ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 22 Γενάρη 2008
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΞΟΡΜΗΣΗ ΤΗΣ ΟΓΕ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
Η ακρίβεια «πνίγει» τα λαϊκά νοικοκυριά

Στιγμιότυπο από την εξόρμηση στη Βαρβάκειο
Στιγμιότυπο από την εξόρμηση στη Βαρβάκειο
«Εμείς δε βγάζουμε το μήνα, και άλλοι μιλάνε στις τηλεοράσεις για εκατομμύρια ευρώ, λες και είναι ...στραγάλια».

Μια χαρακτηριστική φράση, που ακούστηκε από εργαζόμενους και καταναλωτές πολλές φορές κατά τη διάρκεια της σαββατιάτικης εξόρμησης της Ομοσπονδίας Γυναικών Ελλάδος (ΟΓΕ) κατά της ακρίβειας στην αγορά της Αθήνας.

Γυναίκες - μέλη της ΟΓΕ συνομίλησαν με πολύ κόσμο στη Βαρβάκειο και στην οδό Ερμού, καλώντας τους να αγωνιστούν κατά της πολιτικής που παράγει την ακρίβεια. Τα προβλήματα των λαϊκών νοικοκυριών, όπως τα περιέγραφε ο κόσμος, είναι μεγάλα. «Κάνουμε διερεύνηση αγοράς για να έρθουμε άλλη μέρα να αγοράσουμε».

Οπως δήλωσε στον «Ρ» η Μαιρήνη Στεφανίδη, μέλος του προεδρείου της ΟΓΕ, «εμείς καλούμε τις γυναίκες, τις εργαζόμενες, τις άνεργες, να ξεσηκωθούν, να αγωνιστούν, να διεκδικήσουν, γιατί πραγματικά η ζωή αυτή έχει καταντήσει μαρτύριο, μισή ζωή για τον εργαζόμενο άνθρωπο και απύθμενα κέρδη για την πλουτοκρατία. Θα συνεχίσουμε αυτόν τον αγώνα γιατί μόνο με τον αγώνα αυτοί καταλαβαίνουν». Σημείωσε, ακόμα, πως «υπεύθυνοι είναι αυτοί που μας έχουν κυβερνήσει όλα αυτά τα χρόνια», γι' αυτό «πρέπει να ανατρέψουμε την κατάσταση και να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε τη ζωή που αξίζει σε αυτούς που παράγουν τον πλούτο».

Τα μέλη της ΟΓΕ κάλεσαν τους εργαζόμενους να κάνουν ένα πρώτο βήμα διεκδίκησης, συμμετέχοντας στο σημερινό συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ.

ΑΛΙΒΕΡΙ
Κινητοποίηση απέτρεψε σχέδια της ΑΓΕΤ

Η άμεση κινητοποίηση κατοίκων και συλλόγων του Αλιβερίου και της ευρύτερης περιοχής ανάγκασε τη διοίκηση της ΑΓΕΤ - Lafarge να σταματήσει δύο φορές τη μεταφορά 3.500 τόνων ιπτάμενης τέφρας που θα χρησιμοποιούσε η εταιρεία. Η πρώτη απόπειρα έγινε στις 4 το απόγευμα του Σαββάτου, όταν το καράβι «ELENI K III» που μετέφερε τέφρα έφτασε από την Ιταλία στο εργοστάσιο για να ξεφορτώσει το επικίνδυνα τοξικό φορτίο, αλλά εμποδίστηκε από τους κατοίκους και απομακρύνθηκε.

Η δεύτερη απόπειρα έγινε χτες, όταν το καράβι ξαναέδεσε στο λιμάνι, αλλά οι κάτοικοι που κατέλαβαν τους ταινιοδρόμους απέτρεψαν την εκφόρτωση της τέφρας. Παρών στις κινητοποιήσεις, αλλά και στην περιφρούρηση του λιμανιού ήταν ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιώργος Μαρίνος, που έκανε παρέμβαση διαμαρτυρίας στην Εισαγγελία Χαλκίδας και το ΥΠΕΧΩΔΕ. Επίσης, συμμετείχαν η Σοφία Ντούρου, νομαρχιακή σύμβουλος με τη ΝΑΣ, ο πρόεδρος του Σωματείου Οικοδόμων της πόλης, Βαγγέλης Κέκης, μέλη της Επιτροπής Πυροπλήκτων της περιοχής, το Συνδικάτο Μετάλλου, μέλη της Πανσπουδαστικής και η Κατερίνα Δημάκη από το ΠΑΜΕ.

Υστερα από παρέμβαση εισαγγελέα, το καράβι παρέμεινε στο λιμάνι του εργοστασίου της ΑΓΕΤ. Σήμερα, αρμόδια Επιτροπή της Νομαρχίας θα ελέγξει το φορτίο και θα κρίνει τη μεταφορά του ή όχι στο εργοστάσιο. Πάντως, κάτοικοι και φορείς περιφρουρούν το πλοίο μαζί με άντρες του Λιμεναρχείου και καλούν το λαό του Αλιβερίου σε συγκέντρωση έξω από την πύλη της ΑΓΕΤ στις 2 μ.μ.

Η ΚΟ Νότιας Εύβοιας του ΚΚΕ, με ανακοίνωσή της, τονίζει πως «ο αγώνας για την ποιότητα ζωής, για ανθρώπινο περιβάλλον και συνθήκες αξιοπρεπούς διαβίωσης, περνά μέσα από τη σύγκρουση των εργαζομένων με τις πολυεθνικές». Παράλληλα, επισημαίνει πως ο λαός της περιοχής πρέπει «να βγάλει χρήσιμα συμπεράσματα, από την ίδια του την εμπειρία τόσα χρόνια, για την περιβαλλοντική πολιτική που ακολουθείται στο όνομα της ανάπτυξης αφήνοντας στο απυρόβλητο τους κεφαλαιοκράτες», αλλά και να είναι επιφυλακτικός «στις κορόνες για την προστασία του περιβάλλοντος από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ και ΛΑ.Ο.Σ. Οι πολιτικές αυτών των κομμάτων στηρίζουν τη γραμμή της ΕΕ για την ανταγωνιστικότητα που χειροτερεύει καθημερινά το βιοτικό επίπεδο και τις συνθήκες ζωής του λαού μας».

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ
Να σταματήσει η ομηρία των συμβασιούχων

Τη θέση του ΚΚΕ ότι το δικαίωμα στην εργασία δεν είναι εποχικό, αλλά μόνιμη και σταθερή ανάγκη, δικαίωμα κάθε ανθρώπου, τόνισε στο 5ο Πανελλαδικό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συμβασιούχων Πυροσβεστών Πυρόσβεσης Διάσωσης, ο βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Κουμπούρης. Ο βουλευτής του ΚΚΕ ζήτησε να προσληφθούν με μόνιμη σχέση εργασίας οι συμβασιούχοι πυροσβέστες.

Στο χαιρετισμό του προς τους συνέδρους ο Δ. Κουμπούρης υπογράμμισε πως το πρόβλημα με τις ελαστικές μορφές απασχόλησης προέρχεται από την ΕΕ, πρόσθεσε δε ότι «δεν πιστεύουμε πως οι κυβερνήσεις που εναλλάσσονται θα το λύσουν» αφού είναι πολιτική απόφαση η ύπαρξη και επέκτασή τους. Τόνισε ότι χρειάζεται πολιτικός αγώνας, σύγκρουση και ανατροπή των πολιτικών που πλήττουν τα δικαιώματα των εργαζομένων και «σε αυτή την κατεύθυνση στηρίζουμε τα αιτήματά σας».

Το αίτημα να αποκτήσουν οι συμβασιούχοι της Πυροσβεστικής το δικαίωμα στην πλήρη, μόνιμη και σταθερή εργασία αναφέρθηκε από πολλούς συνέδρους. Επίσης, καταγγέλθηκε πως τόσους μήνες μετά την απώλεια εννέα συμβασιούχων στις πυρκαγιές του 2007, ελάχιστα έχουν γίνει για την ενίσχυση των οικογενειών τους. Αξίζει να σημειωθεί πως η κυβέρνηση προεκλογικά υπόσχονταν στους συμβασιούχους 8μηνη σύμβαση, ενώ ο πρώην υπουργός Δημόσιας Τάξης έκανε λόγο ακόμα και για 12μηνες συμβάσεις, τελικά - όπως αποκάλυψε ο «Ρ» το περασμένο Σάββατο - οι νέες συμβάσεις θα παραμείνουν στους 4,5 μήνες.

ΝΔ - ΠΑΣΟΚ ΓΙΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Βλέπουν μόνο εμπορευματοποίηση...

Η επιμονή της κυβέρνησης αλλά και του ΠΑΣΟΚ, για την εμπορευματοποίηση της δημόσιας έκτασης του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού, αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των Δήμων Αλίμου, Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Ελληνικού και της Νομαρχίας Αθήνας.

Η αδιαλλαξία φάνηκε τόσο από τη στάση του γενικού γραμματέα του ΥΠΕΧΩΔΕ, Ε. Μπαλτά, την πρώτη μέρα των εργασιών αλλά και από την τοποθέτηση του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ Σταύρου Λαμπρινίδη, που πρότεινε την ανάδειξη του Πάρκου μέσω, παραδείγματος χάριν, «ενός ενυδρείου για την ανάδειξη της μεσογειακής πανίδας, χτισμένο με παγκόσμιο διαγωνισμό». Το αποκάλεσε μάλιστα ως «ένα παράδειγμα πράσινης ανάπτυξης», για να καταλήξει: «Αντιλαμβάνεστε τα έσοδα από ένα τέτοιο ενυδρείο τι θα μπορούσαν να συντηρήσουν;».

Η Διαμάντω Μανωλάκου, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, στην παρέμβασή της, υπογράμμισε πως «δεν είναι καθόλου τυχαία η πρόταση της κυβέρνησης για την παραχώρηση από το χώρο του πρώην αεροδρομίου, εκατοντάδων στρεμμάτων, στους μεγαλοκατασκευαστές για τη δημιουργία μιας νέας πόλης περίπου 20.000 κατοίκων, υψηλού μάλιστα εισοδήματος». Και συμπλήρωσε: «Λείπει το οξυγόνο από το Λεκανοπέδιο έχοντας επιπτώσεις και στην υγεία και στην ποιότητα της ζωής. Ομως, αυτά είναι τα αποτελέσματα της εμπορευματοποίησης της γης. Γι' αυτό λέμε ότι δε θεωρούμε τυχαία την πρόταση της ΝΔ που δε διαφέρει και πολύ από αυτή του ΠΑΣΟΚ».

Ξεκάθαρη ως προς τις ανάγκες και τις χρήσεις του χώρου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, ήταν και η ομιλία του Μιχαήλ Δεκλερή, αντιπροέδρου του ΣτΕ και προέδρου της έρευνας του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος. «Ως δημόσια περιουσία πρέπει να παραμείνει ο χώρος του Ελληνικού. Λόγω της θέσης και του χαρακτήρα του μπορεί να γίνει ένα μητροπολητικό πάρκο και με δράσεις αθλητικού χαρακτήρα. Προπαντός αποκλείεται η εκποίηση όλου ή μέρους του αεροδρομίου για εισπρακτικούς λόγους του Δημοσίου, έστω και αν το προϊόν της είσπραξης προορίζεται για δημόσιο σκοπό».

ΜΙΚΡΕΣ - ΜΙΚΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΕΜΠΡΗΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ σε τράπεζες και εκθέσεις αυτοκινήτων σημειώθηκαν χτες τα ξημερώματα, σε διάφορες περιοχές της Αθήνας από τις οποίες δεν κινδύνευσαν περαστικοί ή περίοικοι.

ΛΗΣΤΕΙΑ ΜΕ ΕΝΑ ΝΕΚΡΟ: Ενας 42χρονος που συμμετείχε σε ληστεία έπεσε νεκρός στις 10.10 χτες το πρωί μετά από ανταλλαγή πυροβολισμών έξω από υποκατάστημα του «Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου», στη διασταύρωση των οδών Πεισιστράτου και Σεπολίων 15, στην Πλατεία Αττικής. Ο άντρας έχασε τη ζωή του όταν πυροβολήθηκε από ειδικό φρουρό - εκτός υπηρεσίας - μετά από ληστεία που σημειώθηκε στο υποκατάστημα.

ΚΤΕΟ για δίκυκλα

Την καθιέρωση υποχρεωτικών τεχνικών ελέγχων και για τα δίκυκλα μέσα στο 2008, προωθεί η κυβέρνηση, με πέντε Σχέδια Κανονιστικών Αποφάσεων, που δόθηκαν ήδη σε δημόσια διαβούλευση. Οι περιοδικοί τεχνικοί έλεγχοι θα αρχίσουν από τα «επαγγελματικά» δίκυκλα - (ενοικιαζόμενα, κούριερ, διανομών φαγητού) και στη συνέχεια θα επεκταθούν σε όλες τις κατηγορίες των δικύκλων, που συνολικά ανέρχονται σε περίπου 2.000.000. Προβλέπει, επίσης, την τήρηση Κάρτας Τεχνικού Ελέγχου Δικύκλων (ΚΤΕΔ), τόσο για τα καινούρια δίκυκλα όσο και για τα μεταχειρισμένα.

Το παράβολο για τους ελέγχους των δικύκλων στα ΚΤΕΟ θα κυμαίνεται μεταξύ 15 και 20 ευρώ. Η κάρτα για τα καινούρια δίκυκλα θα εκδίδεται τέσσερα χρόνια μετά από την αρχική έκδοση της άδειας κυκλοφορίας τους και θα ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια. Για τα μεταχειρισμένα δίκυκλα η κάρτα θα εκδίδεται αμέσως με την εισαγωγή τους στην Ελλάδα και θα ανανεώνεται επίσης κάθε δύο χρόνια. Κάθε χρόνο θα ανανεώνεται για τα ενοικιαζόμενα δίκυκλα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ