ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Ιούλη 1999
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΕΡΑΜΑ
Αγώνας για δουλιά και ζωή

Δήμος και φορείς αντιστέκονται στην πολιτική της κυβέρνησης και του ΟΛΠ, που οδηγεί στο κλείσιμο της Ζώνης και στον αφανισμό της πόλης

Επί δίωρο απέκλεισαν χτες την προβλήτα των φέρι - μποτ Περάματος - Σαλαμίνας από το Δήμο Περάματος, τα σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και φορείς της πόλης, που διαμαρτύρονται για την πολιτική της κυβέρνησης και του ΟΛΠ, που οδηγεί στο κλείσιμο της Ζώνης και στον αφανισμό της πόλης.

Η χτεσινή δεύτερη κινητοποίηση, μετά από τον αποκλεισμό την περασμένη Δευτέρα της εισόδου του εμπορικού λιμανιού, ήταν και αυτή προειδοποιητική. Εάν δεν αλλάξει η εφαρμοζόμενη πολιτική, οι κινητοποιήσεις θα ενταθούν και θα γίνουν καθημερινές. Αυτό τόνισαν, τόσο ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Πατσιλινάκος, όσο και ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Ιορδάνης Πουντίδης. "Δε θα σταματήσουμε τον αγώνα, γιατί δεν έχουμε άλλο δρόμο", είπε ο δήμαρχος Περάματος και ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου πρόσθεσε: "Εναλλακτικές λύσεις δεν έχουμε. Θα αντισταθούμε, γιατί υπερασπιζόμαστε τον τόπο μας".

"Ο ΟΛΠ συμπεριφέρεται στην περιοχή μας σαν αποικιοκράτης και ενδιαφέρεται μόνο για το κέρδος, αρνούμενος, ταυτόχρονα, να φανεί συνεπής στις υποχρεώσεις του, μη πληρώνοντας στο δήμο ούτε καν δημοτικά τέλη όπως όλα τα φυσικά και νομικά πρόσωπα. Επί 50 χρόνια, έχει την αποκλειστική διαχείριση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωσή της και την ανεργία", τόνισε ο Γ. Πατσιλινάκος, επισημαίνοντας ότι τα έργα που προγραμματίζει ο ΟΛΠ μέσα στη Ζώνη για δημιουργία πάρκινγκ θα συρρικνώσουν τη Ζώνη ακόμα περισσότερο και θα αυξήσουν την ανεργία που ήδη φτάνει στο 85%. "Η κατάσταση αυτή δεν πάει άλλο. Ο αγώνας μας συνεχίζεται με όλες μας τις δυνάμεις", κατέληξε.

"Αντί η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΛΠ να δρομολογήσουν λύσεις στα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί από όλες τις γαλαζοπράσινες κυβερνήσεις, έχουν το θράσος να προκαλούν, λέγοντας ότι από τις κινητοποιήσεις μας κινδυνεύει το λιμάνι και χαρακτηρίζοντας τα αιτήματά μας παράλογα", υπογράμμισε ο Ιορδ. Πουντίδης. Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου είπε ότι η κυβερνητική πολιτική διώχνει τα πλοία από τη Ζώνη, την ίδια στιγμή, που κλειστά επί 12 χρόνια ναυπηγεία στη Γαλλία άνοιξαν για να εξυπηρετήσουν ελληνικά πλοία. "Καλούμε τον κύριο Σημίτη να έρθει στη Γενική Συνέλευση του σωματείου μας και να ακούσει τα αιτήματά μας, όπως πήγε στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ", είπε ο Ιορδ. Πουντίδης, ο οποίος κατέληξε, καλώντας τους συγκεντρωμένους, τόσο στο συλλαλητήριο της Πέμπτης στην πλατεία Συντάγματος που διοργανώνει το ΠΑΜΕ, όσο και στη συγκέντρωση της ερχόμενης Τρίτης 20 Ιούλη, στις 6 το απόγευμα, στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά και στην πορεία που θα ακολουθήσει στα γραφεία της Ενωσης Εφοπλιστών ακτοπλοϊκών πλοίων και στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, με αίτημα να επισκευάζονται τα ελληνικά πλοία στη Ζώνη.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΧΩΡΩΝ
"Οχι" σε ΗΠΑ και Βαρδινογιάννη

Την αντίθεσή της στην ανέγερση νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού στα φυτώρια του Δήμου Αθηναίων στο Γουδί και σε οποιοδήποτε άλλο ελεύθερο χώρο της πόλης, τονίζει η "Συντονιστική Επιτροπή Συλλόγων και Κινήσεων για την προστασία των ελεύθερων χώρων της Αθήνας και την ποιότητα ζωής".

Με ανακοίνωσή της, η Επιτροπή σημειώνει ότι αντίθετοι στην κατασκευή γηπέδου - που προωθεί η διοίκηση του ΠΑΟ σε συνεργασία με το ΥΠΕΧΩΔΕ - είναι και οι Δήμοι Ζωγράφου, Παπάγου, Χαλανδρίου και Ν. Ψυχικού. Προσθέτει ότι μόνο ο Δήμος Αθηναίων τηρεί αινιγματική στάση για το θέμα, την οποία και χαρακτηρίζει ανησυχητική μετά και την κατασκευή από τον Οργανισμό Νεολαίας και Αθλησης του δήμου, ποδοσφαιρικού γηπέδου ολυμπιακών διαστάσεων στο λόφο"Αλεπότρυπα" στην Κυψέλη. Αυτό το γήπεδο κατασκευάστηκε, τσιμεντοποιώντας μεγάλο τμήμα του λόφου και παρά τις αντιδράσεις των κατοίκων.

Εξάλλου, η Επιτροπή καταγγέλλει το γεγονός ότι η Αμερικανική Πρεσβεία θέλει να καταλάβει και διπλανό της χώρο, ιδιοκτησίας του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων, προκειμένου να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της, με την ανοχή, αν όχι τη στήριξη, της ελληνικής κυβέρνησης. Σημειώνει ότι ο χώρος αυτός προορίζεται για πράσινο από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Αθήνας και από τον Οργανισμό Αθήνας και συμπληρώνει: "Είναι θέμα τιμής για τον ελληνικό λαό και αναπνοής για τους πολίτες της Αθήνας να διασωθεί αυτός ο χώρος και να φυτευτεί ως κοινόχρηστος".

Η Επιτροπή δηλώνει αντίθετη και στην προγραμματιζόμενη κατασκευή γκαράζ σε πλατείες και σταθμούς του μετρό στο κέντρο της πόλης. Σημειώνει πως γκαράζ πρέπει να κατασκευαστούν σε περιμετρικούς σταθμούς του μετρό, να απαλλαγεί το κέντρο από τα εισερχόμενα αυτοκίνητα και να απελευθερωθούν οι πλατείες και τα πεζοδρόμια.

Ζητά να συνεχιστεί η αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών στο χώρο του Θων (θέλει να τον οικοδομήσει ο εργολάβος Βωβός), να επεκταθεί σε όλο το οικοδομικό τετράγωνο ως αναστολή οικοδομικών εργασιών και να απαλλοτριωθεί ο χώρος ως κοινόχρηστος. Τέλος, εκφράζει την "απορία" της για τη στάση της Εκκλησίας, που επιζητεί τον αποχαρακτηρισμό δασικών εκτάσεών της, οι οποίες βρίσκονται στον περιαστικό χώρο.

ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ
Μετεκλογικά "εφέ" στην Ιθάκη

Σε μια χωρίς προσχήματα κάλυψη της κυβερνητικής αδιαφορίας για την Ιθάκη, για όλο το νόμο, αλλά και χρησιμοποίησης του θεσμού για κομματική κατανάλωση, εξελίχθηκε η πρόσφατη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου (4/7/99) που έγινε στο νησί.

Η συνεδρίαση, που είχε καμπανιακό και άκρως εθιμοτυπικό χαρακτήρα, δεν μπόρεσε, με ευθύνη της κυβερνητικής πλειοψηφίας, να απαντήσει στα μεγάλα και κρίσιμα ζητήματα που κατέθεσαν ο λαός και οι φορείς της Ιθάκης, που αφορούσαν στη λήψη σοβαρών αποφάσεων για την υγεία, την παιδεία, την απασχόληση κ.ά.

Την εσπευσμένη συνεδρίαση του ΝΣ επέβαλαν, τελικά, οι γνωστές και από τον ημερήσιο τοπικό Τύπο, εσωκομματικές "αντιθέσεις" του τοπικού ΠΑΣΟΚ της Ιθάκης, με την αντίστοιχη ΝΕ, που διαπίστωσε ξαφνικά ότι η Ιθάκη είναι παραγκωνισμένη από τους "τοπικούς" υπεύθυνους. Ετσι, αφού ο νομάρχης παρουσίασε για άλλη μια φορά το θεωρητικό του "όραμα" για την ανάπτυξη του νομού, τόσο αυτός όσο και ο αντινομάρχης και άλλοι νομαρχιακοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας κατέθεσαν μπόλικα "θα" και εμπλέκοντας τον Οδυσσέα, τον Καβάφη και άλλους, μετατόπισαν το κέντρο βάρους στα επουσιώδη αντιστρέφοντας την αλήθεια πολλές φορές προκλητικά, με επιχειρήματα του τύπου "για τη μη ανάπτυξη φταίει η ερήμωση" ή ότι "εμείς πλέον προγραμματίζουμε το μέλλον και όχι η ΕΕ".

Παράλληλα, την ίδια ώρα έκαναν προσπάθεια να "μειώσουν" την πρόταση του λαού και των φορέων της Ιθάκης για δρομολόγηση νέας ακτοπλοϊκής γραμμής που θα συνδέει την Ιθάκη με τα γύρω νησιά, έστω και την καλοκαιρινή περίοδο. Ετσι, προκειμένου να χωρέσει η παραπάνω πρόταση στις βουλήσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Στ. Σουμάκη, και των θιγόμενων εφοπλιστών, ο νομάρχης έκανε πρόταση να δεχτεί το ΝΣ κατ' αρχάς την πρόταση μέχρι να αποφασίσει τελικά... ο υπουργός. Μάλιστα, ο νομάρχης, ως θιγόμενος εφοπλιστής, χαρακτήρισε τη γραμμή "φιλέτο"...

Η παραπάνω μεθόδευση που έστελνε το αίτημα του λαού της Ιθάκης στις ελληνικές καλένδες ανατράπηκε τελικά κάτω από την πίεση της κοινής γνώμης και της πλειοψηφίας του συνόλου του ΝΣ, που αποφάσισε την έγκριση από την πλευρά του, έστω και την καλοκαιρινή περίοδο της συγκεκριμένης γραμμής.

Βέβαια, για να μην αδικούμε τον νομάρχη είπε και μια αλήθεια. Οτι τα μεγάλα, τα σοβαρά προβλήματα της Ιθάκης όπως και της Κεφαλλονιάς "θα περιμένουν πολλές τετραετίες για να λυθούν"! Εχουν όμως γνώση οι φύλακες και ο λαός.

Διόρθωση

Στο χτεσινό δημοσίευμα για την δίωξη των εργαζομένων στη νομαρχία της Λέσβου εκ παραδρομής γράφτηκε ότι διώκεται ένα μέλος του ΔΣ του σωματείου εργαζομένων στη νομαρχία και το σύνολο της εκτελεστικής επιτροπής του νομαρχιακού τμήματος της ΑΔΕΔΥ.

Στην πραγματικότητα διώκεται το σύνολο των μελών του ΔΣ του σωματείου εργαζομένων στη νομαρχία και ο πρόεδρος και ο γραμματέας της ΕΕ του νομαρχιακού τμήματος της ΑΔΕΔΥ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ