«Αλκυονίδες του Δεκέμβρη» από τις 11 έως και τις 17 Δεκέμβρη
Με έναρξη αύριο Πέμπτη 11/12 οι προβολές διαμορφώνονται ως εξής: Από τις 4 έως τις 6 το απόγευμα, επιλεγμένες ταινίες της 14ης CAMERA ZIZANIO και του διαγωνιστικού τμήματος μικρού μήκους, του 17ου Φεστιβάλ. Στις 18.15 «Το πειραγμένο γκάζι» (Βέλγιο, 2014, 82') του Ντανιέλ Λαμπό και στις 20.15 «Ο Ματέι των ορυχείων» (Ρουμανία, Γερμανία, Γαλλία, 2013, 82') της Αλεξάντρα Γκουλέα.
Την Παρασκευή 12/12, από τις 4 έως τις 6 το απόγευμα επιλεγμένα φιλμ μικρού μήκους. Στις 18.15 προβολή της ταινίας «Η λίγκα των παρανόμων» (Καναδάς, 2014, 90') του Ζαν Μποντρί και στις 20.15 το «Μητέρα, σ' αγαπώ» (Λετονία, 2013, 83') σε σκηνοθεσία Γιάνις Νορντς.
Το Σάββατο 13/12, από τις 4 έως τις 6 το απόγευμα, επιλογές ταινιών μικρού μήκους. Στις 18.15, το φιλμ «Σάνα, η μουσική του λύκου» (Ελβετία, Καναδάς, 2014, 96') του Νίνο Γιακούσο και στις 20.15 θα προβληθεί η ταινία «Τα μπλουζ των σπασμένων λόφων» (Σουηδία, 2013, 80') της Σοφία Νορλίν.
Την Κυριακή 14/12, προβολή επιλεγμένων ταινιών από τη 14η CAMERA ZIZANIO από τις 13.30 έως τις 14.30. Από τις 14.30 έως τις 22.30, θα προβληθούν οι βραβευμένες ταινίες του 17ου Φεστιβάλ.
Τη Δευτέρα 15/12, από τις 4 έως τις 5 το απόγευμα, επιλογές από τη 14η CAMERA ZIZANIO. Από τις 5 το απόγευμα έως τις 22.30 ξετυλίγεται η «μέρα των ντοκιμαντέρ».
Την Τρίτη 16/12, από τις 4 έως τις 6 το απόγευμα, προβολή επιλογών ταινιών μικρού μήκους. Στις 18.15 προβολή του φιλμ «Ενα μπιζέλι για σπίτι» (Γερμανία, 2014, 90') του Τόμας Χάινεμαν και στις 20.15 «Ο Ματέι των ορυχείων» (Ρουμανία, Γερμανία, Γαλλία, 2013, 82') της Αλεξάντρα Γκουλέα.
Τέλος, οι «Αλκυονίδες του Δεκέμβρη» ολοκληρώνονται την Τετάρτη 17/12 με προβολές, από τις 4 έως τις 6 το απόγευμα, επιλεγμένων ταινιών από τη 14η CAMERA ZIZANIO και το 17ο Φεστιβάλ Ολυμπίας για παιδιά και νέους, ενώ στις 18.15 έρχεται ως επιστέγασμα της όλης εκδήλωσης η βραβευμένη ως καλύτερη ταινία του φεστιβάλ, «Μητέρα, σ' αγαπώ» (Λετονία, 2013, 83') σε σκηνοθεσία Γιάνις Νορντς.
Μια ελεύθερη διασκευή πάνω στο ομώνυμο έργο «Με τα δόντια» του Θόρντον Γουάιλντερ (1942), που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης - Κ. Κουν (κάθε Δευτέρα μέχρι τις 12 Γενάρη) την ίδια ακριβώς περίοδο - Νοέμβρη του 1954 - πριν 60 χρόνια. Επιμέλεια μετάφρασης: Γιώργος Δεπάστας. Διασκευή - Σκηνοθεσία: Γιάννης Μόσχος. Σκηνικά - Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου. Σκηνοθεσία κινματογραφικού υλικού: Χρήστος Δήμας. Κίνηση: Ανθή Θεοφυλίδου. Μουσική επιμέλεια: Αγγελος Τριανταφύλλου. Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου. Παίζουν (αλφαβητικά): Φωτεινή Αθερίδου, Αντίνοος Αλμπάνης, Θανάσης Δήμου, Ιωάννα Μαυρέα, Αγγελος Μπούρας, Ιωάννα Παππά.
Σκηνοθεσία - Ερμηνεία: Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος, μουσική: Χρήστος Λεοντής, μετάφραση: Αλέξανδρος Mωραϊτίδης, δραματουργική επεξεργασία: Ματίνα Μοσχοβή, βοηθοί σκηνοθέτη - εκτέλεση και οργάνωση παραγωγής: Κωστής Σαββιδάκης, Αννυ Ζερβού, Χιονια Χιωτέλλη, φωτισμοί: Μανώλης Πράτσης, Φωτογραφίες: Θεανώ Μανουδάκη, παραγωγή: Θέατρο ΣΥΝ ΚΑΤΙ, συμπαραγωγή: Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ.
Κάθε Δευτέρα και Τετάρτη, στις 6.30 μ.μ. στο θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ, Αλκμήνης 8, Γκάζι (μετρό Κεραμεικός), τηλ: 210.3428.650.
Σε συνέχεια των κινητοποιήσεών, τους οι εργαζόμενοι στο ΚΘΒΕ προχωρούν σήμερα σε στάσεις εργασίας, απαιτώντας την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων, επαναφορά της κρατικής επιχορήγησης σε προηγούμενα επίπεδα, άμεση λύση των χρόνιων προβλημάτων του οργανισμού. Η ανακοίνωση των εργαζομένων αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: «Οι εργαζόμενοι του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ηθοποιοί, διοικητικοί και τεχνικοί) αποφάσισαν ομόφωνα να αντιδράσουν στη συνεχιζόμενη απαξίωση του οργανισμού από την Πολιτεία. Επειδή οι πολιτικές που δουλικά ακολουθούνται απαξιώνουν τον πολιτισμό και κατ' επέκταση το θέατρο. Επειδή μεθοδευμένα επιδιώκεται η συρρίκνωση του μεγαλύτερου πολιτιστικού οργανισμού της χώρας. Επειδή δεν υπήρξε ποτέ καμία μέριμνα για τη λύση των χρόνιων προβλημάτων του θεάτρου, όπως το χρέος της Οπερας, που φορτώθηκε στον Οργανισμό από την Πολιτεία. Επειδή δεν καταλογίστηκαν ποτέ ευθύνες σε λανθασμένες επιλογές προηγούμενων διοικήσεων, με πάγια τακτική την απενοχοποίηση των ενόχων. Επειδή η ανοχή μας από δω και πέρα σημαίνει συνενοχή και επειδή κουραστήκαμε να εισπράττουμε έωλες και αόριστες υποσχέσεις. Επειδή για μας η επιβίωση του οργανισμού του Κρατικού Θεάτρου δεν είναι προϊόν πολιτικών αντιπαροχών, αλλά αναγκαιότητα καλλιτεχνικής ύπαρξης, προχωρούμε σε στάσεις εργασίας».
Τη συμπαράστασή τους στον αγώνα των εργαζομένων του ΚΘΒΕ δηλώνουν με ανακοίνωσή τους οι Εργαζόμενοι του Εθνικού Θεάτρου, αναφέροντας μεταξύ άλλων: «Βρισκόμαστε στο πλευρό των συναδέλφων του ΚΘΒΕ. Εχουν εξαγγείλει στάσεις εργασίας για να αντισταθούν στην ανυπαρξία πολιτικής βούλησης από το υπουργείο Πολιτισμού να δώσει αποφασιστική λύση σε προβλήματα που κληροδοτήθηκαν από τις προηγούμενες διοικήσεις. Συμπαραστεκόμαστε στις κινητοποιήσεις, υπογράφουμε τα αιτήματα και ζητούμε την άμεση επίλυση των προβλημάτων».
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος δίνει τη δυνατότητα της επιστροφής ή αλλαγής των εισιτηρίων που έχουν ήδη εκδοθεί. Το χρονικό διάστημα εξαργύρωσης ή αλλαγής των εισιτηρίων ορίζεται από την επομένη της απεργίας 11/12 έως τις 17/12. Πληροφορίες στο τηλέφωνο: 231.5200.200. Οι παραστάσεις που ματαιώνονται είναι: «Συνέβη και του χρόνου» στο Βασιλικό Θέατρο, «Σερσέ λα φαμ» στη Σκηνή Σ. Καραντινός της Μονής Λαζαριστών, «Με δύναμη από την Κηφισιά» στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών, «Ο Γύρος του Κόσμου σε 80 ημέρες» στο Βασιλικό Θέατρο, «η Φάρμα των Ζώων» στη Μονή Λαζαριστών.
Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Τόπος» το νέο βιβλίο του Χαράλαμπου Πουλόπουλου, αναπληρωτή καθηγητή Κοινωνικής Εργασίας στο Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Δραστηριοποιείται στον τομέα αντιμετώπισης των εξαρτήσεων και διετέλεσε διευθυντής του ΚΕΘΕΑ την περίοδο 1995 - 2013.
Σε αυτό το βιβλίο επικεντρώνεται στις επιπτώσεις της κρίσης στην καθημερινότητά μας. Αντιδρά στη σιωπή, το φόβο και την απόγνωση που κατακλύζουν τη ζωή μας σήμερα και με συναισθηματικά φορτισμένο λόγο καταθέτει την προσωπική επιστημονική του οπτική για την έξοδο από την κρίση.
Τα φαινόμενα της εποχής, όπως ο φόβος και η ενοχή, η φτώχεια, η επιδείνωση της ψυχικής και σωματικής υγείας, η έξαρση των αυτοκτονιών, η ποινικοποίηση της ασθένειας και της διαφορετικότητας, η παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων, το φαινόμενο του φασισμού και της ρατσιστικής βίας, ανατέμνονται στα εννέα κεφάλαια του βιβλίου. Αξιολογούνται επίσης οι συνθήκες και τα αίτια που προσδιορίζουν τη σύγχρονη κοινωνική πορεία και τις «παθολογίες» της.
Σε αυτήν την πραγματικότητα ο συγγραφέας απαντά με την ιδιότητα του κοινωνικού επιστήμονα, προτείνοντας ως τρόπους παρέμβασης την κοινωνική αλληλεγγύη και τη συλλογική δράση.