ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Ιούλη 2011
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΝΕΤΙΚΑ ΤΕΙΧΗ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Απροστάτευτα από την πολιτεία

Απάντηση σε Ερώτηση του ΚΚΕ, χθες στη Βουλή

Αποψη των Ενετικών Τειχών Κέρκυρας
Αποψη των Ενετικών Τειχών Κέρκυρας
Την ανάγκη προστασίας των Ενετικών Τειχών στην Κέρκυρα από οικοδομικές αυθαιρεσίες, ανέδειξε στη Βουλή με Ερώτησή του, ο βουλευτής του ΚΚΕ, Χ. Χαραλάμπους, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι ολιγωρεί και δεν προχωράει στις απαραίτητες ενέργειες.

Ο βουλευτής τόνισε ότι, παρόλο που τα Τείχη έχουν κηρυχθεί διατηρητέα μνημεία, οι εκάστοτε κυβερνήσεις ανέχονται τις διάφορες αυθαιρεσίες, που κατά καιρούς κάνουν ιδιώτες, προσπαθώντας να χτίσουν διάφορα οικήματα ακόμα και πάνω στα τείχη.

Απαντώντας ο υφυπουργός Πολιτισμού, Γ. Νικητιάδης, ισχυρίστηκε ότι το 2006 η Νομαρχία Κέρκυρας ανακάλεσε απόφασή της, με την οποία είχε χαρακτηρίσει τη συγκεκριμένη περιοχή ως κοινόχρηστο χώρο πρασίνου (!) και ότι το 2009 κάποιοι εμφανίστηκαν ως ιδιοκτήτες και έκαναν αίτηση για την ανέγερση τριώροφου κτιρίου (!!!) Κατά τον υφυπουργό δεν έχει παρθεί καμία απόφαση ακόμα, αφού εκκρεμεί η συζήτηση της υπόθεσης στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (!!!)

Στην παρέμβασή του ο Χ. Χαραλάμπους επισήμανε ότι, παρόλο που η παλιά πόλη της Κέρκυρας περιλαμβάνεται στον κατάλογο της Ουνέσκο με τα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, δεν έχει δημιουργηθεί ακόμα ένας φορέας προστατευτικής διαχείρισης της παλιάς πόλης, με αποτέλεσμα πολλά από τα μνημεία της να παρακμάζουν. Οσον αφορά στο συγκεκριμένο χώρο στον οποίο ιδιώτες αιτούνται την ανέγερση τριώροφου κτιρίου, ο βουλευτής επικαλέστηκε το εξής γεγονός: Το δημοτικό συμβούλιο Κέρκυρας, από τις αρχές του 20ούαιώνα, είχε αποφασίσει - χωρίς να διαθέτει φακέλους και χωρίς να υπάρχει τότε Αρχαιολογικό Συμβούλιο - ότι δεν μπορεί να χτιστεί τίποτα στα Ενετικά Τείχη.

ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΤΟΣΙΤΣΑ
Θύματα οι εργαζόμενοι και οι εξαρτημένοι

Παρέμβαση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων στον Αρειο Πάγο

Η καθημερινότητα του πεζόδρομου της Τοσίτσα
Η καθημερινότητα του πεζόδρομου της Τοσίτσα
Το «ποτήρι» της αγανάκτησης των εργαζομένων στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, στο Επιγραφικό Μουσείο και στο ΥΠΠΟΤ για την κατάσταση που επικρατεί στον πεζόδρομο της Τοσίτσα - με την οποία τα δύο μουσεία γειτνιάζουν, ενώ και το ΥΠΠΟΤ βρίσκεται πάρα πολύ κοντά - «ξεχείλισε» από το Πάσχα του 2008, οπότε έχασε τη ζωή της η αρχαιολόγος Ηώ Ζερβουδάκη, συρόμενη στον πεζόδρομο από τοξικομανή που επέβαινε σε μηχανάκι. Πρόσφατα, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ) κατέθεσε αναφορά στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, αφού η κατάσταση χειροτερεύει.

Στα μέσα του Ιούλη, σε συνέντευξη Τύπου του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων στο Επιγραφικό Μουσείο, οι εργαζόμενοι σ' αυτό μοίρασαν χαρακτηριστικές φωτογραφίες, που τράβηξαν οι ίδιοι, για το τι αντιμετωπίζουν καθημερινά. Αλλωστε, είναι γνωστό ότι η Τοσίτσα είναι «αδιάβατη» για τους μη εμπόρους ναρκωτικών και τους «πελάτες» τους, «πελάτες» δυο φορές θύματα του συστήματος: Τους ρίχνει στην εξάρτηση και μετά τους συμπεριφέρεται σαν «σκουπίδια».

Το θέμα δεν άπτεται της μικροαστικής αισθητικής, αλλά της ανθρώπινης ζωής. Των εξαρτημένων, των εργαζομένων, των κατοίκων και των διαβατών στον πεζόδρομο. Μια ακόμη απόδειξη: Τη μέρα που κατατέθηκε η αναφορά (25/7), μια ακόμη εργαζόμενη του ΥΠΠΟΤ δέχθηκε επίθεση, με αποτέλεσμα να χειρουργηθεί. Γι' αυτό ο ΣΕΑ δεν ζητά ...«κεφάλια» εξαρτημένων. Το αντίθετο. Στην αναφορά του, όπου περιγράφει αναλυτικά την κατάσταση, σημειώνει ότι η περιοχή, λόγω των μουσείων και του Πολυτεχνείου, θα μπορούσε να γίνει «ένας ζωντανός πολιτιστικός πόλος για το κέντρο της Αθήνας (...) Αντί για αυτό, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στραγγαλίζεται οικονομικά και υπολειτουργεί, ο περιβάλλων χώρος του υποβαθμίζεται και η οδός Τοσίτσα έχει παραδοθεί συνειδητά στη διακίνηση ναρκωτικών». Εκτιμά ότι «όλα τα παραπάνω αποτελούν συνειδητές επιλογές, που σχετίζονται με τις αλλαγές χρήσης γης και τις αξίες γης στο κέντρο της Αθήνας, με τη σταδιακή προσπάθεια τα δημόσια μουσεία να απαξιωθούν στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας, ώστε να γίνει πιο εύκολα αποδεκτή η αλλαγή νομικού καθεστώτος, η ιδιωτικοποίηση ορισμένων λειτουργιών τους, ακόμη και η απόλυση εργαζομένων από αυτά».

Θέτει ζήτημα «αδιαφορίας του υπουργείου Υγείας για τις δομές απεξάρτησης και για την τύχη δεκάδων τοξικοεξαρτημένων, που έχουν αφεθεί να πεθαίνουν αβοήθητοι στο δρόμο». Σημειώνει επίσης ότι «παρά τις επανειλημμένες τηλεφωνικές καταγγελίες των εργαζομένων στα δύο μουσεία, το αρμόδιο Ε΄ Αστυνομικό Τμήμα ουδέποτε εμφανίζεται ή παρεμβαίνει τη στιγμή που βρίσκεται σε εξέλιξη η εμπορία».

Πάντως, να σημειώσουμε ότι ο Αρειος Πάγος αποτελεί μέρος της δικαιοσύνης και των κατασταλτικών μηχανισμών του αστικού κράτους. Του ίδιου, δηλαδή, κράτους που δημιούργησε αυτά τα προβλήματα. Αρα η παρέμβασή του - αν υπάρξει - θα έχει τη μορφή «σκούπας», που απλώς θα μεταφέρει το εμπόριο σε άλλο μέρος, χωρίς φυσικά να προστατεύσει τους εξαρτημένους.

Θέατρο σε δήμους

«Λυσιστράτη» (Κ. Βουτσάς, Θ. Καρακατσάνης)
«Λυσιστράτη» (Κ. Βουτσάς, Θ. Καρακατσάνης)
Το θεατρικό έργο του Δημήτρη Δημητριάδη «Ομηριάδα» θα παιχθεί σήμερα (9.30μμ) το Φεστιβάλ του Δήμου Πετρούπολης, στο θέατρο «Πέτρα». Σκηνοθεσία Παναγιώτη Κατσώλη. Παίζουν: Ρωξάνη Βλάσση, Εφη Βλαχογιάννη κ.ά. Είσοδος 10 ευρώ. Αύριο (9.30μμ) το Φεστιβάλ του Δήμου Πετρούπολης θα παρουσιάσει τη «Θεατρική εστία», με την κωμωδία του Δημήτρη Ψαθά «Φωνάζει ο κλέφτης». Σκηνοθεσία: Πέτρος Φιλιππίδης.

  • Συνεχίζονται στο Κηποθέατρο του Δήμου Παπάγου οι θεατρικές παραστάσεις. Σήμερα (9.15μμ) το «Διάχρονο θέατρο» θα παρουσιάσει την κωμωδία του Ευγένιου Σκριμπ «Μονομαχία γυναικών». Μετάφραση - σκηνοθεσία Αλέξανδρου Αδαμόπουλου, σκηνικά - κοστούμια Ρούλα Αλευρά, φωτισμοί Γιώργου Δανεσή. Παίζουν: Μαίρη Βιδάλη, Μιχάλης Μαρκάτης, Γιάννης Τσιώμου, Βίκυ Χατζή, Βύρωνας Κολάσης, Πέτρο Πέτρου. Αύριο (9μμ), στο Κηποθέατρο θα παρουσιαστεί η αντιπολεμική κωμωδία του Αριστοφάνη «Λυσιστράτη», με πρωταγωνιστές έξι καταξιωμένους κωμικούς: Θύμιος Καρακατσάνης (Λυσιστράτη), Βασίλης Τσιβιλίκας (Μυρίνη), Βάσια Τριφύλλη (Κλεονίκη), Γιώργος Παρτσαλάκης (Κινησίας), Γιώργος Κωνσταντίνου (Πρόβουλος) και ο Κώστας Βουτσάς (Λαμπιτώ). Σκηνοθεσία Θ. Καρακατσάνη, μετάφραση Κ. Χ. Μύρη, σκηνικά - κοστούμια Ρένα Γεωργιάδου, χορογραφίες Δημήτρη Παπάζογλου, φωτογραφίες Ηλία Βακάκη, μουσική Γιάννη Μαρκόπουλου. Παίζουν επίσης: Ιωσηφίδης Ιωσήφ, Χάρης Αρώνης, Μαρία Συκιανάκη, Θεοδώρα Βουτσά, Φίλιππος Φιλόγλου, Γιάννης Γούτης, Νίκος Δροσάκης, Μαρία Μαλλούχου, Γεωργία Βασιλοπούλου, Ειρήνη Καζάκου, Κέλυ Γιακουμάκη, Κωνσταντίνος Κυριακού.
Διορισμοί για το θέατρο

Το ΥΠΠΟΤ ανακοίνωσε τη νέα σύνθεση της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Θεάτρου: Πρόεδρος: Δημήτρης Τσατσούλης (αναπληρωτής καθηγητής Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών, κριτικός θεάτρου). Μέλη: Γιώργος Δεπάστας (μεταφραστής), Δήμητρα Κονδυλάκη (δραματολόγος, μεταφράστρια), Ασπασία Κράλλη (ηθοποιός, σκηνοθέτης), Γιάννης Μόσχος (σκηνοθέτης), Ειρήνη Μουντράκη (θεατρολόγος, κριτικός θεάτρου), Σάββας Πατσαλίδης (καθηγητής Θεατρολογίας στο Τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας του ΑΠΘ, κριτικός θεάτρου).

Το ΥΠΠΟΤ ανακοίνωσε το διορισμό - στη θέση της αντιπροέδρου του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας - της Αννας Σταυρακοπούλου (επίκουρη καθηγήτρια Θεατρολογίας στο ΑΠΘ). Επίσης, ανακοίνωσε τη σύνθεση της διοίκησης της Οπερας Θεσσαλονίκης: Πρόεδρος Θωμάς Τρικούκης (δικηγόρος, συγγραφέας), αντιπρόεδρος Αννα Σταυρακοπούλου. Μέλη: Ευγενία Αρσένη (δρ. Θεατρολογίας, διδάσκουσα στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου), Αννα Ιωακειμίδου (σύμβουλος Πολιτιστικής Διαχείρισης), Ελένη Λιανού (δικηγόρος). Προσεχώς θα γίνει πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή της Οπερας Θεσσαλονίκης.

Το ΚΘΒΕ στην Κύπρο

Συμμετέχοντας στο 15ο Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος, στο αρχαίο θέατρο Κούριου, στη Λεμεσό της Κύπρου, το ΚΘΒΕ θα παρουσιάσει το Σάββατο (9μμ) τα «Μικρά Διονύσια». Μια παράσταση - γιορτή για τα 50χρονά του, που αναφέρεται σε παραστάσεις του ΚΘΒΕ, στους Φιλίππους, στη Θάσο, στο Θέατρο Δάσους και στην Επίδαυρο.

Η παράσταση περιλαμβάνει 28 αποσπάσματα έργων αρχαίου δράματος: «Οιδίπους Τύραννος», «Οιδίπους Επί Κολωνώ», «Αντιγόνη», «Προμηθέας Δεσμώτης», «Τρωάδες», «Ορέστης», «Τραχίνιαι», «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή και του Ευριπίδη, «Χοηφόροι», «Βάκχες», «Αίας», «Εκάβη», «Ελένη», «Λυσιστράτη», «Νεφέλες», «Πλούτος», «Εκκλησιάζουσες», «Ορνιθες», «Θεσμοφοριάζουσες», «Επτά επί Θήβας» κ.ά. Μεταξύ των σκηνοθετών αυτών των έργων ήταν οι: Σωκράτης Καραντινός, Σπύρος Ευαγγελάτος, Μίνος Βολανάκης, Ανδρέας Βουτσινάς, Βασίλης Παπαβασιλείου, Γιάννης Χουβαρδάς, Ματία Λάνχοφ, Αντρέι Σερμπάν. Η παράσταση δεν στοχεύει στην αναβίωση των παραστάσεων αυτών, αλλά σε μια σκηνική επαναδιατύπωσή τους μέσα από τους σημερινούς κώδικες αισθητικής, που φέρει όμως και ίχνη μνήμης, μέσω πολύτιμου αρχειακού υλικού.

Σύνθεση κειμένων - μετάφραση Κ. Χ. Μύρη, σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα - Γρηγόρη Καραντινάκη, σκηνικά Λίλης Πεζανού, κοστούμια Ερσης Δρίνη, μουσική Γιώργου Χριστιανάκη, χορογραφία Κώστα Γεράρδου, μουσική διδασκαλία Νίκου Βουδούρη, φωτισμοί Αντρέα Μπέλλη. Παίζουν (αλφαβητικά): Γιώργος Αρμένης, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Δημήτρης Διακοσάββας, Γιάννης Καλατζόπουλος, Μαρία Καραμήτρη, Γιάννης Καραούλης, Δημήτρης Κολοβός, Ταμίλλα Κουλίεβα, Λίνα Λαμπράκη, Σοφία Λάππου, Γιάννης Μαλλούχος, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, Κώστας Σαντάς, Βασίλης Σπυρόπουλος, Χρίστος Στυλιανού, Νίκος Ψαρράς κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ