ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 15 Απρίλη 2016
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«Ολα είναι εμπόρευμα»!

Αυτό είπε ο υπουργός Πολιτισμού, απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Μ. Συντυχάκη για τις αυξήσεις στα εισιτήρια των αρχαιολογικών χώρων

Η πλήρης εμπορευματοποίηση του Πολιτισμού και η ανάδειξή του σε κερδοφόρο πεδίο δράσης για τους επιχειρηματικούς ομίλους είναι δεδομένα για την κυβέρνηση. Αυτό έκανε σαφές με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο, χτες, από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Πολιτισμού, Αρ. Μπαλτάς, ο οποίος, απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Μ. Συντυχάκη, ανέφερε προκλητικά: «Είναι προφανές ότι ζούμε σε καθεστώς καπιταλισμού. Με αυτήν την έννοια, όπως λέτε - και δεν έχω καμία διαφωνία - στο καθεστώς αυτό όλα γίνονται εμπόρευμα»!

Η Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ αφορούσε τις ιλιγγιώδεις αυξήσεις, ύψους έως και 300%, που επέβαλε η κυβέρνηση στα εισιτήρια των αρχαιολογικών χώρων. Οπως επισήμανε, η εξέλιξη αυτή «θα επιβαρύνει και τον εισαγόμενο και τον εσωτερικό τουρισμό - όσοι βέβαια μπορούν να κάνουν σήμερα εσωτερικό τουρισμό, γιατί είναι και απλησίαστο όνειρο. Θα πλήξει εργαζόμενα στρώματα που εμπλέκονται στον τουρισμό, μικροκαταλυματίες, ταξιτζήδες, ξεναγούς, ανθρώπους στον κλάδο του Επισιτισμού και πάρα πολλούς άλλους». Οσο βέβαια για τις εργατικές - λαϊκές οικογένειες, οι αυξήσεις αυτές είναι εντελώς απαγορευτικές.

Τόνισε ακόμα πως - ταυτόχρονα με το γεγονός ότι οι αυξήσεις στα εισιτήρια είναι μνημονιακός στόχος για την αποπληρωμή του χρέους - πρόκειται για κίνηση «ενταγμένη σε ένα γενικότερο σχεδιασμό της κυβέρνησης και της ΕΕ, ώστε ο Πολιτισμός να αποτελέσει πεδίο κερδοφορίας για το μεγάλο κεφάλαιο. Στόχος, δηλαδή, είναι η επιχειρηματική λειτουργία των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων με τη λεγόμενη "αυτοχρηματοδότησή" τους από τη μία και το χαράτσωμα των επισκεπτών από την άλλη, για να διεισδύσουν με αυτόν τον τρόπο οι επιχειρηματικοί όμιλοι», με ό,τι σημαίνει αυτό και για τα εργασιακά δικαιώματα και τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων στον Πολιτισμό.

Ο υπουργός, πέρα από τα παραπάνω, πρόσθεσε ακόμα εξίσου προκλητικά ότι «μία κυβέρνηση, επειδή βρίσκεται και δρα σε συγκεκριμένες συνθήκες, είναι υποχρεωμένη να υποταγεί - το λέμε - στην κατάσταση αυτή»! Πρόσθεσε δε ότι «οι τιμές ήταν απαράδεκτα χαμηλές, με την έννοια ότι δεν αντιστοιχούσαν σε τιμές καμιάς άλλης χώρας της Ευρώπης ή του κόσμου».

Σχολιάζοντας τα όσα είπε ο υπουργός, ο Μ. Συντυχάκης ξεκαθάρισε ότι πρόκειται «για πολύ συγκεκριμένη ταξική επιλογή της κυβέρνησης» και κατέθεσε τις προτάσεις του ΚΚΕ για την άμεση απόσυρση αυτού του μέτρου, καθιέρωση ελεύθερης πρόσβασης στους δημόσιους αρχαιολογικούς χώρους, πρόσληψη προσωπικού με κρατική χρηματοδότηση κ.ά.

ΦΑΛΗΡΙΚΟ ΔΕΛΤΑ
Σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα

Νέα εντυπωσιακά ευρήματα ήρθαν στο φως τις τελευταίες 20 μέρες, με την ανασκαφή που πραγματοποιείται στην περιοχή του Φαληρικού Δέλτα, στο πλαίσιο του έργου για την κατασκευή του Κέντρου Πολιτισμού - Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», τα οποία παρουσιάστηκαν στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ).

Στο νότιο τμήμα του σκάμματος, στην ανώτερη στρώση της νεκρόπολης, δηλαδή σε βάθος μόλις 2,5 μέτρων από την επιφάνεια, ανακαλύφθηκε πολυάνδριο, ομαδική ταφή 80 δεσμωτών, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι ο ένας δίπλα στον άλλο, αρκετοί δε από αυτούς φέρουν χειροπέδες. Το σημαντικό στοιχείο του ευρήματος είναι ότι μπορεί να χρονολογηθεί με ασφάλεια, εξαιτίας δύο τριφυλλόστομων οινοχόων που βρέθηκαν, τοποθετώντας το στο τρίτο τέταρτο του 7ου αιώνα π.Χ., γεγονός που ενδέχεται να το συνδέει με το Κυλώνειον Αγος.

Από την ομαδική ταφή των 80 ανδρών έχει καθαριστεί το 50%, και φαίνεται ότι είναι νέοι άνδρες, καλοζωισμένοι, με άριστη οδοντοφυΐα και, εκ πρώτης όψεως, δεν έχουν κατάγματα στα οστά. Ενας μόνο είχε αιχμή βέλους καρφωμένη στον ώμο, και η εξήγηση είναι πως, ίσως, είχε αιχμαλωτιστεί.

Από την άποψη της ταφονομίας, στο σημείο αυτό της νεκρόπολης εμφανίζεται για πρώτη φορά μια συνεπής διάταξη στο χώρο, τόσο για τις ταφικές πυρές, όσο και για τους κιβωτιόσχημους τάφους, και σαφής προσανατολισμός Β-Ν που είναι παράλληλος με την αρχαία ακτογραμμή.

Το ΚΑΣ κλήθηκε να γνωμοδοτήσει ως προς τη διατήρηση ή όχι των αρχαιοτήτων, που αποκαλύφθηκαν στην περιοχή δενδροφύτευσης του Κέντρου, αλλά, λόγω των εντυπωσιακών ευρημάτων που παρουσιάστηκαν, το Συμβούλιο αποφάσισε να κάνει αυτοψία στο χώρο και να ζητήσει την ολοκληρωμένη πρόταση της εφορείας για την από εδώ και πέρα διαχείρισή του.

Γενική Συνέλευση αρχαιρεσιών του ΣΕΗ

Τη Δευτέρα, 18 Απρίλη, στις 14.00, θα διεξαχθεί η Τακτική Γενική Συνέλευση Αρχαιρεσιών του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, στο θέατρο «Χατζηχρήστου» (πρώην «Ορφέας»), με θέματα ημερήσιας διάταξης:

α. Απολογισμός πεπραγμένων απερχόμενης διοίκησης ΣΕΗ.

β. Απολογισμός πεπραγμένων απερχόμενης διοίκησης ΟΕΘ.

γ. Οικονομικός απολογισμός - προϋπολογισμός ΣΕΗ & ΟΕΘ.

δ. Εκθεση Εξελεγκτικής Επιτροπής για ΣΕΗ & ΟΕΘ.

ε. Απολογισμός πεπραγμένων απερχόμενου Πειθαρχικού Συμβουλίου.

στ. Εγκριση απολογισμών πεπραγμένων των διοικήσεων ΣΕΗ & ΟΕΘ.

ζ. Εκλογή Εφορευτικής Επιτροπής Αρχαιρεσιών

η. Αντιπροσώπευση ΣΕΗ στην τριτοβάθμια οργάνωση μέσω ΠΟΘΑ ή ΕΚΑ.

θ. Ομιλίες - κριτική μελών του ΣΕΗ για τα πεπραγμένα των απερχόμενων διοικήσεων.

Διημερίδα «Τέχνη και Εκπαίδευση» στην Πάτρα

Φωτογραφία από την έκθεση
Φωτογραφία από την έκθεση
Στο πλαίσιο της έκθεσης «70 + 1 ΧΡΟΝΙΑ ΕΕΤΕ», το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, ο Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Πατρέων και η Ενωση Καθηγητών Εικαστικών Μαθημάτων, συνδιοργανώνουν στην Πάτρα (Αγορά Αργύρη), αύριο Σάββατο 16 και την Κυριακή 17 Απρίλη, διημερίδα με θέμα «Τέχνη και Εκπαίδευση». Το αναλυτικό πρόγραμμα της διημερίδας έχει ως εξής:

Σάββατο 16 Απρίλη

10.00 - 10.30 Προσέλευση - Εγγραφές.

10.30 Εναρξη Εργασιών από τον πρόεδρο του Πολιτιστικού Οργανισμού Πατρέων Βασίλη Θωμόπουλο. 10.50 Εύα Μελά, πρόεδρος ΕΕΤΕ: «Εικαστικές Τέχνες και Εκπαίδευση». 11.10 Ζωή Χατζή, πρόεδρος της Ενωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: «Για την έξωση, μετάλλαξη και υποκατάσταση της διδασκαλίας της Τέχνης». 11.30 Κλεοπάτρα Δίγκα:«Εικαστικά σε τρία τέταρτα. Γίνεται;».

11.50 - 12.30 Συζήτηση

12.30 - 13.00 Διάλειμμα

13.00 Ξένια Αραπάκη:«Εικαστικές και Εφαρμοσμένες Τέχνες: Ο ρόλος τους στην εκπαιδευτική διαδικασία». 13.20 Χαρά Σαΐτη:«Η τέχνη της εκπαίδευσης και η εκπαίδευση της τέχνης ή όταν η τέχνη χτίζει προσωπικότητες». 13.40 Φιλιππίνα Λιβιτσάνου:«Η Τέχνη ως αντίσταση, οι εικαστικές τέχνες κατά του φασισμού».

14.00 - 14.30 Συζήτηση

14.30 - 16.00 Διάλειμμα

16.00 Ελένη Γούναρη: «Η Τέχνη στα Προγράμματα Σχολικών δραστηριοτήτων της Εκπαίδευσης. Παράδειγμα: Ενα Πολιτιστικό - Περιβαλλοντικό πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς και μαθητές στο μουσείο Ζακύνθου». 16.20 Ειρήνη Μπράττη:«Η τέχνη στην παιδική ηλικία: Αμεσότητα και αίσθηση γιορτής». 16.40 Αστέρης Λάμπρου:«Η κυρίαρχη αισθητική στον ελεύθερο χρόνο». 17.00 Κάλλια Παπαθεοδώρου:«Το Σχέδιο στο Λύκειο».

17.20 - 18.00 Συζήτηση

18.00 - 20.00 Εργαστήρια

Αργυρώ Βασιλάκου:«Η Τέχνη είναι ανθρώπινο δικαίωμα» - Εργαστήριο «Παιδαγωγικό - βιωματικό εργαστήριο στα Εικαστικά».

Κάλλια Παπαθεοδώρου:«Το Σχέδιο στο Λύκειο» - Εργαστήριο Γραμμικού Σχεδίου.

Κυριακή 17 Απρίλη

10.00 Προσέλευση

10.30 Ηλίας Αηδονίδης:«Το αισθητικό ζήτημα στη σύγχρονη ελληνική Μέση Εκπαίδευση».

10.50 Κωνσταντίνα Μπολιεράκη:«Η εικαστικοπαιδαγωγική διαδικασία ως καλλιτεχνικό δημιούργημα». 11.10 Ανδρέας Μαράτος:«Οι Εικαστικές Τέχνες στο εκπαιδευτικό σύστημα».

11.30 - 12.10 Συζήτηση

12.10 - 12.40 Διάλειμμα

12.40 Αντώνης Bάος:«Εμπλέκοντας τα παιδιά στην καλλιτεχνική διεργασία: Η εμπειρία από το Εικαστικό Εργαστήριο του Δήμου Πατρέων». 13.00 Δημήτρης Βάρβογλης, γραμματέας του ΔΣ του ΕΕΤΕ: «Η διδασκαλία της Τέχνης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση». 13.20 Χαράλαμπος Δαραδήμος, πρόεδρος ΟΣΔΕΕΤΕ: «Πνευματικά Δικαιώματα στην Εκπαίδευση».

13.40 - 14.30 Συζήτηση

14.30 - 16.00 Διάλειμμα

16.00 Αριστομένης Χατζήπαπας:«Ενας πίνακας μια διαμαρτυρία» εικαστική δράση παιδιών του ΓΕΛ Δεμενίου ν. Αχαΐας. 16.20 Σοφία Σιδηροπούλου:«Κι εγώ μπορώ» ΕΕΕΕΚ Ναυπάκτου, Εργασία παιδιών με ειδικές ανάγκες.

16.40 - 17.15 Συζήτηση

17.15 - 17.45 Κλείσιμο εργασιών



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ