Η κοινή εισήγηση που ψήφισαν οι συναινετικοί συνέταιροι, κάνει μια ανώδυνη, γενικόλογη περιγραφή των προβλημάτων των δημόσιων υπαλλήλων, χωρίς να θίγει τις αιτίες, τους αίτιους και υπεύθυνους γι' αυτά. Ετσι, τηρούν σε μια "εκσυγχρονιστική" παραλλαγή του, το θεολογικό δόγμα "πίστευε και μη ερεύνα" τις πολιτικές. Ειδικά, όταν αυτές είναι αντεργατικές και προέρχονται από τους νέους "Μεσσίες" πρωθυπουργούς και από τα ευρωεικονίσματα του "Μάαστριχτ", εντοπίζουν το όλο πρόβλημα στο "χρονοδιάγραμμα των στόχων που είναι πιεστικό", όπως λένε στην απόφασή τους. Δηλαδή, αυτοί καθ' αυτοί οι στόχοι του Μάαστριχτ, που επιτάσσουν και μας επιβάλλουν λιτότητα αορίστου διάρκειας, εργασιακό Μεσαίωνα και μετατροπή της χώρας μας σε περιφερειακή, περιθωριακή νομαρχία της Ευρωένωσης είναι καλοί, μόνο που πρέπει να μας επιβληθούν με το μαλακό... Να μας "σφάξουν", δηλαδή, σιγά σιγά. Αυτό το στόχο τους - λένε στην απόφασή τους - θα επιδιώξουν οι συνέταιροι του κυβερνητικού συνδικαλισμού να τον κατακτήσουν στη Διακυβερνητική για το "Μάαστριχτ", συνεργαζόμενοι με τη Συνομοσπονδία Ευρωπαϊκών Συνδικάτων. Θα συνεργαστούν, δηλαδή, με την "πέμπτη φάλαγγα" του συνδικαλισμού, που στο τελευταίο συνέδριό της υιοθέτησε αυτούσια την αντιλαϊκή "Λευκή Βίβλο"!
***
***
- Μετά από καλή προετοιμασία, 24ωρη πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία στις 29 Φλεβάρη και κλιμάκωσή της μετά από νέα συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ, με αιτήματα:
Δημήτρης ΑΓΚΑΒΑΝΑΚΗΣ
αντιπρόεδρος της ΑΔΕΔΥ
Το κύριο είναι, πριν οι ιστορίες των συναινετικών συνεταίρων της ΑΔΕΔΥ μετατραπούν σε φάρσα ή τραγωδία για τους δημόσιους υπάλληλους, να πάρουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι την υπόθεση στα χέρια τους
- Ο Δήμος Πειραιά είναι πρωταθλητής σε ελλείψεις στις σχολικές αίθουσες. Πώς βιώνουν καθημερινά το πρόβλημα οι μαθητές;
- Αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχουν σχολεία που λειτουργούν χωρίς τζάμια, χωρίς θέρμανση, με νερά που τρέχουν από τους διακόπτες του ρεύματος κι όλα αυτά εν έτει 1996. Είναι, λοιπόν, ευκολονόητο ότι οι μαθητές σε τέτοιες συνθήκες σχολικής ζωής κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να αντεπεξέλθουν. Για το θέμα της διπλής βάρδιας, είναι αποδεδειγμένο ότι όταν οι μαθητές πηγαίνουν για μάθημα αμέσως μετά το μεσημεριανό φαγητό, η απόδοσή τους είναι μειωμένη κατά 30%. Ο Δήμος Πειραιά έχει μεγάλο κτιριακό πρόβλημα, γιατί έχει έλλειψη ελεύθερων χώρων που θα μπορούσαν να γίνουν σχολεία. Ομως και οι ελάχιστοι χώροι που υπάρχουν, δεν έχουν χαρακτηριστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο ως σχολικοί χώροι, με αποτέλεσμα το ένα οικόπεδο μετά το άλλο να χάνεται, αλλάζοντας χρήση (πολυκαταστήματα, πάρκινγκ).
- Πώς αντιμετωπίζει η δημοτική αρχή τα προβλήματα των σχολείων, αλλά και την εκπαιδευτική κοινότητα της πόλης;
- Πρόσφατα είχαμε την κινητοποίηση των μαθητών του 4ου Εσπερινού ΤΕΛ Καμινίων, όπου έκαναν μάθημα χωρίς τζάμια και χωρίς θέρμανση. Η δημοτική αρχή αδιαφόρησε, λέγοντας ότι τις ζημιές τις έκαναν οι μαθητές. Να σημειωθεί ότι το καλοριφέρ είχε να λειτουργήσει από το 1988 και ότι τα τζάμια λείπουν από πέρσι. Ο δήμαρχος, σε αυτήν την περίπτωση, όταν παρεμβήκαμε, δήλωσε άγνοια και είπε δημόσια να περάσουμε από το γραφείο του "για να μας κοροϊδέψει άλλη μια φορά". Πρόσφατα, επίσης, όταν οι μαθήτριες της Ραλλείου ζητούσαν να φύγουν από το πρώην νεκροτομείο όπου κάνουν μάθημα, ο δήμαρχος τις έβριζε αλήτισσες, ενώ επιτέθηκε και στον πρόεδρο της ΕΛΜΕ, επειδή συμπαραστεκόταν στη σχολική κοινότητα. Ο Δήμος Πειραιά έχει και άλλα προνόμια. Για παράδειγμα, έχει πάρει κονδύλια από τον ΟΣΚ για επισκευές, όμως το σύνολο των σχολείων αντιμετωπίζει προβλήματα. Πού πήγαν αυτά τα χρήματα; Δε γνωρίζουμε πόσα εκατομμύρια χρωστάει ο δήμος στις Σχολικές Επιτροπές και πότε θα εξοφληθούν αυτά τα χρήματα. Καμιά διαφάνεια, καμιά ενημέρωση στους φορείς.
- Ως Ομοσπονδία Γονέων τι κινήσεις έχετε κάνει μέχρι τώρα και τι σκοπεύετε να κάνετε στο μέλλον για τη λύση των οξυμένων προβλημάτων των σχολείων;
- Η σημερινή διοίκηση της Ομοσπονδίας Γονέων Πειραιά, παρόλο που είναι νεοεκλεγμένη, προσπαθεί σε μια σειρά προβλήματα να παρεμβαίνει και να συμμετέχει σε κινητοποιήσεις που αναπτύσσονται. Αυτήν τη στιγμή κάνουμε προσπάθειες για την επαναλειτουργία και δραστηριοποίηση της Συντονιστικής Επιτροπής, που διοργάνωσε πρόσφατα το παμπειραϊκό συλλαλητήριο και ελπίζουμε ότι ο πρώτος στόχος της ΣΕ θα είναι η επίλυση του κτιριακού προβλήματος. Φυσικά, δεν περιμένουμε ότι θα επιλυθεί άμεσα, αν κρίνουμε από τις δαπάνες που δίνονται στην παιδεία, αλλά μπορούμε να ασκήσουμε πίεση προς όλες τις κατευθύνσεις με τους αγώνες μας. Στη Γενική Συνέλευση που θα γίνει στις 14 του Φλεβάρη θα καθοριστεί πρόγραμμα για ανάληψη πρωτοβουλιών, που σε συνεργασία με τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς θα αγωνιστούμε για την επίλυση του κτιριακού προβλήματος, αλλά και για τα υπόλοιπα ζητήματα που αφορούν την παιδεία.
Φ. Κ.
Η ΑΝΕΡΓΙΑ στη Γερμανία ξεπέρασε κάθε ρεκόρ από το τέλος του Β Παγκοσμίου Πολέμου ως τις μέρες μας, φτάνοντας το απίστευτο ποσοστό 10,8% επί του ενεργούς πληθυσμού, το οποίο μεταφράζεται σε μια στρατιά 4.159.000 ανθρώπων που ζουν στο φάσμα της ανεργίας (σελίδα 12).
ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΗ αύξηση παρουσιάζει, τα τελευταία χρόνια, το ποσοστό των νέων που δεν ολοκληρώνουν την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση (σελίδα 18).
ΠΡΟΣ πανελλαδικές κινητοποιήσεις προσανατολίζονται τώρα οι κτηνοτρόφοι, μετά τα πρόσφατα πετυχημένα συλλαλητήρια (σελίδα 23).
ΑΝΟΙΧΤΗ προειδοποίηση προς τους επίδοξους απαγωγείς του μέλλοντος από την Αστυνομία, με αφορμή την εξιχνίαση και της τρίτης κατά σειρά απαγωγής (σελίδα 24).