ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 23 Φλεβάρη 2023
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
Πλήθος κόσμου στη βιβλιοπαρουσίαση της «Αποδελτίωσης ΙΙ» της Σεμίνας Διγενή

Ο Πολιτιστικός Πολυχώρος «Γαλαξίας», στην πλατεία Νέας Σμύρνης, αποδείχθηκε μικρός για να χωρέσει τον κόσμο που συνέρρευσε το βράδυ της Τρίτης στην παρουσίαση του βιβλίου «Αποδελτίωση ΙΙ» της Σεμίνας Διγενή, που κυκλοφορεί από τη «Σύγχρονη Εποχή».

Για το βιβλίο μίλησε η Αλέκα Παπαρήγα, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, αποσπάσματα διάβασαν οι ηθοποιοί Χριστίνα Αλεξανιάν και Τάσος Σωτηράκης, ενώ ακολούθησε καλλιτεχνικό πρόγραμμα με τους Φωτεινή Βελεσιώτου, Γιώτα Νέγκα και Κώστα Τριανταφυλλίδη.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων η Στέλλα Βαλαβάνη, περιφερειακή σύμβουλος Αττικής με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» και υποψήφια βουλευτής Νότιου Τομέα με το ΚΚΕ, οι Γιάννης Κιουλάνης και Αγγελος Βρεττός, δημοτικοί σύμβουλοι Νέας Σμύρνης με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», Παναγιώτης Τσιάπης, πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Νέας Σμύρνης, Αλέξανδρος Ζαβός, αντιδήμαρχος Νέας Σμύρνης, Πασχάλης Τόνιος, μουσικός, οι Χριστίνα Μπέλλα και Μάγδα Χαλτσοτάκη, μέλη της ΕΠ Αττικής του ΚΚΕ, και πολλοί άλλοι.

Eνας λόγος με απίστευτες βαθιές μαχαιριές εναντίον της αστικής υποκρισίας

Η Αλέκα Παπαρήγα εισαγωγικά είπε ότι αποπειράθηκε να δώσει έναν ορισμό στο έργο της Σεμίνας και τόνισε ότι «η προσφορά της Σεμίνας στη δημοσιογραφία, στην παραγωγή ή την έμπνευση έργων για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι πολυμορφική, κοινωνική, πολιτιστική με σαφές ιδεολογικό - πολιτικό στίγμα και όταν δεν αναφέρεται άμεσα στην κυρίαρχη πολιτική, στα κόμματα. Προσωπικά ξεχωρίζω στα δικά της άρθρα έναν λόγο με απίστευτες βαθιές μαχαιριές εναντίον της αστικής υποκρισίας, της υποκουλτούρας, της σήψης που χαρακτηρίζει το σύστημα, δηλαδή το οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό σύστημα του καπιταλισμού. Οι μαχαιριές της αποκαλύπτουν το σαθρό αλλά σαφώς ταξικό περιεχόμενο πολυχρησιμοποιημένων συνθημάτων, περί "εκσυγχρονισμού" και "ανανέωσης", περί "πολιτικού πολιτισμού", περί "σύγχρονου" πολιτικού λόγου».


Πρόσθεσε ότι η μορφή των συνεντεύξεων που επέλεξε η Σεμίνα για τα βιβλία της, μας δίνει τη δυνατότητα να γνωρίσουμε πιο καλά ανθρώπους του Πολιτισμού, κοινωνικούς παράγοντες, αγωνιστές και αγωνίστριες στον τομέα τους, γενικότερα.

Στη συνέχεια, ξεχώρισε δύο ζητήματα που χαρακτηρίζουν τις «Αποδελτιώσεις», σημειώνοντας:

«Πρώτον, η Σεμίνα δίνει άφθονο χώρο στον συνομιλητή της να μιλήσει, να ξεδιπλώσει, να ανοίξει τις σκέψεις του. Σύντομες ερωτήσεις, απλές, που βγάζουν αρκετά ζητήματα, πτυχές τους στην επιφάνεια.

Δεύτερον, ίσως και το πιο σημαντικό, είναι ότι διαβάζοντας τα άρθρα ή και το ίδιο το βιβλίο καταλαβαίνεις, αυτό τουλάχιστον είναι η δική μου πεποίθηση, ότι η Σεμίνα έχει γνωρίσει το έργο του συνεντευξιαζόμενου, ξέρει με ποιον μιλάει, ανεξαρτήτως της δικής της προσωπικής άποψης. Αφήνει τον αναγνώστη να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Ξεχωρίζω αυτήν την πλευρά, καθώς αρκετοί, ή μάλλον πολλοί, όχι βέβαια όλοι οι δημοσιογράφοι, ρωτάνε και κρίνουν χωρίς να έχουν καταβάλει προσωπικό κόπο προκειμένου να γνωρίσουν τις θέσεις των κομμάτων με τα οποία δεν συμφωνούν, ιδιαίτερα του ΚΚΕ», είπε και έφερε αναλυτικά παραδείγματα παραποίησης και μη κατανόησης των θέσεων του Κόμματος.

Η Αλ. Παπαρήγα ανέφερε από την αρχή ότι η Σεμίνα Διγενή είναι και υποψήφια με το ΚΚΕ στον Νότιο Τομέα της Αθήνας και με αφορμή αυτό στην ομιλία της της απευθύνθηκε σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Είναι αλήθεια ότι το αστικό Κοινοβούλιο προσφέρει σημαντική άμεση πείρα, αφού μέσα εκεί ψηφίζονται νόμοι που αποκτούν έτσι αντίστοιχη νομιμοποίηση, ακόμα και αν επιφέρουν τραγικές συνέπειες, άμεσες και έμμεσες, στη ζωή του λαού, της νεολαίας, των γυναικών (...) Και στην επόμενη Βουλή, όποια κι αν είναι η σύνθεση της κυβέρνησης, θα δούμε να επαναλαμβάνεται αυτό που ζήσαμε π.χ. από το 2015 ως σήμερα, όταν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ψήφιζαν βασικά νομοσχέδιά του και στη συνέχεια όταν ο ΣΥΡΙΖΑ, ως αξιωματική αντιπολίτευση, ψήφιζε αντίστοιχα νομοσχέδια ή κρίσιμα άρθρα τους, που κατέθετε η ΝΔ (...) Η κοινή ψήφος ΝΔ, ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και άλλων κομμάτων δεν αφορά δευτερεύουσας σημασίας νομοσχέδια που επιτρέπουν κάποιες συγκλίσεις, αλλά θεμελιακά νομοσχέδια που ταΐζουν τζάμπα χρήμα στους επιχειρηματικούς ομίλους, ελληνικούς και ξένους, με προαπαιτούμενα την ένταση της εργατικής - λαϊκής εκμετάλλευσης. Είναι νόμοι, επίσης, που έχουν μετατρέψει την Ελλάδα σε μια τεράστια πολεμική βάση θανάτου. Δεν επεκτείνομαι, άλλωστε η Σεμίνα έχει μπροστά της περιοδείες και παρεμβάσεις. Θα πει ακόμα περισσότερα».

Αγωνίζομαι δίπλα στους ακέραιους και τους ασυμβίβαστους


Η Σεμίνα Διγενή, από τη μεριά της, είπε ότι τα δύο βιβλία «Αποδελτίωση» και «Αποδελτίωση ΙΙ» περιέχουν κάποιες συλλεκτικές συνεντεύξεις, που δεν υπάρχουν πια, έχουν σβηστεί από κάποια κανάλια όπου είχαν παιχτεί, όπως π.χ. η πρώτη ζωντανή συνέντευξη του Γιώργου Νταλάρα, το παρασκήνιο της εκπομπής με τον Δημήτρη Χορν, οι σπάνιες εξομολογήσεις του Μίκη Θεοδωράκη και της Αλέκας Παπαρήγα, η πρώτη μη ξεκαρδιστική συνέντευξη του Χάρρυ Κλυνν, τα παράπονα της Αννας Καλουτά και του Στέλιου Καζαντζίδη, οι άγνωστες ιστορίες του Γιώργου Μαρίνου, της Ειρήνης Παπά, της Ελλης Λαμπέτη και άλλων. Επίσης, αυτά τα δύο βιβλία περιέχουν συνεντεύξεις με σύγχρονα πρόσωπα, όπως η κόρη του Τσε, Αλέιδα Γκεβάρα, ο Βασίλης Παπαβασιλείου, ο Πάνος Κατσιμίχας, ο Χαραλαμπόπουλος, ο Στάνκογλου, ο Μετζικώφ, η Ράντου, πολλοί...

Και τόνισε: «Η αλήθεια είναι ότι μου αρέσει πάρα πολύ να ψάχνω στο παρελθόν και να ανακαλύπτω πράγματα και να βρίσκω διαμάντια από ανθρώπους που πέρασαν και άφησαν ένα στίγμα στην πολιτική, στην καλλιτεχνική, στην επιστημονική ζωή αυτού του τόπου, και πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο να καταγράφουμε τον παλμό της εποχής μέσα από τους ανθρώπους της». Ενώ κοιτώντας με νόημα την Αλέκα Παπαρήγα σημείωσε ότι υπήρξαν και κάποιοι δύσκολοι συνομιλητές στην προσέγγιση, αλλά... «αυτοί οι δύσκολοι συνομιλητές είναι αυτοί που τελικά έχουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον», είπε και ευχήθηκε οι «Αποδελτιώσεις» «να είναι χρήσιμες και στις επόμενες γενιές και να ανακαλύψουν εκεί πράγματα που δεν τα φαντάζονται ότι κάποτε υπήρξαν. Και θα πάρουν για κάποια πρόσωπα όχι μόνο εγκυκλοπαιδικές πληροφορίες αλλά και λόγια ουσίας και να νιώσουν αυτό το άγγιγμα ψυχής. Εγώ θα συνεχίσω να κάνω συνεντεύξεις όσο μπορώ κι όσο αντέχω», υποσχέθηκε.

Για την υποψηφιότητά της με το ΚΚΕ στις ερχόμενες εκλογές είπε ότι «κατεβαίνω στον μεγαλύτερο τομέα της Αθήνας, με τη σιγουριά ότι αγωνίζομαι δίπλα στους έντιμους, στη σωστή πλευρά της Ιστορίας, τους ακέραιους και τους ασυμβίβαστους». Κάλεσε όσους το σκέφτονται αν θα ψηφίσουν και όσους λένε ότι δεν ενδιαφέρονται για την πολιτική, να σκεφτούν αυτά που έλεγαν οι αρχαίοι ότι «όποιος δεν ενδιαφέρεται για την πολιτική είναι ιδιώτης, στην ουσία σημαίνει βλαξ, και τελικά, αν δεν ασχοληθεί με την πολιτική, δεν τον ενδιαφέρουν τα κοινά, θα αναγκαστεί να γίνει έρμαιο αυτής της πολιτικής που του επιβάλλουν».

Οι ηθοποιοί Τάσος Σωτηράκης και Χριστίνα Αλεξανιάν, αφού εξέφρασαν τη χαρά τους για την παρουσία τους στην εκδήλωση, διάβασαν ο πρώτος ένα απόσπασμα από συνέντευξη του Μίκη Θεοδωράκη από την πρώτη «Αποδελτίωση» και η Χρ. Αλεξανιάν ένα απόσπασμα του άρθρου της Σεμίνας για την Μάγδα Φύσσα που περιλαμβάνεται στην «Αποδελτίωση ΙΙ». Η ίδια η Σεμίνα, δε, μας διάβασε αποσπάσματα από τη συνέντευξή της με την Αλέκα Παπαρήγα από την πρώτη «Αποδελτίωση», ενώ αποκάλυψε ότι στα σκαριά έχει και... τρίτη «Αποδελτίωση»!

Στη συνέχεια η Σεμίνα Διγενή υπέγραψε βιβλία της, ενώ ο χώρος ετοιμάστηκε για να δοθεί ο λόγος στη μουσική. Η Γιώτα Νέγκα, η Φωτεινή Βελεσιώτου και ο Κώστας Τριανταφυλλίδης, που είναι επίσης υποψήφιος με το ΚΚΕ στον νομό Κοζάνης, μίλησαν με τα καλύτερα λόγια για την Σεμίνα, της ευχήθηκαν καλή επιτυχία με πολλές ψήφους στις εκλογές και μας χάρισαν ένα όμορφο μουσικό πρόγραμμα με δικές τους επιτυχίες, αλλά και άλλα υπέροχα τραγούδια.


Συνεχίζεται το αφιέρωμα στο γιουγκοσλαβικό σινεμά

Στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ - «Μάνος Λοΐζος» κάθε Πέμπτη απόγευμα

Συνεχίζεται στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ - «Μάνος Λοΐζος» (Τροίας 36, Βικτώρια) το αφιέρωμα στο γιουγκοσλαβικό σινεμά που διοργανώνει.

Η ανάπτυξη του γιουγκοσλαβικού σινεμά είναι συνυφασμένη με την οικοδόμηση του σοσιαλισμού, με τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία που είχε στη συγκεκριμένη περίπτωση, μέχρι την ιμπεριαλιστική επέμβαση και τη διάλυση της ενιαίας Γιουγκοσλαβίας, τη δεκαετία του '90. Το κράτος προσπάθησε να αναβαθμίσει τις υποδομές, να εκπαιδεύσει νέους κινηματογραφιστές, να φροντίσει για την πρόσβαση του λαού στον κινηματογράφο, παρά τις δυσκολίες στη χρηματοδότηση και τη διανομή των ταινιών, την έλλειψη σε καλλιτέχνες μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Στοιχεία γι' αυτά τα θέματα αναδείχθηκαν από το ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε στην αρχή του αφιερώματος και συζητήθηκαν πιο αναλυτικά στην εκδήλωση που είχε προγραμματιστεί.

Μέσα από τις ταινίες που προβάλλονται, αναδεικνύονται τα χρόνια που οι λαοί των Βαλκανίων έζησαν ειρηνικά, κατά την οικοδόμηση του σοσιαλισμού στη Γιουγκοσλαβία. Φωτίζονται πλευρές της οικονομικής ανάπτυξης και της ζωής στη Γιουγκοσλαβία, τα ήθη και έθιμα των διαφόρων περιοχών και λαοτήτων, ο πολιτισμός τους. Ξεχωριστή πλευρά αποτελεί η ζωή των Ρομά καθώς και οι προσπάθειες της ένταξής τους στην κοινωνία των Γιουγκοσλάβων. Η ενότητα αυτή του αφιερώματος θα εμπλουτιστεί με μια ξεχωριστή βραδιά, στην οποία θα ταξιδέψουμε και μουσικά στα Βαλκάνια.

Το αφιέρωμα ολοκληρώνεται με δύο ταινίες που αφορούν την ιμπεριαλιστική επέμβαση του ΝΑΤΟ στη Γιουγκοσλαβία, τις μηχανορραφίες και τις προβοκάτσιες των Αμερικανών ιμπεριαλιστών, οι οποίες φωτίζουν και πλευρές της σημερινής ιμπεριαλιστικής σύγκρουσης στην Ουκρανία, την όξυνση και την αναζωπύρωση του μετώπου στην περιοχή του Κοσόβου.

Οι προβολές προγραμματίζονται κάθε Πέμπτη, από σήμερα μέχρι το τέλος του Μάρτη στις 7.30 μ.μ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ