Η ουσία, είναι πως η αναβαπτισμένη με τη... λαϊκή ψήφο κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, θα συνεχίσει την πολιτική ληστείας των λαϊκών εισοδημάτων, που αποδείχτηκε "καρποφόρα" και "αποτελεσματική" για τους χρυσοκάνθαρους του πλούτου. Οσοι εργαζόμενοι ξεγελάστηκαν και πίστεψαν τις υποσχέσεις για προστασία των λαϊκών εισοδημάτων και για έμφαση στην κοινωνική πολιτική ή για συναισθηματικούς λόγους ψήφισαν ΠΑΣΟΚ, σύντομα θα νιώσουν την πρώτη πικρή γεύση από τη νέα επέλαση στα λαϊκά εισοδήματα, που επιφυλάσσει στα πλατιά λαϊκά στρώματα η κυβέρνηση. Μια κυβέρνηση μειοψηφίας, η οποία κυβερνά με το 41% των ψήφων του ελληνικού λαού και χάριν του γνωστού σε όλους, ληστρικού καλπονοθευτικού νόμου.
***
Πρώτον,οι ονομαστικές αυξήσεις μισθών και συντάξεων θα είναι πολύ κάτω από την αναμενόμενη αύξηση του πληθωρισμού και θα κινούνται στα πλαίσια του 2%+2%, στην καλύτερη περίπτωση.
Δεύτερον,οι αυξήσεις των φορολογικών εσόδων θα είναι πολύ πάνω από τον πληθωρισμό. Ετοιμάζονται δηλαδή να φορτώσουν πρόσθετα βάρη στα πλατιά λαϊκά στρώματα - καθώς από τη μια υπερτιμαριθμοποιούν τους διάφορους έμμεσους φόρους και από την άλλη αρνούνται να τιμαριθμοποιήσουν για μια ακόμη χρονιά τη φορολογική κλίμακα, ενώ αυξάνουν πάλι μια σειρά έμμεσους φόρους.
Τρίτον,οι αυξήσεις των κρατικών δαπανών για κοινωνικούς σκοπούς (παιδεία, υγεία, πρόνοια, κοινωνική ασφάλιση κλπ.) θα είναι επίσης πολύ κάτω από τον πληθωρισμό. Ομως, τα κονδύλια για επιχορηγήσεις και επιδοτήσεις, που χορηγούνται από τα ταμεία του κράτους με τη μορφή "επενδυτικών και άλλων κινήτρων" στους διάφορους μεγαλοεπιχειρηματίες, θα είναι αυξημένα τουλάχιστον όσο και ο πληθωρισμός. Ενισχύεται έτσι ο άδικος και σε βάρος των εργαζόμενων αναδιανεμητικός ρόλος του προϋπολογισμού.
Τέταρτον,τσουχτερές αυξήσεις στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΟΤΕ, αστικές συγκοινωνίες, τρένα, αεροπλάνα), με πρόσχημα την "εξυγίανσή" τους και στην πραγματικότητα για να γίνει πιο ελκυστική η εκποίησή τους στις πολυεθνικές και στους συνεταίρους τους στην Ελλάδα.
Πέμπτον,νομισματική πολιτική, που θα εξασφαλίζει φτηνά και άφθονα δάνεια στους μεγαλοεπιχειρηματίες, αλλά με το σταγονόμετρο και πανάκριβα για τους εργαζόμενους και τα πλατιά λαϊκά στρώματα.
***
Η δογματική προσήλωση της κυβέρνησης Σημίτη στη συνέχιση της αντιλαϊκής πολιτικής μονόπλευρης λιτότητας - που κλέβει με το γάντι ή με τη βία τα πλατιά λαϊκά στρώματα για να θησαυρίζουν οι μεγαλοεπιχειρηματίες και οι πολυεθνικές - μας φέρνει στο νου τον τίτλο του βιβλίου "Αγύρτες και κλέφτες στην εξουσία", που έγραψε ο κομμουνιστής, Μακρονησιώτης αγωνιστής Θέμος Κορνάρος και παραμένει πάντα επίκαιρο.
Το ερώτημα που τίθεται είναι το εξής: Θα τα καταφέρει και σε ποιο βαθμό η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, να επιβάλει τη συνέχιση της ληστείας; Η απάντηση σ' αυτό το ερώτημα, εξαρτάται - σε μεγάλο βαθμό - και από την ετοιμότητα των μισθωτών, των συνταξιούχων, των αγροτών, των επαγγελματοβιοτεχνών και εμπόρων, να αντισταθούν. Να συσπειρωθούν στις συνδικαλιστικές και άλλες μαζικές οργανώσεις και να οργανώσουν άμεσα την απόκρουση των κυβερνητικών αντιλαϊκών σχεδίων και επιδιώξεων. Να προωθήσουν το συντονισμό και τη συμπαράταξή τους στους κοινούς αγώνες και στην προβολή των δίκαιων αιτημάτων τους και να οικοδομήσουν το μέτωπο εκείνο, που θα εγγυηθεί την εφαρμογή μιας άλλης, ριζικά διαφορετικής πολιτικής.
Λάμπρος ΤΟΚΑΣ
Η εμμονή της κυβέρνησης Σημίτη σε μια πολιτική που κλέβει - με το γάντι ή με τη βία - τα πλατιά λαϊκά στρώματα για να θησαυρίζουν οι χρυσοκάνθαροι του πλούτου, μας φέρνει στο νου τον τίτλο του βιβλίου "Αγύρτες και κλέφτες στην εξουσία", που έγραψε ο κομμουνιστής, Μακρονησιώτης αγωνιστής Θέμος Κορνάρος και παραμένει πάντα επίκαιρο
- Εδώ και δυο μήνες, έχουν σταματήσει οι κύριες εργασίες κατασκευής του Μετρό Αθήνας. Κατά τη γνώμη σας, βρισκόμαστε μπροστά σε ένα αδιέξοδο;
- Οι υπεύθυνοι του έργου και ειδικότερα ο πρόεδρος της "Αττικό Μετρό", Ν. Κίκηρας, ανακάλυψε ξαφνικά ότι υπάρχει πρόβλημα με το έργο και τον ανάδοχο και υπάρχει περίπτωση να βγάλουν έκπτωτο τον εργολάβο. Φυσικά, υποκρίνεται, διότι με ανακοινώσεις και καταγγελίες προς τα αρμόδια υπουργεία έχουμε επισημάνει τον κίνδυνο, τα συσσωρευμένα εδώ και χρόνια προβλήματα να οδηγήσουν σε αδιέξοδο. Ολο αυτό το διάστημα των τριών χρόνων, με τις αλλεπάλληλες καθυστερήσεις, αδιαφορούσαν και δεν έδιναν οριστικές λύσεις, ώστε να λειτουργήσει το έργο ομαλά. Σήμερα έρχονται και συζητούν για κλείσιμο, δείχνοντας και πάλι αδιαφορία. Οταν έχουμε 50 εργοτάξια μέσα στο κέντρο της πόλης, με τυχόν κλείσιμο, η Αθήνα θα μοιάζει με βομβαρδισμένη πόλη, ενώ οι Αθηναίοι θα ταλαιπωρούνται επ' αόριστον από την κυκλοφοριακή συμφόρηση που έχει ήδη δημιουργήσει το έργο. Ξεκαθαρίζουμε ότι το μετρό πρέπει και θα γίνει.
- Τι και ποιος φταίει για το σημερινό αδιέξοδο;
- Φυσικά, την κύρια ευθύνη την έχει η κυβέρνηση και το ΥΠΕΧΩΔΕ. Τα πολιτικά και οικονομικά παιχνίδια, που παίζονται κατά καιρούς, έχουν "βαλτώσει" το έργο, αλλά εκείνοι αδιαφόρησαν και δεν επέδειξαν την ανάλογη σοβαρότητα και ευθύνη για να λύσουν τα προβλήματα και να "κόψουν" εξαρχής τα παρασκηνιακά παιχνίδια. Ευθύνες έχει και η "Αττικό Μετρό", που είναι ο κύριος του έργου, για την πλήρη απραξία της. Επιπλέον, συνέχιζε να χρυσοπληρώνει την τεχνικό σύμβουλο ΜΠΕΧΤΕΛ, που όλο αυτό το διάστημα, στα διάφορα τεχνικά προβλήματα που υπήρχαν, σιωπούσε και δεν έδινε λύσεις. Ολη αυτή την κατάσταση την εκμεταλλευόταν και την εκμεταλλεύεται η "Ολυμπιακό Μετρό", διεκδικώντας για τρίτη φορά δεκάδες δισ. δραχμές, έξτρα αποζημίωση. Φέτος τα προβλήματα είναι πολύ πιο οξυμένα και εδώ φαίνεται ότι μόνο μια οριστική λύση των τεχνικών προβλημάτων και μόνο αυτών, θα μπορέσει να διασφαλίσει έναρξη των εργασιών και ομαλή λειτουργία του έργου. Την ανάλογη σοβαρότητα που ζητούμε από τους υπευθύνους της πολιτείας, ΥΠΕΧΩΔΕ, "Αττικό Μετρό", απαιτούμε και από την "Ολυμπιακό Μετρό". Μπορεί να είναι ιδιωτική εταιρία και να την ενδιαφέρει μόνο το κέρδος, αλλά δεν μπορεί, όταν μάλιστα αφορά δημόσιο χρήμα, να εκβιάζει για έξτρα αποζημιώσεις που θα κληθούν να πληρώσουν οι Ελληνες εργαζόμενοι.
- Τι επιπτώσεις είχε για τους εργαζόμενους όλη αυτή η κατάσταση;
- Κάθε χρόνο "πληρώνουμε" με διαθεσιμότητες και απολύσεις και ζούμε καθημερινά με ανασφάλεια και με το φόβο της ανεργίας. Και τα προηγούμενα χρόνια και φέτος, πραγματοποιήσαμε κινητοποιήσεις, απαιτώντας ομαλή λειτουργία του έργου. Αποσπάσαμε κάποιες δεσμεύσεις, που αποδείχτηκαν προεκλογικές. Τις επόμενες μέρες, θα έχουμε επίσημη ενημέρωση για το τι γίνεται. Βρισκόμαστε σε αγωνιστική ετοιμότητα και προειδοποιούμε πως, αν δεν έχει βρεθεί οριστική λύση των τεχνικών προβλημάτων, όπως είχε δεσμευτεί ο Κ. Λαλιώτης, θα προχωρήσουμε σε δυναμικές κινητοποιήσεις, με σκοπό το έργο να προχωρήσει, χωρίς άλλες καθυστερήσεις και επιπλέον κόστος για το συμφέρον της οικονομίας, για την ανάσα των Αθηναίων, για το δικαίωμα στη δουλιά. Καλούμε σ' αυτόν τον αγώνα όλους τους μαζικούς φορείς και τους δήμους και ειδικότερα της Αθήνας, που αφορά άμεσα, να συμπαρασταθούν ενεργά στον αγώνα μας.
Ντ. Ν.
ΑΠΟΧΩΡΗΣΑΝ από την Ουάσιγκτον ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπέντζαμιν Νετανάχιου και ο Παλαιστίνιος ηγέτης Γιάσερ Αραφάτ. Με βάση το τελικό ανακοινωθέν της πολύκροτης Συνόδου Κορυφής, που συγκλήθηκε εκτάκτως από τον Αμερικανό Πρόεδρο, τίποτε συγκεκριμένο δε συμφωνήθηκε και η "ειρηνευτική διαδικασία" μοιάζει έτοιμη να καταρρεύσει (σελίδα 7).
ΜΕΙΩΣΗ των συντάξεων των ηλεκτρολόγων ακόμα και στο μισό έχει ως συνέπεια διάταξη που ψηφίστηκε με συντριπτική πλειοψηφία στο ΔΣ του Ταμείου. Σωματεία εργαζομένων ζητούν το "πάγωμα" της διάταξης (σελίδα 10).
ΚΑΙ ΑΠΕΡΓΟΣΠΑΣΤΙΚΟ μηχανισμό έστησε ο Κ. Δραγούνης, για να σπάσει τον αγώνα των εργαζομένων του, που διεκδικούν τα δεδουλευμένα τους και την ανάκληση των απολύσεων (σελίδα 11).
ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ των μεγαλεμπόρων για την κατάργηση της κυριακάτικης αργίας, με τη συναίνεση και της κυβέρνησης, καταγγέλλει ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων, που την Κυριακή το πρωί πραγματοποιεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το κατάστημα "Virgin", στο οποίο χορηγήθηκε άδεια λειτουργίας την Κυριακή (σελίδα 11).