ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 12 Αυγούστου 2004
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κατ' όνομα ταχύπλοα...

Μεγάλες καθυστερήσεις στις γραμμές για Λέσβο και Λήμνο

Ταλαιπωρία των επιβατών στο λιμάνι της Μυτιλήνης
Ταλαιπωρία των επιβατών στο λιμάνι της Μυτιλήνης
Απίστευτη είναι η ταλαιπωρία που υφίστανται οι ταξιδιώτες που επιλέγουν να ταξιδέψουν με τα ταχύπλοα της Ναυτιλιακής Εταιρίας Λέσβου, που κάθε άλλο παρά για την ταχύτητά τους διακρίνονται, αφού οι καθυστερήσεις είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα συμβατικά πλοία. Η αγανάκτηση περισσεύει καθώς πολλοί ταξιδιώτες πληρώνουν διπλάσιο εισιτήριο για να φτάσουν γρηγορότερα στους προορισμούς τους, αλλά υφίστανται καθυστερήσεις που φτάνουν ως και τις 4 ώρες! Τα πλοία βρίσκονται εν κινήσει 24 ώρες το 24ωρο, με συνέπεια μια καθυστέρηση σε ένα δρομολόγιο να μετακυλίεται αυτόματα και να επηρεάζει όλα τα υπόλοιπα. Συν τοις άλλοις, οι ρυθμοί δουλιάς είναι εξοντωτικοί για τους εργαζόμενους σ' αυτά.

Χτες, για παράδειγμα, το ταχύπλοο «Κεντέρης» έπρεπε να φτάσει στη Λήμνο στις 13.30 και να αναχωρήσει αμέσως για Λέσβο. Ομως, στις 16.30 δεν είχε φανεί ακόμα στο λιμάνι της Μύρινας. Την περασμένη Κυριακή αντί να φτάσει στη Λέσβο στις 12.30 τα μεσάνυχτα, έφτασε στις 3 τα ξημερώματα. Πέρα από τη σωματική ταλαιπωρία, οι ταξιδιώτες αναγκάζονται σε παραπανίσια έξοδα κατά την πολύωρη αναμονή τους στα λιμάνια.

Στη Μύρινα χτες η αγανάκτηση ήταν έκδηλη. Η κ. Μαρία, που ταξίδευε από Λήμνο προς Αθήνα, μας είπε: «Στα νησιά πληρώνουμε πανάκριβα τα εισιτήρια σε πλοία και αεροπλάνα και σε όλα τα άλλα προϊόντα. Ο,τι θέλουν οι εφοπλιστές κάνουν και δεν τους ελέγχει κανείς. Εταξε και η ΝΔ μέχρι να πάρει την ψήφο μας, την πήρε και τώρα δε μας δίνει καμιά σημασία. Φταίμε κι εμείς που δεν τους γυρίζουμε την πλάτη. Απογοήτευση, τι άλλο να πει κανείς».

Η κ. Σούλα ταξίδευε από Θεσσαλονίκη για Μυτιλήνη όπου έπρεπε να έχει φτάσει στις 4μ.μ. και έφτασε τελικά στις 8μ.μ., όπως μας είπε, «τόση καθυστέρηση δε δικαιολογείται, πόσο μάλλον που πληρώνουμε τόσο ακριβό εισιτήριο, κάνουν ό,τι θέλουν και δεν υπάρχει έλεγχος από πουθενά».

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ
Προθεσμία ζητούν οι εργοληπτικές οργανώσεις

«Περί τις 20 Αυγούστου» θα κατατεθεί το νομοσχέδιο μειοδοτικού συστήματος ανάθεσης δημοσίων έργων που καταργεί τον περιβόητο «μαθηματικό τύπο» ανάδειξης αναδόχου δήλωσε, χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς. Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, όπως έχει γράψει ο «Ρ», στην ουσία επεκτείνει το σύστημα της λεγόμενης «αυτοχρηματοδότησης» και των «συμβάσεων παραχώρησης» όχι μόνο στα μεγάλα αλλά και σε μικρότερα έργα. Επιπλέον, εντάσσεται σε ένα πλέγμα μέτρων που θα δίνει νέα ώθηση στη συγκέντρωση των έργων από το μεγάλο κατασκευαστικό κεφάλαιο.

Για το χρόνο κατάθεσης του νομοσχεδίου προέκυψε «διαφωνία» ανάμεσα στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιά και τις εργοληπτικές οργανώσεις. Οι τελευταίες ζήτησαν, χτες με επιστολή τους, την παράταση της κατάθεσης, επικαλούμενες πως δεν μπορεί να γίνει «σοβαρός, παραγωγικός και αποτελεσματικός διάλογος», λόγω των «ασφυκτικών περιθωρίων, τη συγκυρία της διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων και των θερινών διακοπών».

Ο Γ. Σουφλιάς δήλωσε δε θα δοθεί παράταση γιατί όπως είπε «οι πέντε εργοληπτικές οργανώσεις είχαν όλη τη δυνατότητα και το χρόνο να κάνουν τις παρατηρήσεις τους», ορισμένες απ' τις οποίες χαρακτήρισε «πράγματι ουσιαστικές». Προσέθεσε πως «ορισμένες, απλώς εκείνο το οποίο επιθυμούσαν ήταν να παραμείνει ο μαθηματικός τύπος». Τέλος, ο Γ. Σουφλιάς, ευχαρίστησε το Τεχνικό Επιμελητήριο για τις παρατηρήσεις του, πολλές απ' τις οποίες, όπως είπε, έγιναν αποδεκτές.

Περιορισμοί στην κυκλοφορία σήμερα

Από τις 8.30 το πρωί έως και τις 21.00 θα πραγματοποιηθεί η λαμπαδηδρομία από την πλατεία Κοραή στον Πειραιά στην Ακρόπολη. Ετσι, η Τροχαία θα προχωρήσει σε προσωρινή διακοπή κυκλοφορίας στους δρόμους από όπου θα περάσει η Ολυμπιακή Φλόγα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στους δρόμους εκείνους θα απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση, που θα διαρκέσει ως τις 21.00. Οι δήμοι από όπου θα περάσει η Φλόγα είναι οι εξής: Πειραιά, Μοσχάτου, Αγ. Ι. Ρέντη, Ταύρου, Καλλιθέας, Ν. Σμύρνης, Π. Φαλήρου, Αλίμου, Ελληνικού, Γλυφάδας, Βούλας, Βουλιαγμένης, Βάρης, Λαυρεωτικής, Καλυβίων, Μαρκοπούλου και Κρωπίας. Από εκεί, θα ακολουθήσει αντίστροφη πορεία και αφού φτάσει μέχρι την Αργυρούπολη, θα συνεχίσει από τους παρακάτω δήμους: Υμηττού, Βύρωνα, Αθήνας και θα τερματίσει στην Ακρόπολη.

ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥ - ΡΑΦΗΝΑΣ
Εγκαινίων συνέχεια...

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα της αυτοκινητόδρομου Σταυρού - Ραφήνας, από το ύψος του Σταυρού μέχρι το Πικέρμι, μήκους 2,5 χιλιομέτρων, στα πλαίσια των έργων εξυπηρέτησης των Ολυμπιακών Αγώνων. Το έργο κόστισε 41.001.214 ευρώ και βρίσκεται συγκεκριμένα, από τον Α/Κ Συλλεκτηρίας οδού Παλλήνης έως τον κόμβο της οδού Πέτσα, και σύμφωνα με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, θα βοηθήσει στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της Παλλήνης. Στο τμήμα που παραδόθηκε υπάρχει, ανάμεσα στις δύο λωρίδες, αναγκαίο πλάτος γιατί προβλέπεται να επεκταθεί ο προαστιακός σιδηρόδρομος.

Η συνέχεια του έργου, από την οδό Πέτσα έως τη διασταύρωση της Ραφήνας θα κατασκευαστεί με τη γνωστή αντιλαϊκή μέθοδο της «αυτοχρηματοδότησης». Το έργο δηλαδή θα το εκμεταλλεύονται οι κατασκευαστικές εταιρίες, οι οποίες όμως θα συμμετάσχουν στην κατασκευή του μόνο με ένα ποσοστό του οικονομικού κόστους. Η συνέχεια του υπόλοιπου έργου, 9 ακόμα χιλιομέτρων μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας δεν έχει καθοριστεί ακόμα πότε θα ξεκινήσει.

ΔΗΜΟΣ ΝΙΚΑΙΑΣ
Εκδηλώσεις για το Μπλόκο της Κοκκινιάς

Το Παράρτημα Κοκκινιάς της ΠΕΑΕΑ, το σωματείο θυμάτων γερμανικής κατοχής «Ο Φοίνικας» και ο Δήμος Νίκαιας συνδιοργανώνουν σειρά εκδηλώσεων τιμής και μνήμης για τα 60 χρόνια από το Μπλόκο της Κοκκινιάς στις 17 Αυγούστου του 1944.

Οι πολύμορφες εκδηλώσεις που περιλαμβάνουν κατάθεση στεφανιών, μουσικές εκδηλώσεις κλπ., θα ξεκινήσουν την Τρίτη 17 Αυγούστου και θα ολοκληρωθούν, την Κυριακή 22/8, με κεντρική συγκέντρωση στο χώρο του Ηρώου της πλατείας 17ης Αυγούστου 1944 (Οσίας Ξένης), χαιρετισμούς και ομιλία από το δήμαρχο και πορεία προς το Γ' Νεκροταφείο.

Συγκοινωνιακή πρόσβαση για ΟΑΚΑ αύριο

Τέσσερις Ολυμπιακές λεωφορειακές γραμμές, ο «ηλεκτρικός σιδηρόδρομος» και ο προαστιακός, θα εξυπηρετήσουν αύριο τις ανάγκες μετακίνησης του επιβατικού κοινού για την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο ΟΑΚΑ.

Ειδικότερα, από και προς το ΟΑΚΑ διέρχονται: Η γραμμή 1 του «ηλεκτρικού» (ΗΣΑΠ), με 24ωρη λειτουργία και αποβίβαση στους σταθμούς «Ειρήνη» και «Νερατζιώτισσα». Οι Ολυμπιακές λεωφορειακές γραμμές Χ14 Σύνταγμα - ΟΑΚΑ, με αφετηρία στο Σύνταγμα (επί της Λεωφ. Βασ. Αμαλίας). Χ15 Πανόρμου - ΟΑΚΑ, με αφετηρία στην πλ. Αγ. Δημητρίου επί της οδού Πανόρμου. Χ11 Δέλτα Φαλήρου - ΟΑΚΑ (μέσω Κηφισού), με αφετηρία στο Δέλτα Φαλήρου.

Σημειώνεται ότι από τις στάσεις που πραγματοποιούν τα λεωφορεία των Ολυμπιακών γραμμών που κατευθύνονται προς τα Ολυμπιακά Κέντρα, επιτρέπεται μόνο επιβίβαση, ενώ στην αντίθετη κατεύθυνση μόνο αποβίβαση, με εξαίρεση τις γραμμές Χ11 και Χ12 στις οποίες επιτρέπεται επιβίβαση και αποβίβαση και προς τις δύο κατευθύνσεις. Τέλος, πρόσβαση στο ΟΑΚΑ παρέχεται και μέσω του προαστιακού σιδηροδρόμου και αποβίβαση στη στάση «Νερατζιώτισσα». Τα δρομολόγια του προαστιακού από Σταθμό Λαρίσης προς ΟΑΚΑ είναι προγραμματισμένα ανά 30 λεπτά και ανά 10 λεπτά μεταξύ της στάσης «Δουκίσσης Πλακεντίας» και «Νερατζιώτισσα». Ο τελευταίος συρμός από «Νερατζιώτισσα» προς «Στ. Λαρίσης» αναχωρεί στις 2.02 π.μ. και από «Νερατζιώτισσα» προς «Δουκίσσης Πλακεντίας» στη 1.41 π.μ.

Περισσότερες πληροφορίες παρέχονται μέσω του τηλεφωνικού κέντρου «185» και του διαδικτύου στη διεύθυνση http://www.oasa.gr



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ