Το 1964 ξεκινά την τραγουδιστική του πορεία δίπλα στον Γιώργο Ζαμπέτα, που στήριξε τον έφηβο ακόμα μαθητή και τραγουδιστή στα πρώτα καλλιτεχνικά του βήματα και στο ξεκίνημα της ζωής του. Το 1966, ο Δ. Μητροπάνος συναντιέται για πρώτη φορά με τον Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος τον καλεί να ερμηνεύσει μέρη από τη «Ρωμιοσύνη» και το «Αξιον Εστί», σε συναυλίες στην Ελλάδα και την Κύπρο. Το 1967 ηχογραφεί τον πρώτο του δίσκο 45 στροφών με δύο τραγούδια του Γ. Ζαμπέτα (ανάμεσά τους και η πολυτραγουδισμένη «Θεσσαλονίκη»). Είχε προηγηθεί η ηχογράφηση του τραγουδιού «Χαμένη Πασχαλιά», που λογοκρίθηκε από τη χούντα και δεν κυκλοφόρησε ποτέ. Ο δεύτερος σημαντικός σταθμός στην πορεία του είναι ο δίσκος «Ο Αγιος Φεβρουάριος» σε μουσική Δήμου Μούτση και στίχους Μάνου Ελευθερίου. Στη συνέχεια οι συνεργασίες του με τον Μάριο Τόκα («Η εθνική μας μοναξιά») και με τον Θάνο Μικρούτσικο («Στου αιώνα την παράγκα» με την υπέροχη «Ρόζα») με τραγούδια που αποκάλυψαν το εύρος και την ποιότητα της ερμηνείας του και είχαν τεράστια αποδοχή. Κι ύστερα «Στης ψυχής το παρακάτω» με τον Δημήτρη Παπαδημητρίου, αλλά κι άλλες γόνιμες «συναντήσεις» με πολλούς δημιουργούς.
Από τις πολλές φορές που είχαμε την ευκαιρία να γευτούμε τις μοναδικές ερμηνείες του, αξέχαστη θα μας μείνει η υπέροχη συναυλία του στο Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή», στο Ιλιον, το 2011, με το «Αξιον Εστί» των Οδυσσέα Ελύτη - Μίκη Θεοδωράκη, στο πλαίσιο του μεγάλου αφιερώματος «...Και θα λάβουνε τα όνειρα εκδίκηση», με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου ποιητή. Η ερμηνεία του συγκλονιστική, μπροστά σε ένα τεράστιο ακροατήριο, που ένωνε φωνές, ελπίδες, οράματα. Ο λαϊκός τραγουδιστής πορεύτηκε στο πλάι του ΚΚΕ, έχοντας την πεποίθηση ότι «το μόνο όπλο του λαού είναι η αντίσταση, η ουσιαστική, συνεχής, καθημερινή πάλη του».
Copyright � 2013 Vassilis Makr |
Ο «Ερωτευμένος Σοπέν» παρουσιάζεται από την Εθνική Λυρική Σκηνή σε πανελλήνια πρώτη και είναι εμπνευσμένος από το επιστολικό μυθιστόρημα «Τα πάθη του νεαρού Βέρθερου» του Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε και τις υπέροχες μελωδίες από έργα για πιάνο του Σοπέν. Η χορογραφία του Μποκέν κρατάει τους βασικούς χαρακτήρες του έργου, που έγραψε ο Γκαίτε στην ηλικία των 24 ετών, ωστόσο αλλάζει τα δεδομένα του χρόνου και του τόπου που ξεδιπλώνεται το ερωτικό δράμα του Βέρθερου, ο οποίος θα ηττηθεί στο τέλος από το πάθος του. Ενώ στο κείμενο του Γκαίτε περιγράφεται η πρώτη συνάντηση του ήρωα με τη Σαρλότε και μετά από καιρό ανακαλύπτουμε τον ορμητικό έρωτά του για εκείνη, το δίπρακτο μπαλέτο του Μποκέν ξεκινάει με το δεδομένο του ασίγαστου έρωτα του Βέρθερου για τη Σαρλότε, η οποία όμως είναι παντρεμένη με τον Αλμπερτ.
Ο διακεκριμένος Γάλλος χορογράφος πρωτοπαρουσίασε με μεγάλη επιτυχία τη συγκεκριμένη χορογραφία τον Οκτώβρη του 2013, στην Κωνσταντινούπολη, και τώρα την παρουσιάζει για πρώτη φορά με το Μπαλέτο της ΕΛΣ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους των δύο εραστών - της Σαρλότε και του Βέρθερου - εναλλάσσονται οι Μαρία Κουσουνή και Βαγγέλης Μπίκος και οι Ευρυδίκη Ισαακίδου και Ντανίλο Ζέκα. Στο ρόλο του Αλμπερτ, συζύγου της Σαρλότε, ο Θανάσης Σολωμός και στο ρόλο του Βίλχελμ, επιστήθιου φίλου του Βέρθερου, ο Ιγκορ Σιάτζκο.
Τις μοναδικές μελωδίες των έργων του Σοπέν θα ερμηνεύσει ζωντανά επί σκηνής ο πιανίστας και καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, Γιώργος - Εμμανουήλ Λαζαρίδης. Στο τραγούδι ο μονωδός της ΕΛΣ Δημήτρης Πακσόγλου. Νοσοκόμα: Κατερίνα Κήκου, Δέσποινα Μπισμπίκη. Σερβιτόρα: Βερόνικα Παπαδημητρίου. Παπάς: Δημήτρης Φέρρας. Μητέρα: Δέσποινα Μπισμπίκη. Τρεις σερβιτόροι: Νίκος Βαμβουκλής, Ανδρέας Λάβνερ, Παναγιώτης Πολίτης. Εξι παιδιά: Δήμητρα Κορίτσα, Σοφία Κούβαλη, Αρτεμις Μπαλτσαβιά, Μαρίνα - Ανδριανή Παντελάκη, Παναγιώτα Πήττα, Αγγελική - Μαρία Ρέτουλα.
Πάσχα στο στούντιο θα κάνει ο Χρήστος Παπαδόπουλος καθώς ετοιμάζει πυρετωδώς δυο μοναδικές μουσικές συλλογές με συμμετοχή κορυφαίων ερμηνευτών, οι οποίες θα κυκλοφορήσουν μέσα στο Μάη.
Η πρώτη δισκογραφική δουλειά του Χρήστου Παπαδόπουλου βασίζεται στον «Ερωτόκριτο», το έμμετρο μυθιστόρημα του Βιτσέντζου Κορνάρου, ένα από τα σημαντικότερα έργα της κρητικής λογοτεχνίας, που δεν θα μπορούσε παρά να ερμηνεύσει μια από τις μεγαλύτερες φωνές του νησιού, ο Βασίλης Σκουλάς. Το άλμπουμ, που περιλαμβάνει 10 τραγούδια, κυκλοφορεί στις 3 Μάη, μήνας που τιμάται η ιστορική Μάχη της Κρήτης.
Παράλληλα, ο μουσικοσυνθέτης ετοιμάζει και μια δουλειά με μουσική που έχει γράψει για τραγούδια αφιερωμένα στον ποντιακό ελληνισμό και συμμετέχουν ο Δημήτρης Καρασαββίδης και ο Στάθης Νικολαΐδης. Το cd θα κυκλοφορήσει μέσα στο Μάη, μήνας κατά τον οποίο τιμάται η ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ποντίων.
Η μουσική σκηνή «Χίλιες και δυο νύχτες» (Καραϊσκάκη 10, τηλ. 210 3317293-4 - είσοδος από Ερμού 104) στου Ψυρρή θα φιλοξενήσει το Σάββατο 26 Απρίλη, στις 10.30 το βράδυ, το γυναικείο πολυφωνικό συγκρότημα «Στρίγγλες» άλλως «StringLESS» σε μια εντελώς πρωτότυπη και απολαυστική μουσική πρόταση, στην οποία,όλα τα μουσικά όργανα αντικαθίστανται από ήχους που παράγει το ανθρώπινο σώμα. Το παιχνίδι της πολυφωνικής αυτής ενορχήστρωσης θα ταξιδέψει το κοινό από τα όρη του Καυκάσου ως την Πίνδο και τα Καρπάθια. Από τις ακτές της Μικράς Ασίας έως εκείνες της γηραιάς Αλβιώνας και από τη βαλκανική ως την ιβηρική χερσόνησο. Από τις ιερές, θεραπευτικές μουσικές των ινδιάνικων τελετών, ως τις μελωδίες των σούφι και γκόσπελ κι από τις οπερέτες του 1916 έως το σύγχρονο θεατρικό τραγούδι, τα ρετρό του '30, τον Τσιτσάνη και τις ελληνικές ταινίες του '60. Είσοδος 5 ευρώ.
Συναυλία με το Σύνολο Κέλσος, την Τετάρτη 30 Απρίλη, ώρα 8.30 μ.μ., στον Πολυχώρο Δημαρχείου Π. Φαλήρου (Τερψιχόρης 51 και Αρτέμιδος). Μουσικές διαδρομές στην Ευρώπη στο πέρασμα επτά αιώνων που ξεκινούν από το Μεσαίωνα (13ο αι.), περνούν στην Αναγέννηση με βιγιάνθικος, μαδριγάλια και τραγούδια από την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Αγγλία (16ος αι.), φτάνουν στο Μπαρόκ με βενετσιάνικες σονάτες και καντσόνες των αρχών του 17ου αιώνα, συνεχίζονται με παραδοσιακά τραγούδια από το βάθος του χρόνου, όπως η αγγλική μπαλάντα «Geordie», η ναπολιτάνικη βιλανέλα «Parzunarella», η μιλανέζικη «Τσιακώνα του Παραδείσου και της Κόλασης», το «Αντίδοτο για το τσίμπημα της Αράχνης» (η πρώτη ταραντέλα), και ολοκληρώνονται με τραγούδια του Μ. Χατζιδάκι στις πρωτότυπες διασκευές του Συνόλου για τα όργανα εποχής που χρησιμοποιεί.
Ερμηνεύουν: Φαίνη Νούσια (σοπράνο), Μαρία Κολέτου (φλάουτο με ράμφος), Νίκος Νικολαΐδης (φλάουτο με ράμφος), Ελλη Τσενέ (φλάουτο με ράμφος), Σταύρος Κατηρτζόγλου (θεόρβη - μπαρόκ λαούτο), Σταύρος Παργινός (βιόλα ντα γκάμπα). Είσοδος ελεύθερη.