του αγωγού και ότι συνεχίζονται οι δράσεις για την προώθηση των περιβαλλοντικών μελετών στις τοπικές κοινωνίες, «με βάση την πρόσφατη ελληνοβουλγαρική συνάντηση».