Τεράστιες οι καταστροφές σε πόλεις που ήταν αθωράκιστες από πλημμυρικά φαινόμενα
2024 The Associated Press. All |
Ο κρατικός μηχανισμός βρέθηκε απολύτως απροετοίμαστος, ενώ είναι εμφανέστατη η έλλειψη οποιουδήποτε μέτρου πρόληψης, αντιπλημμυρικών έργων.
Με βάση στοιχεία από τον δήμο της Βαλένθια, πριν 67 χρόνια, το 1957 είχε σημειωθεί μεγάλη πλημμύρα όταν υπερχείλισε ο βασικός ποταμός της περιοχής, ο Τούρια. Περίπου 10 χρόνια μετά ξεκίνησε ένα πρόγραμμα διαχείρισης του ποταμού, που περιλάμβανε την εκτροπή του από το κέντρο της πόλης. Η κοίτη αντί να αποτελεί έναν κεντρικό αυτοκινητόδρομο, όπως προέβλεπε το αρχικό σχέδιο, έγινε το μεγαλύτερο πάρκο της πόλης. Ωστόσο, ο σχεδιασμός αυτός αποδείχτηκε ότι δεν θα μπορούσε να αντιμετωπίζει έντονα φαινόμενα, όπως η τωρινή καταστροφή.
2024 The Associated Press. All |
Αυτή την προδιαγεγραμμένη καταστροφή καταδεικνύει και το Κομμουνιστικό Κόμμα Εργαζομένων Ισπανίας, που σε μια πρώτη ανάρτησή του στο «X» σημειώνει χαρακτηριστικά: «Κλιματικές καταστροφές, διατήρηση του "τροχού" της παραγωγής πάνω από ανθρώπινες ζωές, αδυναμία και απουσία μέσων προστασίας, ασφάλειας και δημόσιας υγείας, αυτός είναι ο καπιταλισμός. Είναι ένα ξεπερασμένο σύστημα και όσοι επωφελούνται από τη βαρβαρότητά του, είναι ένοχοι».
Με απόφαση της δημοτικής αρχής της πόλης Βαλένθια, όλα τα σχολεία και τα δημόσια πάρκα έμειναν χθες κλειστά και όλες οι αθλητικές εκδηλώσεις ακυρώθηκαν.
Επίσης ο εθνικός φορέας διαχείρισης σιδηροδρομικών υποδομών Adif ανακοίνωσε ότι ανέστειλε τα δρομολόγια τρένων υψηλής ταχύτητας ανάμεσα στη Μαδρίτη και τη Βαλένθια λόγω των σημαντικών ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Χαρακτηριστικά, αμαξοστοιχία υψηλής ταχύτητας που μετέφερε 276 επιβάτες εκτροχιάστηκε στη νότια περιφέρεια της Ανδαλουσίας, χωρίς ευτυχώς να προκληθούν τραυματισμοί.
Ο Κάρλος Μαθόν, ο περιφερειακός επικεφαλής της Βαλένθια, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες ότι κάποιοι άνθρωποι εξακολουθούν να βρίσκονται απομονωμένοι σε περιοχές στις οποίες δεν υπάρχει πρόσβαση και ακόμα δεν υπάρχει σαφής εικόνα πόσοι από αυτούς κινδυνεύουν.
Η μετεωρολογική υπηρεσία της Ισπανίας AEMET κήρυξε «κόκκινο συναγερμό» στη Βαλένθια, καθώς οι καταιγίδες αναμενόταν να συνεχιστούν έως και σήμερα Πέμπτη.
Το ΠΑΜΕ εξέφρασε την αλληλεγγύη του στον λαό της Ισπανίας, «που υποφέρει ύστερα από τις καταστροφικές πλημμύρες στην περιοχή της Βαλένθια. Για μια ακόμη φορά οι λαοί βρίσκονται απροστάτευτοι από τα φυσικά φαινόμενα, καθώς για ΕΕ και κυβερνήσεις η προστασία από πλημμύρες, φωτιές, σεισμούς αποτελεί κόστος.
Οι ζωές μας δεν είναι κόστος! Εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια για τους νεκρούς και τα θύματα της καταστροφής».
Στοιχεία για «μειωμένη κερδοφορία» και ανάγκη «ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας», που εξυπηρετούν την επιχειρηματολογία του γερμανικού κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας «Volkswagen» (VW) για δραστική μείωση του «εργασιακού κόστους» (βλέπε μειώσεις μισθών, απολύσεις) παρουσίασε χτες ο όμιλος.
Από το βράδυ της Δευτέρας προς Τρίτη ξεκίνησε το πρώτο κύμα προειδοποιητικών απεργιών του συνδικάτου IG Metall στον κλάδο της βιομηχανίας μετάλλου και ηλεκτρονικής. Οι εργαζόμενοι του κλάδου διεκδικούν ΣΣΕ με αύξηση 7%, ενώ η εναντίωση στα σχέδια της VW για περικοπές προσωπικού και μισθών κυριαρχεί.
Στο εργοστάσιο της «Porsche AG Zuffenhausen» στη Στουτγκάρδη, 500 εργαζόμενοι αποχώρησαν κατά τη διάρκεια της νυχτερινής βάρδιας και στη συνέχεια περίπου 4.000 εργαζόμενοι έκαναν απεργία την πρωινή βάρδια για να συμμετάσχουν στη διαδήλωση.
Η «Volkswagen» ανακοίνωσε τα αποτελέσματα ώρες πριν από την έναρξη του δεύτερου γύρου διαπραγματεύσεων με τα συνδικάτα εργαζομένων στην έδρα της στο Βόλφσμπουργκ. Η VW απασχολεί περίπου 120.000 άτομα στη Γερμανία, περίπου τους μισούς από αυτούς στο Βόλφσμπουργκ και προωθεί πρόγραμμα εξοικονόμησης 4 δισ. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη που αποκόμισε ήταν 2,86 δισ. ευρώ επί εσόδων 78,5 δισ. ευρώ το γ' τρίμηνο, με τα κέρδη να είναι μειωμένα κατά 41,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι. Οι πωλήσεις, από την άλλη πλευρά, μειώθηκαν μόνο κατά 0,5% φτάνοντας στα 78,5 δισ. ευρώ. Τα κέρδη της VW στην Κίνα, την πρώην «μηχανή ανάπτυξης», μετά από φόρους, μειώθηκαν κατά 64% φτάνοντας στα 1,58 δισ. ευρώ.
Η πτώση των πωλήσεων στην Κίνα και ο ολοένα και πιο σκληρός ανταγωνισμός στην Ευρώπη, ο ανταγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση είναι η βασική αιτία της πτώσης των κερδών.
Στο μεταξύ, προχτές, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε κανονισμό που επιβάλλει επιπρόσθετους δασμούς, σύνολο 35%, στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα. Το μερίδιο αγοράς των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκε από 2% το 2020 στο 14% το δεύτερο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Με φόντο την όξυνση του ανταγωνισμού για την πρωτοκαθεδρία στην ιμπεριαλιστική πυραμίδα αλλά και αντιθέσεις που σιγοβράζουν μεταξύ συμμάχων, η προεκλογική περίοδος στις ΗΠΑ μπαίνει στην τελική ευθεία, καθώς στις 5 Νοέμβρη θα αναδειχθούν οι εκλέκτορες για τον επόμενο Πρόεδρο της χώρας.
Καθώς φουντώνει η αντιπαράθεση μεταξύ Ρεπουμπλικάνων και Δημοκρατικών, τα επιτελεία της ΕΕ μελετούν τις επόμενες κινήσεις με δεδομένο ότι «όποιος κι αν κερδίσει θα είναι "πρώτα η Αμερική"». Ανώτερος διπλωμάτης της ΕΕ, που ζήτησε να διατηρηθεί η ανωνυμία του, τόνισε στο δίκτυο CNBC ότι «κύριο μέλημα για τους Αμερικανούς είναι η οικονομία και η απάντηση θα πρέπει να είναι περισσότερος οικονομικός εθνικισμός - δεν συμφωνώ με αυτό, αλλά δεν βλέπω κανέναν τρόπο να το παρακάμψουμε».
Ο Τραμπ δήλωσε χτες ότι εφόσον εκλεγεί, η ΕΕ θα πληρώσει «μεγάλο τίμημα» επειδή δεν αγοράζει αρκετά αμερικανικά προϊόντα. Επίσης δεσμεύτηκε να επιβάλει δασμούς 10% στις εισαγωγές προϊόντων από όλες τις χώρες και 60% στις εισαγωγές από την Κίνα. Οικονομολόγοι προειδοποιούν ότι κάτι τέτοιο θα πλήξει την εφοδιαστική αλυσίδα και θα αυξήσει τα κόστη.
Από τη μεριά της, η υποψήφια των Δημοκρατικών, Κάμαλα Χάρις, σε συγκέντρωση έξω από τον Λευκό Οίκο μίλησε για «νέο κεφάλαιο» στην ιστορία των ΗΠΑ, κατηγορώντας τον Τραμπ ότι είναι «ασταθής», έχει καταληφθεί από «εμμονή για εκδίκηση» και έχει βαλθεί να αποκτήσει «εξουσία χωρίς όρια». Στο μεταξύ, δημοσιεύματα αναφέρουν ότι μερίδα επιχειρηματιών από τομείς της Τεχνολογίας, όπως οι επιχειρηματίες κρυπτονομισμάτων Μαρκ Αντρισεν και Μπεν Χόροβιτζ, τάσσονται υπέρ του Τραμπ, ως προβληματισμένοι Δημοκρατικοί που κατηγορούν την οικονομική ατζέντα των Δημοκρατικών πως ... «μυρίζει λενινισμό». Ο δε «Guardian» μετέδωσε ότι 14 ακόμη «μεγάλα ονόματα» της Σίλικον Βάλεϊ υποστηρίζουν τον Τραμπ με χρηματοδοτήσεις, όπως ο συνιδρυτής της «PayPal», Πίτερ Θίελ.
Από την άλλη πλευρά, μεγάλο μέρος της χολιγουντιανής βιομηχανίας και μεγαλοαστέρων του NBA τάσσεται με τους Δημοκρατικούς. Σύμφωνα με την τελευταία δημοσκόπηση της Ipsos για το «Ρόιτερς», η Χάρις προηγείται έναντι του Ντόναλντ Τραμπ με 44% έναντι 43%.
«Αλληλεγγύη στον λαό της Ισπανίας για τις τραγικές απώλειες και τις καταστροφές από τις πλημμύρες» εκφράζει σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ. Αναλυτικά:
«Το ΚΚΕ εκφράζει την αλληλεγγύη του προς τον λαό της Ισπανίας, ιδιαίτερα τους κατοίκους της Βαλένθια, για τις τραγικές απώλειες τουλάχιστον 64 ανθρώπων και τις μεγάλες καταστροφές σε σπίτια και υποδομές στην περιοχή. Εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στις οικογένειες όσων έχασαν τη ζωή τους από αυτήν τη μεγάλη καταστροφή.
Οπως και στην Ελλάδα σε αντίστοιχες καταστροφές, έτσι και στην Ισπανία αποδεικνύεται πως ο λαός μένει απροστάτευτος και θυσιάζεται στον βωμό της ανύπαρκτης πολιτικής προστασίας και της επιλεκτικής ανικανότητας του αστικού κράτους. Τόσο η κυβέρνηση της Ισπανίας, του σοσιαλδημοκρατικού PSOE, όσο και η τοπική κυβέρνηση του δεξιού - φιλελεύθερου PP είναι υπεύθυνες για τη μη λήψη των αναγκαίων μέτρων πολιτικής προστασίας και την απουσία των αναγκαίων μέτρων αντιπλημμυρικής θωράκισης, που οδήγησαν στη σημερινή (σ.σ. χθεσινή) τραγωδία.
Αποδεικνύεται ότι στην Ελλάδα και παντού, μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό, με τους αγώνες του».