ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 7 Ιούλη 2006
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ
Αυξήσεις - φωτιά μετά την απελευθέρωση

Ακόμα και τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για τον πληθωρισμό αφήνουν έκθετο τον υπουργό των εφοπλιστών για την προκλητικότητά του

Δεν είναι μόνο οι αυξήσεις στα εισιτήρια. Το εφοπλιστικό κεφάλαιο θα κερδίσει και από την κατασκευή λιμανιών και πλοίων
Δεν είναι μόνο οι αυξήσεις στα εισιτήρια. Το εφοπλιστικό κεφάλαιο θα κερδίσει και από την κατασκευή λιμανιών και πλοίων
Απάντηση-χαστούκι στις προκλητικές αυθαιρεσίες και τα ψεύδη του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Κεφαλογιάννη, αποτελούν τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για τον πληθωρισμό του Ιούνη, που παρουσιάστηκαν χτες. Ακόμα και η γνωστή για το «μαγείρεμα» των στοιχείων Στατιστική δεν μπορεί να κρύψει, αλλά, αντίθετα, βεβαιώνει, ότι τον Ιούνη σε σχέση με το Μάη τα εισιτήρια στα πλοία αυξήθηκαν κατά 9%!

Η αύξηση αυτή του 9% έγινε μέσα σε ένα μήνα. Κι αν πάρουμε υπόψη μας ότι το ποσοστό αφορά στις μέσες αυξήσεις των εισιτηρίων, τότε γίνεται αντιληπτό ότι τον ίδιο μήνα είχαμε και αυξήσεις αισθητά πάνω από 9%. Αν, μάλιστα, τα στοιχεία αυτά δεν είναι αρκετά για τον υπουργό - παραπαίδι των εφοπλιστών, να συμπληρώσουμε ότι, σύμφωνα πάντα με τα ίδια επίσημα στοιχεία της Στατιστικής, από τον καιρό που ανέλαβε το υπουργείο, το 2004, οι αυξήσεις στα εισιτήρια των πλοίων έφτασαν το 13,4%!

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι στο ίδιο ακριβώς διάστημα της διετίας, από τον Ιούνη του 2004 μέχρι και τον φετινό, ο Γενικός Δείκτης Τιμών της Στατιστικής εμφάνισε άνοδο 6,6%, άρα οι μέσες ανατιμήσεις στα εισιτήρια των πλοίων ήταν τουλάχιστον διπλάσιες από τη μέση άνοδο των τιμών συνολικά.

«Τρελά» κέρδη και προνόμια

Τα παραπάνω στοιχεία έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας το «έργο» της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, εργάζεται πυρετωδώς για να εξασφαλίσει στους εφοπλιστές περισσότερα κέρδη. Δεν είναι μόνο οι αυξήσεις στα εισιτήρια. Προνόμια και μπόλικο χρήμα θα αρπάξουν οι εφοπλιστές και από την υπόθεση των λιμενικών υποδομών και τη δρομολόγηση πλοίων στις λεγόμενες άγονες γραμμές. Στις 4 του Ιούλη (σύμφωνα με δελτίο Τύπου που εκδόθηκε χτες) έγινε σύσκεψη για τα λιμάνια στο ΥΕΝ, υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Γιώργο Βλάχο, και τη συμμετοχή της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας, εκπροσώπων Οργανισμών Λιμένων και άλλων.

Η κυβέρνηση «πάει πακέτο» τη χρηματοδότηση των εφοπλιστών για την κατασκευή πλοίων που θα δρομολογηθούν στην άγονη γραμμή, αλλά και τα «έργα» στα λιμάνια για να υποδέχονται τα κατάλληλα για την άγονη γραμμή πλοία. Τα έργα θα γίνουν με τη γνωστή μέθοδο της «σύμπραξης» δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Επιπλέον, ο υπουργός, προκειμένου να δώσει ...κίνητρα στους εφοπλιστές να κατασκευάσουν πλοία, έχει εξαγγείλει και πρόγραμμα για την κατασκευή 11 πλοίων που θα δρομολογηθούν στην άγονη γραμμή. Το 50% της κατασκευής και όλο το ξενοδοχειακό τμήμα αυτών των πλοίων θα χρηματοδοτηθούν από το δημόσιο. Κοινώς οι εφοπλιστές θα αποκτήσουν πλοία και θα εκμεταλλεύονται λιμάνια - είτε με επινοικιάσεις, είτε με διαχείριση και ποιος ξέρει τι άλλο - όχι μόνο χωρίς να δώσουν δεκάρα, αλλά και «βγάζοντας» από πάνω. Στα κίνητρα εντάσσεται και η επέκταση του χρόνου της σύναψης των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας, από 6 σε 12 έτη.

ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΟΜΕ ΟΤΕ
Τα μάζεψε για την απεργία

Στην αναστολή της σημερινής 24ωρης απεργίας προχώρησε χτες το βράδυ η συμβιβασμένη συνδικαλιστική πλειοψηφία της ΟΜΕ ΟΤΕ -ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ - βάζοντας φρένο στις αγωνιστικές διαθέσεις των εργαζομένων ενάντια στην πρόθεση της διοίκησης του ΟΤΕ να ανατρέψει το Γενικό Κανονισμό Προσωπικού (ΓΚΠ) και την άρνησή της να προσέλθει στις διαπραγματεύσεις για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Η απόφαση της πλειοψηφίας στηρίχτηκε στη χτεσινή επιστολή της διοίκησης του ΟΤΕ, που δηλώνει ότι προσέρχεται στις διαπραγματεύσεις για τη σύμβαση. Οπου, όμως, με την αποδοχή της πλειοψηφίας μπορεί να βάλει ζήτημα ανατροπής του ΓΚΠ. Η επιστολή της διοίκησης ήρθε τη μέρα της χτεσινής παναττικής τετράωρης στάσης εργασίας.

Η ΕΣΚ-ΟΤΕ επισήμανε ότι η διοίκηση του ΟΤΕ εμπαίζει τους εργαζόμενους, καθώς δηλώνει ότι έρχεται στις διαπραγματεύσεις χωρίς όμως να υπαναχωρεί από την απαίτησή της για τον ΓΚΠ. Ακόμα, κατήγγειλε την πλειοψηφία της ΟΜΕ ΟΤΕ, που αντί να προχωρήσει στην κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, ανέστειλε την απεργία πηγαίνοντας σε ένα «διάλογο» με όλα τα θέματα ανοιχτά. Η ΕΣΚ πρότεινε τη συνέχιση των κινητοποιήσεων, την απόρριψη κάθε συζήτησης για τον ΓΚΠ και τη διεκδίκηση Συλλογικής Σύμβασης, με βάση το πλαίσιό της που ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων.

ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ - ΟΤΟΕ
Παιχνίδια με το ωράριο και τη σύμβαση

Χωρίς αποτέλεσμα πραγματοποιήθηκε η χτεσινή νέα συνάντηση μεταξύ ΟΤΟΕ και τραπεζιτών για τον καθορισμό των θεμάτων που θα απασχολήσουν τις διαπραγματεύσεις για την Κλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Οι τραπεζίτες εμφανίστηκαν ανυποχώρητοι και συνεχίζουν να απαιτούν στις διαπραγματεύσεις να τεθεί και θέμα αλλαγής του ωραρίου εργασίας. Υπενθυμίζουμε ότι μία μέρα πριν δεν προσήλθαν σε προγραμματισμένη συνάντηση, γνωστοποιώντας στο υπουργείο Απασχόλησης ότι το μόνο που δέχονται να συζητήσουν είναι τα θέματα των αυξήσεων, του ωραρίου και της κατάτμησης των αδειών. Η στάση αυτή θα μπορούσε να είναι κωμική αν δεν ήταν τραγική για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το συνδικαλιστικό κίνημα, με ευθύνη της συμβιβασμένης πλειοψηφίας της ΟΤΟΕ. Αντί αυτή να οργανώνει τον αγώνα των εργαζομένων, ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι διαπραγματεύσεις, θέτοντας αυτή ως όρο ότι δε γίνεται καμιά κουβέντα για το ωράριο, το μόνο που αντιτάσσει είναι ότι οι διαπραγματεύσεις δεν μπορούν να έχουν προαπαιτούμενα, αλλά η κάθε πλευρά μπορεί να θέσει όποιο θέμα θέλει. Επομένως και το ωράριο. Κάτω από αυτές τις εξελίξεις η απόφαση για 24ωρη απεργία την ερχόμενη Δευτέρα 10 Ιούλη παραμένει ως έχει.

Ο «Ρ» ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΟΥΛΙΑΣ

ΑμΕΑ: Η Επιτροπή Αγώνα Γονέων των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΑμΕΑ) θα κάνει παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Υγείας την ερχόμενη Δευτέρα (10/6/2006) και ώρα 12.30 μ.μ. Η Επιτροπή θα διαμαρτυρηθεί για τις αποφάσεις διαφόρων κέντρων εκπαίδευσης και αποκατάστασης ΑμΕΑ - που έχουν κυρίως τη μορφή Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου και βρίσκονται υπό την εποπτεία του υπουργείου Υγείας - είτε να αυξήσουν τα δίδακτρα είτε να επιβάλλουν νέα.

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Τις σοβαρές και μεγάλες ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων οι οποίες αφορούν 450 κενές θέσεις - περίπου 33% - με αποτέλεσμα την όξυνση των προβλημάτων τόσο στην παροχή υπηρεσιών υγείας όσο και στις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων αναφέρει σε ανοιχτή επιστολή του ο Σύλλογος Εργαζομένων του Γενικού Νοσοκομείου Ιωαννίνων «Χατζηκώστα».

ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
Εκκαθαρίσεις σπουδαστών

Με το μέλλον εκατοντάδων σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) «παίζει» η κυβέρνηση της ΝΔ προκειμένου να προωθήσει τα διαλυτικά της σχέδια σε βάρος της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και την παράδοσή της στα ιδιωτικά χέρια.

Σύμφωνα με στοιχεία που κατέθεσε η ΠΕΜΕΝ στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και έδωσε στη δημοσιότητα, σε 7 από τις 10 συνολικά ΑΕΝ (χωρίς δηλαδή τα αποτελέσματα από τις ΑΕΝ Ασπροπύργου - Μακεδονίας - Κρήτης), από τους 422 εισακτέους της περιόδου 2002 - 2003 ολοκλήρωσαν με επιτυχία τη φοίτησή τους μόλις 73 σπουδαστές! Δηλαδή, το ...17%! Ακόμα όμως και αυτοί οι λιγοστοί επιτυχόντες, όπως καταγγέλλεται, δεν έχουν δικαίωμα να μπαρκάρουν επειδή σε καμιά Ακαδημία, παρά τα όσα προβλέπει η νομοθεσία, κατά τη διάρκεια της φοίτησης δε λειτουργεί πρόγραμμα για την παρακολούθηση των ειδικών σχολείων όπως G.O TANKER SAFETY και την έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών. Με συνέπεια να επιμηκύνεται ο χρόνος εκπαίδευσης πέρα των 4 ετών που προβλέπεται.

Η ΠΕΜΕΝ καλεί τους σπουδαστές να διεκδικήσουν επιτακτικά αποκλειστικά ενιαία δημόσια δωρεάν Ναυτική Εκπαίδευση και Μετεκπαίδευση. Απαιτεί να γίνει επανεξέταση όλων των μαθημάτων, να αξιολογηθούν και οι εκπρόθεσμες εργασίες προόδου, να καθοριστεί εμβόλιμη εξεταστική περίοδος με απόφαση του ΥΕΝ και όπως προβλέπεται από το ν.2638/98. Να λειτουργήσουν στις ΑΕΝ ειδικά σχολεία κατά τη διάρκεια της φοίτησης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ