Το δίκαιο αίτημα του λαού της Δυτικής Αθήνας μετέφερε στη Βουλή το ΚΚΕ
Να λειτουργήσει πλήρως στελεχωμένο και εξοπλισμένο το Νοσοκομείο «Αγ. Βαρβάρα» - Λοιμωδών και να αποσυρθεί το άρθρο 33 στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας που συζητιέται στη Βουλή απαίτησε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Λαμπρούλης, μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων.
Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο αφορά τη σύσταση και οργάνωση ΝΠΔΔ με την επωνυμία «Σύλλογος Διαιτολόγων - Διατροφολόγων Ελλάδος», με το Αρθρο 33 να προβλέπει τη μετακίνηση του εναπομείναντος προσωπικού του «Λοιμωδών» από το Κρατικό Νίκαιας στο «Αττικόν», απορρίπτοντας ουσιαστικά το δίκαιο αίτημα του λαού της Δυτικής Αττικής για ολοκληρωμένη επαναλειτουργία του Νοσοκομείου.
Αυτό το δίκαιο αίτημα μετέφερε και ο Γ. Λαμπρούλης στη Βουλή, υπενθυμίζοντας ότι το συγκεκριμένο νοσοκομείο έκλεισε την περίοδο των μνημονίων από την κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, καθεστώς που διατήρησε και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. 15 χρόνια μετά, το παλιό «Λοιμωδών» παραμένει κλειστό, όπως και τα υπόλοιπα 7 νοσοκομεία που έκλεισαν την ίδια περίοδο. Σήμερα, στις εγκαταστάσεις του υπολειτουργούν κάποια εξωτερικά ιατρεία, με το προσωπικό να έχει μεταφερθεί σε άλλα νοσοκομεία.
Το αποτέλεσμα είναι να στερούνται χιλιάδες λαϊκές οικογένειες της Δυτικής Αθήνας δύο Παθολογικές Κλινικές, μία Νεφρολογική, μία Καρδιολογική, μία Οφθαλμολογική, μία Ουρολογική, ΩΡΛ, καθώς και τις Μονάδες Τεχνητού Νεφρού και Αυξημένης Φροντίδας. Επίσης, έχουν κλείσει τα Εργαστήρια (Ακτινολογικό, Κυτταρολογικό κ.ά.), η Αιμοδοσία, το Δερματολογικό Τμήμα και το Τμήμα Φυσικοθεραπείας. Το συγκεκριμένο νοσοκομείο εξυπηρετούσε ετησίως 80 χιλιάδες ασθενείς, έκανε 1.500 χειρουργικές επεμβάσεις, οδηγώντας σήμερα τους ασθενείς είτε στις χρονοβόρες λίστες αναμονής άλλων δημόσιων νοσοκομείων είτε στον ιδιωτικό τομέα.
Ο Γ. Λαμπρούλης επισήμανε ότι η ρύθμιση της κυβέρνησης για μετακίνηση του προσωπικού αποτελεί ταφόπλακα στο δίκαιο αίτημα των κατοίκων για πλήρη επαναλειτουργία του νοσοκομείου, μετατρέπει σε «μπαλάκι» τους εργαζόμενους ανάμεσα σε τρία νοσοκομεία (Λοιμωδών, Νίκαιας και «Αττικόν») και ζήτησε την πλήρη επαναλειτουργία του με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και δικό του σύγχρονο οργανόγραμμα.
Οσον αφορά το σχέδιο νόμου για τη σύσταση Συλλόγου Διατροφολόγων, επισήμανε ότι πρόκειται για ένα συμβουλευτικό όργανο της εκάστοτε κυβέρνησης που θα συμμετέχει στη χάραξη της πολιτικής Υγείας της χώρας. Θα αποτελεί μοχλό προώθησης της εφαρμοζόμενης πολιτικής στον χώρο της Υγείας - Πρόνοιας στα ζητήματα της διατροφολογίας, που συνειδητά εφαρμόζουν η σημερινή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ στη λογική της λειτουργίας των νοσοκομείων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια αλλά και ενίσχυσης των ιδιωτικών φορέων Υγείας.
Μαχητική συγκέντρωση στον Σιδηροδρομικό Σταθμό του Αδενδρου Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν χθες το μεσημέρι εργαζόμενοι στα εκδοτήρια της «Hellenic Train», συνάδελφοί τους από τον σιδηρόδρομο αλλά και κάτοικοι της περιοχής, απαιτώντας να μην υλοποιηθεί η απόφαση της εταιρείας για κλείσιμο των εκδοτηρίων και να παραμείνουν στην εργασία τους οι εκδότες.
Με σύνθημα «κάτω τα χέρια απ' τους σταθμούς», εργαζόμενοι και κάτοικοι διαμήνυσαν την απόφασή τους να συνεχίσουν τον αγώνα ενάντια στο κλείσιμο των εκδοτηρίων, που θα έχει ως αποτέλεσμα να ερημώσουν οι σταθμοί και να χάσουν τη δουλειά τους 200 εργαζόμενοι.
Θυμίζουμε ότι η «Hellenic Train» αποφάσισε να βάλει λουκέτο σε 34 εκδοτήρια πανελλαδικά και να πετάξει στον δρόμο της ανεργίας τους εργαζόμενους - εκδότες, στις 28 Φλεβάρη, τη μέρα της τραγικής επετείου του εγκλήματος των Τεμπών. Σύμφωνα με τη νέα πολιτική της «Hellenic Train», οι επιβάτες καλούνται να βγάζουν εισιτήρια είτε ηλεκτρονικά είτε μέσα στο τρένο.
Κάτω από την πίεση των γενικευμένων αντιδράσεων που προκάλεσε η παραπάνω απόφαση, η εταιρεία ανακοίνωσε δίμηνη παράταση και τώρα οι περισσότερες συμβάσεις αναμένεται να λήξουν μέχρι τις 15 Μάη. Πολλοί από τους εργαζόμενους δουλεύουν στα εκδοτήρια εδώ και 10, 12, 15 και 18 χρόνια, με συμβάσεις που ανανεώνονταν, ενώ κάποιοι είναι λίγα χρόνια πριν τη συνταξιοδότηση.
Τις επιπτώσεις για τους επιβάτες αναδεικνύουν οι κάτοικοι στις περιοχές όπου κλείνουν εκδοτήρια, όπως και στο Αδενδρο. Ειδικότερα, θα δημιουργηθούν προβλήματα για επιβάτες ΑμεΑ, καθώς και για ηλικιωμένους που έχουν ανάγκη από φυσική βοήθεια για την επιβίβαση και αποβίβαση στις αμαξοστοιχίες. Επίσης θα δημιουργηθεί πρόβλημα στην ενημέρωση των επιβατών σε περιπτώσεις καθυστερήσεων, ενώ με την έκδοση εισιτηρίων μέσα στο τρένο θα χαθούν σημαντικές εκπτώσεις, όπως σε εισιτήρια επιστροφής, νεανικά (12 - 24 ετών), φοιτητικά, πολυτέκνων, συνταξιούχων ΟΣΕ.
Συγκεκριμένα, ο Αλέκος Μαρινάκης αναφέρθηκε στην αναγκαία υλοποίηση του έργου της νότιας παράκαμψης των Χανίων (Αγ. Μαρίνας), που θα συνδέει τη λεωφόρο Σούδας με τη λεωφόρο Καζαντζάκη στο Βαμβακόπουλο. Πρόκειται για έργο που δεν έχει υλοποιηθεί, ούτε σχεδιάζεται να γίνει κάτι τέτοιο παράλληλα με τον ΒΟΑΚ, κάτι που αναμένεται να εντείνει το πρόβλημα των μετακινήσεων στα Χανιά. Αλλωστε, ο ΒΟΑΚ σχεδιάζεται ως δρόμος περίκλειστος για την επιβολή διοδίων, με τον Αλ. Μαρινάκη να αναδεικνύει ότι η έλλειψη νότιας παράκαμψης είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη, αφού συνδέεται με τις διεξόδους διαφυγής και με ζητήματα πολιτικής προστασίας. Σημείωσε τις ευθύνες διαχρονικά των κυβερνήσεων και των τοπικών αρχών για τους δρόμους - καρμανιόλα στην Κρήτη, και ανέδειξε ότι η ανάγκη του λαού για ασφαλείς μεταφορές «αντιμετωπίζεται ως κόστος από το επιλεκτικά ανίκανο αστικό κράτος, ενώ θυσιάζεται στον βωμό του καπιταλιστικού κέρδους».
Στο Φράγμα Πλακιωτίσσας αναφέρθηκε με τη σειρά του ο Δημήτρης Βρύσαλης, το οποίο αν και είναι έργο ζωτικής σημασίας, αφενός παραδόθηκε 18 χρόνια μετά τη δημοπράτησή του (!) αφετέρου εκκρεμούν ακόμα η κατασκευή του αρδευτικού δικτύου στους δήμους Αρχανών - Αστερουσίων και Γόρτυνας, όπως και της παραλίμνιας οδού.
Ο περιφερειακός σύμβουλος θύμισε τις επανειλημμένες παρεμβάσεις της «Λαϊκής Συσπείρωσης», εστιάζοντας στην εγκληματική διαχείριση του νερού ως εμπόρευμα, στερώντας τελικά από τον λαό τα αναγκαία έργα και την πρόσβαση σε φτηνό, επαρκές, ποιοτικό, πόσιμο νερό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι παρόλο που για τη χρηματοδότηση του παραπάνω έργου απαιτούνται περίπου 30 εκατ., δεν υπάρχει καμία δέσμευση από την κυβέρνηση, ενώ η περιφερειακή αρχή περιορίζεται στο να εκφράζει την ...«αισιοδοξία» της.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Documento», ανάμεσα στα στελέχη του επικοινωνιακού μηχανισμού της ΝΔ που απασχολήθηκαν στην «Blue Skies» είναι ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης, ο Θ. Μπακόλας, που έχει διατελέσει σύμβουλος του πρωθυπουργού για τις σχέσεις της χώρας με την ΕΕ και τις ΗΠΑ και γενικός γραμματέας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, η νυν υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Δ. Μιχαηλίδου, και άλλοι.
Την έμμισθη σχέση του με την εταιρεία, από τον Μάρτη του 2016 μέχρι και τον Ιούλη του 2019 (ενώ ήταν παράλληλα αναπληρωτής εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ), επιβεβαίωσε ο Κ. Κυρανάκης σε συνέντευξή του στο «Mega».
Παράλληλα, σύμφωνα με δημοσιεύματα ανατέθηκε σύμβαση στη V+O από το ΤΕΕ, ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, για το έργο «Επικοινωνιακή στρατηγική, συμβουλευτική και σχέδιο δράσεων - Δημόσιες σχέσεις για την επέτειο των 100 χρόνων του ΤΕΕ», με τις ψήφους των παρατάξεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, οι οποίες αποτελούν την πλειοψηφία στο ΤΕΕ.
Μεγάλη συναυλία - αφιέρωμα στα τραγούδια των αγώνων της εργατικής τάξης, με τίτλο «Γεια σου περήφανη κι αθάνατη εργατιά», διοργανώνει ο δήμος Πατρέων την Παρασκευή 2 Μάη στις 9.30 μ.μ. στην πλατεία Γεωργίου, τιμώντας την Εργατική Πρωτομαγιά.
Συμμετέχουν ο Δημήτρης Μπάσης, ο Παντελής Θαλασσινός, ο Κώστας Τριανταφυλλίδης και η Βιολέτα Ικαρη, πλαισιωμένοι από εξαμελή ορχήστρα. Την καλλιτεχνική επιμέλεια έχει ο Μανόλης Ανδρουλιδάκης.