ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 8 Αυγούστου 1999
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Οταν Χορεύουν τα Αστέρια

"Gala Des Etoiles" σημαίνει Χορός Αστέρων και η έκφραση θα μπορούσε να είναι μία ποιητική και ρομαντική μεταφορά για τα ουράνια σώματα, αλλά είναι και ένα πραγματικό γεγονός που συμβαίνει "επί Γης".

Τα μεγαλύτερα αστέρια του Παγκόσμιου Χορού έρχονται για μία ακόμη φορά στην Ελλάδα και αναδύονται σε αέρινες χορευτικές κινήσεις στις 6, 7 και 8 Σεπτέμβρη στο Θέατρο του Δάσους,στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "Δημήτρια" και στις 10 και 11 Σεπτέμβρη στο Ηρώδειο.

Τα... "αστέρια" του χορού θα είναι 16 και θα παρουσιάσουν έργα σημαντικών χορογράφων. Ετσι σε αυτό το χορευτικό ταξίδι το ελληνικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει: τον Κάρλος Ακόστα από το Βασιλικό Μπαλέτο της Αγγλίας,την Ουλιάνα Λοπάτκινα και τον Ιγκόρ Ζελένσκι από τα Μπαλέτα Κίροφ,το Χοσέ Μανουέλ Καρένα από το Θεατρικό Μπαλέτο Αμερικής,την Τζένιφερ Γκέλφαντ και την Αλεξάντρα Κόλταν από τα Μπαλέτα της Βοστόνης,το Ντίμτρι Σίμκιν του Βαϊσμπάντεν Μπάλετ,την Τιέκλα Σόφιλντ από το Μπαλέτο του Χιούστον,τον Γιούρι Πόσουκοφ από τα Μπαλέτα του Σαν Φρανσίσκο,τους Αντρέα Μπόρντμαν και Ντέρεκ Ράιντ από τα Καναδικά Μπαλέτα,το Σιλβάν Λαφορτούν από το Μόντρεαλ,την Ανιές Οουκς και τον Τόμας Εντουρ από το Αγγλικό Εθνικό Μπαλέτο και την Αναστασία Βολόκοβα από τα Μπολσόι.

Το "Gala Des Etoiles" δημιουργήθηκε το 1986 από τον Βίκτορ Μέλνικοφ και τη σύζυγό του και χορεύτρια Νάταλι,στον Καναδά, με σκοπό να προβληθούν και να συναντηθούν κορυφαίοι χορευτές απ' όλο τον κόσμο. Η ανταπόκριση του κοινού σε αυτή την πρωτότυπη κίνηση ήταν άμεση και εντυπωσιακή. Ετσι το "Gala Des Etoiles" εξελίχθηκε σε ένα διεθνή πολιτιστικό θεσμό, με παγκόσμια αναγνώριση. Ανακηρύχτηκε δε ως "το παγκόσμιο αποκορύφωμα του κλασικού και σύγχρονου χορού".Εξάλλου, πρέπει να σημειωθεί, ότι πρόκειται για τη μοναδική χορευτική διοργάνωση που περιοδεύει κάθε χρόνο ανά τον κόσμο. Ξεκινάει πάντα από το Μόντρεαλ, ταξιδεύει στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και άλλου, ενώ έχει προσκληθεί και σε κορυφαίες εκδηλώσεις, όπως ο εορτασμός των 3.000 χρόνων της Ιερουσαλήμ και ο εορτασμός των 40 χρόνων του Φεστιβάλ της Οσάκα. Το σημαντικό δε είναι ότι ο εμπνευστής της διοργάνωσης προσαρμόζει κάθε φορά το πρόγραμμα στις ιδιαιτερότητες της χώρας που προσκαλείται.

Αλλωστε, η συνεργασία του Βίκτορ Μέλνικοφ με καλλιτέχνες του Καναδά και του εξωτερικού είναι πολύχρονη. Το 1980 υπήρξε ιδρυτικό μέλος και νομικός σύμβουλος του "Theatre Lyrichoregra", ενός θεατρικού οργανισμού που προήγαγε τη λυρική τέχνη. Από το 1980 έως το 1987 χρημάτισε αντιπρόεδρος του Μπαλέτου του Μόντρεαλ. Τον Οκτώβρη του 1992 τιμήθηκε με το Παράσημο του Καναδά για τη συνεισφορά του στον Καναδικό Πολιτισμό, ενώ του έχουν αποδοθεί κι άλλες τιμητικές διακρίσεις.

Καλλιτεχνικός διευθυντής της διοργάνωσης είναι ο Φρανκ Ογκοστίν,ο οποίος το 1973 κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Δεύτερο Διεθνή Διαγωνισμό Μπαλέτου της Μόσχας. Από το 1972 έως το 1979 ήταν ο πρώτος χορευτής των Εθνικών Μπαλέτων του Καναδά, ενώ την περίοδο 1980-81 υπήρξε ο πρώτος χορευτής στα Μπαλέτα της Οπερας του Βερολίνου. Εξάλλου μέχρι το 1994 ήταν ο καλλιτεχνικός διευθυντής των Μπαλέτων της Οτάβα.

Δ. Μ.

Οταν Χορεύουν τα Αστέρια

"Gala Des Etoiles" σημαίνει Χορός Αστέρων και η έκφραση θα μπορούσε να είναι μία ποιητική και ρομαντική μεταφορά για τα ουράνια σώματα, αλλά είναι και ένα πραγματικό γεγονός που συμβαίνει "επί Γης".

Τα μεγαλύτερα αστέρια του Παγκόσμιου Χορού έρχονται για μία ακόμη φορά στην Ελλάδα και αναδύονται σε αέρινες χορευτικές κινήσεις στις 6, 7 και 8 Σεπτέμβρη στο Θέατρο του Δάσους,στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "Δημήτρια" και στις 10 και 11 Σεπτέμβρη στο Ηρώδειο.

Τα... "αστέρια" του χορού θα είναι 16 και θα παρουσιάσουν έργα σημαντικών χορογράφων. Ετσι σε αυτό το χορευτικό ταξίδι το ελληνικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει: τον Κάρλος Ακόστα από το Βασιλικό Μπαλέτο της Αγγλίας,την Ουλιάνα Λοπάτκινα και τον Ιγκόρ Ζελένσκι από τα Μπαλέτα Κίροφ,το Χοσέ Μανουέλ Καρένα από το Θεατρικό Μπαλέτο Αμερικής,την Τζένιφερ Γκέλφαντ και την Αλεξάντρα Κόλταν από τα Μπαλέτα της Βοστόνης,το Ντίμτρι Σίμκιν του Βαϊσμπάντεν Μπάλετ,την Τιέκλα Σόφιλντ από το Μπαλέτο του Χιούστον,τον Γιούρι Πόσουκοφ από τα Μπαλέτα του Σαν Φρανσίσκο,τους Αντρέα Μπόρντμαν και Ντέρεκ Ράιντ από τα Καναδικά Μπαλέτα,το Σιλβάν Λαφορτούν από το Μόντρεαλ,την Ανιές Οουκς και τον Τόμας Εντουρ από το Αγγλικό Εθνικό Μπαλέτο και την Αναστασία Βολόκοβα από τα Μπολσόι.

Το "Gala Des Etoiles" δημιουργήθηκε το 1986 από τον Βίκτορ Μέλνικοφ και τη σύζυγό του και χορεύτρια Νάταλι,στον Καναδά, με σκοπό να προβληθούν και να συναντηθούν κορυφαίοι χορευτές απ' όλο τον κόσμο. Η ανταπόκριση του κοινού σε αυτή την πρωτότυπη κίνηση ήταν άμεση και εντυπωσιακή. Ετσι το "Gala Des Etoiles" εξελίχθηκε σε ένα διεθνή πολιτιστικό θεσμό, με παγκόσμια αναγνώριση. Ανακηρύχτηκε δε ως "το παγκόσμιο αποκορύφωμα του κλασικού και σύγχρονου χορού".Εξάλλου, πρέπει να σημειωθεί, ότι πρόκειται για τη μοναδική χορευτική διοργάνωση που περιοδεύει κάθε χρόνο ανά τον κόσμο. Ξεκινάει πάντα από το Μόντρεαλ, ταξιδεύει στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και άλλου, ενώ έχει προσκληθεί και σε κορυφαίες εκδηλώσεις, όπως ο εορτασμός των 3.000 χρόνων της Ιερουσαλήμ και ο εορτασμός των 40 χρόνων του Φεστιβάλ της Οσάκα. Το σημαντικό δε είναι ότι ο εμπνευστής της διοργάνωσης προσαρμόζει κάθε φορά το πρόγραμμα στις ιδιαιτερότητες της χώρας που προσκαλείται.

Αλλωστε, η συνεργασία του Βίκτορ Μέλνικοφ με καλλιτέχνες του Καναδά και του εξωτερικού είναι πολύχρονη. Το 1980 υπήρξε ιδρυτικό μέλος και νομικός σύμβουλος του "Theatre Lyrichoregra", ενός θεατρικού οργανισμού που προήγαγε τη λυρική τέχνη. Από το 1980 έως το 1987 χρημάτισε αντιπρόεδρος του Μπαλέτου του Μόντρεαλ. Τον Οκτώβρη του 1992 τιμήθηκε με το Παράσημο του Καναδά για τη συνεισφορά του στον Καναδικό Πολιτισμό, ενώ του έχουν αποδοθεί κι άλλες τιμητικές διακρίσεις.

Καλλιτεχνικός διευθυντής της διοργάνωσης είναι ο Φρανκ Ογκοστίν,ο οποίος το 1973 κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Δεύτερο Διεθνή Διαγωνισμό Μπαλέτου της Μόσχας. Από το 1972 έως το 1979 ήταν ο πρώτος χορευτής των Εθνικών Μπαλέτων του Καναδά, ενώ την περίοδο 1980-81 υπήρξε ο πρώτος χορευτής στα Μπαλέτα της Οπερας του Βερολίνου. Εξάλλου μέχρι το 1994 ήταν ο καλλιτεχνικός διευθυντής των Μπαλέτων της Οτάβα.

Δ. Μ.

Ασυνέπεια και αδιαφορία του ΥΠΠΟ

Κινδυνεύει να ματαιωθεί το 22ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων

Ο μεγαλύτερος πολιτιστικός θεσμός της Δράμας, το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, κινδυνεύει να ματαιωθεί, εξαιτίας της κυβερνητικής αδιαφορίας, που εκφράζεται μέσα από την παραβίαση Προγραμματικής Σύμβασης, που το υπουργείο έχει υπογράψει με το Δήμο Δράμας. Θυμίζουμε ότι πρόκειται για το 22ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους, που είναι επίσης το 5ο Διεθνές και θα πραγματοποιηθεί από 19 μέχρι 25 Σεπτέμβρη.

Σύμφωνα με την Προγραμματική αυτή Σύμβαση, την οποία έχει συνάψει το ΥΠΠΟ με το Δήμο Δράμας (28/8/98), το ΥΠΠΟ ανέλαβε την υποχρέωση χρηματοδότησης του Φεστιβάλ Δράμας με το ποσό των 70 εκατομμυρίων δραχμών, ποσό ίσο μ' αυτό που συμμετέχει και ο δήμος.Ωστόσο, λίγες μέρες πριν την πραγματοποίηση του Φεστιβάλ και ενώ αυτό βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη, το ΥΠΠΟ δε διέθεσε ούτε δραχμή. Το 70 εκατομμύρια που διέθεσε, ήδη, ο Δήμος Δράμας σε καμιά περίπτωση δεν επαρκούν, λόγω των μεγάλων δαπανών που απαιτούνται για την πραγματοποίησή του.

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Τον κώδωνα κινδύνου της ματαίωσης του φετινού φεστιβάλ κρούει ο δήμαρχος της πόλης, ο οποίος απέστειλε και επιστολή προς την υπουργό Πολιτισμού Ελισάβετ Παπαζώη,μετά από πολλές προσπάθειες επικοινωνίας μαζί της, οι οποίες επέβησαν μάταιες. Στην επιστολή αναφέρεται μεταξύ άλλων: "Κα υπουργέ, είμαι υποχρεωμένος να σας επισημάνω τον ορατό κίνδυνο ματαίωσης του φεστιβάλ, εξαιτίας της άρνησης του υπουργείου να το χρηματοδοτήσει, παραβιάζοντας τους όρους της Προγραμματικής Σύμβασης (28/8/96) περί εντάξεως στο Εθνικό Πολιτιστικό Δίκτυο Πόλεων".

Για το θέμα αυτό, όπως ήδη έχουμε γράψει (6/8/99), οι βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ Σταύρος Παναγιώτου και Μαρία Μπόσκου κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή για την υπουργό Πολιτισμού Ελισάβετ Παπαζώη.Στην Ερώτηση, αφού τίθεται το πρόβλημα που δημιουργεί η παραβίαση της Προγραμματικής Σύμβασης από την πλευρά του ΥΠΠΟ, ερωτάται η υπουργός: "Για ποιο λόγο δεν ανταποκρίνεται το υπουργείο Πολιτισμού στην Προγραμματική του Σύμβαση, σχετικά με τη συμμετοχή του στη χρηματοδότηση του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας και ποια είναι τα μέτρα που πρόκειται να πάρει και πότε, ώστε να καταβληθούν άμεσα οι αναγκαίες πιστώσεις, αφού σε διαφορετική περίπτωση δημιουργείται σοβαρότατος κίνδυνος ματαίωσης του Φεστιβάλ";

Σκοτώνουν το όνειρο όταν "μεγαλώνει"...

Κάθε Σεπτέμβρη, η Δράμα αναπνέει στο ρυθμό του Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους, του μόνου στην Ελλάδα, που φιλοξενεί το σύνολο της εγχώριας παραγωγής ταινιών μικρού μήκους, καθώς και ένα μεγάλο αριθμό ξένων ταινιών, πρόσφατων και παλιότερων. Ελληνες και ξένοι δημιουργοί, σκηνοθέτες, τεχνικοί, ηθοποιοί και πολλοί σινεφίλ από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό σχηματίζουν κάθε χρόνο την ολοένα και μεγαλύτερη παρέα των φίλων των ταινιών μικρού μήκους. Φέτος, για το Διαγωνιστικό επιλέχτηκαν 17 ταινίες μυθοπλασίας, 14 σπουδαστικές ταινίες και ένα ντοκιμαντέρ. Στο Πληροφοριακό θα προβληθούν 15 και στην Ανοιχτή Οθόνη 37 ταινίες. Επίσης, στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ, εκτός από το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα, όπου συμμετέχουν ταινίες από 30 περίπου χώρες, θα παρουσιαστούν και τα εξής παράλληλα προγράμματα: Ενα μεγάλο αφιέρωμα σε επιλεγμένες γαλλικές ταινίες μικρού μήκους, ένα αφιέρωμα στο N. York University, ένα αφιέρωμα με ταινίες που αφορούν ανθρώπους με προβλήματα υγείας ή με ειδικές ανάγκες και τον αγώνα τους για ζωή.

Δεν είναι υπερβολή να πούμε πόσο το φεστιβάλ στήριξε όλα αυτά τα χρόνια τους μικρομηκάδες και σ' αυτήν τη στήριξη οφείλεται κατά πολύ η σταθερά ανοδική πορεία της παραγωγής ταινιών μικρού μήκους, τόσο η ποσοτική, όσο και η ποιοτική. Αυτή η ανοδική πορεία επισημαίνεται και από τις εκτιμήσεις της Προκριματικής Επιτροπής του 22ου Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας,που ανακοινώθηκαν τον περασμένο μήνα, μετά την ολοκλήρωση της προβολής του συνόλου της ελληνικής παραγωγής μικρού μήκους. Οπως αναφέρεται στο Σκεπτικό Σημείωμα της επιτροπής και φέτος"πιστοποιείται η έντονη αριθμητικά παρουσία της μικρού μήκους ταινίας".Διαπιστώνεται ότι "η παραγωγή μικρού μήκους ταινιών βρίσκεται σε σταθερά ανοδική πορεία.Εχει διαμορφωθεί πλέον ένας ισχυρός μέσος όρος ταινιών, που κινείται σε ικανοποιητικό επίπεδο". Επίσης, επισημαίνεται για μια ακόμη φορά"η ανάγκη κρατικής κινηματογραφικής εκπαίδευσης στη χώρα μας", ενώ διαπιστώνεται η έλλειψη ντοκιμαντέρ.

Ελπιδοφόρα ξεκινήματα νέων ανθρώπων, στιγμές ωριμότητας καταξιωμένων δημιουργών, αισθητικές αναζητήσεις, ιδέες, έμπνευση, συναντήσεις ζωντανών κυττάρων του κινηματογράφου, όλα αυτά που δικαιώνουν την ύπαρξη ενός φεστιβάλ και δίνουν χαρά στους φίλους του κινηματογράφου και φτερά στους νέους δημιουργούς, μπορούν έτσι απλά να "γκρεμιστούν" μέσα σε μια νύχτα από ένα υπουργείο Πολιτισμού; Γιατί όταν κάτι πάει καλά, γιατί όταν το όνειρο "μεγαλώνει", κάποιοι... και, μάλιστα, εκείνοι που θα έπρεπε να το ενισχύουν, επιχειρούν να το "σκοτώσουν"; Δεν έχει το ΥΠΠΟ χρήματα; Είναι άδεια τα ταμεία του, όπως ακούγεται στο παρασκήνιο; Η μήπως είναι θέμα "προτεραιοτήτων" (;) του ΥΠΠΟ; Ας δηλώσει, λοιπόν, η υπουργός, τις προτεραιότητες του ΥΠΠΟ, ή ας πει καθαρά, έχει ή δεν έχει το ΥΠΠΟ χρήματα. Γιατί αν δεν μπορεί το ΥΠΠΟ να είναι συνεπές στις Προγραμματικές Συμβάσεις, γιατί τις υπογράφει και μάλιστα με τυμπανοκρουσίες;

Σ. ΑΔΑΜΙΔΟΥ

Ασυνέπεια και αδιαφορία του ΥΠΠΟ

Κινδυνεύει να ματαιωθεί το 22ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων

Ο μεγαλύτερος πολιτιστικός θεσμός της Δράμας, το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, κινδυνεύει να ματαιωθεί, εξαιτίας της κυβερνητικής αδιαφορίας, που εκφράζεται μέσα από την παραβίαση Προγραμματικής Σύμβασης, που το υπουργείο έχει υπογράψει με το Δήμο Δράμας. Θυμίζουμε ότι πρόκειται για το 22ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους, που είναι επίσης το 5ο Διεθνές και θα πραγματοποιηθεί από 19 μέχρι 25 Σεπτέμβρη.

Σύμφωνα με την Προγραμματική αυτή Σύμβαση, την οποία έχει συνάψει το ΥΠΠΟ με το Δήμο Δράμας (28/8/98), το ΥΠΠΟ ανέλαβε την υποχρέωση χρηματοδότησης του Φεστιβάλ Δράμας με το ποσό των 70 εκατομμυρίων δραχμών, ποσό ίσο μ' αυτό που συμμετέχει και ο δήμος.Ωστόσο, λίγες μέρες πριν την πραγματοποίηση του Φεστιβάλ και ενώ αυτό βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη, το ΥΠΠΟ δε διέθεσε ούτε δραχμή. Το 70 εκατομμύρια που διέθεσε, ήδη, ο Δήμος Δράμας σε καμιά περίπτωση δεν επαρκούν, λόγω των μεγάλων δαπανών που απαιτούνται για την πραγματοποίησή του.

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Τον κώδωνα κινδύνου της ματαίωσης του φετινού φεστιβάλ κρούει ο δήμαρχος της πόλης, ο οποίος απέστειλε και επιστολή προς την υπουργό Πολιτισμού Ελισάβετ Παπαζώη,μετά από πολλές προσπάθειες επικοινωνίας μαζί της, οι οποίες επέβησαν μάταιες. Στην επιστολή αναφέρεται μεταξύ άλλων: "Κα υπουργέ, είμαι υποχρεωμένος να σας επισημάνω τον ορατό κίνδυνο ματαίωσης του φεστιβάλ, εξαιτίας της άρνησης του υπουργείου να το χρηματοδοτήσει, παραβιάζοντας τους όρους της Προγραμματικής Σύμβασης (28/8/96) περί εντάξεως στο Εθνικό Πολιτιστικό Δίκτυο Πόλεων".

Για το θέμα αυτό, όπως ήδη έχουμε γράψει (6/8/99), οι βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ Σταύρος Παναγιώτου και Μαρία Μπόσκου κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή για την υπουργό Πολιτισμού Ελισάβετ Παπαζώη.Στην Ερώτηση, αφού τίθεται το πρόβλημα που δημιουργεί η παραβίαση της Προγραμματικής Σύμβασης από την πλευρά του ΥΠΠΟ, ερωτάται η υπουργός: "Για ποιο λόγο δεν ανταποκρίνεται το υπουργείο Πολιτισμού στην Προγραμματική του Σύμβαση, σχετικά με τη συμμετοχή του στη χρηματοδότηση του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας και ποια είναι τα μέτρα που πρόκειται να πάρει και πότε, ώστε να καταβληθούν άμεσα οι αναγκαίες πιστώσεις, αφού σε διαφορετική περίπτωση δημιουργείται σοβαρότατος κίνδυνος ματαίωσης του Φεστιβάλ";

Σκοτώνουν το όνειρο όταν "μεγαλώνει"...

Κάθε Σεπτέμβρη, η Δράμα αναπνέει στο ρυθμό του Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους, του μόνου στην Ελλάδα, που φιλοξενεί το σύνολο της εγχώριας παραγωγής ταινιών μικρού μήκους, καθώς και ένα μεγάλο αριθμό ξένων ταινιών, πρόσφατων και παλιότερων. Ελληνες και ξένοι δημιουργοί, σκηνοθέτες, τεχνικοί, ηθοποιοί και πολλοί σινεφίλ από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό σχηματίζουν κάθε χρόνο την ολοένα και μεγαλύτερη παρέα των φίλων των ταινιών μικρού μήκους. Φέτος, για το Διαγωνιστικό επιλέχτηκαν 17 ταινίες μυθοπλασίας, 14 σπουδαστικές ταινίες και ένα ντοκιμαντέρ. Στο Πληροφοριακό θα προβληθούν 15 και στην Ανοιχτή Οθόνη 37 ταινίες. Επίσης, στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ, εκτός από το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα, όπου συμμετέχουν ταινίες από 30 περίπου χώρες, θα παρουσιαστούν και τα εξής παράλληλα προγράμματα: Ενα μεγάλο αφιέρωμα σε επιλεγμένες γαλλικές ταινίες μικρού μήκους, ένα αφιέρωμα στο N. York University, ένα αφιέρωμα με ταινίες που αφορούν ανθρώπους με προβλήματα υγείας ή με ειδικές ανάγκες και τον αγώνα τους για ζωή.

Δεν είναι υπερβολή να πούμε πόσο το φεστιβάλ στήριξε όλα αυτά τα χρόνια τους μικρομηκάδες και σ' αυτήν τη στήριξη οφείλεται κατά πολύ η σταθερά ανοδική πορεία της παραγωγής ταινιών μικρού μήκους, τόσο η ποσοτική, όσο και η ποιοτική. Αυτή η ανοδική πορεία επισημαίνεται και από τις εκτιμήσεις της Προκριματικής Επιτροπής του 22ου Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας,που ανακοινώθηκαν τον περασμένο μήνα, μετά την ολοκλήρωση της προβολής του συνόλου της ελληνικής παραγωγής μικρού μήκους. Οπως αναφέρεται στο Σκεπτικό Σημείωμα της επιτροπής και φέτος"πιστοποιείται η έντονη αριθμητικά παρουσία της μικρού μήκους ταινίας".Διαπιστώνεται ότι "η παραγωγή μικρού μήκους ταινιών βρίσκεται σε σταθερά ανοδική πορεία.Εχει διαμορφωθεί πλέον ένας ισχυρός μέσος όρος ταινιών, που κινείται σε ικανοποιητικό επίπεδο". Επίσης, επισημαίνεται για μια ακόμη φορά"η ανάγκη κρατικής κινηματογραφικής εκπαίδευσης στη χώρα μας", ενώ διαπιστώνεται η έλλειψη ντοκιμαντέρ.

Ελπιδοφόρα ξεκινήματα νέων ανθρώπων, στιγμές ωριμότητας καταξιωμένων δημιουργών, αισθητικές αναζητήσεις, ιδέες, έμπνευση, συναντήσεις ζωντανών κυττάρων του κινηματογράφου, όλα αυτά που δικαιώνουν την ύπαρξη ενός φεστιβάλ και δίνουν χαρά στους φίλους του κινηματογράφου και φτερά στους νέους δημιουργούς, μπορούν έτσι απλά να "γκρεμιστούν" μέσα σε μια νύχτα από ένα υπουργείο Πολιτισμού; Γιατί όταν κάτι πάει καλά, γιατί όταν το όνειρο "μεγαλώνει", κάποιοι... και, μάλιστα, εκείνοι που θα έπρεπε να το ενισχύουν, επιχειρούν να το "σκοτώσουν"; Δεν έχει το ΥΠΠΟ χρήματα; Είναι άδεια τα ταμεία του, όπως ακούγεται στο παρασκήνιο; Η μήπως είναι θέμα "προτεραιοτήτων" (;) του ΥΠΠΟ; Ας δηλώσει, λοιπόν, η υπουργός, τις προτεραιότητες του ΥΠΠΟ, ή ας πει καθαρά, έχει ή δεν έχει το ΥΠΠΟ χρήματα. Γιατί αν δεν μπορεί το ΥΠΠΟ να είναι συνεπές στις Προγραμματικές Συμβάσεις, γιατί τις υπογράφει και μάλιστα με τυμπανοκρουσίες;

Σ. ΑΔΑΜΙΔΟΥ

Το ΥΠΠΟ θα επιτρέψει να γίνει το 22ο Φεστιβάλ;

Η Ουλιάνα Λοπάτκινα από τα Μπαλέτα Κίροφ

Το ΥΠΠΟ θα επιτρέψει να γίνει το 22ο Φεστιβάλ;

Η Ουλιάνα Λοπάτκινα από τα Μπαλέτα Κίροφ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ