ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 29 Ιούλη 2011
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ
Συνεχίζουν την απεργία

Χιλιάδες τουρίστες που αποβιβάστηκαν χτες από τα κρουαζιερόπλοια στον Πειραιά ενημερώθηκαν από τις Επιτροπές Αγώνα για τα πραγματικά αιτήματα των βιοπαλαιστών του κλάδου

Χιλιάδες ξένοι τουρίστες, που αποβιβάστηκαν χτες από τα κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Πειραιά, έγιναν κοινωνοί των πραγματικών προβλημάτων των αυτοαπασχολούμενων ταξιτζήδων και της ουσίας της πολιτικής της απελευθέρωσης του επαγγέλματός τους που προωθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, καθώς οι δυνάμεις των Επιτροπών Αγώνα μοίρασαν έναν τεράστιο όγκο έντυπου υλικού στα αγγλικά, στις πύλες εξόδου επιβατών.

Πολλοί από τους ξένους επισκέπτες στέκονταν για λίγο και κουβέντιαζαν με τους απεργούς, ζητώντας να ενημερωθούν τόσο για την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο όσο και για τη γενικότερη οικονομική κατάσταση των εργαζομένων στην Ελλάδα, ευχόμενοι αρκετοί από αυτούς, «καλή επιτυχία» στον αγώνα τους. Η εικόνα που συνάντησαν, πάντως, οι ξένοι εργαζόμενοι τουρίστες στη χώρα μας, σε καμία περίπτωση δε «δυσφημεί την πατρίδα μας στο εξωτερικό», αντίθετα την τιμά, όσο κι αν προσπαθούν, με ύπουλο τρόπο, να δυσφημίσουν την απεργιακή κινητοποίηση η κυβέρνηση και οι ραδιοτηλεοπτικοί «παπαγάλοι» της. Τα παραπάνω φυσικά και δεν είχαν θέση στα ραδιοτηλεοπτικά δελτία ειδήσεων, καθώς προτίμησαν να εστιάσουν στη μικροένταση που σημειώθηκε μεταξύ των αστυνομικών δυνάμεων και μιας μικρής ομάδας απεργών που προσπάθησε να αποκλείσει μία από τις εξόδους του λιμανιού.

Ακόμη, ένας μεγάλος όγκος αυτοκινητιστών διαδήλωσε στους κεντρικούς δρόμους του Πειραιά, ενώ εκατοντάδες άλλοι συγκεντρώθηκαν έξω από την έδρα του σταθμού «Σκάι», για να διαμαρτυρηθούν σχετικά με τα «ρεπορτάζ» ενάντια στην απεργία που μεταδίδει το συγκρότημα Αλαφούζου όλες αυτές τις μέρες. Ελάχιστοι από αυτούς εκτόξευσαν ντομάτες και μικροαντικείμενα προς την είσοδο του σταθμού για να απωθηθούν σχεδόν αμέσως από άλλους συναδέλφους τους. Πάντως, με αφορμή τα παραπάνω μεμονωμένα περιστατικά, οι μεγαλοδημοσιογράφοι του «Σκάι», βρήκαν και πάλι αφορμή να εξαπολύσουν την «φαιά» προπαγάνδα τους, κάνοντας λόγο περί «ταγμάτων εφόδου» που δεν έχουν θέση σε μια «δημοκρατική κοινωνία».

Κινητοποιήσεις έγιναν χτες και σε άλλες περιοχές της χώρας, σε Θεσσαλονίκη, Θεσσαλία, Πάτρα, Κρήτη, ενώ ανάλογες αιφνιδιαστικές κινήσεις αναμένονται και σήμερα, την ώρα που ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γ. Ραγκούσης θα συναντιέται με αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί. Ανάλογες συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν με αντιπροσωπείες του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας και το Σωματείο των Οδηγών Ταξί.

Πάντως, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, δηλώνει σε όλους τους τόνους ότι θα προχωρήσει στην υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής στο ζήτημα της «απελευθέρωσης» των «κλειστών» επαγγελμάτων, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει ο σχετικός νόμος. Αναφορικά με το αίτημα ενημέρωσης από τον υπουργό Υποδομών της επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής σχετικά με την «απελευθέρωση» στο ταξί - που φέρονται να ζητούν βουλευτές της ΝΔ και του ΛΑ.Ο.Σ. - πηγές του υπουργείου ανέφεραν ότι η όποια ενημέρωση θα αφορά μόνον την πορεία εκτέλεσης του ν.3919/11, δηλώνοντας με αυτόν τον τρόπο «εμμέσως πλην σαφώς», ότι η υλοποίηση του νόμου στις οδικές επιβατικές μεταφορές δημόσιας χρήσης, θα εφαρμοστεί απαρέγκλιτα σύμφωνα με τις πρωθυπουργικές κατευθύνσεις.

Στο μεταξύ, στο πλαίσιο τρομοκράτησης των απεργών η ΕΛ.ΑΣ. έχει αποστείλει 35 δικογραφίες στον εισαγγελέα που αφορούν 5.524 απεργούς πανελλαδικά, οι οποίοι φέρονται να έχουν διαπράξει το αδίκημα της «παρακώλυσης συγκοινωνιών» και άλλα συναφή αδικήματα.

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Ενιαία και συντονισμένη η επίθεση

Μια εποικοδομητική συζήτηση με τους απεργούς ιδιοκτήτες ταξί στο Βαθύ της Σάμου είχε χτες η Γενική Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ που περιόδευσε στη Σάμο. Απευθυνόμενη στους ταξιτζήδες τόνισε:

«Εμείς, όχι τώρα, αλλά μόλις ακούστηκε η συζήτηση περί απελευθέρωσης επαγγελμάτων και όταν ξεκίνησε η ιστορία με τα φορτηγά, η θέση μας ήταν πάρα πολύ καθαρή. Αυτό που πάει να γίνει είναι να δημιουργηθούν μεγάλες εταιρείες και η μεγάλη πλειοψηφία να είσαστε άνεργοι, κάποιοι μισθωτοί σε αυτές τις εταιρείες κλπ. Εμείς, οτιδήποτε ενισχύει τις μεγάλες εταιρείες και στρέφεται σε βάρος των εργαζομένων, των αυτοαπασχολουμένων, είμαστε αντίθετοι. Πολύ περισσότερο που ξέρουμε ότι αυτός ο σχεδιασμός είναι στρατηγικός. Δηλαδή, είναι αποφασισμένοι να τα προχωρήσουν. Αρα, το ζήτημα δεν είναι, άκουσα πριν να λέτε τι θα κάνουμε μέσα στη Βουλή. Εμείς, μέσα στη Βουλή κάνουμε το καθήκον μας και φωνάζουμε και με επιχειρήματα, όμως, τα πράγματα μέσα στη Βουλή είναι καθορισμένα.

Αν θέλεις με το θόρυβο μέσα στη Βουλή, αλλά κυρίως με τον αγώνα έξω, εάν υπάρχει δυνατότητα να παρεμποδίσουμε αυτόν τον νόμο, να μην ψηφιστεί, να δυσκολευτεί, ακόμα να φύγει και κάτι πολύ άγριο, παρότι εμείς δε συμβιβαζόμαστε με ημίμετρα, εάν αυτός ο αγώνας σπάσει κάτι, ακόμη και αν δεν είναι το αποτέλεσμα όπως εμείς το θέλουμε, εμείς θα συμβάλλουμε σε αυτόν τον αγώνα. Και πάλι, θα συμβάλλουμε αποκαλύπτοντας γιατί παίρνονται αυτά τα μέτρα. Και ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι τα έσοδα των ιδιοκτητών ταξί έχουν μειωθεί πάρα πολύ, λόγω της κρίσης και εμείς τα ζούμε καθημερινά και βλέπουμε τι γίνεται. Και ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι εδώ στα τουριστικά μέρη τα ταξί είναι φιλέτα. Και μόνο που λένε τα εννιαθέσια ταξί, τι σημαίνει; Θα τα κάνουν οι εταιρείες - και πού θα πάνε; Εξω από τα αεροδρόμια, στα τουριστικά μέρη. Δε θα πάει το εννιαθέσιο σε μια γειτονιά να πάρει μια γιαγιά να πάρει τη σύνταξή της, γιατί πού να περιμένει να γεμίσουν και οι άλλες οκτώ; Αρα τα εννιαθέσια θα πάνε εκεί που υπάρχει μαζική προσέλευση ταξιδιωτών. Επομένως, τα ταξί που είναι στα νησιά, που είναι σε τουριστικές περιοχές στην ηπειρωτική Ελλάδα, θα χαθούνε. Διότι τα εννιαθέσια θα τα έχουν οι μεγάλες εταιρείες. Και θα έχουν υπαλλήλους που θα τους δίνουν 500 ευρώ το μήνα, με τις καινούριες εργασιακές σχέσεις.

Και κάτι ακόμη: Δεν είμαστε στο πλευρό των ταξιτζήδων απλώς γιατί θέλουμε να κάνουμε αντιπολίτευση στην κυβέρνηση. Γιατί μπορεί και κάποιοι, πολιτικοί και κόμματα, να είναι στο πλευρό σας μόνο και μόνο για να κάνουν αντιπολίτευση στην κυβέρνηση. Εμείς είμαστε γιατί το πρόγραμμά μας, οι θέσεις μας, η αντίληψή μας, μας υποχρεώνει να πάρουμε αυτή τη θέση υπέρ σας. Και όχι για κάποιους συγκυριακούς λόγους ή για λόγους δημοσιότητας και προπαγάνδας, δηλαδή, είναι αυτόματος πιλότος για μας».

Σε δηλώσεις της, αργότερα, προς τους δημοσιογράφους η Αλέκα Παπαρήγα σημείωσε:

Για τα ταξί: «Στηρίζουμε τους αγώνες των ταξιτζήδων γιατί αυτοί οι αγώνες στρέφονται αντικειμενικά εναντίον των μεγάλων εταιρειών που θα επικρατήσουν στον κλάδο σε βάρος των μικρών αυτοαπασχολουμένων και από αυτή την άποψη οι άνθρωποι αυτοί υπερασπίζονται σήμερα το ψωμί τους. Κάποιοι στον κλάδο θα γίνουν μέλη εταιρειών, η μεγάλη πλειοψηφία θα είναι μισθωτοί με πάρα πολύ χαμηλές αμοιβές».

Σχετικά με τον τουρισμό: «Θεωρούμε κυριολεκτικά απαράδεκτο να υπάρχει η άποψη ότι ένας κλάδος, που στη συγκεκριμένη φάση δέχεται μεγάλο χτύπημα - και δεν είναι μόνο ένας, είναι πολλοί - ότι δεν πρέπει να κάνει αγώνες στο όνομα ότι θίγεται η αξιοπρέπεια της Ελλάδας, ότι θίγεται ο τουρισμός. Ο αγώνας αυτός αντικειμενικά συμφέρει όλους τους εργαζόμενους, στον τουρισμό, στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη. Δεν μπορεί να υπάρξει καμιά διαίρεση ανάμεσα στους αγωνιζόμενους Ελληνες και τους τουρίστες της Ευρώπης, άλλωστε για μας δεν υπάρχει γενικά τουρίστας, υπάρχει ο εργαζόμενος που κάνει διακοπές και πάνω απ' όλα είναι εργαζόμενος. Και οι εργαζόμενοι της Ευρώπης δέχονται και αυτοί ενιαία και συντονισμένη επίθεση».

ΙΚΑΡΙΑ
Αμεση αντίδραση σε αιολικό - «μαμούθ»

Καταγγελία από τη «Λαϊκή Συσπείρωση» που ζητά σύγκληση Δημοτικού Συμβουλίου με συμμετοχή όλων των φορέων

«Επίθεση επιχειρηματικών συμφερόντων στην Ικαρία και το φυσικό της περιβάλλον», χαρακτηρίζει η «Λαϊκή Συσπείρωση Ικαρίας» το σχέδιο εγκατάστασης αιολικού σταθμού ισχύος 330 MW στο νησί από τον όμιλο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ύστερα από έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ). Η «Λαϊκή Συσπείρωση» ζητά την άμεση σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου, με τη συμμετοχή όλων των φορέων του νησιού, για να τοποθετηθούν επίσημα και να «διασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή συσπείρωση φορέων» για την αντιμετώπιση αυτής της επίθεσης. Απαιτεί: «Τη μη εκχώρηση (με οποιονδήποτε τρόπο) δημοτικών εκτάσεων για την εγκατάσταση αιολικού σταθμού 330 MW πάνω από τα κεφάλια μας. Σε καμία περίπτωση δε συναινούμε στην υποθήκευση των ζωών εμάς και των παιδιών μας».

Το επιχειρηματικό σχέδιο προβλέπει εγκατάσταση 110 ανεμογεννητριών με διάμετρο ρότορα 90 μέτρων(!) και χρονική ισχύ της άδειας για 25 χρόνια με δυνατότητα παράτασης για άλλα 25. Στην ανακοίνωση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» τονίζεται ότι: «Ολόκληρη η κορυφογραμμή των βουνών της Ικαρίας θα μετατραπεί σε ένα απέραντο αιολικό πάρκο, με καταστροφικές συνέπειες στη χλωρίδα - πανίδα του νησιού, και μη αναστρέψιμες περιβαλλοντικές αλλοιώσεις». Θα υπάρξουν «σοβαρές συνέπειες στην ανθρώπινη υγεία από τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία των Α/Γ (πάσης φύσεως καρκινικοί νόσοι) καθώς και σημαντική όχληση από τον παραγόμενο θόρυβό τους».

Σημειώνεται ακόμη ότι «επιβεβαιώνεται η θέση μας περί εκχώρησης της ενέργειας και του «αγαθού» του ηλεκτρικού ρεύματος σε επιχειρηματικούς ομίλους και ιδιωτικές εταιρείες εις βάρος των λαϊκών συμφερόντων και αναγκών, εις βάρος της δημόσιας περιουσίας».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ