ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 14 Μάρτη 2023
Σελ. /32
«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΑΘΗΝΑΣ
«Εσείς μετράτε κέρδη και ζημιές, εμείς μετράμε ανθρώπινες ζωές... »

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας, που πραγματοποιήθηκε χτες, ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και δημοτικός σύμβουλος, καταψηφίζοντας τα απαράδεκτα ψηφίσματα της δημοτικής αρχής και των παρατάξεων του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, δήλωσε τα εξής:

«Δεν θεωρούμε ότι απλά με την κατάθεση ψηφισμάτων μπορεί να εκφραστεί θέση απέναντι σε ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα. Δεν φταίμε όλοι. Δεν κυβερνάμε αυτόν τον τόπο. Κάποιοι όμως κυβέρνησαν και κυβερνούν και φέρουν ακέραιες πολιτικές ευθύνες. Δεν είναι τυχαίο που στη συνείδηση του λαού μας από την πρώτη στιγμή γκρεμίστηκε η συζήτηση περί ανθρώπινου λάθους. Σαφώς, οι άνθρωποι κάνουν λάθη, όμως οι χιλιάδες κόσμου που διαδηλώνουν όλες αυτές τις μέρες στην Αθήνα και τις άλλες πόλεις, δεν μπορούν να δεχτούν ότι τους πλειστηριάζουν ηλεκτρονικά τα σπίτια και τους πετάνε στον δρόμο, ότι τους παρακολουθούν ηλεκτρονικά γιατί κανείς δεν εξαιρείται, αλλά δεν μπορούν να παρακολουθούν ηλεκτρονικά την κίνηση των τρένων.

Αυτό το προδιαγεγραμμένο έγκλημα φέρει τη σφραγίδα των πολιτικών που υλοποιήθηκαν, δεν μπορεί να εκφραστεί μέσα από ένα ψήφισμα της μιας ή της άλλης απόχρωσης. Οι χιλιάδες που διαδηλώνουν έχουν αιτήματα, έχουν συνθήματα, έχουν πανό. Η γενική απεργία που έχει προκηρυχθεί για τις 16 Μάρτη έχει αιτήματα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, την "απελευθέρωση" των συγκοινωνιών, την υποστελέχωση, ενάντια στην εργασιακή ζούγκλα που βιώνουν οι εργαζόμενοι που θρηνούν και αυτοί θύματα.

Η συζήτηση περί ανθρώπινου λάθους καταλήγει να έχει δύο πλευρές. Η μία να ενοχοποιηθεί αυτός που το έκανε και η άλλη να ερμηνεύσουμε το ανθρώπινο λάθος αν ήταν ρουσφέτι και ποιανού κόμματος. Οπως και η συζήτηση για το αν ο παραιτηθείς υπουργός θα είναι ξανά υποψήφιος ή όχι.

Ολη αυτή η συζήτηση γίνεται για να κρύψει μια πολιτική που "απελευθέρωσε" τους σιδηροδρόμους, προχώρησε σε κατάτμηση του ΟΣΕ, τον ιδιωτικοποίησε για 45 εκατομμύρια ευρώ και ταυτόχρονα τον επιδοτούσε με 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο, κάτι που συνέχισε και η σημερινή κυβέρνηση. Αυτό είναι το ιδιωτικό κεφάλαιο, οι επιχειρηματίες, εταιρεία που ακόμα δεν μας έχει ανακοινώσει πόσοι ήταν οι επιβαίνοντες στο τρένο. Και φυσικά, καθιέρωσαν και μια εργασιακή ζούγκλα στον ΟΣΕ ήδη από το 2017 με 9ήμερη εργασία συνεχόμενη, απολύσεις, μεταθέσεις σε άλλες υπηρεσίες, μέχρι και κάλυψη θέσεων σταθμαρχών και κλειδούχων από εργαζόμενους με μπλοκάκι από τη σημερινή κυβέρνηση.

Ολα αυτά μαζεύονται, δεν μπορούν να ξεπλυθούν έτσι εύκολα και δεν μπορούν να κρυφτούν και οι τοπικοί άρχοντες. Ολα αυτά δείχνουν ότι απέναντί μας έχουμε ένα κράτος εχθρικό, ταξικό, αδιάφορο για την ανθρώπινη ζωή. Το Μάτι, η Μάνδρα, η Κιβωτός του Κόσμου, τα κτίρια που ακόμα δεν έχουν ελεγχθεί από τους σεισμούς του 1999, αλλά και τα χιλιάδες σπίτια που βγαίνουν στο σφυρί, με κινητοποιήσεις ενάντια σε εξώσεις να γίνονται καθημερινά.

Ολοένα και περισσότερος κόσμος καταλαβαίνει ποιον έχει απέναντί του, υιοθετώντας το σύνθημα "εσείς μετράτε κέρδη και ζημιές κι εμείς μετράμε ανθρώπινες ζωές...". Η σημερινή δημοτική αρχή έχει και πολιτική τοποθέτηση, είναι ίδια με αυτή της κυβέρνησης της ΝΔ του ψηφιακού κράτους, του επιτελικού κράτους, του αποτελεσματικού κράτους, στο οποίο μπαίνουν τα παιδιά μας στο τρένο και δεν ξέρουμε αν θα γυρίσουν. 57 συνάνθρωποί μας δεν γύρισαν ποτέ.

Καλούμε αυτόν τον κόσμο που διεκδικεί στην απεργία της Πέμπτης, σε συνέχιση των κινητοποιήσεων και σε συνεχή επαγρύπνηση και αγωνιστική ετοιμότητα».

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΣΥΡΙΖΑ
Αθλιο πινγκ πονγκ με στόχο τη συγκάλυψη των διαχρονικών ευθυνών

INTIME NEWS

Στη λογική της συγκάλυψης των διαχρονικών τους εγκληματικών πολιτικών ευθυνών κινείται η αντιπαράθεση κυβέρνησης - ΣΥΡΙΖΑ. Στο άθλιο αυτό γαϊτανάκι του αποπροσανατολισμού προσπαθούν να βάλουν τώρα νέες πλευρές, με έμφαση πάντα στο «ανθρώπινο λάθος», στις «παθογένειες στο Δημόσιο» κ.λπ. Ταυτόχρονα οι διαρροές συνομιλιών μεταξύ σταθμαρχών, οι οποίες δημοσιοποιούνται χωρίς να είναι καν γνωστές στις εισαγγελικές αρχές και στους δικηγόρους, είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό στοιχείο του κλίματος που επιχειρείται να δημιουργηθεί.

Ο πρωθυπουργός, σε κοινές δηλώσεις του με τον νέο Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Ν. Χριστοδουλίδη, δήλωσε αποφασισμένος «να αλλάξουμε όλα όσα μας πόνεσαν», έριξε το φταίξιμο σε «κενά δεκαετιών στις υποδομές» και σε «απαράδεκτες συμπεριφορές κρατικών υπαλλήλων που επίσης, δυστυχώς, έρχονται από το χθες». Αναλαμβάνοντας δε «πλήρως την ευθύνη εκ μέρους του πολιτικού συστήματος», δήλωσε «πρώτος στη μάχη για να ξεριζωθεί από τη χώρα κάθε "νησίδα" του παλιού αναχρονιστικού κράτους», βγάζοντας λάδι την πολιτική της «απελευθέρωσης» του σιδηρόδρομου και της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την πολιτική που για το κέρδος κοστολογεί φτηνά την ανθρώπινη ζωή.

Στο ίδιο μήκος κύματος ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γ. Οικονόμου, κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων απέδωσε το έγκλημα στα Τέμπη «και άλλα αντίστοιχα περιστατικά στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν» στις «δομικές παθογένειες στο κράτος μας», που «προέκυψαν είτε από άστοχες ενέργειες, είτε από χρόνιες παθογένειες, είτε από παραλείψεις και αδιαφορία», από «συμπεριφορές, νοοτροπίες και παθογένειες που προφανώς δεν είναι τωρινές, αλλά διαιωνίζονται σε ένα τμήμα του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα, στο βαθύ και αναχρονιστικό κράτος».

Οσο για τον ΣΥΡΙΖΑ, οι παρεμβάσεις των στελεχών του είναι στην κατεύθυνση εξωραϊσμού της στρατηγικής «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών και αποποίησης των ευθυνών τους για την υλοποίησή της, που είχε ως συνέπεια και το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Ταυτόχρονα, δεν κρύβουν την αγωνία τους για τη χειραγώγηση της λαϊκής οργής.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Π. Σκουρλέτης, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ1 κατηγόρησε ξανά την κυβέρνηση ότι ήταν αυτή που «απαξίωσε τον ΟΣΕ και κατάργησε συστήματα ασφάλειας πριν υλοποιήσει και θέσει σε λειτουργία τα νέα συστήματα, με τέσσερις αδικαιολόγητες παρατάσεις της σχετικής σύμβασης τα τελευταία τέσσερα χρόνια».

Απαντώντας στην κριτική που δέχεται ο ΣΥΡΙΖΑ, υποστήριξε ότι πρόκειται για προσπάθεια διάχυσης της ευθύνης. «Η ευθύνη συγκεκριμενοποιείται» και «είμαστε διατεθειμένοι να αναλάβουμε τις ευθύνες εφόσον είναι τεκμηριωμένες και αν δεν εντάσσονται στην προπαγάνδα συγκάλυψης της ΝΔ, καταστροφική κατά τη γνώμη μου, που λέει ότι "βράζουμε στο ίδιο καζάνι" και υπάρχει διάχυση ευθυνών (...) Η λογική "όλοι μαζί τα φάγαμε" είναι η χειρότερη λογική. Αυτό είναι το πολιτικό σφάλμα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Βγάζοντας από το κάδρο τη στρατηγική «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, ο Π. Σκουρλέτης ούτε λίγο ούτε πολύ ισχυρίστηκε ότι ο σιδηρόδρομος λειτουργεί στην εντέλεια παντού στην ΕΕ εκτός από την Ελλάδα: «Δυστυχώς είχαμε μια στρατηγική απαξίωσης και υποτίμησης του σιδηρόδρομου στην Ελλάδα (...) Παρότι ήταν ένα λαϊκό μέσο και πιο φιλικό προς το περιβάλλον, οι πολιτικές και οικονομικές ηγέτιδες δυνάμεις στην Ελλάδα επέλεξαν να έχουμε μια απαξίωση του σιδηροδρόμου». Λες και δεν ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ που υλοποίησε τον κατακερματισμό των σιδηροδρόμων και την ιδιωτικοποίηση του φιλέτου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Την ίδια ώρα, την αγωνία του ΣΥΡΙΖΑ για το αύριο και το πώς θα καναλιζάρουν τη λαϊκή δυσαρέσκεια και οργή εξέφρασε ο τομεάρχης Ανάπτυξης Αλ. Χαρίτσης στο «Open TV», όπου - ως μη όφειλε - ερμήνευσε τις κινητοποιήσεις σαν... αντικυβερνητικές.

Συνεχίζονται οι έρευνες

Συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας, ενώ χτες η ανακριτική διαδικασία πέρασε στη δικαιοδοσία του εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐνη και της αναπληρώτριας εφέτη Σοφίας Λυμπεριάδου, μετά τον ομόφωνο ορισμό τους από την Ολομέλεια Εφετών Λάρισας, το απόγευμα της Παρασκευής.

Παράλληλα, χτες, κλήθηκαν σε απολογία δύο σταθμάρχες κι ένας επιθεωρητής του ΟΣΕ. Ο ένας είναι ο έμπειρος σταθμάρχης, ο οποίος, βάσει της απολογίας του 59χρονου κατηγορουμένου, έφυγε από το σταθμαρχείο της Λάρισας στις 22.20. Ο δεύτερος είναι ο εφεδρικός σταθμάρχης που επίσης φέρεται να έφυγε νωρίτερα από το σταθμαρχείο, στις 22.10, αλλά και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που ήταν υπεύθυνος για την έκδοση των βαρδιών.

Εις βάρος τους έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και των σωματικών βλαβών κατά συρροή.

Ο νέος εφέτης ανακριτής που αναλαμβάνει την υπόθεση θα λάβει και τα στοιχεία των δικαστικών πραγματογνωμόνων που ορίστηκαν από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Λάρισας, Απόστολο Τζαμαλή. Πρόκειται για εξειδικευμένους επιστήμονες οι οποίοι έχουν συντάξει το πόρισμα των ερευνών τους και περιλαμβάνει κρίσιμα στοιχεία για την υπόθεση.

Στο μεταξύ, ξεκίνησε και η επιθεώρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, από τη Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα, από τον μεταβατικό πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, ο οποίος θα έχει συναντήσεις με σταθμάρχες και άλλους εργαζόμενους σε κομβικά σημεία του δικτύου, συμπεριλαμβανομένου και του σημείου του δυστυχήματος, προκειμένου να ελέγξει τις εργασίες αποκατάστασης και στη συνέχεια να ακολουθήσει η ασφαλής επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου.

Ακόμα, με έγγραφη παραγγελία του, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισ. Ντογιάκος, ζήτησε χτες από τον Π. Τερεζάκη την αποστολή όλων των φακέλων για τα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν την τελευταία 15ετία σε όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Σύμφωνα με την παραγγελία Ντογιάκου, η διοίκηση του ΟΣΕ υποχρεούται να ενημερώσει την εισαγγελική αρχή για το πόσα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια, πού έγιναν, πόσα θύματα υπήρχαν, πόσοι έχασαν τη ζωή τους, πόσοι τραυματίστηκαν και τι έγινε με την αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τους υπαίτιους.

Ομως, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των σιδηροδρομικών έχουν κάνει στο παρελθόν συγκεκριμένες καταγγελίες για συγκεκριμένα προβλήματα και ελλείψεις στην ασφάλεια που δεν αφήνουν πια περιθώρια για κροκοδείλια δάκρυα. Καταγγελίες που εγκαίρως χτυπούσαν καμπανάκι, το οποίο από πολιτική επιλογή οι κάθε φορά κυβερνήσεις και οι διοικήσεις του ΟΣΕ αγνοούσαν, αφού ζυγισμένοι - στοιχισμένοι με τη στρατηγική της «απελευθέρωσης» απέρριπταν οτιδήποτε παραβίαζε τον «χρυσό κανόνα» του «κόστους - οφέλους».

Οσον αφορά την κατάσταση των τραυματιών, τρεις εξακολουθούν να νοσηλεύονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας στη Λάρισα με σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Η κατάστασή τους είναι κρίσιμη, ωστόσο σταθερή. Αλλα δύο άτομα νοσηλεύονται σε ΜΕΘ στη Θεσσαλονίκη και πέντε άτομα σε απλές κλίνες στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ