ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 28 Σεπτέμβρη 2011
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΑΜΕ
Παραδίδουν τη ΔΕΗ στα μεγάλα συμφέροντα

Παρέμβαση του Μετώπου, με αφορμή τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης

Σχολιάζοντας τις ανακοινώσεις Παπακωνσταντίνου για το «σπάσιμο» της ΔΕΗ, ώστε να γίνει ευκολότερη η διαδικασία της παραπέρα ιδιωτικοποίησης της επιχείρησης το ΠΑΜΕ σημειώνει:

«Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με τη συνέντευξη που έδωσε ο αρμόδιος υπουργός Παπακωνσταντίνου, επιβεβαίωσε ότι προχωρούν ακάθεκτοι στην ολοκληρωτική ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ αλλά και ολόκληρου του τομέα.

Ολα τα σενάρια πώλησης είναι ανοικτά μετά το διαχωρισμό της ΔΙΑΝΟΜΗΣ και μεταφοράς και δείχνουν τη διαπάλη που διεξάγεται για το ποιος και τι θα πάρει από τα μεγάλα συμφέροντα.

Θα ξεπουλήσουν στην κυριολεξία ό,τι έχει απομείνει

  • Λιγνιτικούς σταθμούς (ΑΗΣ Αμυνταίου, και Μεγαλόπολη)
  • Λιγνιτική ενέργεια από σταθμούς της ΔΕΗ
  • Θυγατρικές ολόκληρες ή κομμάτια
  • Θα μετοχοποιήσουν και θα δώσουν σε στρατηγικό επενδυτή ό,τι θα έχει απομείνει.

Την ίδια ώρα, η επίθεση στους εργαζόμενους της ΔΕΗ έχει στόχο να προετοιμάσει την εφαρμογή όλων των αντεργατικών τερατουργημάτων: εφεδρεία, απολύσεις, μειώσεις μισθών κ.λπ. γι' αυτό μίλησε για περίσσευμα εργαζομένων που εργάζονται ως διοικητικοί.

Φαίνεται καθαρά τι αντεργατικό όπλο στα χέρια της κυβέρνησης είναι η κατάπτυστη συμφωνία για μείωση των μισθών κατά 11% που υπέγραψαν οι συνδικαλιστές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στον ΟΤΕ και έτρεξε να τη χαιρετίσει η συμβιβασμένη πλειοψηφία της ΓΣΕΕ.

Την ίδια ώρα, χρησιμοποιούν τη ΔΕΗ για να εκβιάσουν τους εργαζόμενους να πληρώσουν τα χαράτσια, απειλώντας τους ότι θα τους κόψουν το ρεύμα σε διαφορετική περίπτωση.

Ο ενεργειακός σχεδιασμός για τον οποίο μιλούν δεν είναι τίποτα άλλο από το σχέδιο που καταστρώνουν για το πώς θα μοιράσουν την πίτα της ενέργειας στα μεγάλα μονοπώλια.

Η επίσκεψη των Γερμανών βιομηχάνων στην Ελλάδα και η συζήτηση για χάρισμα 200.000 στρεμμάτων για την ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, γι' αυτό συζητούν για τη χρηματοδότησή τους, την απαλλαγή τους από «μη ανταγωνιστικές χρεώσεις», η απαλλαγή των ηλεκτροπαραγωγών από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης Φυσικού Αερίου είναι μόνο ορισμένα από τα μέτρα - προνόμια που δίνουν στο μεγάλο κεφάλαιο.

Στην ίδια συνέντευξη, στην ουσία επιβεβαίωσε ότι το 2012 θα έχουνε νέες αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ, προκειμένου να έχουν ικανοποιητικά κέρδη τα μονοπώλια της Ενέργειας.

Η εργατική τάξη, οι αυτοαπασχολούμενοι, η φτωχή αγροτιά δεν πρόκειται να κερδίσει τίποτα από την καινούργια εξέλιξη, αντίθετα θα κληθεί να πληρώσει για ακόμα μια φορά.

Για μια ακόμα φορά αποκαλύπτονται ποιον εξυπηρετούν όλοι αυτοί που τάσσονται αναφανδόν υπέρ της ιδιωτικοποίησης, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑ.Ο.Σ., ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ.

Σοβαρές είναι οι ευθύνες του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού που χρόνια τώρα στηρίζουν την απελευθέρωση ιδιωτικοποίηση της ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ.

Η μόνη λύση που υπηρετεί τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων σήμερα είναι η πάλη για την απόκρουση της ιδιωτικοποίησης, να απαιτήσουν μείωση των τιμολογίων της ΔΕΗ, καμιά διακοπή ρεύματος στους άνεργους, τους απολυμένους, σε αυτούς που δε θέλουν και δεν μπορούν να πληρώσουν τα χαράτσια.

Μόνο όταν η ενέργεια αποτελεί αποκλειστικά κρατική κοινωνική ιδιοκτησία μπορούν να ικανοποιηθούν πλήρως οι λαϊκές ανάγκες».

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Ανω του 40% οι αυξήσεις στο πετρέλαιο

Εκτεταμένη φοροδιαφυγή και έξαρση του λαθρεμπορίου και της νοθείας στα καύσιμα κατήγγειλαν χτες οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), της μιας από τις δύο Ομοσπονδίες που εκπροσωπούν μια μερίδα του κλάδου των βενζινοπωλών. Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου έκαναν λόγο για «ατολμία» της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει την παράνομη διακίνηση καυσίμων και την ίδια στιγμή ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, βάζοντας πλάτες στις κυβερνητικές μεθοδεύσεις, πρόβαλε ως λύση στο πρόβλημα την εξίσωση του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης με ταυτόχρονη επιδότηση στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. Ζήτησαν, ακόμη, μείωση των φόρων στα καύσιμα, καθώς, όπως είπαν, φέτος τα έσοδα από φόρους στα καύσιμα ήταν μικρότερα απ' ό,τι πέρσι.

Κατά τ' άλλα οι εκπρόσωποι της ΠΟΠΕΚ εκτίμησαν ότι με βάση τα σημερινά δεδομένα και τη σταδιακή εξομοίωση των φόρων η λιανική τιμή του πετρελαίου θέρμανσης θα διαμορφωθεί στις 5 Οκτώβρη γύρω στα 98 λεπτά - 1 ευρώ το λίτρο, από 65 - 70 λεπτά που άρχισε η διακίνησή του πέρσι την ίδια περίοδο (μια αύξηση άνω του 40%).

Ακόμη, προέβλεψαν ότι η δυνατότητα χρήσης πετρελαίου κίνησης για θέρμανση από επαγγελματίες θα ανοίξει την όρεξη των λαθρεμπόρων, φέρνοντας ως παράδειγμα περιπτώσεις όπου στην ίδια πολυκατοικία συστεγάζονται γραφεία και κατοικίες. Μεταξύ των άλλων ακούστηκαν καταγγελίες για εκτεταμένη νόθευση της βενζίνης με βιοαιθανόλη (βιοκαύσιμο). Οπως είπε συγκεκριμένα ο Γ. Ασμάτογλου, μέλος της ΠΟΠΕΚ, το 30% των πρατηρίων νοθεύει τη βενζίνη μ' αυτό τον τρόπο καθώς πρόκειται για καύσιμο που εισάγεται παράνομα από Ιταλία και Βουλγαρία και είναι πολύ φθηνότερο (περίπου 50 λεπτά το λίτρο).

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ ΤΑΞΙ
Απεργούν σήμερα και αύριο

Με 48ωρη πανελλαδική απεργία σήμερα και αύριο και συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Υποδομών στις 11 το πρωί απαντούν οι αυτοκινητιστές στα κυβερνητικά σχέδια για το «άνοιγμα» του επαγγέλματός τους, τα οποία τους οδηγούν στην ανεργία και την οικονομική καταστροφή. Σήμερα το προεδρείο της Ομοσπονδίας θα επιδιώξει συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, με τη συνδικαλιστική πλειοψηφία να επιμένει στην τακτική του διαλόγου και στην κατάθεση «εποικοδομητικών προτάσεων», πάντα βέβαια εντός της λογικής της «απελευθέρωσης με ευρωπαϊκούς όρους», συνεχίζοντας έτσι την προσπάθεια αποπροσανατολισμού της βάσης του κλάδου.

Οι Επιτροπές Αγώνα στα ταξί καλούν τους συναδέλφους τους να κατέλθουν μαζικά στην απεργία ενάντια στην πολιτική της «απελευθέρωσης» στις οδικές επιβατικές μεταφορές, αλλά και να συμμετάσχουν στα συλλαλητήρια ενάντια στα «χαράτσια» που διοργανώνουν σήμερα το απόγευμα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη συνδικαλιστικοί φορείς των εργαζομένων και των ΕΒΕ.

ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Χρήμα για τις γερμανικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα

Την πρόθεση της γερμανικής κυβέρνησης να χρηματοδοτήσει η ίδια τις επενδύσεις γερμανικών επιχειρήσεων που βρίσκονται στην Ελλάδα, για το διάστημα που η χώρα μας δε θα έχει πρόσβαση στις αγορές, ανακοίνωσε ο Γερμανός αντικαγκελάριος και υπουργός Οικονομίας Φ. Ρέσλερ στον υπουργό Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοΐδη, χτες στη συνάντησή τους στο Βερολίνο.

Αντικείμενο της συνάντησης ήταν το πλαίσιο της επίσκεψης που θα πραγματοποιήσει ο Γερμανός αξιωματούχος την ερχόμενη βδομάδα στην Ελλάδα - συνοδευόμενος από πολυμελή επιχειρηματική αντιπροσωπεία - στη διάρκεια της οποίας αναμένεται να υπογραφεί και το «ελληνογερμανικό σύμφωνο οικονομικής συνεργασίας».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, ο Φ. Ρέσλερ «εξέφρασε στον Ελληνα υπουργό την ξεκάθαρη στήριξή του στις ελληνικές προσπάθειες για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, αλλά και την επαναφορά της οικονομίας μας, μέσω επενδύσεων, σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης», εκφράζοντας βεβαίως την επιδίωξη των Γερμανών βιομηχάνων να εκμεταλλευτούν τη δυσχερή θέση της Ελλάδας για να εξασφαλίσουν υπέρογκα κέρδη.

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Κέρδη 101,1 εκατ. ευρώ το 2010

Κέρδη της τάξης των 101,1 εκατ. ευρώ εξασφάλισε η κυβερνητική πολιτική της ενίσχυσης του κεφαλαίου στο χώρο των ασφαλιστικών εταιρειών το 2010, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας (ΕΑΕΕ). Για την ιστορία, μετά τους φόρους, το αποτέλεσμα εμφανίζεται λογιστικά ως ζημία ύψους 10,2 εκατ. ευρώ, κάτι το οποίο σε καμία περίπτωση δεν αναιρεί το γεγονός ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες καρπώθηκαν μια χαρά την αβεβαιότητα και την ανασφάλεια που προκαλεί η πολιτική των βάρβαρων ανατροπών στην Κοινωνική Ασφάλιση. Ενδεικτικό είναι ότι από το σύνολο των εσόδων των ασφαλιστικών εταιρειών, που φέτος το καρπώθηκαν οκτώ λιγότερες από πέρσι (μειώθηκαν σε 73 από 81 που ήταν το 2009, ενδεικτικό κι αυτό της συγκέντρωσης και της γιγάντωσης των μονοπωλίων), τα 775 εκατ. ευρώ προήλθαν από τις ασφαλίσεις ζωής, τα 126,9 εκατ. από την αστική ευθύνη οχημάτων και τα 504,5 από τις ασφαλίσεις των υπόλοιπων κλάδων. Αξιοσημείωτο και αποκαλυπτικό των ληστρικών ανατιμήσεων που επέβαλαν οι ασφαλιστικές εταιρείες στα ασφάλιστρα των οχημάτων είναι ότι τα έσοδα από την αστική ευθύνη αυτοκινήτων εμφανίζονται να έχουν τριπλασιαστεί το 2010. Αυξήθηκαν κατά 201,8% σε σχέση με το 2009 που ήταν 42 εκατ. ευρώ!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ