ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 26 Ιούλη 2022
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΤΟΥ ΚΚΕ
Φόρος τιμής στον Απόστολο Καλδάρα με μια συναυλία - λαϊκό γλέντι

Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του σημαντικού Τρικαλινού λαϊκού δημιουργού

Στον όμορφο χώρο του Πάρκου Ματσόπουλου πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη η συναυλία για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Τρικαλινού λαϊκού δημιουργού Απόστολου Καλδάρα, που οργάνωσε η Τομεακή Επιτροπή Τρικάλων του ΚΚΕ και εξελίχτηκε σε ένα μεγάλο λαϊκό γλέντι.

Εκατοντάδες κόσμου διασκέδασαν και τραγούδησαν τα γνωστά άσματα του Απόστολου Καλδάρα, που πλούτισαν τη λαϊκή μουσική, εκφράζοντας τους πόθους και τους καημούς του λαού.

Το μουσικό πρόγραμμα επιμελήθηκε ο γιος του, Κώστας Καλδάρας και συμμετείχαν οι τραγουδιστές Βιολέτα Ικαρη, Κώστας Τριανταφυλλίδης και Πάνος Παπαϊωάννου, με τις ενορχηστρώσεις που επιμελήθηκε ο Γιάννης Παπαζαχαριάκης. Την ορχήστρα αποτελούσαν οι: Γιάννης Παπαζαχαριάκης (κιθάρα), Μίμης Ντούτσουλης (μπάσο), Γιώργος Κατσίκας (ντραμς), Ανδρέας Τράπαλης (βιολί), Γιώργος Παπαχριστούδης (πιάνο), Τάσος Αθανασιάς (ακορντεόν) και Αρης Κούκος (μπουζούκι).

Την όμορφη βραδιά άνοιξε νωρίτερα ένα τρίο νέων Τρικαλινών μουσικών, αποτελούμενο από τους Δημήτρη Τριανταφύλλου, Χρήστο Μακρή, Μαρία Καλαμπόκα.

Στην εκδήλωση έγινε ομιλία από τον Σωτήρη Σωτηρόπουλο, Γραμματέα της ΤΕ Τρικάλων και μέλος του Γραφείου Περιοχής Θεσσαλίας του ΚΚΕ. Μιλώντας για τον Απόστολο Καλδάρα, επισήμανε μεταξύ άλλων τα εξής: «Ο νεαρός Απόστολος από τα πρώτα του βήματα στη δισκογραφία δείχνει σαφή δείγματα ενός μεγάλου ολοκληρωμένου δημιουργού. Γράφει υποδειγματικά κλασικά ρεμπέτικα στην πρώτη του μελωδική περίοδο (1947 - 1955). Καθώς επίσης λαϊκά αριστουργήματα στη συνέχεια για το χρονικό διάστημα 1955 - 1965, περίοδος που ίσως είναι και η παραγωγικότερη της δημιουργίας του.


Το μεγάλο όμως καλλιτεχνικό βήμα που τον βάζει μπροστά από τους προγενέστερους ή σύγχρονούς του ομότεχνους πραγματοποιείται από το 1965 και μετά, όταν ο Καλδάρας, δεχόμενος τα μηνύματα της εποχής, μετουσιώνει τη λαϊκή φόρμα των τραγουδιών του και την κεντά σε έναν έντεχνο καμβά. Το "Ενα αστέρι πέφτει, πέφτει" του 1965 θεωρείται η αφετηρία σε αυτήν τη μεγάλη στροφή που πραγματοποίησε ο Απόστολος ανοίγοντας καινούριους δρόμους που κορυφώνονται το 1972 και το 1973 με την κυκλοφορία της "Μικράς Ασίας" και του "Βυζαντινού Εσπερινού", δίσκων που αποτελούν χαρακτηριστικά δείγματα ολοκληρωμένης έντεχνης δουλειάς. Εδώ βρίσκεται και η ιδιοφυΐα του δημιουργού.

Αυτό είναι, λοιπόν, το συγκριτικό πλεονέκτημα του Απ. Καλδάρα. Δίνει το δυναμικό "παρών" σε όλες τις φάσεις του λαϊκού μας τραγουδιού, με ορισμένα από τα ομορφότερα και χαρακτηριστικότερα τραγούδια της κάθε περιόδου, επιδεικνύοντας μια ιδιοφυή προσαρμοστικότητα στις ραγδαίες κοινωνικές πολιτιστικές αλλαγές που συντελούνται στον τόπο μας. Ανάλογο προηγούμενο δεν υπάρχει και αυτό το γεγονός τον καθιστά μοναδικό».


ΒΟΛΟΣ
Εντονες αντιδράσεις για την ακύρωση συναυλίας της «Εστουδιαντίνας» από τη δημοτική αρχή

Ανακοίνωση της ΤΕ Μαγνησίας του ΚΚΕ

Πλήθος αντιδράσεων έχει ξεσηκώσει στον Βόλο η ακύρωση από τη δημοτική αρχή της προγραμματισμένης για τις 24 Αυγούστου συναυλίας της «Εστουδιαντίνας» για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή.

Η συναυλία θα γινόταν στο Ανοιχτό Θέατρο της Νέας Ιωνίας, από τον μουσικό σύλλογο «Ρυθμό», την «Εστουδιαντίνα» Νέας Ιωνίας, σε συνεργασία με το αθλητικό - προσφυγικό σωματείο της Νίκης Βόλου, άλλα προσφυγικά σωματεία της πόλης και με συμμετοχή του Λυκείου Ελληνίδων Βόλου, ενώ θα συμμετείχαν η ηθοποιός Μιμή Ντενίση και οι ερμηνευτές Παντελής Θαλασσινός, Ασπασία Στρατηγού και Γιάννης Διονυσίου.

Το σωματείο «Ρυθμός» είχε κάνει την αίτηση στον δήμο Βόλου και πήρε την ημερομηνία 24 Αυγούστου από την Αντιδημαρχία Πολιτισμού για ενοικίαση του θεάτρου, ωστόσο πριν από λίγες μέρες έλαβε επίσημο έγγραφο από τον δήμο Βόλου, που ενημέρωνε ότι στις 24 Αυγούστου που έχουν νοικιάσει το θέατρο, η παραπάνω παραγωγή δυστυχώς δεν θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί για τεχνικούς λόγους. Τα παραπάνω εξηγεί σε ανάρτησή του ο μαέστρος της «Εστουδιαντίνας», Ανδρέας Κατσιγιάννης, σημειώνοντας ότι στις 23 και 25 Αυγούστου το θέατρο θα λειτουργεί κανονικά... Και προσθέτει ότι η συναυλία θα πραγματοποιηθεί τελικά στη Λάρισα, μετά από τη δωρεάν παραχώρηση του Θεάτρου Αλκαζάρ από τον εκεί δήμο.

Μετά τις έντονες αντιδράσεις που ακολούθησαν από κατοίκους, κόμματα και φορείς, ο δήμαρχος Βόλου, Αχ. Μπέος, με χτεσινή του ανακοίνωση ισχυρίστηκε ότι αν ο Α. Κατσιγιάννης και προφανώς όλοι οι επαγγελματίες μουσικοί κι ερμηνευτές δώσουν τη συναυλία δωρεάν (και πληρώσουν άραγε από πάνω και τον δήμο για τον χώρο;), σε αυτήν την περίπτωση «δεσμεύομαι ότι θα διαθέσω χώρο για να πραγματοποιηθεί η συναυλία, όσο κι αν αυτό είναι δύσκολο αυτή την εποχή».

ΚΚΕ: Οι υποδομές του δήμου Βόλου δεν είναι τσιφλίκι καμίας δημοτικής αρχής!

«Πράξη αδιανόητη» χαρακτηρίζει την ακύρωση της συναυλίας η Τομεακή Επιτροπή Μαγνησίας του ΚΚΕ, σημειώνοντας ότι «το πρόσχημα της ύπαρξης τεχνικών λόγων στη λειτουργία του ανοιχτού Δημοτικού Θεάτρου Ν. Ιωνίας μόνο ως φθηνή δικαιολογία μπορεί να αντιμετωπιστεί». Και αναφέρει: «Οι ανακοινώσεις της δημοτικής αρχής προκαλούν σοβαρά ερωτήματα. Σε συνδυασμό με τις κατά παραγγελία εμετικές αναρτήσεις ανθρώπων της στο διαδίκτυο, που αναφέρονται σε "μη αρεστές" απόψεις των συντελεστών της συναυλίας, γεννιούνται σοβαρά ζητήματα».

Η ΤΕ του ΚΚΕ προσθέτει ότι «οι υποδομές του δήμου Βόλου δεν είναι τσιφλίκι καμίας δημοτικής αρχής! Είναι περιουσία του λαού, ο οποίος έχει κάθε δικαίωμα να έχει πρόσβαση σε αυτές, να τις απολαμβάνει. Η επιχειρηματική λειτουργία τους είναι που διαμορφώνει το "καθεστώς" ιδιοκτησίας, πάνω στο οποίο πατάει η δημοτική αρχή.

Τα κροκοδείλια δάκρυα για τις καθεστωτικές και φασίζουσες συμπεριφορές Μπέου από τα κόμματα που του προσέφεραν το νομικό οπλοστάσιο να συμπεριφέρεται ως "τσιφλικάς" της λαϊκής περιουσίας και ταυτόχρονα στελέχη τους τον στήριξαν στην επανεκλογή του, δεν μπορούν να κρύψουν τη συνενοχή τους», σχολιάζει αναφορικά με τις σχετικές αντιδράσεις άλλων κομμάτων.

«Να πάρει πίσω τώρα την επαίσχυντη απόφαση η δημοτική αρχή Βόλου», απαιτεί και η «Λαϊκή Συσπείρωση» Βόλου.


ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Καταδικάσθηκαν 4 νέοι γιατί διέπραξαν το «αδίκημα» της ... ζωγραφικής!

Φωτογραφία αρχείου

Eurokinissi

Φωτογραφία αρχείου
Αλγεινή εντύπωση προκαλεί η καταδίκη τεσσάρων νέων, εκ των οποίων οι τρεις είναι αριστούχοι φοιτητές Σχολών Καλών Τεχνών, σε εξάμηνη φυλάκιση, επειδή διέπραξαν το «αδίκημα» της... ζωγραφικής!

Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (ΕΕΤΕ), την Παρασκευή 15/7 στον σταθμό ΗΣΑΠ στο Θησείο η παρέα των τεσσάρων νέων περικυκλώθηκε και δέχθηκε, ξαφνικά και απρόκλητα, επιθετική συμπεριφορά και έρευνα από ομάδα 12 περίπου αστυνομικών που επέβαιναν σε μοτοσικλέτες. Τους συνέλαβαν και τους οδήγησαν στο αυτόφωρο με την κατηγορία της διακεκριμένης φθοράς ξένης περιουσίας (γκράφιτι). Το μόνο στοιχείο που είχαν ήταν τα σπρέι που βρέθηκαν μετά από σωματική έρευνα στις τσάντες των φοιτητών, οι οποίοι εξήγησαν ότι είχαν ζωγραφίσει σε εγκαταλελειμμένο κτίριο στην οδό Πειραιώς.

Το δικαστήριο τους καταδίκασε σε έξι μήνες φυλάκιση, παρά την πρόταση της εισαγγελέως να αθωωθούν οι κατηγορούμενοι λόγω αμφιβολιών με τριετή αναστολή και παρότι ο μάρτυρας αστυνομικός έπεσε σε αντιφάσεις και ήταν καταφανές ότι υπήρχε μόνο η ένδειξη των σπρέι στις τσάντες.

Αντίθετα, οι νέοι έδειξαν στο δικαστήριο το εικαστικό έργο που είχαν κάνει στην Πειραιώς, καθώς και άλλα έργα που έχουν πραγματοποιήσει στο παρελθόν.

Στο δικαστήριο παραβρέθηκε και εκπρόσωπος του ΔΣ του ΕΕΤΕ ως μάρτυρας υπεράσπισης. Οπως σημείωσε: «Ενας καλλιτέχνης του δρόμου (street artist) χρησιμοποιεί τον τοίχο ως καμβά για να δημιουργήσει έργο τέχνης, όχι για να βρωμίσει, οι καλλιτέχνες από τη φύση τους παράγουν πολιτισμό, δεν καταστρέφουν και δεν βανδαλίζουν τον δημόσιο χώρο, αντίθετα τον προστατεύουν και τον ομορφαίνουν. Δεν είναι τυχαίο ότι δεκάδες δήμοι της χώρας καλούν τους καλλιτέχνες για να ζωγραφίσουν σε τοίχους παλαιών και εγκαταλελειμμένων κτιρίων για να ομορφύνουν τις πόλεις και μάλιστα χωρίς αμοιβή...».

Το ΕΕΤΕ σε ανακοίνωσή του υπενθυμίζει πως και στο παρελθόν έχουν κατηγορηθεί εικαστικοί καλλιτέχνες, που έκαναν τοιχογραφίες για την Ειρήνη, για... «ρύπανση». Μόνο που τότε αθωώθηκαν.

Η ανακοίνωση του ΕΕΤΕ συνεχίζει:

«Σε μια πόλη, σε μια χώρα που οι λέξεις "φθορά" και "ρύπανση" είναι καθημερινό θέαμα για τους εργαζόμενους, τα γκράφιτι δίνουν χρώμα, τόνο. Σε μια χώρα που ακόμα και ψηφισμένοι νόμοι για τη δημόσια αισθητική (όπως ο νόμος για τη διάθεση του 1% για τη δημιουργία και τοποθέτηση έργων εικαστικών τεχνών σε δημόσια κτίρια και χώρους) δεν εφαρμόσθηκαν ποτέ, το γκράφιτι είναι μια μορφή τέχνης που όχι μόνο μπορεί να ομορφαίνει τον δημόσιο χώρο, αλλά έχει τον χαρακτήρα της διαμαρτυρίας, του απροσδόκητου, του εφήμερου, που εκφράζει την εποχή μας, επικοινωνεί.

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος θεωρεί άδικη την καταδίκη των 4 νέων» και σημειώνει ότι τέτοιες άδικες δικαστικές αποφάσεις έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν, θυμίζοντας την πλέον πρόσφατη αποφυλάκιση του Δ. Λιγνάδη. Προσθέτει ότι «μόνο θυμό μπορεί να προκαλεί αυτή η απόφαση για τους 4 νέους» και καλεί τις Σχολές Καλών Τεχνών, τους σπουδαστές, τους καλλιτέχνες: «Να είμαστε δίπλα τους στον αγώνα που θα δοθεί στο Εφετείο».


ΘΕΑΤΡΟ «ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ»
Σήμερα η μουσική παράσταση «Πράξη Πρώτη»

Μια μοναδική μουσική παράσταση με τίτλο «Πράξη Πρώτη» παρουσιάζεται σήμερα Τρίτη στην αυλή του θεάτρου «Από Κοινού» στις 9 μ.μ.

Κάθε τραγούδι μια ιστορία, κάθε ιστορία ένα μήνυμα. «Πράξη Πρώτη», ένα μικρό αφήγημα με μελοποιημένη ποίηση. Μια μουσική περιπλάνηση, μια περιπλάνηση στη ζωή, ανάμεσα σε τραγούδια αγαπημένων Ελλήνων συνθετών και σε τραγούδια από τις δύο δισκογραφικές δουλειές του συνθέτη Μιχάλη Γούτη.

Οι συντελεστές

Ερμηνεία - κείμενα: Μέλα Γεροφώτη. Ενορχηστρώσεις - διασκευές - πιάνο: Μιχάλης Γούτης. Βιολί: Περικλής Τιμπλαλέξης. Επιμέλεια αφίσας: Ζάννα Κατσαφάνα.

Γενική είσοδος: 10 ευρώ.

Ηλεκτρονική προπώληση www.viva.gr Κρατήσεις θέσεων: 211 4057249.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ