ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 14 Δεκέμβρη 2002
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
«Πλάτη» στο ξεπούλημα βάζει η διοίκηση της ΟΣΠΑ
  • Επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες αποφάσισε η Γενική Συνέλευση των τεχνικών
  • Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ

Απεργιακές κινητοποιήσεις αποφάσισαν οι τεχνικοί της ΟΑ
Απεργιακές κινητοποιήσεις αποφάσισαν οι τεχνικοί της ΟΑ
Οι πρώτες αντιδράσεις για το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) εκδηλώνονται ήδη από τους τεχνικούς αεροπλάνων της εταιρίας. Σε Γενική τους Συνέλευση οι τεχνικοί της ΟΑ - μέλη της Ενωσης Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων ΟΑ (ΕΠΤΑΟΑ) αποφάσισαν να αντιταχθούν στην ιδιωτικοποίηση της εταιρίας και εξουσιοδότησαν το προεδρείο της Ενωσής τους να κηρύξει επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες και να προχωρήσει σε όποιας άλλης μορφής κινητοποίηση κρίνει πιο πρόσφορη για την απόκρουση του κυβερνητικού σχεδίου και την προάσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Την ίδια στιγμή, η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), που συγκροτείται από τις παρατάξεις ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΥΝ, τηρεί συναινετική στάση, στηρίζοντας επί της ουσίας τις κυβερνητικές επιλογές. Είναι χαρακτηριστικό, μάλιστα, ότι σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου το προεδρείο της ΟΣΠΑ προανήγγειλε «εργασιακή ειρήνη» σ' αυτή την κρίσιμη φάση για την ΟΑ, ενώ για να διατηρήσει τα προσχήματα έκανε αόριστα λόγο και για... αποφάσεις του μέλλοντος, που θα κάνουν «δύσκολη την προεδρία της Ελλάδας»! Ούτε λίγο-ούτε πολύ, δηλαδή, η πλειοψηφία της ΟΣΠΑ «βάζει τώρα πλάτη» στην κυβέρνηση να προχωρήσει στο ξεπούλημα της ΟΑ και μετά, για... τα μάτια του κόσμου, την... απειλεί με αντιδράσεις «κατόπιν εορτής».

Η κατ' ουσίαν συναινετική αυτή στάση της πλειοψηφίας της ΟΣΠΑ επιβεβαιώθηκε και χτες κατά τη συνάντηση των εκπροσώπων της Ομοσπονδίας με τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, Ν. Χριστοδουλάκη. Στη συνάντηση αυτή, τα στελέχη των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΥΝ ...διαμαρτυρήθηκαν στον υπουργό για την «έλλειψη ενημέρωσης», άκουσαν προσεκτικά τους ισχυρισμούς του, ζήτησαν «διαφάνεια» ώστε να ενημερωθούν για τα «επιχειρησιακά σχέδια» των υποψήφιων αγοραστών της ΟΑ και αποχώρησαν, χωρίς να εκφράσουν την παραμικρή αντίρρηση στις κυβερνητικές επιλογές.

Αντίθετα, οι εκπρόσωποι της «Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης» (ΕΣΚ) ξεκαθάρισαν ότι θα κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για να υπάρξει αντίσταση στο ξεπούλημα της ΟΑ, ζήτησαν από τον υπουργό να τους εξηγήσει γιατί η κυβέρνηση επιμένει στο ξεπούλημα, αφού όλα τα στοιχεία δείχνουν οικονομική ανάκαμψη της εταιρίας. Επ' αυτού δεν πήραν απάντηση, ενώ στο ερώτημα σε ποια επιχείρηση που ξεπουλήθηκε διατηρήθηκαν οι θέσεις εργασίας, ο Ν. Χριστοδουλάκης απάντησε: «Αλλο είναι η ΟΑ, άλλο τα ναυπηγεία και άλλο η "Σόφτεξ"»!

Δηλώσεις μετά τη συνάντηση έκανε ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της ΟΣΠΑ, ο οποίος είπε ότι ο υπουργός επανέλαβε πως «η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει στην αποκρατικοποίηση της ΟΑ, η οποία θα παραμείνει εθνικός αερομεταφορέας και μετά το 2004 και ότι δε θα γίνει καμιά περικοπή στο προσωπικό της». Οπως ανέφερε ο εκπρόσωπος της ΟΣΠΑ, «η συνάντηση έγινε σε κλίμα αμοιβαίου σεβασμού, ενώ οι εκπρόσωποι των εργαζομένων θεώρησαν ιδιαίτερα θετικές τις δύο κυβερνητικές δεσμεύσεις» περί εθνικού αερομεταφορέα και διατήρησης των θέσεων εργασίας!

Το ΔΣ της ΟΣΠΑ αναμένεται να συνεδριάσει την ερχόμενη βδομάδα, ενώ προγραμματίζονται και συναντήσεις με τους πολιτικούς αρχηγούς.

Το ΚΚΕ

Το θέμα της ΟΑ επανέφεραν στη Βουλή οι βουλευτές του Κόμματος Σπ. Στριφτάρης και Αντ. Σκυλλάκος.

Σε Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι δύο βουλευτές τονίζουν ότι η κυβέρνηση προχωρά στις διαπραγματεύσεις για την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ, ενώ την ίδια ώρα αξιοποιεί προπαγανδιστικά τον εκβιασμό της Κομισιόν για επιβολή μέτρων ενάντια στον εθνικό αερομεταφορέα, για παράνομη, όπως ισχυρίζεται, χρηματοδότηση εκ μέρους του κράτους. Σημειώνουν ότι η κυβέρνηση έχει μειώσει ήδη σημαντικά το έργο του ομίλου, εκχωρώντας δημόσια περιουσία (πώληση «Ολύμπικ Κέτερινγκ», κόψιμο γραμμής Αυστραλίας, εκχώρηση του τομέα Εσόδων κ.ά.) παρά τις αντιδράσεις των εργαζομένων, άλλων φορέων της χώρας αλλά και του εξωτερικού (ομογενείς Αυστραλίας).

«Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η συνεχής τα τελευταία χρόνια υπονόμευση και απαξίωση της ΟΑ, με σκοπό τη διευκόλυνση της ιδιωτικοποίησής της, κάνοντάς την πιο ελκυστική στους επίδοξους "μνηστήρες". Σ' αυτή την προσπάθεια ιδιωτικοποίησης επιχειρείται μια σημαντική μείωση του προσωπικού και του πτητικού έργου της ΟΑ και η μετατροπή της σε περιφερειακή αεροπορική εταιρία».

Οι Σπ. Στριφτάρης και Αντ. Σκυλλάκος επισημαίνουν ότι με βάση τη διεθνή πείρα και πραγματικότητα, είναι περισσότερο από βέβαιο ότι λόγω του υπάρχοντος σκληρού ανταγωνισμού στις αερομεταφορές, ο επίδοξος αγοραστής σε σύντομο χρονικό διάστημα θα αρχίσει να επιβαρύνει το δημόσιο με συνεχείς εκβιαστικές απαιτήσεις για επιδότηση (κατά το παράδειγμα του Ωνάση), μέχρι να την επιστρέψει τελικά και πάλι υπερχρεωμένη και λεηλατημένη στο δημόσιο. Κατόπιν αυτών, ρωτούν τον υπουργό Μεταφορών-Επικοινωνιών:

  • Πώς ένας τέτοιος τομέας, όπως οι αερομεταφορές, που έχει επίδραση σε πολλές πλευρές της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας, άμεση επίπτωση στον τουρισμό, στην αγροτική οικονομία και κυρίως στη μετακίνηση και επικοινωνία του πληθυσμού σε απομακρυσμένες περιοχές και νησιά, μπορεί να αποτελεί πεδίο κερδοσκοπικής δράσης;
  • Πολύ περισσότερο σήμερα με ανοιχτά εθνικά θέματα, με την έντονη δραστηριότητα του ιμπεριαλισμού στην περιοχή, πώς είναι δυνατόν να δίνεται σε ιδιώτες ένας τέτοιος τομέας στρατηγικής, από κάθε άποψη, σημασίας για τη χώρα;
ΣΕΙΣΜΟΠΑΘΕΙΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΙΟΥ
Αγανάκτηση από τον κυβερνητικό εμπαιγμό

Αγανακτισμένοι από τον εμπαιγμό της κυβέρνησης είναι οι κάτοικοι του σεισμόπληκτου Βαρθολομιού και των γύρω περιοχών καθώς έχουν περάσει έντεκα μέρες από το σεισμό των 5,8 Ρίχτερ που προκάλεσε σημαντικές ζημιές στην περιοχή και ακόμα δεν έχουν εισπράξει ούτε το περιβόητο έκτακτο βοήθημα των 600 ευρώ που δίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις προκειμένου να καλυφθούν τα πρώτα έξοδα.

Σε μια σύντομη συνομιλία που είχε ο «Ρ» με το δήμαρχο Βαρθολομιού Στέφανο Αδαό, ο τελευταίος ανέφερε πως η περιοχή έντεκα μέρες μετά το σεισμό δεν έχει ακόμα χαρακτηριστεί επίσημα από το κράτος σεισμόπληκτη. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι δεν μπορεί να ξεκινήσει οποιαδήποτε διαδικασία για την αποκατάσταση των ζημιών και των υπολοίπων ενεργειών που απαιτούνται. Σύμφωνα με τον Στ. Αδαό, ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιάννης Τσακλίδης διαβεβαίωσε πως από την ερχόμενη Δευτέρα το πρόβλημα αυτό θα έχει λυθεί. Παρ' όλα αυτά η οργή των κατοίκων, που έχουν πικρές εμπειρίες και από προηγούμενους σεισμούς, είναι μεγάλη και όπως σημειώνει ο επικεφαλής της ΔΑΚ Βαρθολομιού Θύμιος Μελισσαράτος «το μόνο που έχει κάνει η κυβέρνηση μέχρι στιγμής είναι να προβαίνει σε εξαγγελίες - κοροϊδία όπως έκανε και στον προηγούμενο σεισμό με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην προχωρεί σε λήψη μέτρων για την αντισεισμική θωράκιση της περιοχής αλλά και να αποφεύγει να εκπληρώνει τις ελάχιστες υποχρεώσεις σε μια σεισμόπληκτη περιοχή».

Επίσης, χτες, ολοκληρώθηκαν οι δευτεροβάθμιοι έλεγχοι από τον ΤΑΣ (Τομέας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων) Βαρθολομιού όπου από τους 426 ελέγχους που έγιναν σε σπίτια και οικήματα, 149 κρίθηκαν κατοικήσιμα, 260 προσωρινά μη κατοικήσιμα (κίτρινα) και 17 εντελώς ακατάλληλα (κόκκινα).

ΖΑΚΥΝΘΟΣ
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχτηκε από χτες το πρωί η Ζάκυνθος εξαιτίας των σφοδρών βροχοπτώσεων που από προχτές τη νύχτα πλήττουν κατά διαστήματα το νησί.

Αποτέλεσμα της δυνατής βροχής ήταν να πλημμυρίσουν 20 περίπου σπίτια αλλά και να δημιουργηθούν προβλήματα σε πέντε οδικά δίκτυα, από τα οποία άλλα πλημμύρισαν και άλλα υπέστησαν ζημιές, εξαιτίας, κυρίως των κακοτεχνιών των εργολάβων ενώ σημειώθηκαν και μικρές κατολισθήσεις χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποιος τραυματισμός.

Παράλληλα οι αρμόδιες υπηρεσίες του νησιού βρίσκονται σε κατάσταση επιφυλακής ώστε να επέμβουν σε περίπτωση που κριθεί απαραίτητο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ