ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Οχτώβρη 2008
Σελ. /32
ΔΙΕΘΝΗ
ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ενιαίος αγώνας για ακτοπλοΐα στην υπηρεσία του λαού

Ανακοίνωση για τις εξελίξεις στην ακτοπλοΐα και την ένταση της επιθετικότητας των εφοπλιστών και των κομμάτων τους

Ναυτεργάτες και νησιώτες, το σύνολο των εργαζομένων σε στεριά και θάλασσα, έχουν συμφέρον να οικοδομήσουν τη δική τους συμμαχία για πλοία στην υπηρεσία του λαού
Ναυτεργάτες και νησιώτες, το σύνολο των εργαζομένων σε στεριά και θάλασσα, έχουν συμφέρον να οικοδομήσουν τη δική τους συμμαχία για πλοία στην υπηρεσία του λαού
Αγωνιστικό συναγερμό σημαίνει η Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών του ΚΚΕ προς ναυτεργάτες, νησιώτες, όλους τους εργαζόμενους. Η ΚΟΝ, παρεμβαίνοντας στις εξελίξεις που διαδραματίζονται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, τονίζει: «Οσο τα πλοία θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών, η κατάσταση στην ακτοπλοΐα θα επιδεινώνεται σε βάρος των ναυτεργατών, των εκατομμυρίων εργαζομένων επιβατών, των κατοίκων των νησιών».

Καλεί τους ναυτεργάτες σε ένταση και γενίκευση της πάλης σε συντονισμό με το σύνολο των εργαζομένων και ιδιαίτερα των κατοίκων των νησιών. Συντονισμό και κοινή πάλη για να αποκρούσουν την επίθεση που έχουν εξαπολύσει οι εφοπλιστές και να διεκδικήσουν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες, με καθημερινή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, με φτηνά εισιτήρια, σύγχρονα πλοία, με ναυτεργάτες που θα έχουν κατοχυρωμένο το δικαίωμα στην πλήρη σταθερή εργασία, με μισθούς και συντάξεις που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες τους.

Υπόλογοι οι εφοπλιστές και οι συνεργοί τους

Η ΚΟΝ επισημαίνει ότι οι εφοπλιστές, αφού ξεζούμισαν στην καλοκαιρινή περίοδο ναυτεργάτες και επιβάτες, ξεκοκάλισαν και ξεκοκαλίζουν τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που τους χαρίζονται ως επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, τώρα ακινητοποιούν με διάφορες προφάσεις τα πλοία, παραβιάζοντας την ελάχιστη υποχρέωση για δεκάμηνη λειτουργία τους, πετώντας τους ναυτεργάτες στην ανεργία απλήρωτους και οδηγώντας τα νησιά στην απομόνωση.

«Συμπαραστάτη και σύμμαχο - τονίζει - σε αυτή την επίθεση, οι εφοπλιστές εκτός από την κυβέρνηση της ΝΔ και την πολιτική της, βρίσκουν στα κόμματα του ευρωμονόδρομου, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, ΛΑ.Ο.Σ. και τις δυνάμεις τους στο ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα. Οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι πρέπει να προσέξουν, να μην παρασυρθούν από τις προτάσεις, κυρίως του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ αλλά και του ΠΑΣΟΚ, για συμμετοχή του κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με συμπράξεις με τους εφοπλιστές.

Εκτός από την προσπάθεια να αποκρύψουν τις δικές τους ευθύνες για τη στήριξή τους στην εφαρμογή του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης και να αθωώσουν την ΕΕ, επιδιώκουν και προωθούν τη συνέχιση της κυριαρχίας των εφοπλιστών αναλαμβάνοντας το κράτος, δηλαδή οι εργαζόμενοι, το κόστος των ακτοπλοϊκών συνδέσεων κυρίως στις λεγόμενες άγονες γραμμές, εξασφαλίζοντας στους εφοπλιστές τα κέρδη. Προσπαθούν να εγκλωβίσουν τους ναυτεργάτες, τα λαϊκά στρώματα σε αυταπάτες, όπως οι λεγόμενες εταιρείες "λαϊκής βάσης" που γνωρίσαμε, με τα γνωστά αποτελέσματα, για να μη θίξουν την κυριαρχία των εφοπλιστών».

«Τεράστιες ευθύνες - επισημαίνει - έχει και η πλειοψηφία της ΠΝΟ, οι δυνάμεις του κυβερνητικού εργοδοτικού συνδικαλισμού, ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ, ΑΠ που ναρκοθετούν την πάλη των ναυτεργατών, θεωρούν "μεμονωμένα" περιστατικά τη γενικευμένη επίθεση και σε αυτό βοηθούν τους εφοπλιστές στα σχέδιά τους».

Να γίνουν τα πλοία λαϊκή περιουσία

Η ΚΟΝ υπογραμμίζει ότι για να είναι αποτελεσματικός ο αγωνιστικός συντονισμός θα πρέπει να συνδέεται με την πάλη για τη συγκρότηση της λαϊκής συμμαχίας της εργατικής τάξης με τα άλλα φτωχά λαϊκά στρώματα, με στόχο την κατάκτηση της λαϊκής εξουσίας. «Σε αυτό το πλαίσιο τα πλοία να γίνουν λαϊκή περιουσία, οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, όπως και το σύνολο των μεταφορών, να οργανωθούν με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό λαϊκό έλεγχο για να υπηρετούν τις ανάγκες των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων, των ναυτεργατών».

Τέλος, χαιρετίζει «τους ναυτεργάτες και τις ταξικές δυνάμεις στο ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα που, κάτω από δύσκολες συνθήκες, καθημερινά δίνουν τη μάχη για την υπεράσπιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων τους. Τους καλεί με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα να συνεχίσουν την πάλη τους, να αλλάξουν τους συσχετισμούς στα συνδικάτα τους και γενικότερα. Οι κομμουνιστές όπως πάντα θα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της πάλης με όλες τους τις δυνάμεις».

ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΓΙΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
«Ευαγγέλιο» η πολιτική της απελευθέρωσης

Τον κατάπτυστο κανονισμό 3577/92 υπερασπίζεται η ΕΕ, καθώς εφοπλιστές και κυβέρνηση στήνουν επιχείρηση αποπροσανατολισμού ναυτεργατών και νησιωτών

Η Κομισιόν όχι μόνο δεν προτίθεται να καταργήσει τον κανονισμό 3577/92 που έχει οδηγήσει σε μαρασμό τα νησιά και τους κατοίκους τους, αλλά προσπαθεί να μεταθέσει την ευθύνη αποκλειστικά στα κράτη - μέλη, σημειώνοντας ότι οι τακτικές αυτές των εφοπλιστών «αποτελούν παραβίαση του εν λόγω κανονισμού», τη στιγμή που είναι προφανές ότι πρόκειται για τις συνέπειες της πιστής εφαρμογής του.

Τα παραπάνω προκύπτουν από την απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε Ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Γιώργου Τούσσα, στην οποία σημείωνε μεταξύ άλλων τα προβλήματα που προέκυψαν για τους εργαζόμενους στα πλοία και τους κατοίκους των νησιών μετά το τέλος της τουριστικής περιόδου. Οταν οι εφοπλιστές, αξιοποιώντας τον αντιλαϊκό κοινοτικό κανονισμό 3577/92 «για την εφαρμογή της αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικό των κρατών - μελών», παρόπλισαν δεκάδες πλοία και απέλυσαν εκατοντάδες ναυτεργάτες.

Η Επιτροπή, αντί για λύσεις στο τεράστιο πρόβλημα της ανεργίας των ναυτεργατών, προτείνει «μελέτες», αναφέροντας ότι οι υπηρεσίες της «έχουν δρομολογήσει εκτενή μελέτη προκειμένου να μελετηθεί σε βάθος ο εν λόγω τομέας», με σκοπό την «προώθηση της απασχόλησης στο ναυτιλιακό τομέα».

Επιχείρηση αποπροσανατολισμού

Στο μεταξύ, επιχείρηση αποπροσανατολισμού και σύγχυσης των ναυτεργατών, των νησιωτών, συνολικά των εργαζομένων, βρίσκεται σε εξέλιξη από εφοπλιστές και κυβέρνηση της ΝΔ, για να συγκαλυφτεί πόσο επικίνδυνη για τα λαϊκά συμφέροντα είναι η πολιτική της ανταγωνιστικότητας, της ελευθερίας του κεφαλαίου, που πλήττει αυτήν την περίοδο με ιδιαίτερη σφοδρότητα τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Σήμερα αναμένεται να συνεδριάσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού για να εξετάσει την εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, η οποία προτείνει πρόστιμα για 14 ακτοπλοϊκές εταιρείες - δηλαδή όλες - τις οποίες «κατηγορεί», για «στρεβλώσεις του δίκαιου ανταγωνισμού» στην «τιμολογιακή τους πολιτική», σε «προσφορές συμπαιγνίας» όπως τις χαρακτηρίζει και «περιορισμό της παραγωγής και της διάθεσης δρομολογίων». Χτες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας Απ. Βεντούρης, κοροϊδεύοντας τους πάντες, είπε ότι η Επιτροπή έρχεται «να θέσει την ταφόπλακα στην ακτοπλοΐα», η οποία «βρίσκεται σε πρωτοφανή κρίση» και «στα όρια της χρεοκοπίας»! Ενώ καταφέρθηκε και προσωπικά εναντίον του προέδρου της Επιτροπής Ανταγωνισμού, αφήνοντας αιχμές ότι λειτουργεί μεροληπτικά υπέρ κάποιων εταιρειών.

ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΑΚΟΥ
Απεργούν οι οδηγοί

Από 11 έως 26 Οκτώβρη οι εκλογές στο Σωματείο Οδηγών Φορτηγών με έδρα τον Πειραιά

Απεργιακές κινητοποιήσεις ξεκίνησαν από χτες οι οδηγοί στη μεταφορική εταιρεία του επιχειρηματία Ελευθεράκου με έδρα τον Ασπρόπυργο, για να σταματήσει η παραβίαση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και της ασφάλειας της ζωής τους στα επικίνδυνα οχήματα της επιχείρησης.

Ο εργοδότης, χρησιμοποιώντας κάθε παράγραφο του αντεργατικού νομικού πλέγματος που έχουν χτίσει διαχρονικά οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για να προστατεύουν την εργοδοσία, έχει κηρύξει πτώχευση στην εταιρεία του από το 2006 και οι περίπου 80 νταλίκες της επιχείρησης με διάφορα νομικά τερτίπια εμφανίζονται να ανήκουν σε άλλες επιχειρήσεις. Οι 35 οδηγοί που εργάζονται στην επιχείρηση, είναι ανασφάλιστοι. Ανασφάλιστες και χωρίς έλεγχο ΚΤΕΟ είναι και οι νταλίκες των οποίων η επικινδυνότητα - όπως καταγγέλλουν οι οδηγοί - φαίνεται από την πρώτη ματιά.

Οι οδηγοί συσπειρωμένοι στο ταξικό κλαδικό Σωματείο Οδηγών «ΕΡΜΗΣ», το οποίο ανήκει στις γραμμές του ΠΑΜΕ, χτες έκαναν γενική συνέλευση και αποφάσισαν να μη σταματήσουν την απεργία τους, αν δεν μπει τέλος σε αυτό το «πειρατικό» καθεστώς. Απαιτούν να ασφαλιστούν και να εργάζονται σε οχήματα νόμιμα, αξιόπιστα και με οδική ασφάλεια.

Βήμα αγωνιστικής συσπείρωσης των οδηγών αποτελεί και η συμμετοχή τους στις εκλογές (11 έως 26 Οκτώβρη) για την ανάδειξη νέας διοίκησης στο κλαδικό Σωματείο Οδηγών Φορτηγών με έδρα τον Πειραιά. Η αγωνιστική παράταξη της ΕΣΑΚ τονίζει ότι ήρθε η ώρα οι οδηγοί να πετάξουν από το σβέρκο τους την ομάδα που υποστηρίζεται από την ΠΑΣΚΕ και ως πλειοψηφία όλα αυτά τα χρόνια «δούλευε» για τα συμφέροντα της εργοδοσίας. Καλεί τους οδηγούς να προσέλθουν μαζικά στις κάλπες, να υπερψηφίσουν το αγωνιστικό της ψηφοδέλτιο της ΕΣΑΚ για να μετατρέψουν τη συνδικαλιστική τους οργάνωση σε δυνατό όπλο, σε όργανο πάλης για την υπεράσπιση και διεύρυνση των κατακτήσεών τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ