Οι ταινίες τρόμου ζουν και βασιλεύουν. 29 τίτλοι, ταινίες φρέσκες αλλά και σίκουελ περιμένουν τους φανατικούς του είδους θαυμαστές, το έτος 2016. Ανάμεσά τους και το αμερικάνικο θρίλερ τρόμου «The boy» (2016) του Γουίλιαμ Μπρεντ Μπελ, που κάνει πρεμιέρα απόψε. Επανέρχονται οι φριχτές κούκλες και η ηθοποιός Λορίν Κόαν, που μαθαίνει ότι το αγόρι που θα φροντίζει δεν είναι παρά μια πορσελάνινη κούκλα και ότι όστις δεν ακολουθεί τους συγκεκριμένους κανόνες, μπαίνει σε φασαρίες...
Η ελληνική ταινία της βδομάδας έχει τίτλο «Interruption» (2015) και η σκηνοθεσία είναι του Γιώργου Ζώη. Το φιλμ κάνει απόψε πρεμιέρα στην Ελλάδα, μετά το βάπτισμα του πυρός στη Μόστρα της Βενετίας πέρσι. Σε μια μεταμοντέρνα θεατρική παράσταση της «Ορέστειας» του Αισχύλου στην Αθήνα, ξαφνικά καταλαμβάνουν τη σκηνή νεαρά σκουροντυμένα άτομα με όπλα, που καλούν εθελοντές από την πλατεία να πάρουν τη θέση των ηθοποιών. Η παράσταση συνεχίζεται, αλλά οι δυναμικές πια έχουν αλλάξει καθοριστικά...
Η σειρά αυτή άρχισε με το αμερικάνικο «μεικτό» καρτούν «Ο Αλβιν και η παρέα του» (2007), που ανέδειξε τα σκιουράκια Αλβιν, Σάιμον και Θίοντορ, σε ποπ είδωλα. Στο σίκουελ «Ο Αλβιν και η παρέα του 2» (2009) γνωρίζουμε και τις φοβερές σκιουρίνες. Στο «Ο Αλβιν και η παρέα του 3» (2011) οι ήρωες ναυαγούν σ' ένα έρημο νησί και τώρα στο «Ο Αλβιν και η παρέα του: Σκίουροι στο δρόμο» (2015), σε σκηνοθεσία Γουόλτ Μπέκερ, ο Ντέιβ και τα τρία σκιουράκια ετοιμάζονται για το μεγαλύτερό τους μέχρι σήμερα ταξίδι, ένα road trip που διασχίζει την Αμερική.
Τέλος, σήμερα βγαίνει στις αίθουσες και η νέα, μεταγλωττισμένη Μπάρμπι σε ρόλο δυναμικής γυμνάστριας, που μαζί με τις κολλητές της Τερέζα και Ρενέ μεταμορφώνονται σε μυστικούς πράκτορες επικίνδυνων αποστολών. «Barbie και οι Μυστικοί Πράκτορες» (2016) ο τίτλος.
Ο Ρόκι, στο λυκόφως της ζωής, παρουσιάζεται φιγούρα τραγική αλλά υποδειγματική ως προς τη διδασκαλία του πώς να αντιμετωπίζει κανείς τα εμπόδια στη ζωή. Το πρόσωπό του μάσκα, σχεδόν ανέκφραστη, στατική και αφύσικη, κάτι που υποχρεώνει τον «μάτσο» Ρόκι με τη μεγάλη καρδιά, να δουλεύει με το βλέμμα, τις χειρονομίες και τις λέξεις, εκφράζοντας αστείρευτη ανθρωπιά.
Δε λείπουν οι αδυναμίες σε μια ομαλή πορεία τόσο σε επίπεδο στιλιστικό όσο και αφηγηματικό σε ένα εγχείρημα που ξαναζωντανεύει σε χιλιοστή επανέκδοση. Βροχή από μπουνιές, που, όμως, δεν τις τρώει ο Ρόκι που αυτή τη φορά είναι απών από τη δράση, με έναν όγκο που ανακάλυψε. Τις μπουνιές τις παίρνει και τις δίνει ο Aδωνις Κριντ, ο γιος του Απόλο, του θρυλικού αντίπαλου του Ρόκι στο δεύτερο φιλμ του (1979). Τέλος πάντων, όλα αυτά τα έχουμε ξαναδεί... κι εντάξει, κανείς τα χωνεύει...
Με τους: Σιλβέστερ Σταλόνε, Μάικλ Μπ. Τζόρνταν, Τέσα Τόμσον, Φιλίσια Ρασάντ, κ.ά.
Παραγωγή: «Creed», ΗΠΑ (2015).
Η Σουηδέζα Αλίσια Βικάντερ στο ρόλο της Γκέρντα ακτινοβολεί πίσω από το στόμφο της σκηνοθεσίας και τον επιφανειακό της μανιερισμό. Αυτή η λογοτεχνική και εικονογραφική προσέγγιση είναι φιλμαρισμένη με συμβατικό ακαδημαϊσμό, χωρίς ενθουσιασμό και πυρετό, με στερεοτυπική συναισθηματικότητα που ξεχειλίζει στον επίλογο και γκρο πλάνα στο πόδι το ντυμένο μετάξι και σατέν να υποβαθμίζει την εσωτερικότητα της ερμηνείας του χαρακτήρα σε ένα απλό μηχανισμό χειρονομιών...
Με τους: Εντι Ρεντμέιν, Αλίσια Βικάντερ, Αμπερ Χερντ, Ματίας Σένερτς, κ.ά.
Παραγωγή: «The Danish girl», ΗΠΑ, Μ. Βρετανία (2015)
Αχαλίνωτα εφευρετική φαντασία και ανατροπές γελοίες, χωρίς αντίκρισμα κυριαρχούν στην μπουρλέσκ σουρεαλιστική κωμωδία του αιρετικού Βέλγου βαν Ντορμέλ που επιχειρεί να ξαναγράψει τη δημιουργία του κόσμου, χωρίζοντας την αφήγηση σύμφωνα με τα κεφάλαια της Βίβλου. Τι συμβαίνει όταν κάποιος μαθαίνει άξαφνα ότι ο χρόνος ζωής του μειώνεται; Γύρω απ' αυτήν την κεντρική ιδέα στρέφεται η ταινία που αρχικά μοιάζει ευχάριστη μέσα στην αφέλεια και την ασχήμια της, πολύ γρήγορα βέβαια όχι μόνο κουράζει αλλά εκνευρίζει αφάνταστα. Το ελεγχόμενο ντελίριο του βαν Ντορμέλ πάνω στο χρόνο που μας μένει να ζήσουμε κινείται στο πλαίσιο του «ό,τι του καπνίσει», κάτι ανάμεσα σε φάρσα, γκάφα και φανταστικό, σε δράμα και ποίηση, με το Θεό, υπαρκτό πρόσωπο. Ο Θεός, Μπενουά Πελβούρντ, είναι ένας βρωμιάρης που ζει στις Βρυξέλλες κλεισμένος στο σκοτεινό δωμάτιο του υπολογιστή του με τη γυναίκα και τη δεκάχρονη κόρη του, που, για να εκδικηθεί τον πατέρα της που τη δέρνει με τη ζωστήρα, αποκαλύπτει στους ανθρώπους, με SMS, το μεγάλο μυστικό του Θεού για το πόσος ακριβώς χρόνος απομένει στον καθένα να ζήσει...
Μετά την αποκάλυψη της κόρης του Θεού, κανείς δεν συμπεριφέρεται όπως πριν. Απ' όλες τις παραληρηματικές συμπεριφορές και τα καπρίτσια, ο σκηνοθέτης εστιάζει σε κάποιες που ο ίδιος μάλλον θεωρεί χαριτωμένες. Οπως ο έρωτας της, τραγικά κακοφιλμαρισμένης, Κατρίν Ντενέβ για ένα γορίλα...Η αισθητικά καταστροφική ταινία - σάτιρα (;) του βαν Ντορμέλ, στερείται χάρης και κομψότητας και δεν υπάρχει τίποτα που θα μπορούσε να φέρει την κάθαρση στο αχαρακτήριστο αυτό φιλμ...
Με τους: Μπενουά Πελβούρντ, Κατρίν Ντενέβ, Γιολάντ Μορό, κ.α.
Παραγωγή: «Le tout nouveau testament», Βέλγιο, Γαλλία, Λουξεμβούργο (2015)