ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Ιούνη 2009
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΑΣ
Αγώνας των μουσικών, με συμπαράσταση του ΠΑΜΕ

Συνέχεια αγωνιστικών κινητοποιήσεων για μόνιμη και σταθερή δουλειά

Σε συμβολικό αποκλεισμό των οικονομικών υπηρεσιών του Δήμου Πάτρας προχώρησαν χτες το πρωί οι 37 μουσικοί της μπάντας του Δήμου που απολύθηκαν (16/6). Στο πλευρό τους είχαν πολλά ταξικά σωματεία της πόλης, που συμπαραστέκονται στον αγώνα τους για μόνιμη δουλειά και πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα, καθώς και το ΚΚΕ, εκ μέρους του οποίου παραβρέθηκε ο βουλευτής Νίκος Καραθανασόπουλος.

Παρατρεχάμενοι του δημάρχου Ανδρέα Φούρα (ΠΑΣΟΚ), «αγανακτισμένοι» από τον αγώνα των απολυμένων μουσικών, προσπάθησαν να προκαλέσουν τους συγκεντρωμένους, ώστε μετά να τους συκοφαντήσουν. Η περιφρούρηση, όμως, των συγκεντρωμένων δεν «τσίμπησε» στις προκλήσεις.

Οι μουσικοί που επί δώδεκα χρόνια δουλεύουν ανασφάλιστοι δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους μέχρι να επαναπροσληφθούν μόνιμα και να ασφαλιστούν. Ετσι προγραμμάτισαν δύο νέες κινητοποιήσεις: Σήμερα μπροστά από το δημαρχείο (9.30 π.μ.) και αύριο στις 9.30 π.μ. επίσης μπροστά από το δημαρχείο και στις 7.30 μ.μ. στο σχολείο «Στρούμπειο».

«Τι κάνει ο Δήμος; Αντίποινα; Τιμωρία; Εκδικητική πολιτική;» λένε μουσικοί στο «Ρ», τονίζοντας ότι «υπάρχει σφοδρή αντίδραση από τον κόσμο». «Ενα ΝΠΔΔ, όπως η ορχήστρα, δεν είναι μαγαζί κανενός να το κλείνει. Δεν μας πτοούν όσα κάνουν. Να πάρουν, τώρα, πίσω τις απολύσεις! Οσο δε γίνεται ανάκληση των απολύσεων, δυναμικά θα κλιμακώσουμε τον αγώνα μας».

Σε ανακοίνωσή της η Γραμματεία Πάτρας του ΠΑΜΕ σημειώνει πως «ο αγώνας τους είναι πέρα για πέρα δίκαιος. Και είναι κοινός για όλους όσοι βιώνουν το αίσχος της μαύρης, ανασφάλιστης και ελαστικής εργασίας, για όλη την εργατική τάξη, τους αυτοαπασχολούμενους, τη νεολαία. Τρέμουν μπροστά στη δύναμη του οργανωμένου, ταξικού εργατικού κινήματος, γι' αυτό κι ενορχήστρωσαν μια κατάπτυστη και μεθοδευμένη επιχείρηση προβοκάτσιας, με αθλιότητες και ψέματα σε βάρος των αγωνιζόμενων μουσικών και του ΠΑΜΕ».

Στη συνέχεια υπογραμμίζει πως «σε συνθήκες κρίσης της πλουτοκρατίας, ο Φούρας εφαρμόζοντας το προεκλογικό σλόγκαν του ΠΑΣΟΚ, "πρώτα ο πολίτης", απέλυσε τους 37 μουσικούς. Ο ίδιος, βέβαια, δεν παράγει απολύτως τίποτα και "κονομάει" χιλιάδες ευρώ για να διαχειρίζεται το δήμο ΑΕ. Για να αυξάνει τα δημοτικά τέλη, να ξεζουμίζει τους εργαζόμενους, να ληστεύει το λαό με χαράτσια και πρόστιμα». Και καταλήγει: «Τώρα είναι ώρα να εκφραστεί η πιο πλατιά αλληλεγγύη στους απολυμένους μουσικούς. Να γίνει υπόθεση όλου του λαού η πάλη για την επαναπρόσληψή τους, με πλήρη ασφαλιστικά και μισθολογικά δικαιώματα. Να ξεσηκωθούμε, για να μην πληρώσουμε την κρίση της πλουτοκρατίας εμείς κι οι οικογένειές μας».

ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
«Κομμένο» στα μέτρα του κεφαλαίου

Με υπερφίαλους χαρακτηρισμούς που στην πράξη επιχειρούν να κρύψουν το χαρακτήρα του Νέου Μουσείου Ακρόπολης ως «πολιορκητικού κριού» για την εμπορευματοποίηση όλων των κρατικών μουσείων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς «υποδέχθηκε» χτες τους διαπιστευμένους συντάκτες στο ρεπορτάζ του υπουργείου Πολιτισμού ο υπουργός, Αντ. Σαμαράς, και ο πρόεδρος του Οργανισμού Ανέγερσης Νέου Μουσείου Ακρόπολης ΑΕ, καθηγητής Δ. Παντερμαλής. Και τι δεν ακούστηκε από τα υπουργικά χείλη: «Μεγάλο έργο που σφραγίζει την εποχή του», «σύμβολο, καταλύτης και μοχλός της σύγχρονης Ελλάδας», «έργο αντάξιο του παρελθόντος», κλπ. Ο δε καθηγητής πρόσθεσε ότι αποτελεί και «μεγάλο στοίχημα για τη μουσειακή πολιτική της χώρας», η οποία, θυμίζουμε, θα λειτουργεί στο πλαίσιο της «οικονομικής αυτοτέλειας» και «ευελιξίας», δηλαδή θα δώσει άπλετο χώρο στο κεφάλαιο. Οσο για το ίδιο το μουσείο, που χτίστηκε πάνω σε έναν αρχαιολογικό χώρο - μέρος του οποίου «αναδεικνύει» και θα είναι επισκέψιμος σε ένα χρόνο - «απλώνει» τις μόνιμες εκθέσεις του σε 14.000 τ.μ., με ευρήματα που εκτείνονται από τον 4ο π.Χ. αι. (κυρίως, αφού υπάρχουν και αρχαιότερα) έως και τον 7ο μ.Χ. Από το ισόγειο ο επισκέπτης ανηφορίζει μια μεγάλη ράμπα, στις πλευρές της οποίας εκτίθενται ευρήματα από τις πλαγιές της Ακρόπολης και που αφορούν στα ιερά αλλά και στον αστικό οικισμό και την καθημερινότητα της εποχής. Η επόμενη ενότητα είναι τα περίφημα αρχαϊκά γλυπτά, τα οποία αποτελούν και τη μοναδική στο είδος της συλλογή σε παγκόσμιο επίπεδο, αφού είναι τα μοναδικά που διατηρούν το αρχικό τους χρώμα. Η ενότητα αυτή είναι σημαντική και για το ότι ο επισκέπτης έχει μια εικόνα από την προκλασική μορφή και χρήση του Βράχου της Ακρόπολης. Στη συνέχεια έχουμε την ενότητα του Ερεχθείου, του Ναού της Νίκης και των Προπυλαίων, την πτέρυγα με ευρήματα από τον 5ο αι. π.Χ. - 5ο αι. μ.Χ. και στην κορυφή υπάρχει η αίθουσα του Παρθενώνα, δηλαδή το γνωστό γυάλινο «δωμάτιο» που περιμένει ...την επιστροφή των Γλυπτών από το Βρετανικό Μουσείο. Φυσικά υπάρχουν εστιατόριο και «καφέ», αίθουσες πολλαπλών χρήσεων και όλη η σχετική υποδομή, καθώς και δύο πωλητήρια. Για την ιστορία, προς το παρόν αυτά τα πωλητήρια λειτουργούν με ευθύνη του ΟΠΕΠ ΑΕ (Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού) αλλά στη συνέχεια επιδιώκεται να «περάσουν» κατευθείαν στον Οργανισμό του ΝΜΑ. Το δε μέλλον των εργαζομένων του ΟΠΕΠ που σήμερα βρίσκονται στα πωλητήρια ...είναι άδηλο.

Μαέστροι του τάνγκο

Τους μελαγχολικούς και ερωτικούς ρυθμούς του αργεντίνικου τάνγκο ξετυλίγει η παράσταση «Cafe de los Maestros», (21/6, 9 μ.μ.), στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Θρυλικοί καλλιτέχνες που πρωταγωνίστησαν στο Μπουένος Αϊρες, τις δεκαετίες του '40 και του '50, ερμηνευτές, τραγουδιστές και μαέστροι, θα βρεθούν στη σκηνή του Ηρωδείου, σε προχωρημένη ηλικία σήμερα, για να αναβιώσουν το πνεύμα της χρυσής εκείνης εποχής. Η παράσταση αποτελεί καρπό έρευνας και δουλειάς του αυτοδίδακτου συνθέτη Γκουστάβο Σανταολάγια (βραβευμένος με δύο Οσκαρ μουσικής για το «Μυστικό του Brokeback Mountain» και τη «Βαβέλ»), που μαζί με τον Γκουτστάβο Μότσι, συγκέντρωσε, παρουσίασε και ηχογράφησε τους αυθεντικούς ήρωες της μαγικής εποχής του αργεντίνικο τάνγκο. Η συναυλία τους το 2006 στο Μπουένος Αϊρες κινηματογραφήθηκε και προβλήθηκε σε όλο τον κόσμο - κάτι ανάλογο με τον Βέντερς και το «Buena Vista Social Club». Καλλιτεχνική διεύθυνση: Γκουτστάβο Μότσι. Τραγουδούν: Juan Carlos Godoy, Nina Miranda.

Στο χώρο «ART HOUSE THEATRE CLUB» (Κωνσταντινουπόλεως 46, Κεραμεικός) παρουσιάζεται από σήμερα (9.15 μ.μ.) το μονόπρακτο έργο του Τένεσσυ Ουίλιαμς «Προς κατεδάφιση», σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Χατζάκη, μουσική Χρίστου Θεοδώρου, λιμπρέτο Διαμαντή Γκιζιώτη, κινησιολογία Ελενας Γεροδήμου, ενορχήστρωση Γιάννη Γιαννάκου, φωτισμούς Κωστή Ζάγκα. Παίζουν: Βικτωρία Ταγκούλη, Χάρης Αττώνης. Στη ζωντανή ορχήστρα μετέχουν οι: Χρίστος Θεοδώρου, Sam Marlieri, Συμέλα Εμμανουηλίδου, Aντρέας Κολπονδίνος, Γιώργος Κυριακίδης, Γιώτα Βερυκίου, Κώστας Αρσένης και ο D.J. Jimmy Jib.

Στον ποιητή και μεταφραστή Στρατή Πασχάλη απονεμήθηκε το Βραβείο Θεατρικής Μετάφρασης «Μάριος Πλωρίτης», που καθιέρωσε το Θεατρικό Εργαστήρι Ορεστιάδας «Διόνυσος». Ο Σ. Πασχάλης βραβεύθηκε για τη μετάφραση του έργου του Εντμόντ Ροστάν «Συρανό ντε Μπερζεράκ», που ανέβασε το ΚΘΒΕ.

Συναυλία - αφιέρωμα στον Γιάννη Ρίτσο, με αφορμή τα εκατό χρόνια από τη γέννησή του, διοργανώνει ο Ψυχαγωγικός Ομιλος Σιδηροδρομικών. Η χορωδία του Ομίλου, υπό τη διεύθυνση της Τερψιχόρης Παπαστεφάνου, και με τη συνοδεία μικρής ορχήστρας, θα ερμηνεύσει μελοποιημένα έργα του ποιητή, στις 24 Ιούνη (8 μ.μ.), στο Αμφιθέατρο του ραδιοσταθμού «9.84» (Πειραιώς 100, Γκάζι). Θα παρουσιαστούν: «Πόλεμος και Ειρήνη» σε μουσική Τ. Παπαστεφάνου και «Επιτάφιος» και «Ρωμιοσύνη» σε μουσική Μ. Θεοδωράκη. Είσοδος ελεύθερη.

Στις 13 Ιούνη στη θεατρική αίθουσα του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης δόθηκε η πρεμιέρα της κωμωδίας του Λάμπρου Μάλαμα «Η ερωτοπαρμένη». Το έργο ανέβασε ο ομογενειακός ερασιστεχνικός θίασος «Οι άλλοι», σε σκηνοθεσία Γιάννη Δημακάκου. Παίζουν: Γιάννης Δημακάκος, Γιώργος Κατσουράκης, Χρήστος Μύρων, Ευθυμία Κουβαρντά, Γωγώ Κωνσταντίνου, Αντώνης Μπαλούκας, Τόνια Γιαννοπούλου, Κων/νος Τριμούλης, Αικατερίνη Μπαλούκα, Αμαλία Κοσκινά.

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Διεθνούς Φεστιβάλ Πέτρας, σήμερα (9 μ.μ.) θα προβληθεί στο «Σινέ Πετρούπολις», η πολυβραβευμένη ταινία του σκηνοθέτη Τώνη Λυκουρέση «Σκλάβοι στα δεσμά τους». Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη.

Η επίκαιρη σάτιρα του Ντάριο Φο «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω», που παρουσιάστηκε με επιτυχία το χειμώνα στο θέατρο «Αλέκος Αλεξανδράκης», σε παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Βόλου και των θεατρικών επιχειρήσεων Λεμπέση, θα περιοδεύσει ανά την Ελλάδα, από τις 23/6. Εργο κοινωνικής διαμαρτυρίας και ταυτόχρονα υπέροχη φάρσα, με καταβολές από την κομέντια ντελ άρτε, το «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» παρουσιάζεται σε διασκευή Γιάννη Καραχισαρίδη, σκηνοθεσία Κώστα Αρζόγλου, σκηνικά - κοστούμια Χριστίνας Κωστέα. Παίζουν: Πάνος Σκουρολιάκος, Μαριάννα Τουμασάτου, Ηρώ Λούπη, Νίκος Ορφανός, Περικλής Αλμπάνης, Δημήτρης Λιακόπουλος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ