Στοιχεία για «μειωμένη κερδοφορία» και ανάγκη «ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας», που εξυπηρετούν την επιχειρηματολογία του γερμανικού κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας «Volkswagen» (VW) για δραστική μείωση του «εργασιακού κόστους» (βλέπε μειώσεις μισθών, απολύσεις) παρουσίασε χτες ο όμιλος.
Από το βράδυ της Δευτέρας προς Τρίτη ξεκίνησε το πρώτο κύμα προειδοποιητικών απεργιών του συνδικάτου IG Metall στον κλάδο της βιομηχανίας μετάλλου και ηλεκτρονικής. Οι εργαζόμενοι του κλάδου διεκδικούν ΣΣΕ με αύξηση 7%, ενώ η εναντίωση στα σχέδια της VW για περικοπές προσωπικού και μισθών κυριαρχεί.
Στο εργοστάσιο της «Porsche AG Zuffenhausen» στη Στουτγκάρδη, 500 εργαζόμενοι αποχώρησαν κατά τη διάρκεια της νυχτερινής βάρδιας και στη συνέχεια περίπου 4.000 εργαζόμενοι έκαναν απεργία την πρωινή βάρδια για να συμμετάσχουν στη διαδήλωση.
Η «Volkswagen» ανακοίνωσε τα αποτελέσματα ώρες πριν από την έναρξη του δεύτερου γύρου διαπραγματεύσεων με τα συνδικάτα εργαζομένων στην έδρα της στο Βόλφσμπουργκ. Η VW απασχολεί περίπου 120.000 άτομα στη Γερμανία, περίπου τους μισούς από αυτούς στο Βόλφσμπουργκ και προωθεί πρόγραμμα εξοικονόμησης 4 δισ. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη που αποκόμισε ήταν 2,86 δισ. ευρώ επί εσόδων 78,5 δισ. ευρώ το γ' τρίμηνο, με τα κέρδη να είναι μειωμένα κατά 41,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι. Οι πωλήσεις, από την άλλη πλευρά, μειώθηκαν μόνο κατά 0,5% φτάνοντας στα 78,5 δισ. ευρώ. Τα κέρδη της VW στην Κίνα, την πρώην «μηχανή ανάπτυξης», μετά από φόρους, μειώθηκαν κατά 64% φτάνοντας στα 1,58 δισ. ευρώ.
Η πτώση των πωλήσεων στην Κίνα και ο ολοένα και πιο σκληρός ανταγωνισμός στην Ευρώπη, ο ανταγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση είναι η βασική αιτία της πτώσης των κερδών.
Στο μεταξύ, προχτές, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε κανονισμό που επιβάλλει επιπρόσθετους δασμούς, σύνολο 35%, στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα. Το μερίδιο αγοράς των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκε από 2% το 2020 στο 14% το δεύτερο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.