ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 22 Φλεβάρη 2023
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ»
Αμεση ένταξη της ΕΜΑΚ και των πυροσβεστών στα ΒΑΕ

Copyright 2021 The Associated

«Η άμεση ένταξή μας στα ΒΑΕ και ό,τι απορρέει από αυτό (ασφαλιστικό καθεστώς, μέτρα προστασίας, ωράριο, άδειες, επιδόματα κ.λπ.)! Να λοιπόν ποια θα ήταν η πραγματική και έμπρακτη αναγνώριση της προσφοράς των πυροσβεστών, όχι μόνο των υπηρετούντων στις Ειδικές Μονάδες Αντιμετώπισης Καταστροφών (ΕΜΑΚ) αλλά σε όλο το Πυροσβεστικό Σώμα!», τονίζει η «Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών» (ΕΑΚΠ).

Οπως αναφέρει, «τις προηγούμενες ημέρες, με αφορμή τις καταστροφικές, φονικές σεισμικές δονήσεις σε Συρία και Τουρκία, αξιοποιήθηκε κατά το δοκούν τόσο από ΜΜΕ όσο και από κυβερνητικούς παράγοντες η σημαντική συμβολή των συναδέλφων μας της ΕΜΑΚ στη διάσωση εγκλωβισμένων ανθρώπων από τα ερείπια των σεισμόπληκτων περιοχών της Τουρκίας». Επισημαίνει επίσης ότι «εμείς όμως οι πυροσβέστες βρισκόμαστε για ακόμη μία φορά αντιμέτωποι με την υπέρμετρη υποκρισία ενός ολοκλήρου προπαγανδιστικού μηχανισμού, που ενώ τα χρόνια εργασιακά μας προβλήματα τα έχει πάντα στο σκοτάδι και παραμένουν ανικανοποίητα με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, όταν υπάρχουν αντίστοιχα γεγονότα ή ακόμη και θάνατοι συναδέλφων μας εν ώρα υπηρεσίας, προτάσσουν την ανέξοδη φρασεολογία περί ηρώων και υπερανθρώπων, με στόχο τη διαχρονική προβολή ενός ανύπαρκτου κυβερνητικού έργου στην πολιτική προστασία, αλλά και ως εξισορροπητικό αντιστάθμισμα των καταστροφικών συνεπειών που βιώνει δεκαετίες τώρα κάθε αντιπυρική περίοδο ο λαός μας. Χαϊδεύει τα αυτιά όλων εμάς στο Πυροσβεστικό Σώμα, που ενώ είμαστε σκληρά εργαζόμενοι και κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες σηκώνουμε στις πλάτες μας το βάρος της προστασίας δημοσίων υποδομών, περιουσιών, οικοσυστημάτων και ανθρώπινων ζωών από φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές, μένουμε απροστάτευτοι, χωρίς στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα και χωρίς την αναγνώριση του επαγγέλματός μας ως Βαρύ, Ανθυγιεινό και Επικίνδυνο!».

Η ίδρυση των 8 ΕΜΑΚ ξεκίνησε μετά τον σεισμό του 1986 στην Καλαμάτα και η ΕΑΚΠ σημειώνει ότι σε όλες υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού, σε κάποιες όπως η 1η ΕΜΑΚ Αττικής φτάνει το 40%. Επίσης, θέμα υπάρχει και με τον μέσο όρο ηλικίας, που ξεπερνάει το προβλεπόμενο όριο των 35 χρόνων. Ταυτόχρονα, πολλά είναι τα χρωστούμενα μεροκάματα που δίνονται ως «ημερήσιες αναπαύσεις» σαν αμοιβή για απλήρωτες υπερωρίες. Την ίδια ώρα, γίνονται προτάσεις από το 2012 και υπάρχουν απόψεις για κατάργηση και συγχωνεύσεις 45 συνολικά πυροσβεστικών υπηρεσιών και ορισμένων ΕΜΑΚ, σχεδιασμοί που αποκαλύφθηκαν έγκαιρα από την ΕΑΚΠ και έδωσε τη μάχη μαζί με φορείς από τις εν λόγω τοπικές κοινωνίες για την αποτροπή τους.


ΦΟΝΙΚΗ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΟ MATI
Προκαλεί το κράτος, με έφεση ενάντια σε αποζημίωση συγγενών θύματος

Την ώρα που συνεχίζεται η δίκη στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο για τη πυρκαγιά στο Μάτι, με 104 νεκρούς και πολλούς εγκαυματίες, το εχθρικό για τον λαό κράτος προχώρησε σε άλλη μια πρόκληση. Μέσω του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους άσκησε έφεση στην απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου με την οποία είχε επιδικασθεί χρηματική αποζημίωση ύψους 300.000 ευρώ, λόγω ψυχικής οδύνης, σε 5 συγγενείς μιας 77χρονης γυναίκας - θύματος της πύρινης λαίλαπας.

Το εν λόγω δικαστήριο έκρινε ότι ο θάνατος της γυναίκας συνδέεται αιτιωδώς με την παράλειψη των αρμόδιων οργάνων, τα οποία όφειλαν να εισηγηθούν την εκκένωση της περιοχής. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, το κράτος επικαλείται «αντικειμενική αδυναμία κατάσβεσης του πύρινου μετώπου» λόγω του μεγέθους του, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι ακόμα κι αν γινόταν εισήγηση για εκκένωση των πολιτών, δεν είναι βέβαιο ότι αυτή θα ολοκληρωνόταν επιτυχώς.


ΔΑΣ ΟΑΣΘ
Αστικό λεωφορείο του ΚΤΕΛ κυκλοφορούσε χωρίς τροχό!

Πριν μερικές μέρες ο ΟΑΣΘ «πανηγύριζε» για το πόσο καλή συγκοινωνία θα προσφέρουν με τα υπερσύγχρονα λεωφορεία τους τα ΚΤΕΛ που ανέλαβαν τη γραμμή 57, αλλά και τις υπόλοιπες γραμμές (58 Πανόραμα και 61 Τοπικό Χορτιάτη) που εκκινούν από τη διασταύρωση Χορτιάτη. Αποκαλυπτική είναι η εικόνα που είδαν λίγες μέρες μετά οι επιβάτες που βρίσκονταν στον τερματικό σταθμό: Ενα αστικό λεωφορείο του ΚΤΕΛ να κυκλοφορεί χωρίς τον έναν από τους δύο πίσω τροχούς της αριστερής πλευράς!

«Αποδεικνύεται για ακόμα μια φορά ότι οι ιδιώτες πάροχοι συγκοινωνιακού έργου ήρθαν μόνο για να κερδίσουν από τη συγκοινωνία και όχι για να προσφέρουν τάχα ποιοτικές υπηρεσίες», σχολιάζει σε ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΟΑΣΘ και συνεχίζει: «Οταν επικρατεί η λογική της μείωσης του κόστους και της αύξησης του κέρδους, θα γίνονται εκπτώσεις στα θέματα της ασφάλειας των επιβατών και των εργαζομένων στη συγκοινωνία».

Θυμίζει ότι η τελευταία αγορά νέων λεωφορείων από τον ΟΑΣΘ έγινε το 2010, ενώ οι τελευταίες προσλήψεις προσωπικού έγιναν το 2012. Και καλεί την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της, καθώς εκθειάζει τους κάθε λογής ιδιώτες παρόχους συγκοινωνιακού έργου. Καλεί επίσης τον ΣΥΡΙΖΑ να αναλάβει τις ευθύνες του, καθώς επί διακυβέρνησής του άνοιξε τον δρόμο για την είσοδο των ιδιωτών.

Τέλος η ΔΑΣ ΟΑΣΘ καλεί τον λαό «να πάρει την κατάσταση στα χέρια του και να επιβάλει το δίκιο του με βάση τις σύγχρονες ανάγκες του. Μαζί με τους εργαζόμενους του Οργανισμού να παλέψει για: Συγκοινωνία λαϊκή περιουσία, έξω οι ιδιώτες από τη συγκοινωνία. Τακτική, φτηνή και ποιοτική συγκοινωνία με σύγχρονα και ασφαλή μέσα μεταφοράς. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ